Ro
door Rodgerr Sep 27, 2017 om 17:39
Geldzaken & recht

Ontslag brief nooit getekend, ontvang nog steeds loon

Sinds juli 2017 heb ik zelf ontslag genomen bij het bedrijf waar ik werkte. Op mijn laatste werk dag was mijn baas niet aanwezig en vertelde mij dat hij later contact met mij zou opnemen voor het ondertekenen van mijn ontslag. Dit is alleen nooit gebeurd.

Nu ontvang ik de afgelopen 2 maanden nog wel loon, wat ik zeer raar vind. Nu is mijn vraag, ben ik verplicht om het volledige bedrag terug te betalen?

13262 21 Rapporteer

ge
door george321 - Sep 27, 2017 om 17:43
390 Antwoorden / 1 Vragen

Nu ontvang ik de afgelopen 2 maanden nog wel loon, wat ik zeer raar vind. Nu is mijn vraag, ben ik verplicht om het volledige bedrag terug te betalen?

Effe serieus, wat denkt u nu zelf?

Gewoon netjes terugstorten. Anders kan het best duur worden voor u.
Het zou u sieren als u even een afspraak met uw ex baas maakt om te tekenen en het bedrag gewoon uit eigen beweging terug te storten.

lo
door lovewinnie - Sep 27, 2017 om 17:47
1204 Antwoorden / 1 Vragen

dat bent u zeker verplicht. waarschijnlijk een administatie fout. waarom heeft u niet meteen gebeld ten u zag dat er gestort was??

kc
door kcdb - Sep 27, 2017 om 17:51
113 Antwoorden / 2 Vragen

Ik hoop voor u dat u het salaris dat u onterecht ontvangen heeft niet opgemaakt maar ergens apart gezet heeft. Juridisch is hier sprake van een onverschuldigde betaling aan u. Vroeg of laat komt uw ex-werkgever er achter dat hij u die maanden onterecht salaris heeft betaald. Het zou raar zijn als hij dat niet van u terug zou vragen.

U kunt het natuurlijk weigeren terug te betalen en het op allerlei procedures aan laten komen, maar dat komt eigenlijk neer op tijd rekken. Over en weer levert het veel stress op en uiteindelijk trekt u toch aan het kortste eind.

Eerder zou ik zeggen, houdt de eer aan uzelf. Neem netjes contact op met uw ex-werkgever en wijs hem op de vergissing die hij jegens u heeft gemaakt. Spreek af hoe en wanneer u het onverschuldigde aan hem terug zult betalen. Over en weer kunt u elkaar dan altijd recht in de ogen blijven kijken.

getty
door getty - Sep 27, 2017 om 18:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft vast en zeker gelijk gebeld de eerste maand toen het loon onterecht gestort werd? Wat zeiden ze toen?

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2017 om 18:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien was het wel een stille 'gouden handdruk' van uw baas; hij was er immers niet? Dit als grapje bedoelt uiteraard. Waarom niet met gezwinde spoed al na ontvangst van het niet verdiende salaris contact gezocht met uw ex-werkgever? Maar eerlijk? Ik geloof er geen worst van: van dit Topic dan.

ne
door neodutchio - Sep 27, 2017 om 18:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U maakt per ongeluk € 100.000,- naar mij over. Dit had eigen naar de notaris gemoeten voor een huis, maar is op mijn rekening beland. Moet ik dit bedrag aan u terug storten? Nee he. Dank u voor uw gulle gift en tot de volgende fout.

Face
door Face - Sep 27, 2017 om 21:41
10 Antwoorden / Vragen

Als je loon doorbetaald krijgt en je hebt inmiddels ergens anders een baan, dan telt de belastingdienst dat als een extra inkomen waarop de zogenaamde heffing op 1 van de 2 werkgevers niet van toepassing is, dat moet sowieso terugbetaald worden aan de belastingdienst. Daarnaast als uw ex-werkgever het ontslag niet heeft ondertekent, tja dat is het probleem van de ex-werkgever. Een ontslag indienden is namelijk ook een overeenkomst. Als dat niet wordt nageleefd, dan zou ik wel de ex-werkgever vragen of hij alles al geregeld heeft. Daarnaast als het ontslag eerder is ingediend, moet het loon wat dus onterecht is, terugbetaald worden, aangezien in de overeenkomst zal staan dat loon alleen bij dienstverband geldt en niet wanneer u ontslagen bent.

diumenge
door diumenge Sep 27, 2017 om 22:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een wartaal.

Face
door Face Sep 27, 2017 om 22:15
10 Antwoorden / Vragen

Mag ik vragen waarom u dit wartaal vindt? Ik sta open voor discussie, gaat vooral uw gang.

diumenge
door diumenge Sep 27, 2017 om 22:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

1. De hele onverschuldige netto loonbetaling moet worden terugbetaald, werkgever kan het verder met de belastingdienst regelen. 2. De werkgever hoeft helemaal niets te ondertekenen, tenzij je een of andere speciale regeling treft. 3. Wat moet de werkgever dan allemaal regelen? Gewoon overeenkomst ontbinden en laatste salaris uitbetalen. 4. Uiteraard moet het salaris worden terugbetaald vanaf het moment dat er geen prestatie meer tegenover staat.

Face
door Face Sep 27, 2017 om 22:51
10 Antwoorden / Vragen

Dat is incomplete taal waar u het over hebt. Dat de werkgever het met de belasting moet regelen, dat is zijn werk en daar heeft hij mensen voor die dat voor hem regelen. Ik snap niet waarom je dit erbij roept. De werkgever moet zeker wel ondertekenen. Waarom zou de werkgever niks moeten ondertekenen? Zoals ik al zei: een ontslag is ook een overeenkomst. Dit houdt niet in dat doorbetaling geldt, tenzij het ontslag ongeldig zou zijn en niet dwingend of dringend genoeg.

diumenge
door diumenge Sep 27, 2017 om 23:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U begint zelf over belasting. En wie draagt de belasting af? De werkgever. Het is heel simpel. TS zegt baan op. TS spreekt een opzegdatum af. TS heeft na de laatste werkdag geen recht op salaris meer. Als de werkgever dan toch blijft betalen dan is dat onverschuldigd. TS moet terugbetalen en werkgever moet het met de belastingdienst regelen. En wat zou de werkgever dan moeten ondertekenen volgens u?

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2017 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Face roert wel wat aan. Als iemand uit dienst gaat, rekent hij normaal gesproken af met zijn werkgever. Bijvoorbeeld een tegoed aan vakantiegeld en/of dagen.

Blijkbaar is de beëindiging van de arbeidsovereenkomst niet (goed) verwerkt op de afdeling loonadministratie waardoor zijn salaris wordt doorbetaald.

Maar heeft hij de afrekening wel gehad?

Gelukkig sis het nog niet het eind van het jaar, waardoor de Ts de netto  ontvangsten simpel kan terugstorten. Als de terugstorting over het jaar heen getild zou worden, levert dat fikse problemen op voor de Ts, want dan moet hij de bruto bedragen terugbetalen.

Ook zouden de onterechte hogere inkomsten van dit jaar een nadelig effect kunnen hebben op zijn eventuele recht op toeslagen.

Face
door Face Sep 27, 2017 om 23:15
10 Antwoorden / Vragen

Precies dat wat u zegt, heb ik net al bevestigd, ik word hier best wel moe van en dit gesprek gaat echt helemaal nergens naartoe. Een ontslag is een overeenkomst die niet eenzijdig kan worden ondertekend, tenzij anders bepaald. De ex-werkgever in dit geval moet het ontslag ondertekenen bij bijvoorbeeld het UWV of kantonrechter of met wederzijds goedvinden. Met het laatste is dus ook een handtekening nodig van de werkgever. Is het nu duidelijk of gaan we door met ongelijk halen?

Face
door Face Sep 27, 2017 om 23:18
10 Antwoorden / Vragen

Tijger wil graag ook verstand van de materie, maar als u het niet erg vindt, ga ik mijn energie niet in nutteloze discussies stoppen. Er staat geen enkele vorm van een onderbouwing in jullie riedels. Waanzin is het gewoon...

diumenge
door diumenge Sep 28, 2017 om 06:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Grappig Face, waar is jouw onderbouwing dan?

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2017 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@face. Prima dat u uw energie niet in nutteloze discussies stopt.  Maar de Ts heeft ontslag genomen en dat ontslag is door de werkgever geaccepteerd. Klaar, dat hoeft een werkgever helemaal niet te tekenen en ook het UWV of de Kantonrechter hebben daarmee helemaal niets van doen.

Blijkbaar hebt u nog nooit ergens ontslag genomen.

jo
door jorisw - Sep 27, 2017 om 21:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is er ook weer eentje in de categorie: hoe zou je zelf behandeld willen worden als de situatie andersom zou zijn?

gi
door girlbad Oct 2, 2017 om 14:17
13 Antwoorden / 1 Vragen

ben ik helemaal mee eens

aurora1
door aurora1 - Sep 27, 2017 om 22:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk direct terug storten. U had dat al behoren te doen bij de eerste keer.
Wat een rare vraag en wat houdt u er vreemde ideeën op na. Schaamt u zich niet een beetje (veel)?

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2017 om 22:20
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nu is mijn vraag, ben ik verplicht om het volledige bedrag terug te betalen?
Nee hoor, u mag administratiekosten in mindering brengen.

wat ik zeer raar vind

Ik ook dat u geen contact heeft gezocht met uw ex werkgever.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2017 om 08:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rodgerr ,

Het spreekwoord zegt , eerlijkheid duurt het langst , maar dit is waarschijnlijk bij u langs de deur gegaan .
Neem contact op met uw ex - werkgever , dit om verdere problemen te voorkomen .

boppe1943
door boppe1943 - Sep 28, 2017 om 12:32
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Sommige mensen zijn zo geslepen dat ze zichzelf in de vingers snijden.

ka
door kama - Sep 29, 2017 om 13:09
161 Antwoorden / 19 Vragen

Ik zou contact opnemen met de oud-werkgever en hem vragen een eindafrekening te maken. Vermoedelijk krijgt u nog vakantiegeld en moet u teveel betaald loon terugbetalen. Laat de werkgever dit netjes uitrekenen en zorg ervoor dat u het eventueel te veel ontvangen bedrag binnen de afgesproken termijn terugstort.

audb
door audb - Sep 29, 2017 om 14:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Officieel bent u nog steeds in dienst als ik het zo lees behalve als u mondeling tegen uw werkgever hebt gezeg dat u met ingang van een bepaalde datum ontslag zou nemen.

Wel kan u het beste de ontvangen loon op een spaar rekening zetten en wachten tot het terug wordt gevorderd zelf hoeft u geen actie te ondernemen maar zal wel invloed kunnen hebben op uw cv hou daar rekening mee.

Voor u gaat  tekenen ook goed lezen wat er op het ontslag formulier staat.

ma
door marleenvanh - Sep 29, 2017 om 14:19
451 Antwoorden / 1 Vragen

Rare baas, daar niet van, maar wat heeft u zelf gedaan om alsnog het ontslag te ondertekenen? En dat geld moet natuurlijk terug. U weet dat u daar niet meer werkt en bent er ook niet meer geweest om te werken. Terugstorten en uw ex-baas bellen cq mailen om een afspraak te maken voor het ondertekenen van het ontslag. Dit alles in het licht van: Wanneer Moses niet naar de berg komt dan moet de berg maar naar Moses gaan.

ha
door harryromijn - Sep 29, 2017 om 14:19
272 Antwoorden / 0 Vragen

Die overbeoekignen zijn "onverschuldigd betaald", dus gewoon opvorderbaar. En heeft u dan die gelden verbraden, een faillissementsrisico van u.

1paul
door 1paul - Sep 29, 2017 om 14:33
3103 Antwoorden / 0 Vragen

officieel heb je dus nog geen ontslag, de papieren zijn immers niet getekend en aldus heb je wel recht op loon, echter, u als uw ex-wergever weten dat di tniet terecht is, ga even langs, mail of schrijf hem en zet dit alles recht...

hammond
door hammond Sep 30, 2017 om 19:26
122 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou je loon ontvangen? U heeft er toch niet voor gewerkt En diegene die mijn (door een vergissing) 100.000 euro niet wil teruggeven is gewoon een dief en kan grote problemen verwachten.

shepu
door shepu - Sep 29, 2017 om 15:55
33 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen deze soort vragen misschien gefilterd worden? Het is een vraag naar de bekende weg.

mo
door mof - Sep 30, 2017 om 16:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen
ko
door korenbloem2000 - Sep 30, 2017 om 18:37
33 Antwoorden / Vragen

Ik kom soms niet meer bij van het lachen......wat denkt u zelf?

ra
door raarmaarwaar - Oct 7, 2017 om 03:59
41 Antwoorden / 1 Vragen

Verplicht ben je nooit in eerste aanleg te betalen. Wat dan wel?

1. Volgens jou verhaal is van ontslag geen sprake van en dat kan kloppen omdat het niet schriftelijk is vasgelegd.
2. Geen oficiele ontslag volgens jou? Zie 1.
3. Indien baas door betaald is zijn verantwoordelijkheid . Je heb tenslotte ontslag genomen en hij betaald jou maar door.
4. Je ben niet verplicht terug te betalen. Laat maar je baas, indien hij wenst zaak voor de rechter te laten komen. Rechter zal oordelen wie in het fout is geweest
5. Dus, zie 1 t/m 4. Je hoeft niet vrijwillig terug te betalen als je niet wil.

panter22
door panter22 Oct 7, 2017 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen
Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 08:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS is totaal niet geïnteresseerd in de antwoorden en is dus allang vertrokken.