Ri
door Rik123 Oct 27, 2021 om 13:00
Geldzaken & recht

Opgelicht door mkb-index?

In april ben ik zzp-er geworden. Eind september ben in telefonisch benadert door MKB-index met de vraag of ik mijn abbonement op een bedrijfsvermelding op hun site stop wou zetten per april 2022. Ik ben toen akkoord gegaan met de opzegging maar heb nooit aangegeven dat ik een abbonement wou, ook eerder niet. Ook hebben ze nooit aangegeven dat ik hievoor moet betalen. Een paar dagen later kreeg een factuur van €363.00 in de bus, terwijl ik hierzelf nooit mee akkoord ben gegaan. Ik heb toen een mail gestuur en daarin aangegeven dat ik hier nooit mee akkoord ben gegaan en deze factuur niet ga betalen. Hierop kreeg ik antwoord dat ze het telefoongesprek opgenomen hebben en mij toe zouden sturen en dat ik hierin akkoord ben gegaan met het bedrag, terwijl ik zelf zeker weet dat ik dat niet ben gegaan. Dit telefoon gesprek heb ik nooit meer ontvangen. Ook heb ik een mail gestuurd waarin ik heb gevraagd om bewijs waarom ik verplicht ben om deze mail te betalen, op deze mail heb ik geen antwoord gekregen. Ondertussen heb ik al een brief gekregen dat ik uiterlijk vandaag moet betalen en dat er anders een aanmaning volgt, en dat de verdere stappen die ze moeten ondernemen voor mijn rekening zijn. Ik ben niet van plan dit te betalen maar ben ik bang dat ik straks nog meer moet betalen. Kan iemand mij hierin advies geven? Alvast bedankt!

4072 8 Rapporteer

ne
door neodutchio - Oct 27, 2021 om 13:13
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou u iets opzeggen wat u niet heeft afgesloten? Deze truc word al jaren toegepast en zo lang er ondernemers zijn die hier intrappen blijven zij er mee doorgaan.
Het grote nadeel voor u is de bewijslast. Sterker, mocht dit bij een rechter komen en die gaat het verhaal na, dan zal u de vraag krijgen of u vermeld stond op de site. U hebt nog nooit eerder contact met hun gehad, dus een opzegging klinkt niet logisch.

Maar misschien is er een kans. Maar daarvoor zit u verkeerd op een consumentenforum. U kunt dan beter gaan naar higherlevel, het forum voor ondernemers.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2021 om 13:14
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Meld dit bij het forum voor o.a. mkb/zzp https://www.higherlevel.nl/ en naar mijn uitdrukkelijke mening: niet betalen. Degene die eist dient te bewijzen en het lijkt er erg sterk op dat men dat toch niet kan. U bent helaas niet de eerste en enige die hiermee worden geconfronteerd. https://www.klacht.nl/mkb-index/

Herhaald, niet reageren tenzij men onverhoop een echte deurwaarder zend met een exploit. Reageer dan wel naar de rechtbank om te voorkomen dat u onverhoopt een bij verstek veroordeling krijgt.

sira
door sira - Oct 27, 2021 om 13:25
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Dit zijn bedrijven die u proberen te flessen. Ik ben niet bij het gesprek geweest, dus ik weet niet waar u een ja en een nee hebt gezegd, maar stuur ze een aangetekende brief waarin u aangeeft dat u geen abonnement bent aangegaan en dat u onder geen beding de factuur zult betalen en dat u de rechtzaak met vertrouwen tegemoet zult zien. Geef ook maar door dat u inmiddels uw rechtsbijstandverzekering hierover hebt geïnformeerd. Bluffen, zoals zij ook doen.

U zult nog veel meer van dergelijke telefoontjes krijgen. Volgend jaar bellen ze met het verhaal dat ze in 2021 een medewerkster aan de lijn hebben gehad en dat ze dit jaar mochten terugbellen. Wees alert!!!

Laat dit een leerschool voor u zijn geweest.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2021 om 14:44
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Ps: let op het gegeven dat er wel meer pogingen gedaan zullen worden om u 'onnodig' geld uit de zak te kloppen m.b.t. zoals hie vermelding op een website.
Helaas zijn er ook óndernemers'die dit als hun verdienmodel zien. Dit alles behoort onder het 'ondernemrersrisico'. De vraag blijft wel wat de reden is van hun vraag om stop te zetten aangezien u zoals u aangeeft nooit erder akkord bent gegaan met welke vermelding dan ook.

Ergo: nooit reageren op dit soort telefoontjes.

Ri
door Rik123 - Oct 27, 2021 om 15:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie snelle antwoord/advies. Het is zeker een leerles ja, jammer dat er mensen zijn die zo hun geld willen verdienen....
Ik ga een aangetekende brief versturen, en zeker niet betalen zolang hun niet kunnen bewijzen dat ik dat verplicht ben.

sira
door sira Oct 27, 2021 om 21:52
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor uw reactie. Succes!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 28, 2021 om 12:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je zeker weet nooit iets te hebben afgesloten is opzeggen ook onmogelijk.

Voor geld moeten zij nu bewijzen dat je ooit iets hebt afgesloten.

Factuur niet betalen en rustig op een rechtszaak wachten waarbij zij de bewijzen van afgesloten overeenkomst  moeten tonen.

U is pas  in September benaderd dus kan nooit vanaf  April tot April iets verplicht worden.

Negeer deze oplichters die alleen maar dreigen en  elke sukkel die wel betaalde is dikke winst voor niets doen.

Er is geen bedrijfsvermelding dus opzeggen kan ook niet.

Kevin0413
door Kevin0413 - Jul 15, 2022 om 19:49
1 Antwoorden / Vragen

Hoi hoe is het hier mee afgelopen?

met vriendelijke groet