koos smits
door koos smits Feb 16, 2021 om 01:27
Geldzaken & recht

On te recht te vroeg afschrijving loterijen

Kan dit zomaar dat goede doelen veel te vroeg geld afschrijven voor de trekking loterijen die 45 dagen moeten plaats vinden het gaat over de bankloterij en de vrienden loterij.

5945 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2021 om 01:44
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Eenvoudige oplossing. Stop met alle loterijen en u heeft elke maand een "eigen geldje" bespaard.

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2021 om 08:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Los van de prima tip om niet met dat soort loterijen mee te doen, lijkt 45 dagen van te voren afschrijven niet terecht. Maar is dat het echt het enige deel van je klacht, of vergeet je wat details te vermelden? Klinkt namelijk nogal onlogisch.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 16, 2021 om 09:58
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij onterecht en dat dan ook vooral omdat dit m.i. feitelijk betekent dat u meer betaalt voor het lot dan overengekomen gelet op de rente winst.

Mijn advies: doe melding/navraag bij de ACM : www.consuwijzer.nl en/of https://www.consumentenbond.nl/service/contactgegevens

gerbera
door gerbera Feb 16, 2021 om 10:54
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn regels voor deelname, dus melding ACM is nutteloos☺

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 16, 2021 om 11:00
16845 Antwoorden / 202 Vragen

De vraag is of die regels rechtmatig zijn

gerbera
door gerbera Feb 16, 2021 om 13:30
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij gaat het hier om een onder toezicht gehouden loterij en als de regels niet kloppen had de ACM zelf al ingegrepen.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2021 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rentewinst, ja, ja.

gerbera
door gerbera - Feb 16, 2021 om 10:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is te lezen op de site van de Vriendenloterij, zie hier

Sinds 17 oktober 2020 maak je naast de maandelijkse lotnummertrekking ook wekelijks kans op prachtige prijzen met VriendenLoterij Bingo! Omdat er voortaan elke week een trekking is, schrijven wij jouw maandelijkse inleg eerder af dan normaal. Zo weet je zeker dat jouw Bingokaart actief is tijdens de Bingotrekking en dat je jouw prijs ontvangt.

Rond de 25e van elke maand schrijven we af voor 2 maanden erna. Dus rond 25 januari schrijven we nu af voor de maand maart.

Ro
door Robert C - Feb 16, 2021 om 11:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

Stop alle loterijen !
kans om maar iets meer dan € 4 of een chocoladereep te winnen is minder dan dit jaar de Elfstedentocht te kunnen rijden
alleen de zogenaamde BN ers verdienen er flink alleen met hun gezwam in de reclames
nog een prettige en veilige dag toegewenst

rj
door rjw Feb 16, 2021 om 15:23
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Zolang er veel graaiers onder ons zijn zullen mensen mee blijven doen aan loterijen. Het is niet aan ons verstandige mensen om loterijen te willen laten stoppen. Ik weet wel dat ik in de 37 jaar dat ik niet mee doe (gerekend van mijn 18e) ik al duizenden euro's heb "gewonnen" middels niet uitgegeven geld voor loten. Meer dan wat de meeste deelnemers in diezelfde tijd hebben gewonnen.

me
door mein33 - Feb 16, 2021 om 11:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Van je vrienden moet je het hebben, maar niet als die 'vrienden ' een loterij blijken te zijn.

Als u de wijzigingen (zie bijdrage @Gerbera) in de spelregels goed had gevolgd, dan had u geweten waarom uw geldelijke bijdrage op een ander moment wordt afgeschreven.
Mag dit zomaar?
Ja, dat mag en het is aan u om hier al dan niet mee akkoord te gaan, aangezien u de deelname altijd kunt doorzetten of stoppen.

99,99 % van de deelnemers verliest op het deelnemersgeld !!

De 'GROTE' winst zit'm in het stoppen bij de loterij en de inleg zelf in te leggen op een eigen spaarrekening voor mooie cadeau's of t.z.t. weer eens een dagje uit.

lo
door lovewinnie - Feb 16, 2021 om 13:23
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn in totaal 14 trekkingen per jaar. Kan het niet zo zijn dat er nu een extra trekking is?

emcede
door emcede - Feb 16, 2021 om 14:20
960 Antwoorden / 4 Vragen

Draai het eens om. Loterij incasseert een paar dagen voor de trekking geld van de rekening. Incasso mislukt. Voordat dit opgelost kan worden is de trekking. Op uw nummer valt de hoofdprijs maar helaas, omdat er niet betaald is krijgt u niet. Ik zie het forum alweer vollopen met klachten!

to
door tovenaartjes - Feb 17, 2021 om 12:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

dit is geen goede doelen loterij. zij geven geld aan bv dierenactivisten en andere activisten organisatie's.  Zijn dit goede doelen. (nee)
wij zijn gestopt met meespelen en hebben nu eleke maand prijs, de inleg.
Pure nep die goede doelen loterijen.  trap er niet meer in.

mo
door mof - Feb 17, 2021 om 16:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt altijd storneren. En dan later losse loten kopen.  Of het mag moet overigens uit de voorwaarden blijken, dat kan niet hier zo beantwoord worden.

mahadma
door mahadma Feb 17, 2021 om 18:01
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Loterijen kan je bij de bank NIET storneren!