Ri
door RienV Nov 20, 2020 om 13:50
Geldzaken & recht

Onterecht aanmaning Klarna

Vandaag aanmaning op mijn naam en juiste adres ontvangen van Klarna; faktuur nog steeds niet betaald € 508,45!
Zou bestelling zijn bij Pure Skin.
Heb 100% zeker nooit iets besteld bij en ook niets ontvangen van Pure Skin.
Er wordt een emailadres gegeven wat totaal niet lijkt op mijn emailadres.
Als bedrag niet wordt betaald VOOR 30-11-2020 wordt de vordering tot incasso overgedragen.
Ik kan natuurlijk contact opnemen met Klarna maar dan hebben zij mijn telefoonnummer en/of mijn emailadres en dat wil ik eigenlijk voorkomen.
Als ik niet betaal (uiteraard niet!) of reageer komt er een reactie van een incassoburo, dat wil ik vermijden.
Wat kan ik het beste doen??

8359 21 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2020 om 14:05
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Toch is het belangrijk dat u reageert en aangeeft dat u niets van Pure Skin hebt afgenomen en dat u een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet, mail als bewijs van reactie goed bewaren.

Verder hoeft u niets te doen.

mahadma
door mahadma - Nov 20, 2020 om 14:36
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, wie eist? Die bewijst! Meld dat u niets besteld/ontvangen heeft en dus niet van plan bent te betalen en dat u met plezier naar de rechter gaat en alle kosten daarvan bij ze in rekening brengt. Bewaar deze email op je hd en op papier. Niet bellen.

sira
door sira - Nov 20, 2020 om 14:51
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom zou u geen contact kunnen opnemen met Klarna? Misschien wordt alles een stuk duidelijker als u met Klarna een gesprek heeft gehad.
Over het algemeen zult u keurig te woord gestaan worden en als blijkt dat alles een misverstand is, lossen zij het ook op. In geval zij volhouden dat u wel heeft besteld en u echt van niets weet, dan kunt u zeggen dat u de rechtzaak met vertrouwen tegemoet zult zien.

diumenge
door diumenge - Nov 20, 2020 om 15:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan natuurlijk ook even je nummer afschermen als je ze belt, gewoon even #31# voor het nummer zetten.

ma
door malhy2 Mar 7, 2021 om 01:28
309 Antwoorden / 13 Vragen

of als u met een vaste lijn belt *31*

koekeloer
door koekeloer - Nov 20, 2020 om 15:36
562 Antwoorden / 18 Vragen

U kunt toch eenmalig een gmail adres oid aanmaken en dit alleen gebruiken om dit af te handelen?

sw
door swat1500 - Nov 20, 2020 om 18:22
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Dan stuurt u toch een brief! Uw adres hebben ze al dus een brief kan geen kwaad.

Ju
door JustT - Nov 20, 2020 om 19:32
13 Antwoorden / Vragen

Klarna is een Zweedse bank die betalingsdiensten levert voor online aankopen. Je hoeft pas te betalen nadat het product is ontvangen. Het is een serieus bedrijf dat echt bestaat in de analoge wereld. In Nederland, Amsterdam is een vestiging, Klarna BV. U vertrouwt het niet helemaal, dat is niet voor niets. Misschien is de brief die u kreeg niet echt van Klarna. Eens met andere antwoorders: wel reageren, maar bij de echte Klarna https://www.klarna.com/nl/over-ons/contact-ons/ Heeft Klarna het recht namens Pure Skin een vordering aan te manen? Het bedrijf dat stelt dat u iets (online) heeft besteld, moet een bestelbewijs hebben en voor een betalingsverplichting moet er een bewijs van aflevering zijn op uw naam en adres. Vraag daarnaar. Succes! En leuk als u laat weten hoe het is afgelopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 21, 2020 om 10:43
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U behoeft in beginsel helemaal niets te doen. Als u bij Klarna niets gheeft besteld dan is er ook geen enkele reden om uw telefoonnummer en/of e-mail adres bekend te maken. Toch kan het geen kwaad indien u zoals bijv. @SHOPPY al aangaf om het bedrijf schriftelijk te benaderen en daarin stelt dat u hen niets verschuldigd bent omdat u er niets heeft besteld en ook nooit iets heeft ontvangen en men dus ook niets kan bwijzen.

(Er kan sprake zijn van het geval dat iemand anders uw naam en adres 'frauduleus' heeft benut.)

U behoeft dat echter niet te doen en afwachten of er inderdaad een vordering komt via incasso. Ook dan behoeft u niets te doen. Als er echter een deurwaarder komt met een exploit voor een zitting, negeer die dan niet en naar de zitting en maak daar duidelijk dat u er niets heeft besteld, niets heeft ontvangen en men de juisthied van de vordering ook niet kan bewijzen. Als u dat niet zou doen zal de kantonrechter vrijwel zeker een verstekvonnis uitspreken in uw nadeel.
U kunt daartegen bij uw argumen ook vragen om financiële tegemoetkoming vood de schade die u ondervindt door de onverschuldigde en daarmee onwettige vordering. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.

Ju
door JustT Nov 21, 2020 om 12:31
13 Antwoorden / Vragen

Is het niet handiger vooraf (aangetekend) te reageren in plaats van wachten tot je naar een zitting moet? Het is goed te weten wat de eisende partij in handen heeft, of niet. Verder zal de Kantonrechter niet zomaar een schadevergoeding toewijzen als het incassobureau kan bewijzen dat er een aanmaning naar het juiste adres is gestuurd en je hebt niet gereageerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 21, 2020 om 13:08
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@JUSTT:  als een aanmaning terecht is en de vordering terecht, dan heeft u gelijk. Maar in deze casus is aan de orde dat de vordering onterecht is.
En als het onterecht is kan de eisende partij niets bewijzen resp. de vordering hard maken. Verrassende blijkt mij dat ik uw reactie hiervoor niet heb gezien of over het hoofd zag. Zie mijn aanvulling.

Ju
door JustT Nov 21, 2020 om 13:28
13 Antwoorden / Vragen

@HEREMIETKREEFT - Ja klopt. Maar we weten niet of er bewijzen er zijn. Als Klarna / Pure Skin een bewijs van ontvangst heeft, omdat iemand op jouw naam en adres heeft besteld, de pakketbezorger opgewacht voor jouw huisdeur en het pakket aangenomen, zoals 'sommigen denken alles beter te weten' beschrijft, moet @RIENV, vragensteller, bewijzen dat hij/zij het pakket niet heeft aangenomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 21, 2020 om 13:31
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@JUSTT: hoe kan iemand bewijzen dat hij/zij geen pakket heeft aangenomen?? Dat kan niet, de verzender is wettelijk verantwoordelijk en moet kunnen bewijzen dat het pakket is aangenomen door de juiste persoon (dus degene die de factuur kreeg).p

Ju
door JustT Nov 21, 2020 om 14:12
13 Antwoorden / Vragen

@HEREMIETKREEFT - Klarna / Pure Skin kan een ontvangsbevestiging hebben met een onduidelijke handtekening. Als vragensteller weet hoe laat het pakket in ontvangst is genomen, kan vragensteller iemand laten verklaren dat hij op dat tijdstip op het werk was, boodschappen doen etc. Het is  moeilijk te bewijzen, dat het gebruikte email-adres niet van jou was.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 21, 2020 om 14:33
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Een onduidelijke handtekening kan dus een vervalsing zijn! Herhaald, wettelijk behoeft iemand niet te bewijzen dat hij/zij niets heeft ontvangen. Bovendien is in deze casus aan de orde dat er niets is besteld door Ts.

justmeagain
door justmeagain Mar 7, 2021 om 08:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

@hmk.
Die schadevergoeding gaat er nooit komen.
Kijk regelmatig mr Frank Visser en zo'n vergoeding wordt eigenlijk nooit toegekend
Want je moet aantoonbare schade hebben geleden die aan vele eisen moet voldoen.
Wat zou hier de schade zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2021 om 11:19
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@JMA: de vraag is van 20 november 2020 en van vraagsteller werd verder niet vernomen en dan toch ook de opmerking dat mr. Frank Visser in zijn TV programma's niet optreedt als kantonrechter maar als bemiddelaar / adviseur en het toch uiteindelijk een rechter op een rechtszitting bepaalt of iets wel of niet wordt toegekend.
(tenzij bij de bemiddeling met een bemiddelaar is afgesproken dat diens uitspraak bindend is.)

PS. wettelijk is aan de orde dat er aantoonbare schade moet zijn en het gestelde in het BW art 7:74 is zeer helder. Ik kan mij wel voorstellen dat een bemiddelaar zoals mr. Frank Visser bij zijn adviesuitspraak rekening houdt met ook de kosten die een procedure tot gevolg kan hebben.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 21, 2020 om 10:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er zijn  vele dubieuze mensen die  een naam en  adres vinden, en  dan  iets bestellen en elders laten afleveren omdat ze  zelden thuis zijn....
Dan  kom je met Klarna  in aanraking.

Gratis goederen en vaak zijn ze op afleveradres  niet meer aanwezig.
Zelfs AirBNB word hier voor misbruikt...   als aflever adres....

maar ook voor jou deur, als ze weten wanneer ze bezorgen en een SMS kregen vooraf,  ik had iemand die voor mijn deur stond toen Post NL kwam en het wilde aannemen, wilde net weggaan riep hij,  maar ik was thuis...     besteld met achteraf betalen en  hij had de naam op bordje, dus van vorige eignaar overgenomen....   mail adres gemaakt en  hij liep tegen de lamp.
Maar als ik dit niet had gezien  had ik zelfde probleem gehad,

Niet U of Klarna maar bedrijven die  voor nieuwe klanten zo makkelijk op later betalen leveren is het probleem.
Puur Skin  is dus fout,  een  nieuwe klant  achteraf laten betalen,  dat is vragen om problemen en slechte naam.

Ju
door JustT Nov 21, 2020 om 12:44
13 Antwoorden / Vragen

Op zich is het goed dat een consument niet vooraf hoeft te betalen aan een onbekende partij. Bij 508 € is dat ongebruikelijk. De situatie die u beschrijft komt helaas voor.

Ju
door JustT - Nov 21, 2020 om 12:54
13 Antwoorden / Vragen

Een oplossing voor het probleem, dat anderen op jouw naam bestellen en de pakketbode voor jouw huisdeur opwachten, zoals sommige denken alles beter te weten beschrijft, zou kunnen zijn, dat een online besteller aan een bekende, serieuze partij betaalt, bv aan Klarna. Deze financiële behandelaar moet over een vergunning beschikken van de overheid. Zo heeft de consument zekerheid. De financiële behandelaar maakt het geld pas over naar de leverancier, als het pakket is afgeleverd en de aflevering is bevestigd door de besteller die het bedrag heeft overgemaakt. Zo komen boefjes er niet tussen.

Dit is een ouderwetse handelsbank-methode, lang voor internet, toen handelaren in Nederland per telegraaf (ouderwets mobiel communicatiemiddel) goederen in China bestelden.

rj
door rjw - Nov 21, 2020 om 13:04
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is het probleem als ze je telefoonnummer en/of emailadres hebben? Die dingen zijn bedoeld om met elkaar te communiceren.

justmeagain
door justmeagain Mar 7, 2021 om 08:14
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maat te wil niet communiceren, alleen afwachten en een schadevergoeding krijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 21, 2020 om 13:20
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog een aanvullende opmerking: weet u wel zeker dat de 'aanmaning' van Klarna komt?

Ik constateer dat ik de reactie van @JUST van 19:32 niet heb gezien waarin hetzelfde wordt aangegeven.
Helaas kan het zo zijn, waarvoor ook al herhaald wordt gewaarschuwd, dat 'iemand met slechte bedoelingen' u probeert 'lichter te maken'.

En dan is het wel zinvol om zoals ook @SHOPPY al aangeeft daar navraag te doen.

Als men zijdens Klarna reageert dat het niet van hen afkomstig is, doe dan melding bij Politie en www.consuwijzer.nl

U behoeft in principe nu nog niets te doen maar het lijkt mij toch nuttig om deze weg https://www.klarna.com/nl/over-ons/contact-ons/ te 'bewandelen' U kunt uiteindelijk ook nog advies vragen bij de Ombudsman van KiFiD en zie daarvoor https://www.klarna.com/nl/feedback-en-klachten/.

Nog een belangrijke vraag: Heeft u ooit een factuur gehad van de verzender (hetgeen mogelijk niet het geval is omdat die in het pakket kan zijn bijgevoegd).

Dan ook de vraag: heeft u ooit een aanmaning van de verzender gehad? Voor zover ik weet kan een incassobureau (of dergelijke) eerst optreden nadat op aanmaning(en) van de verkoper niet is gereageerd!

Bo
door Boudi - Nov 21, 2020 om 13:53
1 Antwoorden / Vragen

Haaii
Heb ik.ook gehad .. aanmaningen van Klarna. 5 in totaal, samen een bedrag van €1700  oid. Was ook op mijn naam besteld en zelfs opgehaald op Postnl punten hier in de buurt. Ik heb wel gebeld met Klarna want dit is ID- fraude. Heb idd samen met hun gekeken hoe dit kon en uiteindelijk is het ook opgelost. Door er idd melding van te maken bij Klarna zijn zij het intern gaanonderzoeken en is er naar boven gekomen dat ik er niks mee te maken had. Je gegevens hebben ze nodig voor eventuele vragen en .oa je gegevens te controleren ... en om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Weet je zeker dat je naam niet openbaar is ergens op Google?

Al
door Alive76 - Nov 24, 2020 om 21:54
7 Antwoorden / Vragen

Een rechter zal er wat van vinden als u dit simpelweg met 1 telefoontje op had kunnen lossen.

Le
door Lellebel123 - Jan 25, 2021 om 18:57
4 Antwoorden / Vragen

Hier exact hetzelfde. Ik krijg hier een factuur van Klarna dat er een dameshorloge van 200 euro  is gekocht door mijn zoon.
Dat zou op mijn adres afgeleverd zijn....?  Mijn zoon woont elders btw.

Mijn zoon heeft nooit een dameshorloge besteld en ik heb nooit een pakje ontvangen. Het zou gekocht zijn bij SIEBELING ..

Zeer  vreemd. ... tussen die pakjesbezorgers zitten ook  kleine crimineeltjes zitten..want ik las een artikel dat veel van die jongens fraude pleegde met een uitkering erbij. ( vraag me niet hoe ze dat doen) Maar in elk geval is dat ok fraude, en een prima manier om wat extras bij te verdienen om dan bij een postbedrijf  te gaan werken !

diumenge
door diumenge Jan 25, 2021 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoppa, inbreken op een andere vraag en direct even pakjesbezorgers van fraude beschuldigen. Lekker bezig!

Le
door Lellebel123 Jan 25, 2021 om 19:16
4 Antwoorden / Vragen

welke vraag bedoel je?   En ik heb het niet over alle pakjesbezorgers...maar enkele die er tussen zitten..Lees eens wat beter!

Le
door Lellebel123 Jan 25, 2021 om 19:19
4 Antwoorden / Vragen

Oh sorry,,jij bent een pakjesbezorger....en voelt je aangesproken. Dat is heel jammer, want nogmaals.....niet alle katholieke priesters waren rapers! Net zomin als alle pakjesbezorgers fraudeurs zijn...LEES..!! En neem een ontspannen bad met kamille..dat helpt vaak wel tegen opwinding..

diumenge
door diumenge Jan 25, 2021 om 19:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Deze vraag.

Enkele? Ik lees toch echt "...want ik las een artikel dat veel van die jongens fraude pleegde met een uitkering erbij...". Dus ik lees prima.

Verder ga je er kennelijk direct vanuit dat het fraude door een pakjesbezorger moet zijn.

Le
door Lellebel123 Jan 25, 2021 om 19:20
4 Antwoorden / Vragen

Warm water " Di U Menge" met Kamomille..........

Le
door Lellebel123 Jan 25, 2021 om 19:24
4 Antwoorden / Vragen

Sorry, maar vele zijn niet allen...En zoek dat artikel zelf maar eens op dan...Media heeft er over geschreven.
Maar inderdaad het had beter "enkele "kunnen zijn. Dat geef ik toe.
Frappant alleen, dat net juist nu mij een soortgelijk iets overkomt, nadat ik een paar weken geleden dat artikel had gelezen.

diumenge
door diumenge Jan 25, 2021 om 19:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha, wie maakt zich nou druk? Ik vermaak me wel hoor, kom er maar in lelledel123. Tip, neem zelf zo'n kamille bad en denk even na voor er nog meer onzin uit je vingers komt.

diumenge
door diumenge Jan 25, 2021 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent echt niet slim hè? Lees al die tekstbraaksels van je nog eens door en kijk dan wie er 'allen' schrijf én wie niet.

gerbera
door gerbera Jan 25, 2021 om 21:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

lelledebel,
Lees nou gewoon even wat u zelf heeft geschreven,

Zeer  vreemd. ... tussen die pakjesbezorgers zitten ook  kleine crimineeltjes zitten..want ik las een artikel dat veel van die jongens fraude pleegde met een uitkering erbij. ( vraag me niet hoe ze dat doen) Maar in elk geval is dat ok fraude, en een prima manier om wat extras bij te verdienen om dan bij een postbedrijf  te gaan werken !

Le
door Lellebel123 - Jan 25, 2021 om 19:10
4 Antwoorden / Vragen

In mijn geval heb ik Klarna gebeld en ze hebben daar een fraudedesk, Alleen kon ik daarmee niet worden doorverbonden want dat moest de besteller doen. Mijn zoon dus, Ook al zei ik dat de factuur naar mijn adres is gestuurd mocht niet baten. Siebel Juweliers zou het ook gaan uitzoeken!>

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 25, 2021 om 19:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als er geen pakje is ontvangen   kunnen ze jou niets maken,
dat je zoon elders woont  en die  dag of week niet bij jou was   is  ook  bekend bij jou...

Dat ze met achteraf betalen werken en niet vooraf controleren en  iemand die 1e keer  bestelde.....
Vele willen omzet  en  ze kunnen U niets maken.

Maar op een enkele maanden oude   gelijkwaardige te reageren?
Je had beter nieuwe kunnen openen hier....  eventueel link naar deze gelijkwaardige mag wel....

Klarna is een leuke service  maar  ik gebruik die ook nooit,    dus  laten zij maar bewijs leveren....
Ook een frauderende bezorger, kan maar  ook iemand die  bericht op mobiel kreeg van we bezorgen tussen x en x uur en voor jou deur ging wachten....

Maar dat moet Klarna + Juwelier maar uitzoeken.

Le
door Lellebel123 Jan 25, 2021 om 19:38
4 Antwoorden / Vragen

Oh sorry, en dank je. Ja, ik ben hier dus nieuw en meende op het Klara Forum te zitten..

Ik typ nu in het grote venster dat hier onder jouw reactie openstaat. Is dit de bedoeling> Leest iedereen mee nu, of is dit een privebericht. Ik moet het nog even goed uitvogelen hoe dat hier zit, Haha.

Anyway, de gedupeerde van Klara hierboven  RIENV heeft ook al de dreiging van een aanmaning...dit zijn vervelende dingen om te moeten aanvechten...Niets doen betekend dus meerdere aanmaningen, en tenslotte een incassobureau, zolang deze , maar dat vraag ik me af, maar geen gerechtsdeurwaarder is. Worden die niet alleen ingeschakeld bij gemeentelijke zaken. (zoveel weet ik er niet vanaf, maar dat lijkt me zo)
Groet,
Sophie

gerbera
door gerbera Jan 25, 2021 om 21:53
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ja iedereen kan dus lezen wat u hier geschreven heeft, maar blijkbaar passen de reacties van @diumenge niet in uw straatje met uw sarcastische opmerkingen en klarna schrijf je toch anders dan "KASSA"

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 26, 2021 om 11:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klarna Forum.... leuk!

Maar  als   ze weigeren en de besteller moet  komen... je zoon woonde elders en weet van niets.

Van niets  aangifte doen kan niet.
Ik begrijp dat niet uw naam maar die van uw  zoon op Uw adres waar hij niet meer ingeschreven staat is misbruikt.

De besteller is fraudeur dus die vragen is erg dom.

Als fam.. XXX  melden met zelfde achternaam klagen kan wel.

Le
door Lellebel123 - Jan 25, 2021 om 19:26
4 Antwoorden / Vragen

En  Rien zou ik adviseren met Klarna te bellen, en te vragen naar de Fraudeaffdeling. Succes

Kokkie1956
door Kokkie1956 - Feb 22, 2021 om 14:27
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb daar ook problemen mee. Pure Skin is een nepwebshop die gebruikt is door criminelen om niet bestaande ' vorderingen' aan Klarna te verkopen. Ik had daar zogenaamd een zalfje besteld en een facelift ondergaan. Omdat ze bleken te beschikken over mijn geboortedatum, -plaats, email- en woonadres heb ik aangifte gedaan bij de politie en de rijksoverheid wegens identiteitsfraude. Pureskin is in augistus ingeschreven van de Kamer van Koophandel. het vestighingsadres in Merelstraat 3 in Papendrecht, de eigenares mevrouw Dana Hrustix is een meisje van 23 en waarschijnl;ijk een katvanger. Hrustix heeft niet gereageerd op tien emails en sms-jes met de vraag hoe zij aan mijn gegevens gekomen is, haar emailadres en website zijn al uit de lucht. Als u wilt stuuir ik u afschriften van het inscjhrijvvingsbewijs bij de Kamer van Koop[hamndel, het proces-verbaal van de politie en mijn correspondentie met Klarna en deurwaarder Alektum (die gesuggereerd hebben dat ik een flessentrekker zou zijn).

Met vriendelijke groet,
[Edit redactie: persoonsgegevens]

Redacteur
door Redacteur - Feb 25, 2021 om 10:20
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Hallo Rienv,

We hebben recent aandacht besteed aan Klarna en het lek bij Achteraf Betalen, waardoor mensen onterechte aanmaning krijgen. Je kunt het fragment hier terugkijken en de informatie teruglezen: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/lek-bij-achteraf-betalen-via-betaalservice-klarna. Hier lees je ook wat je precies kunt doen.

Met vriendelijke groet,
Danny

Kokkie1956
door Kokkie1956 - Mar 6, 2021 om 18:50
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb dezelfde ellende. Het gaat om de Pureskin-shop in Papendrecht. Het is een nep-internetwinkel. Volgens de Kamer van Koophandel is het bedrijf begin augustus ingeschreven en is de eigenares een meisje van 23. De eigenares is waarschijnlijk een katvanger voor criminele activiteiten. Ze hebben nepvorderingen verkocht aan Klarna en zijn daarna met de noorderzon vertrokken. Het uiterst kwalijke is dat ze niet alleen over mijn fysieke adres beschikten maar ook over een (oud) emailadres en mijn geboortedatum en -plaats. Toen ik mijn oude emailadres controleerde bleek dat dit verhandeld werd op het darkweb . Ik heb aangifte gedaan tegen pureskin-shop wegens identiteitsfraude.
Nadat ik Klarna gemaild had niets bij deze lui besteld te hebben hebben ze de vordering in handen gesteld van deurwaarderskantoor Alektum. Die suggereerden tijdens een telefoongesprek dat ik een flessentrekker zou zijn. Op mijn vraag of ze een door mij getekend bewijs van ontvangst konden sturen kreeg ik een kopie van de aanmaning van Klarna opgestuurd. Dat was kennelijk het hele 'dossier' dat Klarna over mij had. Nadat ik ze het proces-verbaal van de aangifte en een kopie van de aangifte op de site van de Rijksoverheid gestuurd had hebben ze het dossier terug gestuurd naar Klarna. Op mijn herhaalde verzoek aan Klarna om uitleg en excuses krijg ik als antwoord dat het 'dossier' uit handen gegeven is aan de deurwaarder en zij me daarom geen antwoord kunnen geven. Als u wilt kan ik een afschrift van mijn dossier sturen incl. een kopie van het bewijs van inschrijving bij de KVK en een afschrift van de aanmaning voor een gezichtsbehandeling en een zalfje. Ik neem namelijk aan dat u dezelfde aanmaning gekregen heeft. Die zullen ze ghewoon gekopieërd hebben. Ik ben van plan mijn dossier door te sturen naar de redactie van het televisieprogramma Opgelicht. Want ik vermoed dat de 'eigenares' mevrouw Dana Hrustix uit Papendrecht weet wie hier achter zit. En ik ben bang dat deze crimineel of criminelen nog meer slachtoffers maken of gemaakt hebben. [edit-redactie]
Met vriendelijke groet,

Peter Kok, Amsterdam

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2021 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2021 om 11:08
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Beste Peter Kok, heeft u niet gezien dat de redactie uw persoonlijke gegevens heeft verwijderd bij uw 'post' van 22/2!?

U plaats ze nu weer en houd dus opnieuw rekening met ontvangen van spam omdat diut bericht over de gehele wereld zichtbaar is en dus ook voor kwaadwillenden.

En de reactie van de redactie op 25/2 aan RienV?

Donuts
door Donuts Mar 7, 2021 om 11:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Peter Kok: Was u vergeten dat u al een reactie had geplaatst?