ma
door marlene388 Feb 26, 2020 om 12:17
Geldzaken & recht
Ongewild abonnee van Happy Healthy van Oscar Helm door kopen kookboek.

Ongewild abonnee van Happy Healthy van Oscar Helm door kopen kookboek.

Ik heb twee kookboeken besteld bij Oscar Helm van Happy Healthy. Nu kom ik erachter dat sinds juli 2019 iedere maand €19.97 is afgeschreven van mijn rekening.
Ik heb nooit ingestemd met een abonnement.
Ze reageren niet op telefoontjes of mailtjes.
Ik voel me behoorlijk opgelicht, €160,- voor twee kookboeken is veel geld!

5812 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 26, 2020 om 12:21
16858 Antwoorden / 202 Vragen
1

Merkwaardig dat u dat kennelijk nu eerst opvalt, 8 maanden verder. Er zal ongetwijfeld en mogelijk zelf in kleine lettertjes iets zijn gesteld op het 'moeten' opzeggen dat u dan mogelijk is ontgaan. Mijn advies is in ieder geval: schriftelijk bezwaar maken en daarin duidelijk stellen dat u bewijs wenst waarop de afschrijvingen zujn gebaseerd omdat er in dit geval m.i. wel een schriftelijkheidsbeginsel geldt.
Mogelijk heeft u hier iets aan: https://www.klacht.nl/happyhealthy-nl/ en ook deze: https://happyhealthy.nl/contactformulier/  Als u de laatste al heeft benut adviseer ik u om melding te doen bij www.consuwijzer.nl  en zie ook deze: https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/187571-wanneer-spreek-ik-van-een-rechtsgeldig-contract.html

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2020 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

[Edit redactie: deel verwijderd, geen toevoeging en op de man af]

Twee maanden kunt u zo storneren.

Het internet staat vol met klachten over die club.

https://radar.avrotros.nl/forum/acties-reclame-f27/foute-verkooptechniek-van-oscar-helm-en-s-h-uitgev-t179243.html

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2020 om 14:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

[Edit redactie: deel verwijderd, geen toevoeging en op de man af]
Ik zou per omgaande dit abonnement op correcte wijze opzeggen. Ik zou ook direct uw bankafschriften controleren om te zien waaraan u mogelijk allerhande betaalt dankzij uw eigen nonchalance.
Opgelicht voelen is iets anders dan opgelicht zijn want wat het laatste betreft is het eigen schuld. 

https://radar.avrotros.nl/forum/acties-reclame-f27/foute-verkooptechniek-van-oscar-helm-en-s-h-uitgev-t179243.html


Oeps: stond er al en ook dat u 2 maanden kunt storneren.

 

marita5
door marita5 - Feb 26, 2020 om 14:44
11515 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Marlene388 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . 

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen 

U bent niet de enige , lees deze discussie , 

https://community.consumentenbond.nl/voeding-levensmiddelen-9/afslank-receptenbijbel-hoe-zit-het-2712 

Neem eens contact op met Consuwijzer , 

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

panter22
door panter22 - Feb 26, 2020 om 16:01
6599 Antwoorden / Vragen
0

Wat heb je voor die boeken €27 per stuk betaald? Boven het invullen van je bankrekening, staat dit:

AFSLANK RECEPTENBIJBEL BEVEILIGDE BESTELPAGINA
  • Afslank Receptenbijbel eBook + 4 bonus eBooks direct te downloaden - € 27,- inclusief de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie

Ik wil het eBook zonder de bonus van Het Ultieme Afslank Programma »

Of dit:

AFSLANK RECEPTENBIJBEL BEVEILIGDE BESTELPAGINA

 

  • Afslank Receptenbijbel eBook + 4 bonus eBooks direct te downloaden - € 27,- inclusief de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie
  • Het Ultieme Afslank Programma - Eerste maand GRATIS (digitale bonus 5), daarna € 19,97 per maand via automatische afschrijving - met de eerste betaling geef je toestemming
  • Het Ultieme Afslank Programma is op ieder moment per direct opzegbaar via de mail of het afmeldformulier

Lijkt mij wel duidelijk, of je betaalt €27 voor een boek, of je betaalt het boek met de extras €19,97 per maand . 
Zo snel mogelijk opzeggen. Storneren als je een abonnement bent aangegaan, is niet verstandig. Want zolang je abonnement loopt, ben je het maandelijkse bedrag verschuldigd.

mr
door mrmoto - Feb 26, 2020 om 16:34
167 Antwoorden / 4 Vragen
0

U laat het wel erg breed hangen maw geen controlle over uw eigen rekening is wel mooi voor dit soort bedijfjes weinig leveren en veel ontvangen maar zo als gezegd : koop een huishoudboekje en houd uw afschriften in de gaten! weet u waar uw geld blijft.

Redacteur
door Redacteur - Feb 27, 2020 om 09:33
1055 Antwoorden / 62 Vragen
0

Hoi @Marlene388,

Zou je je verhaal op de mail willen zetten naar belbus@bnnvara.nl, inclusief het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,
Carmen
Internetredactie Kassa

Th
door Thomas9 - Mar 5, 2020 om 22:26
1 Antwoorden / Vragen
1

Beste Marlene, dit is Thomas van de klantenservice.

 

Ik heb op 26 februari 2020 u mail ontvangen. Dezelfde dag heeft u een reactie terug gekregen. Hierop heb ik geen reactie meer ontvangen. Is deze mail misschien in uw spamfolder terecht gekomen?

 

Het was niet de bedoeling om u ongewenst lid te maken. U heeft toestemming verleend voor het abonnement door de eerste betaling te doen via iDEAL. Om u tegemoet te komen heb ik op 27 februari een coulance gegeven op 50% van de betaalde termijnen. Om u helemaal tegemoet te komen, heb ik gisteren alle termijnen terugbetaald.

 

Halverwege januari hebben wij meerdere aanpassingen gemaakt aan de informatie- en bestelpagina om toekomstige misverstanden te voorkomen over het abonnement. 

 

Met vriendelijke groet,

Thomas (klantenservice)

tijger1
door tijger1 Mar 5, 2020 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch wel wonderlijk dat die "misverstanden" er al sinds 2017 zijn. 


Maar ja, klagen op het Kassa forum helpt blijkbaar.

Thijs12
door Thijs12 Mar 5, 2020 om 23:44
540 Antwoorden / Vragen

De eerste betaling is gedaan via Ideal. Daarna gaan ze automatisch afschrijven zonder een automatische incasso opdracht? Als dat zo gaat dan wordt het hoog tijd voor een melding ongewenste incasso. Daar moet paal en perk aan gesteld worden.

CDtje
door CDtje Sep 23, 2020 om 12:41
1 Antwoorden / Vragen

Beste Thomaa

Mij is hetzelfde overkomen 
ook 2 boeken besteld en naar nu blijkt betaal ik ook al maanden voor een maandelijks abonnement waarmee ik nooit akkoord ben gegaan!
Zal in de kleine letters hebben gestaan of vinkje aan/uit
maar is mij ook pas na maanden opgevallen omdat mijn man voor zijn juridische bedrijfje ook soms boeken ed besteld via uitgeverijen en ik dacht in eerste instantie dat het iets van hem was!
vind t echt schande en heb t opgezegd en geblokkeerd in Ing , maar voorlopig veel te veel betaald aan die oplichter!! Oscar Helm! 

heb nu mail gestuurd dat ik van alle maanden mijn geld terug eis! En anders ga ik echt stappen ondernemen en aangifte doen van deze praktijken!!

Geen reactie uiteraard!!
hoe Happy & Healty kan je zijn als bedrijf!!

CDtje
door CDtje - Sep 23, 2020 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen
0

Mij is hetzelfde overkomen bij Happy& Healty van Oscar Helm
ook 2 boeken besteld en naar nu blijkt betaal ik ook al maanden voor een maandelijks abonnement waarmee ik nooit akkoord ben gegaan! Zal in de kleine letters hebben gestaan of vinkje aan/uit
maar is mij ook pas na maanden opgevallen omdat mijn man ook soms boeken edbesteld voor zijn bedrijfje, dus dacht ik in eerste instantie dat het iets van hem was.
Vind dit echt schande en heb t opgezegd en geblokkeerd in Ing , maar voorlopig veel te veel betaald aan die oplichter!! Oscar Helm!

Heb nu mail gestuurd dat ik van alle maanden mijn geld terug eis! Geen reactie uiteraard!!
Maar als ik niets hoor of terug ontvang ga ik zeker verdere stappen ondernemen en aangifte doen! Ook zal ik dit verspreiden op social media! Want dit soort praktijken moet worden gestopt!!!

Hoe Happy & Healty kan je zijn als bedrijf!!

Degraaff27
door Degraaff27 - Feb 25, 2021 om 00:29
1 Antwoorden / Vragen
0

Hallo
Ik heb dezelfde meegemaakt, ik betaal sinds december 2019 19,97 Eur per maand. Ik heb nooit ingestemd met een abonnement. Van de klantenservice kreeg ik een standard antwoord, dat ik 30 dagen had om het abonnement op te zeggen. Maar ik was er niet van bewust. Ik heb een fysieke boek besteld!
Wat voel ik me bestolen, ik heb dus 15 maanden betaald. Voor de laatste 2 maanden heb ik het bedrag terug geworderd. Maar toch, er blijven 13 maanden a 19,97 eur per maand.
Hieronder een voorbeeld email die ik kreeg, er staat niets vermeld over een abonnement, dus ze verstoppen informatie ergens op hun site.



panter22
door panter22 Feb 25, 2021 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt 15 maanden betaald zonder dat je iets gemerkt hebt?
Heb je de laatste 2 maanden gestorneerd?
Zeg je abonnement op.

mi
door miennaamishaaz - Feb 25, 2021 om 13:59
725 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoe kan het zijn dat u meer dan een Jaar uw bankrekening niet bekijkt?

Wat u kan doen is contact opnemen met Avatros opgelicht.

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

lo
lo25 - Apr 30, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Opzoek naar betrouwbare huurwoning website DH

Ik ben op zoek naar een huurwoning in Den Haag, nu heb ik er een aantal gevonden die interessant zouden kunnen zijn, echter allemaal op websites waar je een betaald account dient aan te maken alvorens je kunt reageren op een woning of een bezichtiging kunt plannen.
Zitten hier ook betrouwbare websites tussen en zo ja welke zijn dit?


Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  kwar grote zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik kwar grote ook geen verschil   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen:   XL (73 g ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer