Bo
door Boombloem Apr 18, 2018 om 12:40
Geldzaken & recht

Opgelicht door Amerikaanse soldaat

Hallo, ongeveer een 2 tal maand heb ik een vriendschapsverzoek aanvaardt van een Amerikaanse soldaat woont in Chicago en is weduwnaar heeft 1 dochter . Noemde me al van in het begin schat ,lieverd. Alles verliep goed tot op vorig week. Hij is in Syrië op missie en hebben daar een terrorist aange vallen die heel veel geld bij zich had. Ze hebben dit gemeld aan hun commandant en zijn ermee naar de regering van Syrië geweest. Mochten elk iedere soldaat een deel voor zich houden . Het bedrag voor elk (val niet om)is 800.000 Amerikaanse dollar. Nu vraag hij aan mij om dit geld door een koeriersdienst aan mij te laten bezorgen. Hij zou dan het geld komen ophalen. Ik heb dit geweigerd en ga dit ook NOOIT doen! Zijn er nog mensen met zo een ervaringen. Ook meningen zijn welkom.

11542 20 Rapporteer

lottesanne
door lottesanne - Apr 18, 2018 om 12:41
438 Antwoorden / 47 Vragen

Verstandig gereageerd. Natuurlijk is dit oplichting.

he
door henkjj - Apr 18, 2018 om 12:49
14 Antwoorden / Vragen

Wat een spannend verhaal. Er zijn formeel helemaal geen Amerikanen op missie in Syrië.

marita567
door marita567 - Apr 18, 2018 om 12:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Boombloem ,

Opgelicht door Amerikaanse soldaat

De titel van uw topic klopt niet , u bent niet opgelicht , u heeft slim geweigerd .

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 18, 2018 om 12:57
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Geen ervaring wel een mening, als u behulpzaam zou zijn geweest had u dat flink wat problemen kunnen opleveren, verstandig besluit dus.

Cookies
door Cookies - Apr 18, 2018 om 12:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1) Je bent niet opgelicht en 2) het gaat ook niet om een Amerikaanse soldaat. 3) Wijzig dus je topictitel.

Dag lieve schat.;-)) (rek.nr. 1234567890 t.n.v. Carola)

Bo
door Boombloem Apr 18, 2018 om 13:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

In wat moet ik mijn topic titel veranderen?

Cookies
door Cookies Apr 18, 2018 om 13:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat je opgelicht bent door een Amerikaanse soldaat, klopt natuurlijk niet.

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2018 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Werkelijk komisch dat iemand dat in deze tijd nog serieus neemt. Die Amerikaanse soldaat bestaat niet, hij is ook niet in Syrië, hij is geen weduwnaar, heeft ook geen dochter, en hij heeft al helemaal niet met toestemming van zijn commandant en de syrische regering de beschikking over 800.000 dollar.

Weet u wat hij wil? Dat u bijvoorbeeld 1000 dollar overmaakt voor de “reiskosten” van die “koerier”, die ook niet bestaat.

Als u nog steeds zo verschrikkelijk naïef bent, kunt u beter van Facebook afgaan. Is trouwens toch verstandiger.

Bo
door Boombloem Apr 21, 2018 om 12:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij vraagt idd. nu 7000 Euro van mij.

ju
door juliomariner - Apr 18, 2018 om 13:02
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is een oeroude vorm van oplichting. U wordt straks gevraagd om de koerierskosten voor te schieten. (transfer via Moneygram of Western Union)
Heel waarschijnlijk is dit geen amerikaanse soldaat en zit hij niet in Syrie maar in Nigeria. Google maar eens op Nigeriaanse fraude.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 18, 2018 om 14:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sorry hoor maar als je door een totaal onbekende,  zonder enige relatie tot uzelf of uw vrienden wordt benaderd ga je daar toch uberhaupt niet op in.
Facebook is gewoon een broedplaats voor criminaliteit geworden met miljoenen potentiële slachtoffers

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2018 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb dit geweigerd en ga dit ook NOOIT doen!
Heb je gelukkig nog een beetje gezond verstand. ;-)
Dit is een bekend KLETSverhaal.

aurora1
door aurora1 - Apr 18, 2018 om 15:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen ervaring mee. Dergelijke contacten heb- en krijg ik niet. Ga vrijwilligerswerk doen en stop met surfen op internet is mijn door u gevraagde mening. En reageer nooit op dergelijke onzin. Voor sprookjes moet u bij Moeder Gans zijn, Hans Andersen, de gebroeders Grimm enz.
Als u graag contact wilt met soldaten doe dat dan met Nederlandse soldaten, die worden al genoeg in de steek gelaten terwijl ze oorlogen van en voor oorlogszuchtigen moeten voeren.
Vraag aan omroep Max of en hoe dat mogelijk is.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2018 om 15:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zoiets heb ik wel vaker voor de lol gedaan. Allemaal weduwnaar, allemaal, tot Generaal aan toe, in het Amerikaanse leger. Leuke foto's gejat, met gevechtspak aan.  En dan ben je een paar dagen aan het chatten (wat zie je er mooi uit, je bent de vrouw van mijn dromen) en dan de onvermijdelijke mededeling: of hij, of een van zijn kinderen moet geopereerd worden maar hij mag het kamp niet verlaten maar moet geld voor operatie hebben. Of ik... Nu, dan heb ik mijn 'lolletje' weer gehad en ontvriend hem. @boombloem, heb je nog nooit naar Dr. Phil gekeken? Er waren vrouwen bij die zelfs hun huis verkochten "voor de ware liefde". Niet te geloven, toch?

Franske1958
door Franske1958 - Apr 18, 2018 om 17:06
420 Antwoorden / 2 Vragen

Tip:  Akkoord gaan maar dan niet uw bankrekening nummer geven maar dat van de belastingdienst, of als dat geld per
koerier wordt bezorgd, adres opgeven van de minister van financien, heeft de staat ook weer een leuke meevaller.

ne
door neodutchio - Apr 18, 2018 om 17:33
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Wat doe ik fout dat ik niet dat soort vriendschapsverzoeken krijg. Uberhaupt krijg ik nooit verkopers aan de deur, mijn spammail staat dit jaar op 1 en ik krijg nooit mooie dames die mij willen verleiden.
Wie heeft de gouden tip hoe ik dat wel krijg, ik wil ook wel eens lachen.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2018 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u die tip krijgt, stuur hem dan even door?

costnix
door costnix Apr 20, 2018 om 11:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio: Blijkbaar niet op Veestboek :-)

ne
door neodutchio Apr 20, 2018 om 14:34
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zit gewoon op veestboek. Nou ja, ik heb een profiel daar. Maar ik krijg geen ongevraagde leuke dames die zich aanbieden.

me
door mein33 - Apr 18, 2018 om 17:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit zou een mooi begin van een scenario kunnen zijn voor een speelfilm getiteld :
"American soldier and his naïves internet girlfriend".

Ben zeer benieuwd hoe deze story verder verloopt.  ;-))

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2018 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo, ongeveer een 2 tal maand heb ik een vriendschapsverzoek aanvaardt van een Amerikaanse soldaat [nee, is geen Amerikaanse soldaat en waarom aanvaard je zo'n verzoek?] woont in Chicago [nee, woont ergens in Afrika waarschijnlijk] en is weduwnaar [nee] heeft 1 dochter [nee] . Noemde me al van in het begin schat ,lieverd [dus je laat je door een wildvreemde 'schat' en 'lieverd' noemen?]. Alles verliep goed [wat verliep er goed?] tot op vorig week. Hij is in Syrië op missie [nee] en hebben daar een terrorist aange vallen die heel veel geld bij zich had [nee]. Ze hebben dit gemeld aan hun commandant  [nee] en zijn ermee naar de regering van Syrië geweest [nee]. Mochten elk iedere soldaat een deel voor zich houden [nee, stel nu dat alles hiervoor wel waar was, waarom zou een soldaat dat mogen houden?]. Het bedrag voor elk (val niet om) is 800.000 [van niet bestaand geld val ik niet om hoor] Amerikaanse dollar [nee, laten we zeggen dat het peleton uit 10 man bestond, dan liep er dus iemand met 8 miljoen dollar rond, 80 duizend briefjes van honderd?]. Nu vraag hij aan mij om dit geld door een koeriersdienst aan mij te laten bezorgen. Hij zou dan het geld komen ophalen. Ik heb dit geweigerd en ga dit ook NOOIT doen! Zijn er nog mensen met zo een ervaringen [ja, er zijn wel meer mensen die zo stom zijn om daar in te trappen]. Ook meningen zijn welkom. [die hou ik verder maar voor mij, maar het lijkt mij duidelijk]

tenormin
door tenormin Apr 18, 2018 om 18:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hilarisch @diumenge ☺ ☼

Bo
door Boombloem - Apr 19, 2018 om 12:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar wordt mijn verhaal door sommige gewoon in het belachelijke genomen. Dit doet pijn. ????

panter22
door panter22 Apr 19, 2018 om 12:38
6599 Antwoorden / Vragen

Je dacht een serieuze relatie op te bouwen en het blijkt nep te zijn.
Nu wil je weten of meer mensen dit overkomen is. Vast wel.
Alleen niet brave huisvaders.
Kijk eens op de volgende website en wees voorzichtig met het aangaan van een nieuwe date:
https://www.fraudehelpdesk.nl/tips/datingfraude/
Heb je afgelopen zaterdag het prograam De Monitor gezien? Nepprofilen worden gebruikt op datingsites.
http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/432024/De_Monitor.html

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2018 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat doet pijn, maar in ieder geval nog niet in uw portemonnee, want u zou helemaal leeggezogen zijn als u daarin meegegaan zou zijn.

Gebruik uw verstand.

Bo
door Boombloem Apr 19, 2018 om 16:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u panter22 en tijger1.

diumenge
door diumenge Apr 19, 2018 om 22:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet het verhaal zelf, maar het feit dat je er (bijna) intrapt. Mogelijk doet het pijn, maar zoek dan je geluk eens wat dichter bij huis.

emcede
door emcede Apr 21, 2018 om 14:49
960 Antwoorden / 4 Vragen

U vraagt ervaringen en meningen. Die krijgt u. Dat die ‘pijn doen’ ligt toch echt aan uw eugen instelling in dit verhaal. Wees gelukkig dat u op tijd door had dat dit zaakje stinkt.

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 19, 2018 om 13:36
509 Antwoorden / Vragen

Tjonge jonge jonge wat een prachtig verhaal . Te mooi om waar te zijn en dat is het dan ook. Ik had al tien keer miljonair kunnen zijn ,als ik dergelijk onzin ingegaan was ,of niet. Het verbaasd me dat mensen dit nog serieus geloven.

tenormin
door tenormin Apr 19, 2018 om 17:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dan heeft u "the story" niet gelezen @V1126: integendeel: dan was u van miljonair naar een kartonnen doos moeten gaan. Maar gelukkig, de TS is er niet ingetrapt. Dat het haar pijn doet begrijp ik ook niet.

Bo
door Boombloem Apr 21, 2018 om 12:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij vraagt nu idd. 7000 euro van mij.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 21, 2018 om 12:18
509 Antwoorden / Vragen

@tenormin,

Nog maar een keer goed lezen wat ik geschreven heb.Ik geloof al jaren niet meer in cybernet oplichting sprookjes. Ze is hier inmiddel ruim 15 keer gewaarschuwd voor die mafia praktijken

Grunnen.
door Grunnen. Apr 21, 2018 om 12:33
509 Antwoorden / Vragen

@Boombloem,
Gelukkig ben je er niet ingetrapt toch?

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2018 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bo
door Boombloem 21 apr. 2018 om 12:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij vraagt nu idd. 7000 euro van mij.

En dus .... alle contacten verbreken en nergens meer op reageren!

marita5
door marita5 - Apr 21, 2018 om 12:23
11505 Antwoorden / 15 Vragen
emcede
door emcede - Apr 21, 2018 om 14:47
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wie wordt er nou door een wildvreemde Amerikaanse soldaat uitgenodigd op Facebook? Dat overkomt mij nou nooit! Dacht ik... Gisteren kreeg ook ik uit het niets een uitnodiging van ene Fredrick. US Army, weduwnaar, slechts 2 foto’s. Een was duidelijk gefotoshopt op een locatie in Nederland met een vlag met de Nederlandse naam Rode Kruis in beeld. Ze maken er dus wel werk van! Moest direct aan dit verhaal denken. Heb dus maar vriendelijk bedankt. Oh nee, dat kan niet op Facebook - verzoek geweigerd dan maar.

Bo
door Boombloem Apr 22, 2018 om 01:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Frederik Ben Hatfield?

emcede
door emcede Apr 22, 2018 om 13:08
960 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, Fredrick Curtis. Maar geen van beide namen is van een echte persoon :)