Thea monster
door Thea monster Oct 21, 2021 om 15:14
Geldzaken & recht

Oplichting

Ik werd gebeld door supply-request of ok even een rekening van 185 euro wilde voldoen binnen 3 dagen van een overeenkomst die ik in februari van dit jaar telefonisch zou zijn aan gegaan met euromillionairs. Ben mij nergens van bewust in de mail staat ook een verkeerd adres van 6 jaar geleden vermeld mijn vraag is is dit oplichting?

926 3 Rapporteer

1paul
door 1paul - Oct 21, 2021 om 15:25
3132 Antwoorden / 0 Vragen

daar lijkt het op, bellen ze weer of sommeren ze vraag ze dan naar de getekende schriftelijke overeenkomst, hebben ze die niet ben je klaar en laat ze dan maar....

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2021 om 16:59
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Indien men weer belt, nooit vragen Helemaal niet meer reageren. Nummer blokkeren (zie alle waarschuwingen daarover en het risico indien men wel regageert!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2021 om 16:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dus niet intrappen, Dit soort telefoontjes komen helaas nog steeds voor. Als u een nummer heeft vanwaaruit is gebeld, geef dat dan door aan https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/ waar men dit zeker serieus zal nemen. Heeft u geen nummer, dan toch melden.

En uiteraard, als men weer belt, helemaal niet reageren!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 21, 2021 om 18:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

€ Miljonair?

Kreeg ook telefoontje van  binnen 3 dagen betalen maar dit is al 3 weken terug!

Geen mail gehad.

Dit is gewoon oplichting en hopelijk trappen er enkele sukkels in.

€185,-  is  eens in 2 dagen  iemand erin laten trappen altijd nog een leuk maandloon verdienen!