Su
door Suzanne Stoffelen Apr 10, 2021 om 19:38
Geldzaken & recht

Ongewild zijn de vluchten van mijn reisgenoten geannuleerd. Wat zijn mijn rechten?

Telefonisch heb ik mijn vluchten geannuleerd. Doordat mevrouw van callcentre mij vermoedelijk verkeerd begrepen heeft zijn alle tickets van alle reisgenoten ook geannuleerd. Dit werd al duidelijk in het telefoongesprek. Mevrouw benoemde dat het niet teruggedraaid kon worden en dat ik nieuwe tickets zal moeten boeken. Dit geld zal ik later terugkrijgen. Tweemaal een claim ingediend welke afgewezen zijn omdat dit mijn eigen fout zou zijn en ik dit zelf op de website geannuleerd zou hebben.. De naam van deze mevrouw heb ik. Zij en haar leidinggevende kunnen deze situatie bevestigen. Ik kan hierin weinig bewijzen en de vliegmaatschappij werkt niet mee. Rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld maar ook zij kunnen weinig betekenen door gebrek aan bewijs. Wat kan ik nog en wat zijn mijn rechten? Het gaat hierbij om meer dan 900 euro schade!..

3330 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 10, 2021 om 19:52
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Als u en uw reisgenoten dezelfde reis maken dan wordt het voor iedereen geannuleerd, dat had u dus beter niet telefonisch moeten doen, een callcenter kan wat onnauwkeurig te werk gaan. De reisgenoten hadden dus niet genoemd moeten worden.

Su
door Suzanne Stoffelen Apr 10, 2021 om 20:50
Antwoorden / 1 Vragen

Op de website van Transavia is aangegeven dat het annuleren van de volledige boeking via 'Mijn Transavia’ kan. Het annuleren van een deel van je boeking, zoals één van de vluchten of één van de passagiers, kan via het online contactformulier of via het Service Centre. Met het callcentre bedoel ik dan ook het Service Centre, foutje.

sw
door swat1500 - Apr 10, 2021 om 21:07
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het betreffende gesprek niet hebt opgenomen en de andere partij ontkent dat de toezeggingen die u benoemd zijn gedaan staat u bewijstechnsch inderdaad heel zwak. Als uw rechtsbijstand er geen brood in ziet waarom denkt u dat wij dat dan wel zien?

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 10, 2021 om 21:32
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Waag er nog eens een mailtje aan via het formulier, als u daar antwoord op krijgt hebt u bewijs dat u geld terug krijgt voor de opnieuw geboekte tickets.
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/contact/

aurora1
door aurora1 - Apr 11, 2021 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe bedoelt u? Rechten waarvoor, waarop? U heeft toch al advies gevraagd aan uw rechtbijstandsverzekering?

Su
door Suzanne Stoffelen Apr 11, 2021 om 13:26
Antwoorden / 1 Vragen

Op dit moment krijg ik vanuit Transavia geen vergoeding voor de schade die hierdoor geleden is, de nieuwe tickets die ik voor groepsgenoten heb moeten boeken. Omdat deze claim afgewezen is in tegenstelling tot wat medewerker in het telefoongesprek benoemde is mijn vraag wat mijn rechten zijn op deze terugbetaling.

panter22
door panter22 - Apr 11, 2021 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt nu toch nog niet met vakantie. Wanneer is later dat je het geld terug kunt krijgen?
En wat zeiden je reisgenoten van deze situatie die nu ontstaan is?
Willen zij direct weer boeken, dan zul jij maar goed met hen moeten overleggen.
Door jouw telefoontje hebben zij schade geleden.
Tegenover je reisgenoten ben jij dus aansprakelijk.

Su
door Suzanne Stoffelen Apr 11, 2021 om 13:24
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat hierbij om een situatie die halverwege vorig jaar is voorgevallen. Al veel verschillende dingen geprobeerd maar nu dus geen opties meer in mijn ogen. Reisgenoten wilden wel graag nog op vakantie. Omdat ik me er bewust van ben dat ik aansprakelijk ben tegenover hen heb ik voor hen nieuwe tickets gekocht. Maar omdat het gaat om een fout van Transavia en mevrouw aan telefoon benoemde dat ik dit geld terug zou krijgen ging ik hier vanuit. Nu wijst Transavia deze claim tweemaal af en krijg ik dus op dit moment mijn geld niet terug vanuit de vliegmaatschappij.

panter22
door panter22 Apr 11, 2021 om 15:54
6599 Antwoorden / Vragen

En Transavia wijst de claim af omdat je zelf hebt geannuleerd?
Je krijgt nu helemaal niets meer terug. Ook niet in de toekomst?
Je gaat toch niet een boeking annuleren zonder een geldige reden.
Zelf had je wel een geldige reden neem ik aan. Misschien kon je een beroep doen op je annuleringsverzekering.
Maar de anderen niet en hebbengeen beroep gedaan op hun annuleringsverzekering?
Heb je toen je de claim indiende wel de naam van deze mevrouw en haar leidinggevende genoemd.
Dit is eigenlijk niet een claim maar een misverstand.
Heb je al eens contact opgenomen met het tv programma: Wordt u al geholpen? (met Mr Frank Visser en Mr. Groos)
Daar kunnen ze soms het onmogelijke mogelijk maken.

1paul
door 1paul - Apr 11, 2021 om 09:21
3101 Antwoorden / 0 Vragen

als jij zelf geannuleerd hebt (volgens systeem)  kun je weinig meer tenzij deze mevrouw toegeeft wat er mis is gegaan....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2021 om 10:27
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als uw reisverzekeraar al aangeeft dat zij er weinig aan kunnen doen wegens gebrek aan bewijs is de methode benutten die @SJOPPY aangeeft maar dan geldt dan m.i. ook 'wie niet waagt die niet wint' of wel wie niet vraagt nooit krijgt. 'Niet geschoten, altijd mis'.

Mogelijk is toch in uw voordeel indien u heel heldr kunt maken dat u niet zelf via de website heeft geannuleerd.
Ik vind het wel merkwaardig dat een fout van een servicemedwerker niet hersteld zou kunnen worden geef dat dan ook aan.

U zou er zelfs nog een brief aan kunnen besteden met als voorbeeld deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ op basis van uw probleem stelling aan te passen met o.a. de bevestiging van de leidinggevende   waarvan het aangetekend verzenden € 13,50 kost. Indien u ook daar dan '0' op uw request krijgt is het mn.i. absoluut niet zinnig om er dan nog meer kosten aan te besteden.  Verder procedueren kan u dan veel meer geld kosten. Hopelijk reageert men bij Transavia wel op basis van coulanc, zeker is het niet.

Ps. Maak de brief dus niet te streng maar meer als vraag voor begrip .

mo
door mof - Apr 14, 2021 om 13:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de mevrouw en haar leidimggevende bevestigen dat zij de fout hebben gemaakt zou ik het bedrijf waarvoor ze werken aansprakelijk stellen en ze voor de rechter dagen wanneer ze de schade niet oplossen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 14, 2021 om 16:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wegens Covid 19 file is er een  stuwmeer van klachten bij elke  firma,  ook  bij  Transavia en word het zeer lastig.

Nogmaals boeken was toen nog mogelijk maar uw geld terug, daar  kun je alleen nog achteraan gaan voor gehele groep.