Ho
door Hopman65 Apr 18, 2021 om 20:26
Geldzaken & recht

Onterechte bkr registratie

Mijn man heeft een onterechte bkr registratie want staat ook op mijn zoon zijn adres hierdoor kunnen wij geen hypotheek krijgen ik ben woedend mijn zoon heeft schuldbekentenis gestuurd maar na een week nog niets gehoord  wij willen ons huis opknappen  maar door dit kunnen wij niets beginnen zou er iemand zijn die ons van die bkr registratie af kunnen helpen en die op mijn zoon zn naam kunnen zetten

4290 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2021 om 20:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb geen afdoende antwoord maar ga in hemelsnaam niet op Google zoeken waar louche bedrijven claimen dat men de BKR registratie wel ongedaan kan maken. Wat niet zo is. Voor de rest, er zullen best panelleden zijn die u wel beter kunnen informeren, mijn antwoord was om u alvast te behoeden voor de Google advertenties.

mi
door miennaamishaaz Apr 19, 2021 om 11:44
725 Antwoorden / 1 Vragen

IDD.

Persoonlijk gebruik ik addblocker dus zie ik al die lauche links niet.
en kwam de link van het Juridisch loket bovenaan.

Toen ik de addblocker uitzette waren de eerste 20 links Van die Malefiede bedrijven/tussepersonen die je flink willen laten betalen voor hun service

Donuts
door Donuts - Apr 18, 2021 om 20:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Die iemand is je man. Hij alleen kan contact opnemen met de kredietaanbieder (provider?) om het probleem op te lossen als de registratie inderdaad onterecht is.

Niemand anders kan die registratie laten verwijderen, OOK niet vage bureautjes die claimen dat te kunnen regelen.

va
door vanlotjegetikt - Apr 18, 2021 om 20:44
809 Antwoorden / Vragen

Een BKR registratie is persoons gebonden. Wanneer een bedrijf/bank gaat toetsen bij het BKR dan doen zij dit altijd eerst op de achternaam en de geboortedatum van een persoon. Als deze bekend is dan komt hij/zij eruit met de voorletters erbij.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 18, 2021 om 20:57
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:
Het BKR houdt leningen bij in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI). In dit systeem staat of u een lening heeft en of u op de afgesproken tijd betaalt. Denkt u dat uw gegevens bij BKR niet kloppen? Controleer dan wat er precies in het systeem staat. U kunt het overzicht met uw gegevens gratis opvragen bij het BKR.

https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/bkr-registratie-verwijderen/
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/inzien-van-mijn-kredietgegevens/

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2021 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het adres is niet echt van belang. Maar hoe weet u of die BKR registratie op naam van uw man staat? Heeft de hypotheekadviseur dan gegevens opgevraagd?

sw
door swat1500 - Apr 19, 2021 om 00:20
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U weet dat u niet bij het BKR moet zijn voor de correctie maar het bedrijf dat het krediet op naam van uw man heeft gemeld?
Het BKR kan alleen aangeven wie de melding bij hen heeft geregistreerd en niet of deze wel of niet terecht is. Als uw zoon de gegevens van uw man heeft misbruikt dan gaat zijn schuldbekentenis niets veranderen. Uw man zal dan aangifte van identiteitsfraude moeten doen tegen uw zoon.

mahadma
door mahadma - Apr 19, 2021 om 00:47
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Uw man moet via de BKR informatie opvraghen via idin enz via internet eerst zijn gegevens opvragen, kost niks.
Daarna kunt u precies zien wat er op zijn naam staat. Er blijven "afgedane" zaken altijd wèl 5 jaar zichtbaar maar er staat een einddatum bij.
Is er iets onterechts dan moet u naar die firma/bedrijf/instantie gaan en klagen dat u er onterecht op staat.

GA N O O I T  naar zogenaamde buro'tjes die tegen betaling u 'er wel even vanaf helpen',, u kunt dit zelf. Gratis.

lo
door lovewinnie - Apr 19, 2021 om 08:04
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht staat bkr gewoon op u adres en niet op naam. In dat geval krijgt u ook geen lening.
Er wordt getoetst met naam maar ook adres. En ja ook medebewoner met BKR kan er voor zorgen dat u geen hypotheek krijgt.
BKR krijg je al heel snel. Dan wel positief. Een simpele mobiel abonnement, ietst kopen op afbetaling of een doorlopend krediet kunnen er ook voor zorgen dat je geen tot weinig hypotheek krijgt .
Heeft u alle verslagen opgevragen bij BKR?

panter22
door panter22 - Apr 19, 2021 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

Er is iets misgegaan toen je zoon de lening afsloot die hij niet afgelost heeft.
Of de lening is op naam van je man afgesloten, of je man heeft borg gestaan en ook niet betaald nadat hij werd aangesproken om lening van je zoon af te lossen.
Of er is echt iets verkeerd gegaan bij het afsluiten van de lening.
Kennelijk is eea voor jou verborgen gehouden.
Als er een vergissing is gemaakt, dan kan de kredietverstrekker dit corrigeren.
Kan je zoon de lening niet alsnog gaan aflossen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2021 om 09:23
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn primaitre advies is in gesprek gaan met degene die een een ander heeft doen registreren bij de BKR. En voor nadere info m.b.t. fomeel verwijderen zie:

 Om een (onterechteBKR-registratie te laten verwijderen is normaliter de aangewezen route om een verzoekschriftprocedure te starten (ex artikel 21 jo. 79 AVG en 35 UAG). Een verzoekschriftprocedure heeft in beginsel meer waarborgen dan een kort geding procedure of een procedure bij de geschillencommissie BKR.

Mogelijk kunt u deze plusonline.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-bezwaar-onterechte-bkr-registratie benutten of anders https://www.bkr.nl/media/1393/reglementgeschillencommissiebkr.pdf

 Indien u degelijke juridische hulp went, neem dan contact op met www.jurischloket.nl

mi
door miennaamishaaz - Apr 19, 2021 om 11:42
725 Antwoorden / 1 Vragen

Bekijk de volgende pagina van het Juridisch loket:
Dit geeft de EXACTE informatie die u nodig heeft
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/bkr-registratie-verwijderen/

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2021 om 17:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Pffft.... dat is een lange zin, maar
dank voor de mededeling.

Maar heeft u wel uitgezocht hoe het exact in elkaar zit?

rj
door rjw - Apr 19, 2021 om 19:07
3238 Antwoorden / 5 Vragen

En je zoon is ouder dan 21?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 20, 2021 om 22:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als er op een adres een  BKR geregistreerde   ook woont mogen ze daarom al weigeren.

Wegens een  BKR  registratie op jou adres.

Als je Woedend werd  doen ze niets meer,  rustig uitleggen dat   hij nog thuis woonde en verder niets te maken heeft met jou huis en Hypo....
maar boze klanten, die bereiken juist het tegenovergestelde vaak.

mo
door mof - Apr 23, 2021 om 11:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een bkr registratie staat op persoonsnaam en niet op adres. Uw man kan zijn gegevens bij bkr opvragen. Als een bedrijf hem onterecht heeft laten registreren moethij bij dat bedrijf verhaal halen.

koekeloer
door koekeloer - Apr 23, 2021 om 12:17
562 Antwoorden / 18 Vragen

bkr kan dat doen