ko
door koensterker Aug 28, 2013 om 11:17
Geldzaken & recht

NUON NATUURSTROOM en/of GROENE STROOM

Is/was een natuurstroomcontract bij het NUON hetzelfde als groene stroom? Op mijn facturen staat groene stroom.

1210 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 28, 2013 om 13:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee dit zijn 2 verschillend manieren om stroom op te wekken.

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2013 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koensterker,

Duurzame stroom: Nuon CO2 OK Stroom

HIER Klimaatbewust

Nuon CO2 OK Stroom is HIER Klimaatbewust. Nuon investeert namelijk in duurzame energiebronnen. Op diverse plaatsen in Nederland wekt Nuon stroom op uit duurzame energiebronnen. Door te investeren in duurzame energie-productie leveren we een bijdrage aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Lees meer informatie over hoe werkt groene stroom?

Energiebronnen

Duurzame elektriciteit wordt opgewekt met zon, wind, water en biomassa. Deze manier van energie produceren is onuitputtelijk en milieuvriendelijk. Onze duurzame energiecentrales wekken 7 dagen per week, 24 uur per dag energie op. En er wordt altijd gezocht naar nóg betere methodes om duurzame energie op te wekken.
(Bron: Nuon)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2013 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 28 aug 2013, 13:38]Nee dit zijn 2 verschillend manieren om stroom op te wekken.

Wat is dan het verschil?

xi
door xilefsim - Aug 28, 2013 om 17:29
111 Antwoorden / 1 Vragen

Zie dit overzicht voor de verschillen.

ko
door koensterker - Sep 2, 2013 om 21:59
41 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=xilefsim schreef op woensdag 28 aug 2013, 17:29]Zie dit overzicht voor de verschillen.
handig dat lijstje

ko
door koensterker - Sep 2, 2013 om 22:01
41 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=xilefsim schreef op woensdag 28 aug 2013, 17:29]Zie dit overzicht voor de verschillen.
Nuon heeft de mens niet voorgelicht wat betreft natuurstroom. Maar hebben ze dat dan wel gedaan bij groen stroom?

ta
door tanteriet - Sep 2, 2013 om 22:41
87 Antwoorden / 10 Vragen

U wordt sowieso voor de gek gehouden. Groene stroom is hetzelfde als grijze stroom, maar voor alle gekken die groene stroom afnemen zijn ze verplicht om geld naar Noorwegen, een van de rijkste landen ter wereld over te maken. Voor de rest blijft alles hetzelfde,
Groen/grijs is namelijk alleen certificatenhandel. Noorwegen heeft 100% groene stroom vanwege de fjorden/watervallen enzo. Daar hebben ze certificaten van die ze aan Nederland verkopen, zodat Nederland de hier opgewekte grijse stroom, groen mag noemen: kijk wij hebben groencertificaten. Maar in de praktijk krijgt u gewoon grijze stroom en betalen we aan Noorwegen een paar honderd miljoon voor gebakken lucht zodat milieugekkies rustig kunnen slapen.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 2, 2013 om 23:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=xilefsim schreef op woensdag 28 aug 2013, 17:29]Zie dit overzicht voor de verschillen.

Dat kan men beter aanhet antwoord van edrick 3 hangen.