sh
door sherry28 Oct 26, 2013 om 16:55
Geldzaken & recht

Oplichting Alektum Incasso B.V.

Beste,

Ik heb onlangs een brief van Alektum incasso ontvangen, waarin zij aangeven dat wij via Courluxe een onderbroek ofzo besteld hebben en omdat betaling is uitgebleven zij het overhandigd hebben aan Alektum.
Wij hebben nog nooit van Courlux gehoord en zeker geen onderbroek besteld noch ontvangen. Ik heb meerdere malen met Alektum gemaild en aangegeven dat ik bewijs wil d.m.v. van een schriftelijke overeenkomst of voicelog dat wij iets via Courluxe besteld hebben. Tot op heden hebben zij allen een aantal standaard brieven geleverd waarin wordt gevraagd of wij tevreden zijn met de geleverde producten.
Ik heb Alektum gemaild dat ik aangifte heb gedaan van oplichting, hun reactie daarop is dat zij mijn toestemming willen zodat zij kunnen kijken of met mij ip adres iets besteld is (misschien ben ik er een leek in maar daar heb ik nog nooit van gehoord). Ik heb daarop geantwoord dat ik hun geen toestemming geef en dat ik het niet vertrouw, nou gelijk twee dagen later krijg ik een brief dat zij voor het geincasseerde bedrag van van 43,96, wat zij tot op heden nog niet ontvangen hebben van mij ons gaan dagvaardigen en dat het voor de rechter laten komen.

Nou is mij vraag, hebben zij dit recht om te doen of is dit oplichting? En komt het daadwerkelijk ook voor de rechter of doen ze geen moeite voor zo een laag bedrag.

Alvast bedankt

Mvg Sharon

31274 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2013 om 17:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tik eens bovenaan deze pagina in het zoekvakje Alektum in en lees de vragen en reacties.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2013 om 17:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Laat ze maar opkomen. Zij moeten bewijzen dat u die bestelling heeft gedaan én ontvangen en dat kunnen ze niet. U hoeft niet te bewijzen dat u dat NIET heeft gedaan of dat u de onderbroek niet heeft ontvangen.

Het komt niet voor de rechter, maar ze proberen u met bangmakerij tot betalen te dwingen. Goed dat u niet uw IP adres heeft gegeven. Sowieso is het handig om ze zo weinig mogelijk gegevens te geven.
Dus geen telefoonnummer, geen brief met handtekening, geen geboortedatum, niets. Maak geen enkel bedrag aan ze over, geen cent, want dan hebben ze uw rekeningnummer.
Wat u nog kunt doen is ze mailen dat u een gang naar de rechter (die ze niet gaan maken) met vertrouwen tegemoet ziet.

Oplichting is moeilijk te bewijzen. Hou het er maar op dat ze vervelend bezig zijn.

hutch
door hutch - Oct 26, 2013 om 18:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals Zoekster al aangaf: laat u niet bang maken.

Dit flutbureautje is aan het bluffen en dat is gelijk ook het enige waar dergelijke ***bureautjes goed in zijn.
Het zou mij niet verwonderen dat u ook een voorbeeld van een dagvaarding thuis krijgt, voorzien van de woorden dat u dit kunt voorkomen door onmiddellijhk te betalen.

Laat u dus NIET bang maken!! Zij hebben totaal geen bewijs, anders had u dat al wel ontvangen...... althans daar mag u dan wel vanuit gaan.

Maar door verder geen aktie te ondernemen m.b.t. het bewijs geven zij indirect al toe, dat er überhaupt geen enkel bewijs is. En op uw verzoek moeten zij ook al het bewijs aan u overhandigen.

Dus u zult nog wel een aantal BLUFbrieven krijgen, maar daar zal het absoluut bij blijven, indien zij u geen bewijs toesturen.

U heeft tot heden al voldoende gedaan, waaronder verzocht het bewijs toe te sturen. Doen zij dat helemaal niet, zou ik verder totaal niet meer reageren en laten zij verder maar (figuurlijk) 'de hik' krijgen.

Verder heeft dit incassobureautje ook totaal geen bevoegdheden, niet anders dan iemand voor de rechter dagen..... zoals iedereen dat kan.

Sterkte verder met dat flutbureautje.
Gr. Hutch

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 26, 2013 om 18:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens je hoeft jouw IP adres helemaal niet te geven, dit hebben ze al, die is mee verzonden met jouw email.*

Maar laat ze er lekker gelukkig wezen met die paar getalletjes, ze hebben daar toch helemaal niets aan.
Wel ik wil ik nogmaals benadrukken geef nooit meer persoonlijke info af als wat hun al hebben!

*Er zijn enkele uitzonderingen waarbij dit overigens niet zo is, afhankelijk van provider en of je wel/geen mailclient gebruikt.

hutch
door hutch - Oct 27, 2013 om 10:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 26 okt 2013, 18:49]Overigens je hoeft jouw IP adres helemaal niet te geven, dit hebben ze al, die is mee verzonden met jouw email.*

Of download * * voor de anonimiteit (m.b.t. IP-adres).
Deze zou u kunnen gebruiken naast uw gebruikelijke browser.
Heeft u IE, dan zou u daarnaast FF kunnen gebruiken met/via JAP voor dergelijke 'bedrijfjes'.
Het nadeel is wel, dat FF in dat geval wat trager gaat.

da
door dan niet - Oct 28, 2013 om 09:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker niet intrappen, en niet betalen.
Ik heb ook zo'n probleem met acai fit.
Ik had een pakketje besteld via acai fit in juni, maar tot heden nog steeds geen pakketje ontvangen.
Destijds keek ik op mijn rekening en was er al €3.99 afgeschreven en had nog geen pakket.
ik kreeg meteen argwaan en heb toen meteen actie ondernomen en contact op proberen te nemen met acai fit, maar hun telefoonnummer klopt niet en mail ook niet.
Heb toen meteen de bank gebeld en zij hebben mij geadviseerd om het te storneren en en blokkeren, wat ik dan ook gedaan heb.
Later kreeg ik ook een brief van Alektum dat ik ineens €44.02 moest betalen, heb toen ook meteen contact opgenomen met alektum dat acai fit met een bewijs moet komen van levering.
Tot op heden heb ik nog steeds geen respons van Alektum, en heb inmiddels al 2 dreigbrieven gehad dat ze een gerechtelijke procedure zullen gaan starten.
Ik heb een paar weken geleden contact opgenomen met mijn rechtsbijstand en zij hebben mij verteld dat ze voor zo'n bedrag niet eens een procedure op mogen starten en ik hier niet meer op moet reageren en zeker niet betalen.
Ze kunnen geen bewijs leveren, dus ik maak me geen zorgen meer en laat de brieven maar gewoon komen.
Dus mijn advies is ook niet meer op reageren....