door 007jamesbond Jul 30, 2017 om 22:29
Geldzaken & recht

Op zondag 21 mei heb ik bij Topticketshop.nl 2 tickets gekocht voor soldaat van

Op zondag 21 mei heb ik bij Topticketshop.nl 2 tickets gekocht voor soldaat van oranje voor 119- euro dus 2 x 119 = 238- euro. 250,50 inclusief btw en servicekosten. Ik heb vlak voor de voorstelling  tickets van 79- euro dus 2 x 79 = 158- euro.

Ik heb dus 80- euro beveel betaald, maar ik krijg niets terug van Toptickershop.nl

Ben ik nu mijn geld echt kwijt of kan ik nog de consumentenbond aanschrijven [ik ben lid]

7417 12 Rapporteer

scherpslijper
door scherpslijper - Jul 30, 2017 om 22:52
70 Antwoorden / Vragen

Topticketshop biedt ze aan voor die prijs en u hapt. Deal dus. Helaas voor u te duur en daar wordt al een euwigheid voor gewaarschuwd, maar u trapt er toch in. Dat geld bent u dus gewoon kwijt. Als je bij de super een kilo bananen koop voor 25 euro dan moet je daarna ook niet gaan piepen als ze elders goedkoper blijken.

ge
door george321 - Jul 30, 2017 om 22:52
390 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, topticketshop is een doorverkoopsite, dus betaalt u altijd teveel en houdt u de doorverkoop in stand en zullen anderen ook weer te veel betalen.

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2017 om 22:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat geld ben je écht kwijt. En natuurlijk kan je de consumentenbond nog aanschrijven. Geen idee wat je daarmee denkt te bereiken, maar doe het vooral je bent tenslotte lid. Zal trouwens vast wel eens iets door de consumentenbond zijn geschreven over het kopen van tickets via de officiele kanalen, daar zullen ze je dan wel op wijzen.

Was het een leuke voorstelling? Geniet daar dan van en vergeet je domme fout.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2017 om 22:59
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Je kan, als je dat wilt, best de Consumentenbond aanschrijven, maar ben bang dat zij niets voor je kunnen doen. Beter had je kunnen bestellen op de officieele site tickets kunnen kopen:

https://www.soldaatvanoranje.nl/info/kaartverkoop_bestellen

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2017 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus voortaan niet meer bij doorverkoop sites kopen, maar rechtstreeks bij de officiële site. Dat scheelt geld.

Cookies
door Cookies - Jul 30, 2017 om 23:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, je bent het geld kwijt. Voortaan tickets kopen bij het officiële ticketbureau van het evenement, niet bij een doorverkoper. Daar is het: wat de gek ervoor geeft.

Nog even wat meer opleiding volgen om een betere 007 te worden. Ook nog maar even onderzoeken of lidmaatschap van de CB geen weggegooid geld is.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2017 om 23:08
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Heb het vorig jaar gezien, de zoveelste: de oude film met Rutger Houer, de nieuwe film, de voorstelling in Katwijk: supergoed, maar niet zoals @007jamesbond, de naam zou wijzer moeten zijn, gezien zijn alias: gewoon de normale ticket prijs betaald.

tijger1
door tijger1 Jul 30, 2017 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rutger Hauer.

tenormin
door tenormin Jul 31, 2017 om 00:07
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Gadver, wat ben jij  kinderachtig. Okay, Rutger Hauer. Is beslist een mierenneukers site geworden. Het nieuwe chalet in de tuin van je dochter bevalt je kennelijk nog beter dan waar je vroeger was.

ne
door neodutchio Jul 31, 2017 om 07:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is toch miereneuker? Sorry, heel flauw, ik weet het.

marita5
door marita5 Jul 31, 2017 om 13:27
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , sorry maar uw reactie begrijp ik niet , bij de vraag van @hans515 corrigeerde u mij i.v.m abacadabra , moest volgens u abracadabra zijn ., over miereneukers gesproken .

tenormin
door tenormin Jul 31, 2017 om 13:36
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, dat woord had ik zelfs opgezocht, want toen ik het wilde overschrijven, dacht ook dat het zo geschreven werd, abacadabra, kreeg ik een rode lijn eronder. Pas toen wist ik van de hoed en de rand. Dus dat ging automatisch. Sorry als je het zo hebt opgevat. Nooit de bedoeling bij jou geweest.

marita5
door marita5 Jul 31, 2017 om 13:48
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ik vond het al vreemd , maar sorry geaccepteerd .

tenormin
door tenormin Jul 31, 2017 om 14:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel.

marita5
door marita5 - Jul 30, 2017 om 23:15
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 007JamesBond ,

Waarom zijn de kaartjes bij TopTicketshop.nl soms duurder?

TopTicketshop.nl is een wederverkoper, dat houdt in dat wij tickets overnemen van particulieren die bijvoorbeeld niet meer naar een concert/musical of voorstelling kunnen gaan. Vervolgens bemiddelt TopTicketshop.nl in de verkoop van deze tickets op de website. Onze prijzen zijn gebaseerd op vraag en aanbod. Wanneer een concert/musical is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger. Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs.

Veel klanten zijn bij ons vaste klant omdat ze het prettig vinden dat wij hun de zorg uit handen nemen van het vinden van een kaartje voor hun favoriete artiest/musical. Ook is het zo dat onze klanten de voorverkoopdata niet meer in de gaten hoeven te houden en ze hoeven niet uit te zoeken op welke website de artiest/musical wordt verkocht of dat er misschien een speciale presale is waar u lid voor moet worden. Kortom TopTicketshop.nl maakt het mogelijk om op het laatste moment nog te beslissen naar een uitverkocht concert te gaan en maakt het bestellen van kaartjes voor de digibeet zo makkelijk mogelijk!

Kan ik mijn tickets verkopen aan TopTicketshop.nl?

Als u niet naar een concert kunt of u heeft om een andere reden tickets over, dan kunt u deze aan TopTicketshop.nl aanbieden. Stuur hiervoor een mail naar klantenservice@topticketshop.nl. Vermeld daarbij precies om welke tickets het gaat. Wees zo compleet mogelijk door de rij en de stoelnummers en prijs te vermelden. Geef ook aan voor hoe veel u de tickets aan ons wilt verkopen. Wij zullen contact met u opnemen, mochten wij geïnteresseerd zijn in uw tickets .

Bron : topticketshop.nl

Lees ook hier , waar niet te kopen , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

hutch
door hutch - Jul 31, 2017 om 00:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Topticketshop.nl hoort bij een hele rij onbetrouwbare (malafide) ticketverkopers.

Zij geven indirect zelf ook aan dat zij onbetrouwbaar zijn, gezien de tekst:  "Waarom zijn de kaartjes bij TopTicketshop.nl soms duurder?"

Die tickets zijn bij hen altijd en per definitie duurder. Dit om de eenvoudige reden dat zij er anders niets aan.... ehhh... 'verdienen'.
Dus zij suggereren door dat woordje 'soms' te gebruiken, dat zij meestal dezelfde verkoopprijs hanteren. En dat liegen zij dus keihard.
Dat maakt hen dus tot een malafide onderneming, waarmee je absoluut geen zaken dient te doen..... tenzij je het geld niet interesseert.

En waarom denkt u dat deze webshop geen keurmerk heeft.... en krijgt?

En voor een leuke, satirische kijk op dit soort praktijken kunt een een (oude) uitzending hier over bekijken, van 14 december 2012:
Kanniewaarzijn ' (kijken van 22.05 min.)

aurora1
door aurora1 - Jul 31, 2017 om 01:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk bent u "uw" geld kwijt. Niet "uw" geld dus want u heeft betaald wat ze voor die tickets vroegen.
Ik hoop dat het een goede les voor u is. U houdt nl dergelijke bureaus in stand door daar te kopen. Die organisaties kopen massaal tickets in en daarom treffen anderen dan vaak "uitverkocht". Als de voorstelling al geweest is en u kon probleemloos binnen komen, dan hebt u zelfs geluk gehad.
Voortaan met alles kijken op de website van de artiesten/voorstelling/band/het theater/het podium. Daar staat waar tickets kunt kopen (en de prijzen).

ne
door neodutchio - Jul 31, 2017 om 08:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U bent helemaal geen geld kwijt, u heeft toch kaartjes ontvangen. U krijgt een prijs te zien van een product, u gaat daarmee akkoord, betaald het en ontvangt het product. Helemaal zoals het hoort. Behalve dan dat u op een plek besteld waar al jaren voor gewaarschuwd wordt om het niet te doen. Maar als u graag meer wilt betalen en malafide bedrijfjes in stand wil houden, van mij mag u.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 31, 2017 om 10:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik.overweeg serieus om ook een doorverkoop bedrijf te starten, er is duidelijk nog steeds animo.

ne
door neodutchio Jul 31, 2017 om 10:09
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik doe mee, zal zo alvast een aantal sitenamen laten registreren: www.officieleconcertkaartjes.nl en www.theaterkaartjes.nl. Geheid dat we daarmee gaan binnenlopen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2017 om 11:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Neodutchio, 50/50?

ne
door neodutchio Jul 31, 2017 om 11:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Is dat niet een beetje teveel? Dat is €20 per kaartje per persoon. Met het tempo dat kopers zich hier melden en blijven kopen komt dat op honderden euro's per dag. Kunnen we niet meer partners vinden. Geld verdienen is leuk, maar als het teveel wordt kan ik het niet meer uitgeven.