in
door inve 9 aug. 2007 om 13:26
Geldzaken & recht

Nu eens andersom: ik krijg mijn geld niet en wil een incassobureau inschakelen

Hallo,


Ik heb gewoond via een antikraakorganisatie en heb netjes borg betaald ter hoogte van €275,- en ook voldaan aan de voorwaarden om deze borg terug te krijgen. De organisatie hanteert een termijn van 6 weken om mij deze borg terug te betalen (vind ik erg lang, ik moest de borg binnen een dag betalen maar goed). Inmiddels zijn er 8 weken verstreken en vele telefoontjes van mijn kant. Het excuus is een fout binnen hun administratie en het op vakantie zijn van de man die de financiële zaken regelt. Ik ben het zat achter mijn eigen geld aan te moeten en geen poot hebben om op te staan de vraag van de organisatie: Of ik begrip op kan brengen voor de situatie!! (natuurlijk niet)
Mijn vraag: Kan ik als particulier ook een incassobureau inschakelen en de kosten daarvoor verhalen op de organisatie? En hoe pak ik dit aan?


 

13507 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - 9 aug. 2007 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0
ve
door verwijderd - 9 aug. 2007 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kan een als particulier een incassobureau inschakelen. Maar als de organisatie weigert om de incassokosten te betalen, dan blijf jij met die kosten zitten.

Je kunt bij een officiële deurwaarder langs gaan en vragen wat het kost om de organisatie 1 brief te schrijven, dus geen incasso opdracht. Een brief van een incassobureau maakt geen indruk.

Verder elke dag mailen en bellen totdat ze je zat zijn.

Vladja



ve
door verwijderd - 9 aug. 2007 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag inve,


Je schrijft: Mijn vraag: Kan ik als particulier ook een incassobureau inschakelen en de kosten daarvoor verhalen op de organisatie? En hoe pak ik dit aan?


Ja hoor, je kunt als particulier gewoon een incassobureau inschakelen. Het hiervolgende bureau is zeer betrouwbaar en heeft vrijwel een kostenloze procedure:


Incassobureau óók voor particulieren: DirectIncasso


Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven betaal je maar € 29,50 en altijd na overleg andere kosten. Wel is het zo dat als dit incassobureau er bij de debiteur niet in slaagt (maar dat komt bijna niet voor) het verschuldigde bedrag te innen, je dossierkosten dient te betalen a raison van € 31,50 per geval.


Als tussenoplossing bieden zij ook de Laatste Sommatie Service aan. Een brief namens de klant geschreven door DirectIncasso, waarin zij de debiteur sommeren het bedrag alsnog over te maken zonder tussenkomst van het incassobureau. Grote kans dat de debiteur alsnog de ernst van de situatie dan inziet en de mogelijkheid aangrijpt om buiten het incassobureau om te betalen (in 85% van de gevallen lukt dat).


Contactgegevens DirectIncasso

DirectIncasso

Postbus 95
6800 AB
Arnhem


Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10
6811 KS Arnhem


Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Intake contactpersoon +31 (0) 26 - 3724 508 (dhr. Zweers)
Email:
info@nedincasso.nl


http://www.directincasso.nl/



Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01


Sukses, groeten, Read2.


 

ve
door verwijderd - 10 aug. 2007 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Iedereen kan voor incassobureau spelen. Er is geen vergunning voor nodig en hoe minder hersens hoe beter. Of vraag een kennis van je om voor je op te treden als incassobureau. Er zijn voorbeeldbrieven genoeg te vinden op Internet. Zorg wel dat je de juiste stappen doorloopt.


Incassobureau's intimideren wat, rekenen wat extra kosten en  dreigen wat met deurwaarders, maar kunnen verder niets doen. Het wordt pas serieus als de incasseerder bereid is om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen. En die kan de betaling pas echt afdwingen als hij een dagvaarding heeft. Met andere woorden, als je wilt gaan incasseren moet je in principe bereid zijn om bij de rechter een dagvaarding aan te vragen en bereid zijn om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen. Op dit punt haken de meeste incasseerders (en hun incassobureau's) af, vanwege de kosten. Echter je kan en mag als burger, dus buiten een advokaat om voor een vrij gering bedrag een dagvaardigingsprocedure aanspannen

ve
door verwijderd - 10 aug. 2007 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Michael,

Een dagvaarding is niet genoeg. In een civiele zaak tussen particulieren en bedrijven zal je eerst een veroordeling van de rechter nodig hebben, voordat je daadwerkelijk tot incasso kunt overgaan. Dus beslaglegging etc.

Vladja



ve
door verwijderd - 3 apr. 2013 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In Nov 2008 betrokken wij een apartement in Amsterdam. Het maandelijkse voorschot aan stookkosten bedroeg 150 euro. De blokverwarming werkt alleen van begin Oktober tot en met eind April. Van Mei t/m September is de verwarming uit. Als de verwarming uitstaat is het ongeveer 22 graden in het huis, doordat de warmwater buizen van de bovenburen blootliggen en het water in die buizen ongeveer 80 graden is.
In april 2010 kregen wij de afrekening voor de periode Nov 2008 tot April 2009: 900 euro bijbetaling. Dus in die zes maanden hebben wij 1800 euro stookkkosten gehad...
In april 2011 kregen wij de afrekening voor de periode April 2009 - April 2010: niks bijbetalen.
In Augustus 2012 vertrokken wij uit he appartement en kregen een eind afrekening gepresenteerd over mei 2010 - april 2011: 1000 euro bijbetalen
In Maart 2013 kregen wij de eind afrekening over de periode mei 2011 - april 2012: 1000 euro bijbetalen.
Per jaar betaalden wij dus 2800 euro aan stookkosten, voor 6 maanden verwarming, voor een apartement van 120 m2, gerenoveerd.
Wij hebben om onderzoek gevraagd en niet gekregen, ISTA gaf aan dat de warmtemeters kloppen...
Onze buren, met een vergelijkbaar vloeroppervlak en gezinsamenstelling hebben hoefden niks bij te betalen.
De reactie van ISTA is ronduit arrogant, die meters kunnen niet kloppen!

ve
door verwijderd - 3 apr. 2013 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

pplemmens schreef op woensdag 3 apr 2013, 23:13: In Nov 2008 betrokken wij een apartement in Amsterdam. Het maandelijkse voorschot aan stookkosten bedroeg 150 euro. De blokverwarming werkt alleen van begin Oktober tot en met eind April. Van Mei t/m September is de verwarming uit. Als de verwarming uitstaat is het ongeveer 22 graden in het huis, doordat de warmwater buizen van de bovenburen blootliggen en het water in die buizen ongeveer 80 graden is.
In april 2010 kregen wij de afrekening voor de periode Nov 2008 tot April 2009: 900 euro bijbetaling. Dus in die zes maanden hebben wij 1800 euro stookkkosten gehad...
In april 2011 kregen wij de afrekening voor de periode April 2009 - April 2010: niks bijbetalen.
In Augustus 2012 vertrokken wij uit he appartement en kregen een eind afrekening gepresenteerd over mei 2010 - april 2011: 1000 euro bijbetalen
In Maart 2013 kregen wij de eind afrekening over de periode mei 2011 - april 2012: 1000 euro bijbetalen.
Per jaar betaalden wij dus 2800 euro aan stookkosten, voor 6 maanden verwarming, voor een apartement van 120 m2, gerenoveerd.
Wij hebben om onderzoek gevraagd en niet gekregen, ISTA gaf aan dat de warmtemeters kloppen...
Onze buren, met een vergelijkbaar vloeroppervlak en gezinsamenstelling hebben hoefden niks bij te betalen.
De reactie van ISTA is ronduit arrogant, die meters kunnen niet kloppen!


Het moet toch niet gekker worden, deze topic dateerde van [u]9 augustus 2007[/u]! Zeker 'Mosterd na de maaltijd!'

ve
door verwijderd - 3 apr. 2013 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry, ik had twee vensters open en heb het per ongeluk in de verkeerde ingevoerd!

ve
door verwijderd - 3 apr. 2013 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

pplemmens schreef op woensdag 3 apr 2013, 23:48: Sorry, ik had twee vensters open en heb het per ongeluk in de verkeerde ingevoerd!


Zo toevallig per ongeluk was het nou ook weer niet, eerst het opzoeken en dan twee vensters open staan en dan de verkeerde kiezen. Merkwaardige redenering.

ve
door verwijderd - 4 apr. 2013 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ga er even vanuit dat de zes weken overeengekomen is en het niet een fatale termijn is. U moet dan een schriftelijke aanmaningen versturen waarin u a) het bedrag terug vordert, b) hiervoor de organisatie een redelijke termijn van bijvoorbeeld 8 dagen en c) ze reeds bij uitblijven aansprakelijk stellen. Na de gestelde termijn zijn ze in verzuim en kunt u een incassobureau in schakelen. In dat geval heeft u recht op maximaal € 49,91 aan incassokosten.

ve
door verwijderd - 4 apr. 2013 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

(Niet naar de datum gekeken.)

ve
door verwijderd - 4 apr. 2013 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

alfatrion schreef op donderdag 4 apr 2013, 01:11: (Niet naar de datum gekeken.)


Er was iemand die een ouwe koe uit sloot heeft opgevist.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Lo
Loyke22 - 28 mei 2020 om 21:53
Auto & vervoer

Koopcontract auto ontbinden na verzwijgen import en schade

Hallo iedereen,

Paar dagen geleden bij een erkende volkswagen dealer geweest. Mooie volkswagen polo gezien van 2019. Proefrit gemaakt, alles leek perfect. Heb een koopcontract getekend (onder voorbehoud van de financiering). 
Vandaag ben ik erachter gekomen dat het om een ingevoerde auto uit Spanje gaat. Ik heb mij erin verdiept en bij de invoer bleek er weinig belasting betaald ... Lees meer

Be
Bert-Jan86 - 28 mei 2020 om 23:08
Computers & telefonie

Waar kan ik terecht voor fysiek herstel externe harde schijf?

Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf (ssd). Vandaag heb ik deze op de grond laten vallen, waardoor deze bij het connecten met de pc een vreemd geluid maakt alsof er iets hapert. Documenten waren daarna nog een halve minuut te bereiken, maar daarna hield de hele schijf ermee op. Nu zoek ik online naar een reparateur, maar zie ik dat de kosten gemiddeld tussen de ... Lees meer

Ru
Ruth Zyber - 28 mei 2020 om 15:15
Huishouden & energie

Waarom betaal ik voor een zelfde vrije sector woning meer dan een nieuwe huurder

Een 1 jaar geleden heb ik in Noordwijk een woning in de vrije sector gehuurd. Een zelfde woning wordt nu aangeboden met het verschil dat hiervoor € 138,00 minder huur gevraagd wordt dan ik moet betalen. De woningen zijn qua grootte en inrichting allemaal hetzelfde. Lees meer