Ka
door Kate184845 May 22, 2023 om 16:13
Geldzaken & recht

Onlineveilingmeester diamant

ik heb op een diamant geboden  via OVM. zij gaven aan dat het een Retailwaarde heeft van 5k. mijn bod zelf was rond 1200 euro. na het navragen bij de experts blijkt het niet eens een waarde te hebben van 700 euro. ik heb de factuur nog niet betaald. wat moet ik nu doen?

5025 12 Rapporteer
tenormin
door tenormin - May 22, 2023 om 16:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als u geboden heeft ben ik bang dat U er aan vast zit. Een veiling is geen vrijblijvend gebeuren.

sira
door sira - May 22, 2023 om 16:23
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk betalen, want u heeft geboden en bent het geworden. Ik neem aan dat er ook wel veilingkosten in zitten (of misschien nog bijkomen).

Voor diamanten ga je naar gespecialiseerde zaken, bijv. in Amsterdam, o.a. het diamant center en niet naar een veiling, en al helemaal niet als men er geen verstand van heeft.

ba
door bakkersjors - May 22, 2023 om 16:28
48 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien bij de "experts" EERST navragen voor een bod te doen?
Als iets te mooi is om waar te zijn , is het meestal niet waar.
In uw geval kunt u proberen om OVM uw veilingbod bod als zijnde niet geldig te doen laten verklaren ivm een z.g misleiding maar geef u weinig kans.

sjjoppy
door sjjoppy - May 22, 2023 om 16:32
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Proberen te bewijzen dat u verkeerd bent ingelicht over de waarde van de diamant is nog een mogelijkheid.

JMA2
door JMA2 May 23, 2023 om 00:06
116 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo verkeerd ingelicht? Je moet bieden dus er is geen vaste prijs genoemd.

sjjoppy
door sjjoppy May 23, 2023 om 07:03
7187 Antwoorden / 3 Vragen

TS heeft geboden op een diamant met Retailwaarde van 5k en daar was het bieden op gericht.

JMA2
door JMA2 May 24, 2023 om 00:48
116 Antwoorden / 2 Vragen

Mmmhhh kan zo zijn maar een retailwaarde kan flink verschillen per inzicht. Maar ondanks dat wordt het een kansloos verhaal.

marita5
door marita5 - May 22, 2023 om 16:33
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kate184845 ,

Lees hier eens , klik op de rode regels .

https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/klantenservice/wat-is-een-historische-retailprijs?qi=469

https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/klantenservice/hoe-zit-het-met-herroepen-bij-onlineveilingmeesternl?qi=175

Lees hier de voorwaarden , m.n. Art 8

https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/content/voorwaarden

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/bedenktijd-aankoop-veilingsite

Ps : Kijk bij de Kavel wat er staat onder veilinginformatie , daar kunt u lezen of de Wet koop op afstand van toepassing is .
       Ik zie bij veel Diamanten dit staan : De Wet Koop op Afstand is niet van toepassing op de dienstverlening van Onlineveilingmeester.nl.
         Het betreft hier een gecombineerde online en openbare veiling.

ne
door neodutchio - May 23, 2023 om 07:13
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Als die diamant zoveel waarde zou hebben, waarom zou die dan voor een schijntje verkocht worden? Eerst nadenken en dan dus niets doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 23, 2023 om 10:11
2053 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar had u het er voor over en feitelijk is een diamant sowieso waard wat een gek ervoor geeft, zoals de uitdrukking luidt, dus lijkt er.mij niet zoveel aan de hand.

mo
door mof - May 24, 2023 om 12:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft onderzoeksplicht, zeker bij een veiling. OVM gaat uit van de eigenaar van de diamant en geeft slechts informatie door. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de waarde van de diamant.

mo
door mof - May 24, 2023 om 12:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Die diamant is waard wat een gek ervoor geeft. U geeft 1200 EUR voor een diamant die 700 € doet onder de kenners ...

1paul
door 1paul - May 24, 2023 om 12:04
3144 Antwoorden / 0 Vragen

misinformatie is een reden om van de koop af te zien....

bovendien heb je gewoon 14 dagen bedenktijd!!!! anders is het als het een aankoop is van een particulier, dan heb je geen bedenktijd!!!!

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/bedenktijd-aankoop-veilingsite

misleiding

Annemiek0710
door Annemiek0710 - May 24, 2023 om 12:34
1 Antwoorden / Vragen

Betalen, als je bied op een veiling is dat een bindende aktie. Vaak wordt nog extra gevraagd of u het zeker weet. Als u biedt zit u vast.

holiday
door holiday - May 24, 2023 om 22:31
102 Antwoorden / 12 Vragen

Het blijft altijd een gok als je op een veiling iets koopt. Ik heb ook een fout gemaakt om een automatisach bod te plaatsen. Elke keer als iemand over mijn bod gaat, gaat mijn bieding daar weer overheen tot het maximaal wat ik ingezet heb.
Nou krijg ik de indruk dat er fake meldingen zijn en ik het uiterste moet betalen van wat ik ingezet heb.