ta
door tafellamp1 Feb 16, 2013 om 06:40
Geldzaken & recht

Onterechte accept van upc

wat moet ik doen? Nu voor de 4de keer een onterechte rekening van upc ontvangen. Bedrag is nu verhoogd naar € 333,27. Ik ben geen klant meer bij hen, neem geen produkten af. Tot twee maal toe hebben zij hun excuse gemaakt en toegezegd dat dit niet meer zal gebeuren.Nu weer een accept in de bus dus. Als hier niet iets anders gaat gebeuren vermoed ik dat dit nog erg lang door kan gaan en ik vind dit faktuurgedrag niet acceptabel. Het maakt mij erg onrustig omdat ik hier niets mee van doen wil hebben.
Het irriteert, zeker omdat het niet stopt. Graag advies in deze.

5273 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2013 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar heeft die factuur dan betrekking op? Tot twee keer toe hebt u excuses gehad en dat het niet meer zal gebeuren. Hebt u dat op papier? Hebben zij toen uitgelegd wat er fout was gegaan?

Als de factuur niet terecht is, is elk bedrag onacceptabel.

Stuur de factuur terug met een kopie van de excuses en eis dat die onzin stopt en dat u daar binnen 10 dagen een schriftelijke bevestiging van wilt hebben. Doe dat aangetekend en ook per mail.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 16, 2013 om 10:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou na 3x een loze belofte niets meer laten horen.
U neemt niets meer af dus hoeft niets te betalen.
Laat ze maar een Incasso bureau inschakelen en vraag dan om zo snel mogelijk de beloofde deurwaarder en rechtszaak als je niet betaalde.

Die vraag is meestal voldoende en als ze toch doorgaan kun je deze zaak alleen maar winnen.
Als zij na 3x nog niet hun administratie goed doen, gewoon op rechtszaak laten komen en zij zitten met de kosten van deze verloren rechtszaak en U heeft recht op vergoeding van gemaakte kosten.
Dus die dag vrij mag je ook claimen.

Kijken of ze dan nog steeds zo dom zijn om de administratie te verwaarlozen.

Ik zou geen aangetekende brief sturen zoals hierboven geadviseerd word, want die kosten krijg je zelden terug en het is niet Uw fout.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2013 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tot 15karakters

Niet iedereen kan het opbrengen dat maar over zich heen te laten komen. Dan is zelf actie ondernemen wel zo verstandig.

pa
door parish - Feb 18, 2013 om 13:15
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Kijk even met wie je de afspraak hebt gemaakt of wie de brief/zaak heeft afgehandeld.

Bel deze persoon en vraag waarom hij zijn belofte niet waar maakt.
Dit is bij UPC de enigste manier om er door te komen.
Het zijn allemaal kleine kantoren, niet met elkaar in 1 groot registratiesysteem met elkaar werkzaam.
Dit is wel het geval als u zich aan gaat melden, dan is het systeem wel toereikend!!!

Dus bel de persoon, maak een goede afspraak met data, vraag schriftelijke bevestiging.
Laat tot slot hem/haar over 1 maand jou bellen en kijken of alles nu goed gaat.

Dus niet laten sloffen, gewoon afwerken!!!

dearagain
door dearagain - Feb 18, 2013 om 13:24
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*stuur dit bedrijf nog een laatste aangetekend schrijven, waarin je aangeeft dat je hen niets verschuldigd bent en dat je zonodig naar de GeschillenCommissie zult stappen

de
door dewollf - Feb 18, 2013 om 14:21
54 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou dat laten escaleren. u heeft al genoeg moeite gedaan en zelfs excusses gehad, dus laten de incassoburo's maar komen.
laat u niet intimideren door hen, want zonder gerechtelijke uitspraak hebben zij geen enkel recht.
maar ik denk dat het met 1 bezoek (als het zover komt) opgelost is, als u alle bescheiden laat zien.

miekmol
door miekmol - Feb 18, 2013 om 15:45
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Tafellamp,

Hoe kom je aan zo'n aparte naam?
Dat even terzijde..

Een advies, stuur een brief aan het hoofdkantoor, alg. directeur

[edit redactie - gegevens verwijderd]

Dan wordt het binnen de kortste keren geregeld.

Uit jou bericht kan ik niet opmaken of het om een eindafrekening gaat.
Ik dacht dit zo, omdat je zegt: ik vind dit factuurbedrag niet acceptabel.

Graag wat meer uitleg..

jovel
door jovel - Feb 18, 2013 om 19:34
7 Antwoorden / 0 Vragen

Goede avond,
Is niet best , maar vul even het feedbackformulier van COAX NL in,
dan gaan zij voor je aan de slag : http://www.coax.nl/feedback/index.php

wel duidelijk alles vermelden.

st
door stoomlicht - Feb 18, 2013 om 21:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde gehad. In augustus opgezegd en bevestigd. Zelfs teveel betaalde abonnementsgeld teruggekregen. Nu in januari een factuur ten bedrage van € 0,00. Niet tegeloven.

fgrijder
door fgrijder - Feb 18, 2013 om 22:11
55 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo, ik zou hier voorlopig niets meer mee doen, leg de rekeningen maar weg en laat ze het maar bekijken. Op een gegeven moment kan het zijn dat u gedaagd wordt om voor de rechter te verschijnen, hoe eerder hoe liever zou ik zeggen. Als dat zo is zult u met glans de zaak winnen en de kosten zijn voor de partij die u gedaagt heeft, UPC om precies te zijn. Succes.

jpm
door jpm - Feb 19, 2013 om 07:01
820 Antwoorden / 28 Vragen

Het gaat om de zaak zelf. Als u niets meer schuldig bent aan UPC en dit kunt bewijzen, is er niets aan de hand. Dat UPC haar reputatie te grabbel blijft gooien is een koddige zaak. Ga er gewoon van genieten, lach er om en laat ze voor de kosten opdraaien. Maak van de rechtzaak een leuk dagje uit.

er
door erky - Feb 19, 2013 om 07:07
243 Antwoorden / 2 Vragen

Tafellamp1,

UPC heeft een erg slechte administratie, daar hoef jij niet onder te lijden. Ja. met een lange ij.

Mijn tip is dat je schriftelijk, dus op papier, in de tegenaanval gaat. Je hebt ooit een 'product' afgenomen bij UPC, maar nu niet meer. Mogelijk heb je toen ook toegang gehad tot 'Mijn UPC'. Als je daar ooit gebruik van hebt gemaakt kijk dan even of je nog toegang hebt en pas alle gegevens aan.

Nu die brief: vermeld in de brief wanneer en hoe contact is geweest met de 'klantenservice' en schrijf op dat je dat in totaal bijvoorbeeld 4 uur heeft gekost en nog een € 5,55 aan telefoonkosten, EIS van UPC dat ze die 4 uur à € 22 (jouw administratiekosten) binnen 4 weken op jouw rekening zetten en als ze HUN fout niet per direct herstellen dat je 'verdere stappen' zult ondernemen. Verdere stappen kan dus ook een rechtszaak zijn. De verliezer betaalt immers de proceskosten ...

Je eist dus ook schriftelijke rectificatie van de huidige en de vorige fouten.

Helaas, werkt het zo. Het is overigens beleid bij UPC dat als je meer dan drie problemen hebt gemeld bij UPC je meestal wordt geholpen door een speciale helpdesk waar ze iets meer begrijpen en mogen doen dan de klantenservice.

Schrijf naar: UPC Nederland, t.a.v. Dhr. M. Vianen, Antwoordnummer 306, 8200 VB Lelystad.

Succes!
Erky

kr
door kroeg1945 - Feb 22, 2013 om 20:59
20 Antwoorden / 0 Vragen

Zaak duidelijk. Niet meer reageren. Kan je niks gebeuren.