Ons woonadres is geblokkeerd omdat de vorige bewoner schulden heeft gemaakt ???
wij kunnen niet zomaar bestellen
op ons woonadres dit is geblokkeerd
omdat de vorige bewoner wanbetaler was
hoe kunnen wij hier vanaf komen ????
Gewoon vooruit betalen zoals gesuggereerd, en dan bij voorkeur met een creditcard zodat je zelf ook kopersbescherming hebt.
Een doordenker: als je niet kunt bestellen, kun je dan wel betalen? Lijkt mij van niet. (Als het adres geblokkeerd is).
Natuurlijk kan je wel bestellen.
@D - vraagsteller stelt NIET te kunnen bestellen. Hoe zo zou je dan wel natuurlijk kunnen bestellen?
@G: je denkt toch niet dat een webshop een vooraf betaalde bestelling gaat weigeren? Het kan niet anders of TS heeft het over kopen op afbetaling bij Wehkamp o.i.d.
Precies wat @Netflixfan zegt.
Een stevige klacht indienen bij de degene die u blokkert maar let op de toon, geef duidelijk aan dat er sprake is van foutief handelen in uw nadeel.
En anders daar niet meer bestellen (na aangeven van de reden daarvoor).
Waarom moet dat? Leverancier mag zelf bepalen aan wie hij wel of niet levert. Klagen bij wie ?
Een klacht als de blokkering onterecht is resp. er geen enkele reden voor is. Een klant kan zelf bepalen of hi/zij een klacht indient.
Als u verder heeft gelezen heeft u mogelijk gezien dat de vraag van Ts wel nadere vragen oproept.
@molenheide,
Er zijn veel postcode gebieden waar niet op de pof wordt geleverd en dat vanwege het hoge aantal slechte betalers die er (mogelijk) wonen of gewoond hebben.
Als een adres eenmaal op die lijst staat dan zal daar weing aan te veranderen zijn en het maakt daarbij niet uit wie er op dat adres woont.
Een leverancier heeft geen leveringsplicht en bepaald zelf of er wel dan niet geleverd wordt en /of onder welke voorwaarden dit gedaan wordt.
Zoals al eerder aangegeven zal vooruitbetalen bij het bestellen de enige mogelijkheid zijn.
Een goede bekende van mij had ooit hetzelfde probleem, een meneer die tuinierde in de kelder via een omleiding en de nodige schulden had.
De energieverkoper wilde toen mijn bekende daar ging wonen, toch nog even graag dat mijn bekende nog even de schuld van de vorige bewoner betaalde ...... dat is dus niet gebeurd, er werd zelfs vooruitbetaling gevraagd op grond van de vorige bewoner terwijl mijn bekende "clean" was. Zij werd gewoon honds behandeld door de energieverkoper, heeft tig deurwaarders gehad op de koffie maar na tonen van huurovereenkomst en id was dat ook weer opgelost,
Advies aan de vraagsteller: Maak een "beveiligde copie" van uw id en stuur die als ze niet willen luisteren, maar vertel ze eerst dat u zich in dit geval niet echt klantvriendelijk geholpen vindt. Immers, u bent NIET de vorige bewoner. Dat de verkopers alleen een adres hanteren ipv adres en ten naam stelling is minimaal niet eerlijk te noemen.
Topantwoord
En sinds wanneer woont u op dat adres? Al minstens sinds 2009, dus in ieder geval al zo'n 10 jaren toch? Bedoelt u niet uzelf? Uw eerdere vraag of vragen hebben toch met problemen met betalen te maken?
Ga gewoon naar stenen winkels en betaal aan de kassa met munten en papiergeld of met de pin. Net zoals iedereen, en dat geeft geen problemen. U bent toch niet verplicht om "zomaar op uw woonadres" te bestellen?
Ts kan intussen verhuisd zijn.
ik woon sinds een jaar op dit adres.
en hebben menige aanmaningen gekregen
vorige bewoner met de noorderzon vertrokken..
en wij zijn stipte betalers en willen soms ook bestellen
en hetgeen wat goed is dan betalen
@AURORA1, scherp gezien, goed geheugen, ik zie inmiddels ook meer vragen m.b.t. afsluiting en betaalproblemen.
Je zult voorlopig direct moeten betalen wat je bestelt.
Je kunt nu even geen schoenen en kleding bestellen om een keus uit te maken en de rest weer terug te sturen en te betalen wat je houdt.
Er kan wel teruggestuurd worden wat men niet wil en het geld daarvan terugkrijgen.
Al moet er vaak wel enig geduld zijn alvorens het geld wordt teruggestort.
Dat kan, maar dan ga je gericht wat kopen.
Dat hoeft niet overal, Bij Zalando bv kun je gemakkelijk meerdere paren schoenen bestellen zonder te betalen.
Daar maak je een keus uit of je stuurt ze allemaal weer terug, na ze 14 dagen uitgeprobeerd te hebben.
Je hoeft ze niet van tevoren te betalen, je betaalt geen verzendkosten,
Maar nu moet je die schoenen wel betalen Dan ben je al snel een paar honderd euro kwijt. Dat is de bedoeling niet,
Schoenen hoef je toch maar 1x uit te proberen? Even de kamer op en neer? In een winkel blijf je toch ook niet 14 dagen overnachten? Het is echt niet de bedoeling dat je er 14 dagen mee aan de wandel gaat.
Dat klopt. Maar niet iedereen weet dat. Ik heb eens een paar schoenen thuis gekregen waaraan duidelijk aan de zolen te zien was dat ze buitenshuis waren gedragen. Kompleet met kreukels van het dragen, En dat voor nieuwprijs. Komt vaker voor: Uit het artikel van de Volkskrant; Distubutiecentrum Bol: Zo tref ik stofzuigers met propvolle zakken aan, schuurmachines waar het bouwstof aangekoekt zit of een doos met een bladblazer waar de herfstblaadjes uit dwarrelen. Redenen voor teruggaaf: ‘Bevalt niet’ Of: ‘Ik vond de kleur niet mooi.’ Een collega vertelt dat hij ooit een koffer zag met het label van de vliegtuigmaatschappij er nog aan. ‘Er zat ook nog een paar vieze sokken in.’ https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-is-het-om-te-werken-in-het-distributiecentrum-van-bol-com-journalist-jeroen-van-bergeijk-maakte-het-mee~b18a9510/
Ja, schokkend verhaal van Bol. Maar ik heb nog nooit van wat voor bedrijf ook maar iets ontvangen waarvan ik vermoedde dat het al gebruikt was.
Zoals ik las bij Bol, gaat het daar naar de opkoper.
Dat verhaal ken ik. Toevallig gaat dit over Bol.com, maar bij andere webshops (zelfs bij Coolblue) gebeurt hetzelfde. Wie denkt dat dit alleen bij Bol.com gebeurd, is wel erg naïef. Zelf heb ik dit meegemaakt bij Bol, Wehkamp en CB. Dat spul gaat linea recta retour afzender.
Ja dat mag. Zelfs als u wijk wordt gezien als risico mogen ze het weigeren. Achteraf betalen is een gunst, geen verplichting
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Is er recht op een erfenis
Hebben wij recht op een erfenis van onze neef
Wij hadden een neef, hij is 5 jaar geleden overleden, mijn neef is niet gehuwd en was enig kind, hij heeft verder geen kinderen, en is vrijgezel.
Ik ben een nicht van hem, met nog vele neven en nichten.
Hij had jammer genoeg geen testament, dat had hij wel gewild, maar helaas overleed mijn neef nog voordat hij een testament wilde samen ste
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer