ke
door kelly-1983 Mar 28, 2012 om 19:19
Geldzaken & recht

Online schoenen kopen

Er bestaat een site met de naam: www.sneakerschoenen.com
Echter zijn hier verschillende sneakers erg goedkoop. Bijvoobeeld dsquared schoenen, deze kosten in de winkel rond de 300 euro, maar op deze site staan ze voor 68 euro.
Niet erg zou je zeggen maar dit grote prijsverschil zet mij wel aan het denken. Als je contact met de site wilt staat dit erg onduidelijk omschreven en er staat informatie in het Nederlands en Engels. Ook heb ik gegoogeld naar informatie over deze site, maar deze site bestaat echter pas. Ik hoop dat jullie me hier antwoord op kunnen geven.
BVD Kelly

11540 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze site zou ik (maar wie ben ik) niet 1, 2, 3 vertrouwen. Het is zo ik nu zie een engelse site met geen nederlandse algemene voorwaarden. Dus als het goed gaat, oké. Maar als het niet goed gaat heb je niet het betaalde geld terug volgens de nederlandse wetgeving. Anders gezegd, als het fout gaat heb je grote kans dat je gewoonn je geld kwijt bent. En het is bijzonder goedkoop als ik TS mag geloven en dan rinkelen er vrij snel een aantal bellen bij mij. Maar als je de gok wilt wagen, "give it a try".

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

For all the orders, full prepayment is required

Maar in Nederland:
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2011-09-20/webshops-eisen-ten-onrechte-vooruitbetaling

Als je wilt weten waaraan je begint, zul je je goed op de hoogte moeten stellen van de (engelse) voorwaarden.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan nooit voor die prijs, het zijn nepartikelen uit China. Als je bijv. kijkt naar de UGG's dan staan er allerlei modellen en kleuren die al jaren niet meer gemaakt worden en die zouden via die site nog volop verkrijgbaar zijn?

Als je uberhaupt al wat opgestuurd krijgt mag je blij zijn als het bij de douane niet onderschept wordt, want dan kun je nog een boete krijgen ook voor het importeren van nep.

Hou je geld lekker in je zak en begin er niet aan!

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Website staat in China geregistreerd.
Grote kans op namaak, of geld kwijt en niets ontvangen

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo kelly-1983
Het enige (positieve) is dat je ook met Visacard kunt betalen. Wat dan in zoverre zekerheid geeft dat je bij geen levering je uitgave is verzekerd. Althans, dat is wat ik veel lees op deze site. Maar inderdaad, het is zo goedkoop dat het "te mooi is om waar te zijn". Ga lekker naar die schreeuwlelijkerds Zalando of Omoda (of hoe ze ook heten?): bij die zaken is in ieder geval zeker niet goed, geld terug. Nee, geen aandelen.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan echte Uggs hangt sowieso nooit een kaartje dus die op die site staan zijn neppers en die zijn verboden.

Mijn advies: niet doen.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Kelly, di is duidelijk een gevalletje van: lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn. Niet doen dus.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kelly,
een vriend van mij heeft een maand geleden hier schoen besteld en heeft ze ondertussen al aangekregen ook dus nu heb ik er 2 weken geleden ook besteld en wacht nog af maar mijn vriend zij dat het ongeveer 3 tot 4 weken duurt dus zodra ik ze aangekregen heb zal ik iets laten weten hier :)

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

aangekregen?

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op donderdag 12 apr 2012, 20:43: aangekregen?

Google vertalen waarschijnlijk.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op donderdag 12 apr 2012, 21:00:
diumenge schreef op donderdag 12 apr 2012, 20:43: aangekregen?

Google vertalen waarschijnlijk.
Haha, ja denk het ook.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2012 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn schoenen ontvangen ;) 2 paar de juiste maat en het juiste model dus wat mij betreft is de site betrouwbaar :)

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

witjah, da's hartstikke fijn voor je!

@ kelly-1983, als dit precies dezelfde toko is, its up to you, als je durft! Ben benieuwd.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 07:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op donderdag 12 apr 2012, 20:43: aangekregen?

Belgisch / Limburgs / Brabants...

In Brabant kom je ook aangereden als je ergens naar toe gaat...:-)

Ik zou deze website ook niet vertrouwen.

Prijsverschil lijkt mij té :-/

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op donderdag 19 apr 2012, 07:40:
In Brabant kom je ook aangereden als je ergens naar toe gaat...:-)

/

Gezien de rijkwaliteiten in die gebieden denk ik dat ze twee acties in 1 kreet samenvatten. Ergens heengaan betekent in de praktijk meestal ook een aanrijding ;-) (geintje).

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

witjah schreef op woensdag 18 apr 2012, 23:48: Ik heb mijn schoenen ontvangen ;) 2 paar de juiste maat en het juiste model dus wat mij betreft is de site betrouwbaar :)

Al is de kans groot dat bij een wat betere douanecontrole het spul in beslag wordt genomen....

ve
door verwijderd - Jun 25, 2012 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

kelly-1983 schreef op woensdag 28 mrt 2012, 19:19: Er bestaat een site met de naam: www.sneakerschoenen.com
Echter zijn hier verschillende sneakers erg goedkoop. Bijvoobeeld dsquared schoenen, deze kosten in de winkel rond de 300 euro, maar op deze site staan ze voor 68 euro.
Niet erg zou je zeggen maar dit grote prijsverschil zet mij wel aan het denken. Als je contact met de site wilt staat dit erg onduidelijk omschreven en er staat informatie in het Nederlands en Engels. Ook heb ik gegoogeld naar informatie over deze site, maar deze site bestaat echter pas. Ik hoop dat jullie me hier antwoord op kunnen geven.
BVD Kelly

Voeg de sites www.airmaxnl.com en www.airmaxnl.net maar toe aan dit rijtje.

Ook te mooie prijzen om waar te zijn en ook zonder contactgegevens op een invulformuliertje na om een eventuele vraag te stellen.

Waarschijnlijk zijn deze 2 sites opgezet door dezelfde oplichter(s)

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er besteld en 2 paar schoenen ontvangen.
Dus echte oplichters zijn het niet.
Wel twijfel ik sterk of het echte Nikes/Lacostes zijn. Volgens mij zijn ze gewoon goed nagemaakt.
Bij de bestelling moet je rekening houden met overmakingskosten (paypall 10 euro) en ik moest ook inclaringskosten betalen bij DHL 30 euro.
Op de website staat No Tax wat dus niet klopt want je betaald dus in mijn geval invoerbelasting.
Totaal kwamen de 2 paar schoenen op 150 euro (dus 75 euro per paar)
Wat dus niet duur is maar zou het zeker niet iedereen aanraden.
(ben benieuwd wat er gebeurd als de eventuele vervalsing ontdekt wordt.) Ontvang je dan nog wel de schoenen of moet je een hoge boete betalen.

Opmerkingen over het niet kloppen van de website ivm met de belasting worden afgedaan met korting op de verzenkosten op de volgende bestelling.
Wat volgende bestelling ik heb net 2 paar schoenen gekocht.

Al met al een spannende ervaring (krijg ik mijn schoenen wel?) maar niet iedereen aan te raden.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

speck schreef op donderdag 9 aug 2012, 11:56:
Wel twijfel ik sterk of het echte Nikes/Lacostes zijn. Volgens mij zijn ze gewoon goed nagemaakt.

Je moet je natuurlijk wel afvragen of je mee wilt werken aan illegale activiteiten, maar dat moet iedereen voor zich weten.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

speck schreef op donderdag 9 aug 2012, 11:56: (ben benieuwd wat er gebeurd als de eventuele vervalsing ontdekt wordt.) Ontvang je dan nog wel de schoenen of moet je een hoge boete betalen.

Je krijgt geen schoenen.
Wat je mogelijk wel krijgt is boete, en kosten voor het ambtelijk vernietigen van de nepzooi.
Mogelijk ook nog een probleem met merkhouder.

Dit naast kosten voor betalen, invoerrechten, BTW en kosten voor het importeren door DHL of UPS of TNT maakt dat je uiteindelijk maar voor een paar tientjes minder op neppers loopt of geld hebt betaald om een boete te krijgen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 28 mrt 2012, 21:28: hallo kelly-1983
Het enige (positieve) is dat je ook met Visacard kunt betalen. Wat dan in zoverre zekerheid geeft dat je bij geen levering je uitgave is verzekerd. Althans, dat is wat ik veel lees op deze site. Maar inderdaad, het is zo goedkoop dat het "te mooi is om waar te zijn". Ga lekker naar die schreeuwlelijkerds Zalando of Omoda (of hoe ze ook heten?): bij die zaken is in ieder geval zeker niet goed, geld terug. Nee, geen aandelen.

Visa betalen is niet mogelijk (vignet wordt ten onrechte op de website weergegeven)
Let op Paypall betaling is wel mogelijk maar lees de voorwaarden van Paypall.
Je kunt aleen claimen als ook ook het paypall vignet op de website staat wat dus niet het geval is.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

speck, da's dan zeker ten onrechte. En met PayPall betalen. Nee, dat vind ik nu weer niet safe genoeg. Al lezende leert men iets, toch?

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

abarth schreef op donderdag 9 aug 2012, 14:36:
speck schreef op donderdag 9 aug 2012, 11:56: (ben benieuwd wat er gebeurd als de eventuele vervalsing ontdekt wordt.) Ontvang je dan nog wel de schoenen of moet je een hoge boete betalen.

Je krijgt geen schoenen.
Wat je mogelijk wel krijgt is boete, en kosten voor het ambtelijk vernietigen van de nepzooi.
Mogelijk ook nog een probleem met merkhouder.

Dit naast kosten voor betalen, invoerrechten, BTW en kosten voor het importeren door DHL of UPS of TNT maakt dat je uiteindelijk maar voor een paar tientjes minder op neppers loopt of geld hebt betaald om een boete te krijgen.

Yep, helemaal gelijk.;-)

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op donderdag 9 aug 2012, 15:22: speck, da's dan zeker ten onrechte. En met PayPall betalen. Nee, dat vind ik nu weer niet safe genoeg. Al lezende leert men iets, toch?

Daar is dit forum toch voor bedoeld.
Hierdoor kan 'ieder voor zich' een weloverwogen beslissing nemen om dit risico te lopen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op donderdag 9 aug 2012, 15:22: speck, da's dan zeker ten onrechte. En met PayPall betalen. Nee, dat vind ik nu weer niet safe genoeg. Al lezende leert men iets, toch?

Paypal is safer dan met een volle portemonnaie met cash door de stad lopen....

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jorisw, O.T. wat is een volle portemonnee? De pincard is al gevaarlijk genoeg om mee rond te lopen tegenwoordig.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Olympisch comité Egypte koopt nep-Nike

LONDEN (ANP) - Het Egyptische Olympisch Comité lijkt te zijn opgelicht. De leverancier van de sport- en vrijetijdskleding van de atleten zou vervalste Nikespullen hebben verkocht. Dat meldt The Telegraph, de website van de Britse Telegraph Media Group.
Op Twitter zegt synchroonzwemster Yomna Khallaf dat ze zelf nieuwe spullen heeft moeten aanschaffen. ,,De tassen bijvoorbeeld hadden grote Nikelogo's maar ritsen van Adidas. Het is zo frustrerend dat we 2000 Egyptische pond (ruim 270 euro) extra moeten betalen zodat we er fatsoenlijk uit kunnen zien en niet eens goed.''
Een woordvoerder van Nike zei dat de firma er onlangs achter kwam dat het Egyptisch Olympisch Comité in zee was gegaan met een bedrijf dat schoenen en kleding met een vals Nikemerk had geleverd.

Gepubliceerd op: 25.07.12 13:55

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

speck schreef op donderdag 9 aug 2012, 11:56:
Dus echte oplichters zijn het niet.
Wel twijfel ik sterk of het echte Nikes/Lacostes zijn. Volgens mij zijn ze gewoon goed nagemaakt.

Er wordt nergens op hun website vermeld dat het om namaak gaat.
Wél oplichters dus, die bovendien illegaal bezig zijn.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ttt schreef op donderdag 9 aug 2012, 15:51:
speck schreef op donderdag 9 aug 2012, 11:56:
Dus echte oplichters zijn het niet.
Wel twijfel ik sterk of het echte Nikes/Lacostes zijn. Volgens mij zijn ze gewoon goed nagemaakt.

Er wordt nergens op hun website vermeld dat het om namaak gaat.
Wél oplichters dus, die bovendien illegaal bezig zijn.

Hoi ttt
Ik vermoed dat het neppers. Ik heb hiervoor de kennis nog niet om dit hard te zeggen.
Dus het gaat mij iets te ver om het oplichters te noemen.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2014 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou heb op 03-03-2014 een bestelling geplaatst voor 150 euro, 03-03-2014 heb ik een bank overboeking gedaan en heb het op 24-03-2014 binnengekregen via Fedex. keurig netjes thuis bezorgd. je moet een beetje geduld hebben alleen voor je pakket krijgt.
Maar jullie moeten zelf weten als jullie willen bestellen of niet.

ik had geen problemen mee, snap alleen niet dat er meteen wordt gezegd dat het een nep website is terwijl je nooit hebt besteld.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2014 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@elchino666,

Komt toch wel een beetje ongeloofwaardig over om hier - na 2 jaar! - een beetje reclame te gaan maken.

Maar goed, bij jou is het (blijkbaar?) goed gegaan.
Fijn voor je.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2014 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat wij als vrijwilligers iets gaan bestellen bij (voor ons) vaak dubieuze bedrijven qua verschillende dingen op de site en eerdere reacties, kijken wij wel uit om eerst wat te gaan bestellen, althans ik wel. Het zou mij als ik uw denkwijze " terwijl je nooit hebt besteld." heel geld gekost hebben.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2014 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik maak geen reclame, ik zeg alleen dat ik het heb ontvangen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2014 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel grappig van 'Elchino666' dat hij/zij die rommel ontvangen heeft:

:

Deze waarschuwing staat er nu op:

"NOTICE TO CONSUMER
This website was one of over 6700 sites used for the promotion and sale of counterfeit goods. RICHEMONT INTERNATIONAL SA, RICHEMONT NORTH AMERICA, INC., CARTIER INTERNATIONAL A.G., LANGE UHREN GMBH, OFFICINE PANERAI A.G, MANUFACTURE ROGER DUBUIS, S.A., and ALFRED DUNHILL LIMITED, obtained a court order to seize the domain name associated with this website to protect its consumers from unknowingly purchasing counterfeit product bearing the following trademarks
:" enz. enz.

Het kan dus niet anders of hij/zij heeft 1e klas rommel ontvangen.
En dat voor 150 eurootjes :-)

Bedankt, 'Elchino666' dat u ons nog eens (weer) waarschuwt voor dit soort malafide websites. Maar goed dat u dit item weer even naar voren/boven heeft gehaald.....

Dus 'wij' haden wel gelijk!

ve
door verwijderd - Apr 7, 2014 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Imitatie kan soms beter zijn als originele...

Verder veranderen sommige grote merken van leverancier en oude bleef doorgaan merkloos en achteraf merkjes plakken is dan rendabel......

Dus tevreden over product kan maar of het echt is?
Verder soms producten met beschadigde dozen of lastige maten die in restpartijen verkocht worden.

Maar je loopt ondanks dat de winkel nu enkele jaren later nog bestaat nog steeds een risico...
Ik had zelf een goede betrouwbare winkel, verkocht deze en 3 maanden later vond ik hier en bij Radar hoe dubieus het was...
Deze nieuwe eigenaar misbruikte dus een goede betrouwbare winkel om de boel op te lichten, zoveel omzet tegen die lage prijzen, dat kon gewoon niet.

Ze zaten onder mijn inkoop en als je niets leverde kan dat....
Dus ook bij vertrouwde winkels, sommige kopen juist die met goede reputatie en dan bestelde iedere tevreden klant blind...

Dus ook goede kunnen na niet zichtbare overname een oplichter worden helaas....

ve
door verwijderd - Apr 9, 2014 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal bijdragen is door ons verwijderd.

Graag op normale toon + inhoudelijk reageren.

De redactie

ve
door verwijderd - Aug 6, 2014 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

witjah schreef op donderdag 12 apr 2012, 18:17: Beste kelly,
een vriend van mij heeft een maand geleden hier schoen besteld en heeft ze ondertussen al aangekregen ook dus nu heb ik er 2 weken geleden ook besteld en wacht nog af maar mijn vriend zij dat het ongeveer 3 tot 4 weken duurt dus zodra ik ze aangekregen heb zal ik iets laten weten hier :)

Ik ben bereid t eens te testen.
Ik zie dan wel staan dat ik de betaaloverdracht via de bank moet doen (bank binnenlopen en overmaken) dan kan er haast niets meer mis gaan zou je zeggen.

BTW, Hoe lopen ze?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2014 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@icecream

Na twee jaar?

Wat kan er misgaan. Van alles dus. Uw geld kwijt. Valse schoenen, boete ga maar door.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2014 om 02:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 6 aug 2014, 23:32: @icecream

Na twee jaar?

Wat kan er misgaan. Van alles dus. Uw geld kwijt. Valse schoenen, boete ga maar door.

Ach in april dezes jaar was er ook al geantwoord na 25 maanden.

Ga lekker in de winkel de schoenen passen, dat voelt (voelde) prettiger aan dan online bestellen en het weer retourneren binnen 14 dagen.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, op 28-05-2015 een bestelling geplaats bij Airmaxnederland.com en betaald met credit card.
Kreeg een bevestiging dat deze order in behandeling is genomen.Airmaxnederland is NIET telefonische te bereiken, alleen via glodenmax@hotmail.com ! Diverse email gestuurd met de vraag wanneer ik deze bestelling op mijn huisadres kan verwachten. Tot op heden 15-07-2015 GEEN enkele reactie gekregen van de klantenservice. Mijn bank heeft het uiteindelijk het bedrag gecrediteerd op mijn credit card. Mensen wees gewaarschuwd en GA NIET GEEN bestelling plaatsen bij Airmaxnederland.com, je komt bedrogen uit ! Er wordt NIET geleverd !

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@numberone,

.....Mensen wees gewaarschuwd en GA NIET GEEN bestelling plaatsen bij Airmaxnederland.com....
Laat het woordje NIET maar weg. ;-)

Je vertelt ons hier op dit forum in dit oude topic niets nieuws hoor!.
Snap überhaupt niet dat je daar iets besteld hebt.
Heb je nog geluk dat je via de creditcardmaatschappij je geld terug hebt gekregen.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste erik3. tha ik ben nu eenmaal NIET zo slim als de gemiddelde Nederlander.
Als ik een goede deal zie op internet ga ik er van uit dat dit ook ECHT zo is, maar ik blijf een dom blondje !
Fijne dag verder !