an
door anna theresia Mar 11, 2016 om 13:11
Geldzaken & recht

Oplichters Lindorff incasso????

In 2009 is er door omstandigheden een financieel geschil geweest met Telfort(mijn zoon was toen ernstig ziek). Deze heeft toen incassobureau Lindorff ingeschakeld. Wij dachten na alle betalingsbewijzen naar deze opgestuurd te hebben alles opgelost te hebben. Echter sinds april/ mei 2015 ontving mijn nog steeds zieke zoon (acute leukemie) een mail met daar in het schrijven dat hij nog een schuld zou hebben van 191,34, die toen al 369,- zou zijn geworden. Eerlijk gezegd nam ik het niet serieus dacht dat het een phisingbericht was, echter de maanden daarna worden wij bestookt met dreigbrieven en telefonische dreigberichten. Tevens worden wij zeer onbeschoft behandeld en wordt en gezegd dat wij de bewijslast moeten leveren. Echter wanneer ik Telford bel is er bij hen niets meer bekent en is er geen schuld te zien. Nu werd mij verteld dat Telfort schulden verkoopt aan Lindorff. Hoe moet ik nu zaken bewijzen??? Zij hebben niets meer en wij worden zeer onbehoorlijk behandelt door Lindorff. Ik ben hopeloos en machteloos en eerlijk gezegd heb ik belangrijker zaken om mij zorgen om te maken. HELP Lindorff zegt dat Telfort de gene is die dit kan stoppen enTelfort zegt dat ik het met Lindorff moet regelen. AUB HELP. Google deze Lindorff eens, het is een schande. Weerloze mensen zo te behandelde. Overigens ik ben zeer correct door de  mensen van Telfort behandelt en zeer meelevend. Zij vinden het ook een raar verhaal en schande. Lindorff zegt in 2010 nog brieven te hebben gestuurd, die wij nooit ontvangen hebben, na het gestuurde bewijs van alle betalingen. Zeggen zij dat de om het verjarings termijn??? Werken zij zo, zodat de slachtoffer nog maar moeilijk bewijzen kunnen leveren. Wie verwacht er nou nog naar 5 jaar zo iets??? Wat kunnen wij doen, Telfort heeft niets meer, mijn zoon kan niet meer in zijn Telfort account......alleen kan ik zien dat erveel betalingen zijn gedaan in 2009 aan Telfort, zelfs dubbele betalingen. Plus dat er zelfs geld terug wordt gestort door Telfort. Help aub????

16892 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2016 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt recht op een specificatie van Lindorff. Dus vraag daarom, dan kunt u een en ander nagaan. Vraag daar per mail om, niet gaan bellen.

an
door anna theresia Mar 14, 2016 om 17:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

een apart reactie

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 11, 2016 om 15:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vergeet niet om aangifte te doen van stalking bij de politie, door Lindorff, even alle tijden dat ze bellen noteren en na een keer of 10 stap je naar de politie.

Daarnaast dien je een klacht in bij het KIGID (compleet zinloos spelen onder één hoedje met i.b.'s, maar toch gewoon doen).

Voor de rest zijn ze inderdaad bij Lindorff niet voor rede vatbaar, weest heel zuinig op het verstrekken van persoonsgegevens.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 11, 2016 om 22:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat  heeft de ziekte van uw zoon hiermee te maken?  Dat kan/mag geen excuus zijn.
Als u de afgelopen 5 jaar niets van deze incassocowboys heeft gehoord hebben ze geen poot om op te staan,  verjaarde zaak. Als ze u voor 2015 wel hebben gebeld of gemaild dan kon het best  lastig worden.
Diewilik

an
door anna theresia Mar 14, 2016 om 16:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heeft er heel veel mee te maken! Heeft u enig idee hoe stressvol dit is, plus de bedreiging van Lindorff en het onbehoorlijke gedrag van mevr. Visser van Lindorff BV. Mijn zoon vecht voor zijn leven meneer en wij met hem!!

kooikers
door kooikers - Mar 13, 2016 om 14:34
43 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon heeft ook met Lindorff te maken gehad, rek. van ruim 3000 euro. Gevraagd om wie en waarover het ging en plots 1000 euro eraf. Gewoon door gegaan met vragen naar bewijzen (rekeningen), kwam er met de post weer een dreigbrief die verwees naar onderliggende stukken die meegezonden zijn. Dat bleek een eigen gemaakt epistel in Word te zijn. Dit beantwoord met de vraag naar de echte rekening en bijkomende kosten, kwam als enige reactie dat hij die al had. Weer gereageerd per brief dat als er niets kwam hij het verder liet voor wat het is en niets zou betalen. Werd gebeld als binnen 10 dagen niet betaald werd gerechtelijke stappen ondernomen zouden worden. Antwoord: doe dat dan maar en wacht ik vol vertrouwen af. Nooit meer iets gehoord van Lindorff.

an
door anna theresia Mar 14, 2016 om 18:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

De kans is wel groot dat Lindorff over een paar jaar (5 jaar) weer begint!! Dus juich niet te vroeg, bewaar al je bewijs goed wil ik u aanraden.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 14, 2016 om 17:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als het meer dan vijf jaar geleden is dat u een eventuele betalingsverplichting had, dan is de zaak sowieso verjaard. Het beste is dat u Lindorff een aangetekende brief stuurt waarin u de vordering betwist en stelt dat daarnaast de zaak ook nog eens is verjaard.

an
door anna theresia - Mar 14, 2016 om 17:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik de gegevens van Lindorff BV onvangen en er klopt geen hout van, er wordt zelfs een telefoonnummer genoemd wat nooit van ons geweest is! Verder wordt er een bedrag genoemd wat toch door mijn zoon betaal is en in mindering zou worden gebracht, echter ze tellen het gewoon nog steeds bij op. Verder hebben wij aantoonbaar betalingbewijs dat alles betaald is. Lindorff BV EAT YOUR HEART OUT!!!Wij gaan zeker aangifte doen tegen stalking en oplichting!!!

Beste meneer Diewilik,
Dat heeft er heel veel mee te maken! Heeft u enig idee hoe stressvol dit is, plus de bedreiging van Lindorff en het onbehoorlijke gedrag van mevr. Visser van Lindorff BV. Mijn zoon vecht voor zijn leven en wij met hem!! Dit kunnen wij er zeker niet naast gebruiken!

jo
door jorisw Mar 14, 2016 om 18:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel wel eerst een jurist in voordat je aangifte doet. Mochten de activiteiten van Lindorff toch terecht zijn dan heb je nog grotere problemen.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 14, 2016 om 18:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Anna Theresia, u geeft het zelf al aan, het is niet goed voor uw zoon deze stress.
Maar het vermelden van zijn ziekte had achterwege kunnen blijven want het voegt niets toe.  Ik mag aannemen dat u zijn zaken afhandeld daarom is hij geen partij in deze vraag.
Dat u onder zware druk staat en veel stress ervaart in deze zaak daar heb  ik alle begrip voor en ook zeer veel respect want deze situatie gun je niemand. Zie het niet als een aanval!
Diewilik

an
door anna theresia Mar 15, 2016 om 18:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste meneer Diewilik u heeft inderdaad gelijk, ik kan het echter niet meer weg halen. Ik heb iets teveel in mijn emotie geschreven. Dank u voor u begrip!

an
door anna theresia - Mar 15, 2016 om 18:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag weer gebeld door mevr. Visser(s) van Lindorff BV, of ik aangifte ging doen. Ik heb dit bevestigd, plus vertelt dat ik alle bewijsstukken heb verzameld en haar zie bij de kantonrechter. Mevrouw vroeg nog om de bewijsstukken, ik heb gezegd dat ik die niet meer ga opsturen aangezien die in 2009 2 maal verstuurd zijn. Wij gaan nog opzoek naar een advocaat, die ons kan bij staan.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 15, 2016 om 18:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft helemaal geen advocaat nodig. Waarom zou u daar geld aan uitgeven. Ten eerste is Lindorff de eiser in deze civiele zaak, ik zie ze nog helemaal geen proces beginnen, want dat kost ze centjes. En als ze er wel een beginnen, dan kunt u zelf uw verdediging voeren. U bent dus niet verplicht een advocaat in te schakelen bij de kantonrechter.
Wacht dus eerst maar af of Lindorff tot actie over gaat. Zolang ze een beetje tetteren gebeurt er in feite niets. Eerst maar eens een dagvaarding op de mat, die gaat er zeer waarschijnlijk niet komen, omdat de bewijsstukken van Lindorff niet in orde zijn.

Probeer dit van u af te zetten. Verder heel veel sterkte met uw zoon.

an
door anna theresia - Mar 21, 2016 om 15:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een dreigbrief ontvangen!! Niet onder de indruk.....laat maar komen die deurwaarder, dat is waar ze nu meekomen!!