So
door Sonja.tivoli47! Aug 15, 2019 om 23:20
Geldzaken & recht

Onbezorgde kaart

Ik heb verleden vrijdag een 'roze envelop' met kaart met € 5.00 naar mijn nichtje gestuurd. nooit aangekomen.(gejat?)
0ok weleens een kaart met kraslootjes die niet aankwam.
Moet ik nu alleen witte enveloppen gebruiken?
Zijn er mensen die dat ook meemaken?

5027 15 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Aug 15, 2019 om 23:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sonja,

Het is beter om nooit geld in een envelop te sturen.

Ik maak vaak mee,dat enveloppen met daarin  een besteld telefoonhoesje open zijn gemaakt.

Helaas is de post niet meer betrouwbaar....

jo
door jorisw Aug 15, 2019 om 23:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe vaak bestel je telefoonhoesjes???

En ook lekker om zo een grote groep mensen te beschuldigen. Als een collega van jou iets flikt wat niet kan, vind je het zeker ook niet erg dat jij ook wordt beschuldigd?

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2019 om 23:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@sonja6, Misschien door de feestenvelop? Weet men nooit. Kreeg vorige week een "pakje" voor mijn verjaardag uit Engeland met een plastic frutsel en envelop met €50,00 erin. Stiefdochter doet dit altijd op deze manier. Per bank overmaken is alleen maar leuk voor de bank. Maar zou, als ik u was, en voor Nederland bedoelt, dan het bedragje overmaken. Kan er verder niemand tussenkomen. En kunt u de roze envelop gewoon met kaartje versturen. Wat ik allang niet meer doe. Hoe zakelijker het eruit ziet hoe minder kans dat het "uit de bus" valt.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2019 om 07:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Veel mensen zullen dat niet meemaken denk ik, want die zijn slimmer en versturen dat soort zaken niet via de post. Wat dat verder met een roze envelop te maken heeft is mij onduidelijk.

tenormin
door tenormin Aug 16, 2019 om 12:35
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Roze, of andere vrolijke enveloppen 'verraadden' dat sowieso een verjaarskaart o.i.d. is. En er zou wel eens iets kunnen zitten. Tja. Soms is het vlees wat zwak. Helaas.

sj
door sjoppy - Aug 16, 2019 om 07:39
129 Antwoorden / Vragen

Vermoedelijk wordt de post gescand en daardoor de inhoud zichtbaar, geld kan beter aangetekend verstuurd worden.
Ik heb wel eens beschadigde post ontvangen met een begeleidend briefje dat er iets mis gegaan is tijdens de sortering.

Donuts
door Donuts Aug 16, 2019 om 12:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

€ 8 betalen om € 5 kado te doen? Overboeking is gratis en sneller.

sj
door sjoppy Aug 16, 2019 om 13:02
129 Antwoorden / Vragen

Dat is waar

Th
door Thijs124 - Aug 16, 2019 om 08:04
289 Antwoorden / Vragen

Misschien beter een regenboog envelop? In sommige landen komt dat ook niet aan.

panter22
door panter22 - Aug 16, 2019 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom zal de postbode roze enveloppen achterhouden om te kijken of er geld in zit.
De kaart kan verkeerd bezorgd zijn.

Njonken Lytsen
door Njonken Lytsen - Aug 16, 2019 om 09:10
14 Antwoorden / Vragen

Helaas komen dit soort dingen steeds meer voor. Mijn eerste kennismaking was het verdwijnen van servieszegels die ik aan een nichtje stuurde. Enveloppe opengescheurd afgeleverd met een briefje erbij dat de zending was beschadigd. Onlangs werd er een sleutel uit een enveloppe gestolen, een stagiare van de verhuurder dacht dat dat wel kon. Twee enveloppes opengescheurd (de sleutel zat in een envelopje in de enveloppe). De buren hebben nieuwe cylinders gekregen, maar de verhuurder doet verder niets, er is dus nu iemand die met een sleutel toegang heeft tot de algemene ruimtes.

Conclusie: Stuur nooit meer iets waardevols, ook al is het nog zo klein van waarde, met de post, tenzij aangetekend.

me
door mein33 - Aug 16, 2019 om 10:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ongeacht welke kleur envelop u gebruikt, er kan en zal altijd wel eens een briefpost met de Noorderzon verdwijnen, daar heeft een ieder wel eens mee te maken, ook al weet je het vaak zelf niet !!
Maar daar hoeft geen slechte gedachte achter te zitten.

Een enkele keer is een brief of kaart iets langer onderweg dan gedacht, zo kregen wij vorige week een kaart uit het land van Erdogan en die was drie dagen ervoor gestempeld, maar al in mei jl. aldaar op de bus gedaan.

ne
door neodutchio - Aug 16, 2019 om 16:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zou het kunnen zijn dan deze roze envelop net iets dikker was dan een normale witte? En zat deze wel helemaal en goed dichtgeplakt? Het komt wel eens voor dat een envelop blijft haken in het proces. Het is hier wel eens voorgekomen dat ik een onbekende kerstkaart kreeg die in een envelop van een bekende zat. Er bleken diverse enveloppen kapot gegaan in de machine en handmatig hebben ze geprobeerd de juiste kaart bij het juiste adres te vinden. Soms komt het ook wel voor dat een envelop zo beschadigd is dat deze onleesbaar geworden is.

Om mensen van diefstal te beschuldigen zult u bewijzen moeten hebben. Tot die tijd zou het ook een fout kunnen zijn.

re
door red1 - Aug 19, 2019 om 15:53
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil niet dicriminerend over komen , maar kijk maar  eens  wat voor  ( PERSONEEL ) er op die bestel auto'tjes rijd

me
door mein33 Aug 19, 2019 om 15:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Netjes en correct werkende medewerkers, althans in mijn woonomgeving!
U heeft het denkelijk over de pakketbezorgers en generaliseerd maar even voor het gemak !
Briefpost wordt bij mij ook per auto bezorgd en ook deze bezorger doet keurig zijn werk.

tijger1
door tijger1 Aug 19, 2019 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook de pakketbezorgers zijn bij mij keurig.

Misschien is Red wel zo’n bezorger die je niet wilt hebben.

me
door mein33 Aug 19, 2019 om 18:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,  Bingo!!!!!

aurora1
door aurora1 Sep 2, 2019 om 19:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: + 10

mo
door mof - Aug 19, 2019 om 17:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Roze envelop? Waarom zou dat eerder gejat worden? Beter is het geld en waarde zaken in een kaart of brief te pakken dat het van buiten niet zichtbaar is.

rebek
door rebek - Aug 20, 2019 om 20:08
228 Antwoorden / 97 Vragen

Foutje, dubbel andwoord

rebek
door rebek - Aug 20, 2019 om 20:14
228 Antwoorden / 97 Vragen

Beter inhoud posten in bubbeltjesenveloppe. Bij mij ook een keer gebeurd, inhoud wordt er ergens eruit gevist volgens n postbode

ne
door neodutchio Aug 20, 2019 om 20:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Want een postbode kan ruiken dat er geld in een kaart in een envelop zit?

Ne
door Newman - Sep 2, 2019 om 18:26
1 Antwoorden / Vragen

Het meest waarschijnlijke scenario bij beschadigde/lege enveloppen is dat de envelop is opengeraakt/opengescheurd in de sorteermachine, doordat deze bijv. niet goed dichtgeplakt zat. Post schiet met een hoge snelheid door de machines, en als er dan bijv. iets hards of scherps in een gewone envelop zit (muntgeld of sleutels, om maar wat te noemen) dan schiet dat er dwars doorheen. Dus om nou gelijk maar de bezorger van diefstal te beschildigen is een beetje kort door de bocht.

ni
door nicky63 - Sep 3, 2019 om 17:41
1 Antwoorden / Vragen

PostNL heeft sorteermachines die de post sorteert het nadeel van deze machines is dat de bovenkant van een brief nogal eens stuk gaat. Hierdoor kan het gebeuren dat de inhoud van een enveloppe eruit gaat. Dat kan gebeuren tijdens het sorteer proces en dan is moeilijk te achterhalen waar het vandaan kwam. De machines draaien op een flinke snelheid.

Vind het wel héél makkelijk om een postbezorger te beschuldigen dat hij of zij spullen jat. Het kan voorkomen maar er kan ook iets in het proces verkeerd gaan.