zo
door zonnig Aug 8, 2012 om 10:47
Geldzaken & recht

Opgelicht door Jurofoon

lieve mensen,

graag ontvang ik een advies van u. enige tijd geleden wilde ik een dagvaarding uitbrengen. daarvoor heb je een advocaat nodig. omdat ik al jaren betalend lid was van Jurofoon heb ik hen ingeschakeld om de dagvaarding uit te brengen. ik gaf nadrukkelijk aan dat ik niet meer dan € 200,-- hiervoor kon betalen.

om een lang verhaal kort te maken kreeg ik na korte tijd tot mijn grote schrik een rekening van enkele duizenden euro's. ik staakte de hulp meteen maar zij stonden erop dat ik de rekening betaalde. ik was het hier natuurlijk niet mee eens. zij gingen daarop naar de rechter. ik heb mij niet kunnen verdedigen omdat ik geen advocaat kan betalen.

nu hebben zij beslag op mijn uitkering gelegd. ik zit helemaal klem en heb er slapeloze nachten van en beef de hele dag van de stress. zij hebben nooit een vonnis aan mij betekend, noch hebben zij mij geschreven om te gaan betalen, noch hebben zij het beslag aangekondigd.

ik ben gewoon op een grove en schandelijk manier misleid door Jurofoon. die weten natuurlijk heel goed hoe ze het spel moeten spelen en de consument is de dupe.

aub, aub. wie kan mij helpen! hoe kan ik dit aanpakken. ik ben echt ten einde raad. door dit beslag kan ik mijn huur en vaste lasten niet betalen én ik ben het met het beslag niet eens. ik wil deze club aanpakken. het mag nooit meer, met niemand gebeuren.

vast bedankt voor uw moeite. ik wens jullie allen een fijne en zonnige dag toe.

8626 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal is veel te globaal, ten eerste brengt een deurwaarder een dagvaarding uit en niet een advocaat, ten tweede heb je bij het opstellen van de dagvaarding geen advocaat nodig als het een zaak is voor de kantonrechter, dan kun je ook hulp vragen van het juridisch loket. Ook vraag ik me meteen af waar de dagvaarding die u deed uitbrengen over ging.
En u kunt zich altijd verdedigen voor een kantonrechter, ook zonder advocaat. Als het om een duizenden euro's gaat, waar u voor werd gedagvaard, dan kon u, als u zo'n laag inkomen heeft, ook nog een beroep doen op gesubdidieerde rechtsbijstand, waarbij u alleen maar een eigen bijdrage hoeft te betalen aan een advocaat.

Dit is nu typisch zo'n topic, waarbij je heel graag de kant van de andere partij wilt horen, voordat je er ook maar een zinnig woord over kan zeggen.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loonbeslag kom je pas onderuit als je schuld is afbetaald.

Er gaat een lang traject aan vooraf voordat men tot loonbeslag overgaat. Je hebt dit aan jezelf te danken.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ zoekster.
waarom zou ik naar het Juridisch Loket gaan voor juridische hulp als ik een abonnement heb op Jurofoon. daar betaalde ik voor. opdat zij mij konden helpen bij juridische problemen.

van gesubsidieerde rechtsbijstand was in deze geen sprake omdat ik duidelijk had aangegeven de kosten binnen de perken te willen houden dus was er geen noodzaak om hierop een beroep te doen.

dat is echter reeds een gepasseerd station. mijn vraag was duidelijk: hoe kan ik actie ondernemen tegen deze onsmakelijke handelwijze van Jurofoon.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:36: Loonbeslag kom je pas onderuit als je schuld is afbetaald.

Er gaat een lang traject aan vooraf voordat men tot loonbeslag overgaat. Je hebt dit aan jezelf te danken.

weet je dat geld mogen ze hebben en houden. ik ben ziek en heb daarom een uitkering. maar als mijn gezondheid het weer toestaat zal ik het geld weer terugverdienen. het gaat mij om de handelwijze. jij staat makkelijk met je oordeel klaar. ben je soms iemand van Jurofoon of kan je niet goed lezen. lees het nog een keer dan zul je zien dat ik hiervan totaal niet op de hoogte ben gesteld.

ik ga dan ook voor zorgen dat de onderste steen bovenkomt. ik laat me niet oplichten door Jurofoon of wie dan ook.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnig schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:36: mijn vraag was duidelijk: hoe kan ik actie ondernemen tegen deze onsmakelijke handelwijze van Jurofoon.

Laat ze zichzelf voor het gerecht slepen op jouw kosten

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

abarth schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:42:
zonnig schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:36: mijn vraag was duidelijk: hoe kan ik actie ondernemen tegen deze onsmakelijke handelwijze van Jurofoon.

Laat ze zichzelf voor het gerecht slepen op jouw kosten

hoe dan?

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geef eerst eens antwoorden of verduidelijking zoals zoekster vraagt anders kun je toch geen serieuze of onderbouwde antwoorden verwachten?

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnig schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:41: ben je soms iemand van Jurofoon

Slechts part-time. Ik moet mijn tijd verdelen tussen de Jurofoon, Keukenconcurent en een aantal postorderbedrijven.

Jij hebt het voor de rechter laten komen, bent in het ongelijk gesteld en de rechter heeft ook nog eens toestemming gegeven voor het leggen van loonbeslag. Welke onderste steen wil jij dan nog boven krijgen? Alle stenen zijn op!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieve mensen,

ik heb besloten om niet meer in te gaan op nonsense antwoorden. teveel energie en moeite om mensen die slechts aandacht willen te geven.

Jurofoon heeft gereageerd. misschien dat hun antwoord de boel een beetje verhelderd. ik citeer hen "wij hebben u vooraf gewaarschuwd voor kosten tussen de 1000 en 2000 euro als u de dagvaarding door ons zou laten opstellen. dat bedrag staat niet in verhouding tot het bedrag waar de zaak om ging".

"in overleg met u hebben wij ons na het opstellen van de dagvaarding teruggetrokken als uw gemachtigde om verdere kosten uit te sparen". dit hebben zij uitsluiten op mijn verzoek gedaan!

ik citeer tenslotte "het vonnis (dat nota bene een positief vonnis voor uw was) wordt direct aan u gestuurd door de rechtbank en niet aan ons, want wij waren in overleg met u niet langer uw vertegenwoordiger".

ik moet helaas nu naar het ziekenhuis waar ik de rest van de dag zal zijn. morgen maak ik kontakt met de rechtbank en het Juridisch Loket om te kijken wat ik hieraan kan doen.

ondertussen zie ik uw positieve reakties en eventuele hulp/advies graag tegemoet.

nogmaals een fijne en vooral gezonde dag.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry voor de typfouten.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het uitbrengen van een dagvaarding kan gebeuren door een deurwaarder of een advocaat. Een deurwaarder zal daar ongeveer € 100.- voor in rekening brengen. Tenzij hij ook de tekst van de dagvaarding voor je moet maken; dan wordt het eens stuk duurder, afhankelijk van het aantal uren en de moeilijkheidsgraad. In heel eenvoudige zaken zou je de dagvaarding zelf kunnen opstellen, maar het is toch te adviseren om dat door een jurist (juridisch loket? juridisch adviesbureau? advocaat via "toevoeging?) te laten doen, vooral als het om gecompliceerde zaken gaat, en/of het om grotere bedragen gaat.
Vragen aan "zonnig": heb je zwart op wit dat je maximaal € 200.- wilde betalen voor het uitbrengen van de dagvaarding?
Heeft Jurofoon de dagvaarding alleen uitgebracht, of hebben ze ook de tekst moeten opstellen?
Hoe was de rekening "van enkele duizenden euro's" gespecificeerd? Heb je schriftelijk bezwaar aangetekend tegen die rekening? Er is beslag op je uitkering gelegd, maar dat kan alleen na een rechterlijk vonnis; is er een rechtzitting geweest, en ben jij daarvoor gedagvaard, en zo ja, heb je die rechtzitting bijgewoond en verweer gevoerd? Wat was de uitspraak van de rechter? Ben je daartegen in beroep gegaan? Je schrijft dat je je niet hebt kunnen verdedigen omdat je geen advocaat kan betalen. Nou, in dat geval had je een beroep moeten doen op "gefinancierde rechtshulp", dan kan je gebruik maken van de diensten van een "toegevoegde" advocaat, waarvoor je alleen maar een (bescheiden) eigen bijdrage hoeft te betalen. Je schrijft dat je door het beslag je huur en vaste lasten niet kan betalen; maar bij beslag (op loon of uitkering) kan er alleen maar beslag worden gelegd op het bedrag boven de "beslagvrije voet" (= ongeveer 90% van de van toepassing zijnde bijstandsnorm). Over hoogte van de beslagvrije voet moet je dus kunnen blijven beschikken, en dat moet voldoende zijn om huur en vaste lasten te betalen. Zo niet, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor aanvullende bijstand. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. Sterkte!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@arnobratvic, een dagvaarding uitgebracht door een advocaat? Welnee, de advocaat kan hem opstellen, maar moet hem laten bezorgen door een gerechtsdeurwaarder.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw P.,

Wij hebben u al eerder uitgenodigd om de opnames van uw gesprekken met JuroFoon terug te luisteren waardoor u zult inzien dat u een verkeerde voorstelling van zaken heeft.

In het algemeen is het juist ons streven om mensen de helpen door de meest betaalbare "route" voor juridische hulp te adviseren zonder dat we de kwaliteit van de hulp te kort doen.

Wij hebben u daarom in eerste instantie juist geadviseerd dat u met ons "doe het zelf pakket" een dagvaarding zou uitbrengen. Dat zou u slechts 100 euro hebben gekost.

U koos er echter zelf expliciet voor om JuroFoon de hele procedure voor u te laten voeren, ondanks het feit dat we u daarvan vooraf een kosteninschatting gaven. Ook dit gesprek kunt u terugluisteren als u wilt. Daarbij heeft u van ons vooraf schriftelijk bevestigd gekregen wat de afspraken waren.

Uw bewering dat u bij ons heeft aangegeven maximaal 200 euro kwijt te willen zijn klopt aantoonbaar niet. In dat geval waren we ook nooit begonnen aan deze zaak omdat wij op voorhand al weten datvoor dat bedrag geen hele procedure kunnen voeren.

Wij vinden het oprecht spijtig dat u nu in deze penibele financiële situatie terecht bent gekomen, maar daar kunt u JuroFoon niet de schuld van geven.
Uit een eerdere reactie van u op dit forum blijkt dat u ook (betalings)problemen heeft met andere bedrijven. Wellicht dat u het beste geholpen bent met een schuldhulpverlener.

Natuurlijk slepen wij onze clienten niet graag voor de rechter en gelukkig hoeft dat ook bijna nooit. JuroFoon is echter een organisatie die het motto afspraak = afspraak hoog in het vaandel heeft staan. Ondanks veelvuldige herinnering aan de gemaakte afspraken en onze welwillendheid om een betalingsregeling te treffen, koos u er toch nog voor om ons niet te betalen. Uiteindelijk hebben we daarom de rechter verzocht om u aan gemaakte afspraken te houden. Hier staan we nog steeds achter.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

arnobratvic schreef op woensdag 8 aug 2012, 12:55: Zo niet, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor aanvullende bijstand. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. Sterkte!

NATUURLIJK NIET!!!!!

De bijstand is er niet om een loonbeslag te compenseren!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 8 aug 2012, 17:35:
arnobratvic schreef op woensdag 8 aug 2012, 12:55: Zo niet, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor aanvullende bijstand. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. Sterkte!

NATUURLIJK NIET!!!!!

De bijstand is er niet om een loonbeslag te compenseren!

Winterman, die arnobratvic kletst maar wat. Als je al niet weet dat alleen een gerechtsdeurwaarder een dagvaarding uitbrengt en niet je advocaat, dan hoef je van zijn advies niet veel te verwachten.

Overigens wel mijn complimenten dat jurofoon heeft gereageerd. Dan krijg je de andere kant van de zaak te horen.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 8 aug 2012, 18:13:
winterman schreef op woensdag 8 aug 2012, 17:35:
arnobratvic schreef op woensdag 8 aug 2012, 12:55: Zo niet, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor aanvullende bijstand. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. Sterkte!

NATUURLIJK NIET!!!!!

De bijstand is er niet om een loonbeslag te compenseren!

Winterman, die arnobratvic kletst maar wat.

Weet ik maar dat vind ik wel een probleem met sommige antwoorden hier. Off topic wordt verwijderd, maar een antwoord dat totaal niet klopt mag wel blijven staan, omdat het als antwoord op de vraag wordt gezien. Verpak het dan ook nog eens in hoogdravend en wollig taalgebruik en mensen gaan denken dat wat hij zegt klopt.

Dan maar wat tegengas. Als niemand er op wijst gaan mensen straks nog denken dat je hier werkelijk bijzondere bijstand voor kan krijgen.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

O.T.

@winterman. Mijn opmerking was als bijval bedoeld. Ik ergerde me ook groen en geel aan die post, vooral de manier waarop het allemaal gebracht werd.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben u daarom in eerste instantie juist geadviseerd dat u met ons "doe het zelf pakket" een dagvaarding zou uitbrengen. Dat zou u slechts 100 euro hebben gekost.

gelooft u het zelf. of denkt u dat de consument achterlijk is. Wie zou er niet hebben gekozen voor een doe het zelf pakket van € 100 in plaats van het door u genoemde € 1000 tot € 2000 euro. en ook al klopt uw verhaal. vindt u het niet schandelijk dat u ondanks dit ernorme prijsverschil uw klant niet nadrukkelijk hebt gewaarschuwd. ja, ik weet dat u beweert dat u wel heeft gewaarschuwd. mag ik u dan vragen om dit met bewijzen te staven. als ik een bedrijf had zou ik niet durven om een zaak van een van mijn leden aan te nemen en hen duizenden euro's te vragen in de wetenschap dat het slechts 100 euro hoeft te kosten. u zegt ook dat u een kosten inschatting heeft gemaakt. mag ik u ook om het bewijs hiervan vragen. ik neem aan dat u niet iets roept maar dat u het ook kan bewijzen. anders is het een welles-nietes verhaal en daar heeft niemand wat aan behalve mensen die moedwillig de boel bedonderen zoals Jurofoon. u bent de professionele partij dus u zult wel over bewijzen moeten beschikken.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnig schreef op donderdag 9 aug 2012, 12:50: u bent de professionele partij dus u zult wel over bewijzen moeten beschikken.

Dat zullen vast die banden zijn die je mag beluisteren.

Je kan hier wel blijven toeteren om je gelijk te halen, maar vaak is minder beter. Als je verstandig bent ga je hier niet mee door op een openbaar forum. Er komt een punt dat de ander dit als smaad of laster gaat zien en dan ga jij weer huilen dat je geen advocaat hebt om je te verdedigen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

---en ook al klopt uw verhaal---

Dat lijkt me een wereld van verschil.

Je zou toch contact opnemen met de rechtbank en het juridisch loket, heb je dat inmiddels gedaan of vind je het belangrijker hier te blijven roepen? Van het Kassa-forum hoef je echt geen verlichting van je problemen te verwachten.
Vraag naar die gesprekken bij Jurofoon en luister nog eens goed naar wat je indertijd hebt gezegd en afgesproken.
Als zij hebben gezegd dat het voor 200 euro wel klaar zou zijn (wat mij godsonmogelijk lijkt) dan heb je bewijs, anders niet.
Jurofoon roept niet zomaar wat, ze hebben een rechtzaak tegen je aangespannen en die hebben ze gewonnen. Toen had je je gezicht moeten laten zien, met of zonder advocaat.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jurofoon schreef op woensdag 8 aug 2012,
Uw bewering dat u bij ons heeft aangegeven maximaal 200 euro kwijt te willen zijn klopt aantoonbaar niet. In dat geval waren we ook nooit begonnen aan deze zaak omdat wij op voorhand al weten datvoor dat bedrag geen hele procedure kunnen voeren.

Jurofoon,
u zegt dat het aantoonbaar niet klopt. kunt u het dan aantonen? ik kijk ernaar uit.

op 08/02/10 ontving Jurofoon een mail van me waarin ik schreef: "geachte mijnheer B,
zoals vanochtend afgesproken hierbij een mailtje van me. ik ben letterlijk ingestort nadat de kosten bij mij bekend werden. die zijn inmiddels meer dan
€ 1300. een fors bedrag. Ik zei tegen u dat ik aan uw collega had gezegd dat er maximaal 2 uurin rekening zou worden gebracht maar u heeft me voor uw 1e reaktie reeds 6,5 uur in rekening gebracht. daar komen de overige kosten van Jurofoon nog bij". zoals u ziet geef ik duidelijk te kennen dat de rekenig totaal onverwachts hoog was ook geheel bezijdens de afspraken was.

internet stond vol klachten over Jurofoon. die worden steeds verwijderd. geldwolven. geld kan je van me krijgen hoor. met alle liefde. maar doe het wel op een eerlijke en oprechte manier. probeer niet om op een oneigenlijke manier geld uit mensen hun zakken te kloppen. zoals jullie schreven was het voor mij een positief vonnis. dat klopt. toch bestrijd ik jullie handelwijze in deze omdat het aantoonbaar leugenachtig en niet cosher is.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stel voor dat u het topic laat sluiten voordat u zich in nog meer in de nesten werkt.

Of u betaald of u neemt contact op met de rechter en juridisch loket en haalt uw gelijk (maar dat had destijds al gemoeten)
maar roeptoeteren op dit forum helpt niets.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 9 aug 2012, 13:18: ---en ook al klopt uw verhaal---

ze hebben een rechtzaak tegen je aangespannen en die hebben ze gewonnen.

je leest erg slecht. ze hebben zelf gespreven dat het een positief vonnis voor mij was. heb ondertussen contact gehad met het Juridisch Loket. die zeggen dat hun deurwaarder het vonnis aan mij had moeten betekenen. ik kan dan in verzet gaan tegen het vonnis wat ik zeker ga doen. ook is mij geadviseerd om een klacht in te dienen bij de Orde van Advocaten tegen Jurofoon. ook dat ga ik doen. volgens het Juridisch Loket mag het ook niet dat ik er geen rekening is gehouden met de beslagvrije voet.

wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat positieve vonnis ging over je eerste zaak waarbij Jurofoon je in eerste instantie heeft geholpen. Het vonnis waar ik het over heb is de zaak die Jurofoon tegen je heeft aangespannen. Die heb je verloren, anders had er geen loonbeslag kunnen zijn.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Abarth,

eerlijk duurt eeuwig dus de waarheid moet gesproken worden en dat zal ik ook doen. tot m'n laatste snik.

en dan niet te mijner eer en glorie maar om anderen te waarschuwen tegen deze schimmige praktijken. mijn vader zei altijd dat als je ergens langs hebt gelopen waar een nest bijen zijn, die je ook nog hebben gestoken, het je morele en humane plicht is om anderen te waarschuwen om vooral dat pad niet op te gaan. vandaar.

voor de rest ben ik, hoewel ik niet veel geld heb, een zeer gelukkig mens in de wetenschap dat ik nog nooit iemand heb bestolen en/of bedrogen. geen stuiver heb ik op andermans ellende verkregen.

wees dus gewaarschuwd voor Jurofoon. een fijne, zonnige maar bovenal eerlijke dag toegewenst aan allen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag toch veronderstellen dat Jurofoon een vergoeding in de proceskosten gevraagd heeft trouwens.
En gevraagd heeft of de kosten voor de rechtszaak naar de gedaagde konden gaan.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevrouw zit knijp en tracht de problemen te verleggen naar een ander. Verhelderende teksten van jurofoon overigens.