jo
door jorisvermeulen May 31, 2016 om 17:24
Geldzaken & recht

Ongewild een oranje spaarrekening bij ING

ING opent uit iegen initiatief ineens een spaarrekening, ik mag contact opnemen wanneer ik dit niet wil maar de verbinding wordt zojuist tot twee keer toe verbroken.
mag men zomaar een rekening voor mij openen zonder mijn schriftelijke toestemming???

20471 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 31, 2016 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En storten ze er dan ook wat op? :-)) Daar moet toch meer aan de hand zijn. Is er soms conservatoir beslag gelegd op uw betaalrekening?

zoekster1
door zoekster1 - May 31, 2016 om 18:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, hoor heeft niets met conservatoir beslag te maken. Ik kreeg ook een brief van ING dat er een spaarrekening voor me 'klaar staat'. Het is inderdaad een nogal agressieve manier om iemand over te halen om bij ING een spaarrekening te openen, maar als je er niets op stort dan gebeurt er verder ook niets.
Ik vond het ook nogal mal.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2016 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ben benieuwd of ik dat dan ook ga krijgen. :-)

marita5
door marita5 - May 31, 2016 om 18:23
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jorisvermeulen ,

ING opent uit iegen initiatief ineens een spaarrekening ,

Zie hier :

  • Als u Mijn ING heeft, kunt u direct een Oranje Spaarrekening openen. De rekening is direct zichtbaar en te gebruiken.

    U kunt ook bellen: 020 22 888 88. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    Of u gaat langs bij een ING-kantoor

2g
door 2greyrooms Jun 1, 2016 om 12:21
41 Antwoorden / 8 Vragen

in uw citaat is het woord "direct" belangrijk, want anders wordt wel degelijk op een gegeven datum automatisch een rekening geopend

marita5
door marita5 Jun 1, 2016 om 14:50
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@2greyrooms , ik heb de ING bank niet , maar ik lees nu wel uw reactie om 10.43 , en dit is inderdaad onacceptabel .

tenormin
door tenormin - May 31, 2016 om 18:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Kreeg je een brief of ?? @joris vermeulen?
Snap ook niet dat contact met ING verbroken word aan de telefoon. Heb net even gekeken of er mail voor me was bij ING; ik mag/kan dan kennelijk geen Oranje rekening openen? Niet dat ik dit van plan ben. Laat die rekening dan maar fijn 'slapen'. Als er niets opstaat, kan er ook niets mee gebeuren. 't Is maar hoe men 'agressief' vertaald: doen supermarkten ook: hoeft men ook niets mee te doen.

ma
door marnix1 Jun 1, 2016 om 10:05
256 Antwoorden / 22 Vragen

"wordt"

tenormin
door tenormin Jun 1, 2016 om 11:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet nog steeds niet stam + t. Dank voor de correctie. Gaat u dit bij iedere inzending en dan graag bij iedereen, ook doen?

marita5
door marita5 Jun 1, 2016 om 14:47
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , stuur @marnix1 maar door naar mij , heeft hij / zij een hele dagtaak aan om me te verbeteren ;-)

zoekster1
door zoekster1 - May 31, 2016 om 18:46
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De brief begint zo,

Wij helpen u graag om uw bankzaken zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom zetten wij binnenkort een Oranje Spaarrekening voor u klaar.

Ontdek de voordelen
bla bla bla

Nu tijdelijk 1 procent spaarrente
Tussen 6 en 10 juni 2016 zettten we de Oranje Spaarrekening voor u klaar in Mijn ING en de Mobiel Bankieren App.  Vanaf dat moment kunt u 3 maanden lang profiteren van de tijdelijke spaarrente van 1 procent op jaarbaasis. Met een eerste inleg gaat u akkoord met het openen van de Orandje Spaarrekening en de voorwaarden. Profiteer snel en ontdek de voordelen.

Cookies
door Cookies - May 31, 2016 om 19:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Met een eerste inleg gaat u akkoord met het openen van de Orandje Spaarrekening en de voorwaarden......

Dan is er toch niks aan de hand? Als je dat niet wilt, stort je niks op die spaarrekening.

zoekster1
door zoekster1 - May 31, 2016 om 19:18
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als je de spaarrekening een jaar niet gebruikt wordt hij automatisch opgeheven.
En zoals ik ook al zei, als je niets doet gebeurt er ook niets.

Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n brief verwarring wekt. Het is raar dat er iets voor je open staat waar je niet om hebt gevraagd.

tenormin
door tenormin - May 31, 2016 om 19:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt mij dus ook; gewoon niets doen als je niets van plan bent. Zonder brand hoef je niet te blussen.

zoekster1
door zoekster1 - May 31, 2016 om 20:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat de volgende zin verwarring wekt.

Wilt u dat wij de Oranje spaarrekening eerder beëindigen, of heeft u nog vragen? Bel dan enz.

Ik blijf het een onhandige actie van ING vinden. Het geeft de klant het gevoel dat er iets gedaan moet worden om er (eerder) vanaf te komen. Het was ook beter geweest om dan meteen de algemene voorwaarden erbij te leveren. Want kan me voorstellen dat als het zo klaar staat dat veel mensen de voorwaarden niet meer lezen.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2016 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En denkt u dan dat ze de voorwaarden lezen als hij nog niet "klaar" staat? :-))

sw
door swat1500 - May 31, 2016 om 22:55
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Vette kluif hoor, 3 maanden 1% rente op jaarbasis. Moet je aardig wat op die rekening zetten om enige opbrengst te zien.

2g
door 2greyrooms - Jun 1, 2016 om 10:43
41 Antwoorden / 8 Vragen

Ook ik kreeg deze brief. Ik heb met de bank gebeld en geklaagd over deze gang van zaken. Dat er ongevraagd een rekening op mijn naam wordt geopend vind ik onacceptabel. De medewerker van de ING zal nu -nadat de rekening automatisch wordt geopend- deze snel weer opheffen.
Of dit "mag" weet ik niet; onbegrijpelijk en onacceptabel vind ik het wel.