betgemeline5
door betgemeline5 Jan 23, 2018 om 12:03
Geldzaken & recht

NS bedrog

Aanbod van NS.
In verband met de storm schade en oponthoud biedt NS  in een mailtje
2 gratis treinkaarten aan voor de reizigers.
Pas verderop in de mail staat aangegeven dat er slechts 51 kaarten beschikbaar zijn!
Je moet dan wel invullen hoe vaak je reist.............met de trein............
Dat is duidelijk: Wie het meeste gebruik maakt van de trein heeft de kans om die kaartjes
te krijgen.
Dus als je als weinig- reizende op die stormdag  gedupeerd was, kom je niet in aanmerking,
dat is duidelijk, want waarom zou je anders je reisgedrag moeten invullen..........
Mijn conclusie: een gemeen lokkertje, een misselijk spelletje!

2628 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2018 om 12:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zucht...... Nog steeds herkennen mensen fake mailtjes niet.

Dit is geen mail van de NS, dit is een valse email, dit is een fake email, hopelijk is het nu duidelijk genoeg.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1516607341188/content/assets/ns-nl/uitgelicht/2018/valse-mail/onze-excuses-ns.pdf

https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html

panter22
door panter22 - Jan 23, 2018 om 12:12
6599 Antwoorden / Vragen

Mailtje niet open maken. Komt niet van de NS. Heb ik ook gehad.
De afzender is niet NS, maar reply@nlduwenieuwsbrief.com of reply@mailswelkomned1.com
Heb je die 4 kaarten voor de huishoudbeurs ook al gekregen en de gratis bitcoins?

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2018 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komisch

emcede
door emcede - Jan 23, 2018 om 12:38
959 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wist niet dat er nog steeds mensen zijn die hier nog intrappen...

betgemeline5
door betgemeline5 - Jan 23, 2018 om 12:41
33 Antwoorden / 20 Vragen

ja hallo,hoe herken je die dan als fake???
Het is toch heel aannemelijk dat NS zoiets doet!
Bewijs maar eens dat het fake is!
Bedankt voor de reacties, maar normaal contact om het te onderzoeken is niet mogelijk met NS
De tel.juf begrijpt de vragen niet en verder zijn er alleen 0900 nrs,
WAARDELOOS TOCH??

edrick3
door edrick3 Jan 23, 2018 om 12:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bewijs maar eens dat het fake is!
Even ter info naar de site van NS gaan.

gerbera
door gerbera Jan 23, 2018 om 13:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En dat die "tel juf" er niets van begrijp snap zelfs ik nog wel. Zij weet van die hele actie niets.

emcede
door emcede Jan 23, 2018 om 18:50
959 Antwoorden / 4 Vragen

Het is juist totaal ONaannemelijk. 51kaarten? Op duizenden, nee honderdduizenden treinreizigers? Afkomstig van een mailadres dat ook niet herkenbaar is al afkomstig van NS.nl. En hoe komen ze aan uw mailadres? Spam dus...

panter22
door panter22 Jan 23, 2018 om 19:32
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de NS is de afzender bv: NS nieuwsbrief, mail@ezine.ns.nl

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2018 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jammer dat je je blij hebt laten maken met een dode mus.
Natuurlijk is zo'n 'aanbod' niet van de NS afkomstig; die zouden zich met zoiets (51 kaarten) volledig belachelijk maken.

Dit is overigens 'Vraag en Beantwoord' en niet 'Klaag-maar-raak'.

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2018 om 12:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe je dat herkent is toch duidelijk te lezen in de door @carola.1 gegeven links? Je hoeft het zelfs niet (meer) door te geven aan de NS als zijnde valse mail; die hebben ze al voldoende.

simon55
door simon55 - Jan 23, 2018 om 12:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe u dit soort mailtjes herkend.? Simpel , beter naar radio en tv luisteren. Is op t nieuws geweest gehele dag door gisteren. Alleen t aantal van 51 kaarten moet u toch wakker geschut zijn. Trusten verders

gerbera
door gerbera - Jan 23, 2018 om 14:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dus als je als weinig- reizende op die stormdag  gedupeerd was, kom je niet in aanmerking,
Buiten dat het een fake mail is, een weldenkend mens gaat op zo'n dag niet met de trein als van tevoren al gewaarschuwd wordt dat er zo goed als geen treinen rijden.

betgemeline5
door betgemeline5 - Jan 23, 2018 om 17:02
33 Antwoorden / 20 Vragen

Nou zeg wat een onvriendelijke reacties in het algemeen.
Wat een gezellige wereld is dit toch. Bedrog en hebzucht alom.
Misschien moet ik er nog aan wennen. Ik heb het meestal wel in de gaten,
 beste lezers, of iets fake is, maar dit keer leek het wel echt.
 En kranten en tv heb ik niks mee, want ik ben een creatief mens en gebruik
mijn tijd op mijn eigen manier. Dus ko n ik het  niet weten.
Dit was trouwens niet zozeer als klacht bedoeld, maar
om hulp, omdat bedrijven (en particulieren) blijkbaar ongestraft hun gang kunnen gaan met de mensen
warm te maken en dan te bedriegen. Daar hoef je niet eens een internetcrimineel voor te zijn.
Dag hoor, graag geen reacties meer.

jo
door jorisw Jan 23, 2018 om 17:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je alleen al naar de inhoud kijkt (en dus niet naar de vorm) dan moet je toch al meteen door hebben dat het nep is? NS hoeft helemaal niet te compenseren als het overmacht is. Dus waarom zouden ze dit dan uberhaupt doen?

emcede
door emcede Jan 23, 2018 om 18:53
959 Antwoorden / 4 Vragen

Hebzucht alom... gratis kaartje willen krijgen van een bedrijf van ook door overmacht van storm is getroffen. En of we al dan niet nog reacties geven is niet aan u. Voor de rest nog een fijne ‘creatieve’ dag.

tijger1
door tijger1 Jan 23, 2018 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees eens wat minder “creatief” en stel u op de hoogte van mogelijke internetoplichtingen en andere fraude zaken.

Dan bent u wat beter “gewapend” tegen die flauwekul emails, en hebt u geen “hulp” nodig.

Cookies
door Cookies Jan 23, 2018 om 19:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen klacht? Wat is dit dan? "een gemeen lokkertje, een misselijk spelletje!".  Dan ook nog eens gaan bellen naar de NS? Prima hoor, dat je geen tijd hebt om je te verdiepen in zaken als oplichting, maar dan ajb niet komen klagen als je ergens in trapt / ingetrapt bent.

ju
door juliomariner - Jan 23, 2018 om 20:35
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Als TS de mail heeft geopend en ook nog op een link heeft geopend zou ik toch maar ff een complete virusscan met de meest up to date virusscanner uitvoeren. Een keylogger of trojan horse is zo geinstalleerd zonder dat u het merkt.
Ih sorry we mochten van TS niet meer reageren. Nou jamner dan daar doen we ff niets op uit

betgemeline5
door betgemeline5 - Jan 23, 2018 om 22:26
33 Antwoorden / 20 Vragen

bitcoin had ik direct door en vele anderen ook.
nee het was geen teleurstelling voor mij,dus klaag ik niet over.
Ik ben geen treinreizigster meer (76 jr).
Maar ik vond het aantal kaartjes inderdaad belachelijk.
Als het een valse mail was is dat dan geen goede zet.