hu
door huizinganke 17 sep. 2018 om 11:22
Geldzaken & recht

Oplichting Exclusives & Benefits na bestelling Zalando

Ik heb éénmalig in Nov. 2016 een pakketje besteld bij Zalando, betaald via Ideal, niet via de visacard. Daarna kreeg ik een mail van hen dat ik als nieuwe klant bij de volgende bestelling € 20,-- korting kreeg. Nooit gebruik van gemaakt.
Nu blijkt dat vanaf die tijd een ander bedrijf, Exclusives & Benefits (EABenefits) iedere maand € 16,90 van mijn creditcard afschrijft. (totaal nu € 354,90)
Zij beweren dat ik een (frans?) formulier heb ingevuld en mijn creditcard gegevens gegeven heb om elke maand dit te betalen, zodat ik korting kan krijgen bij andere webshops, hun Partners. Ik geef nooit deze gegevens en bestel vrijwel niet via internet en heb dit hele formulier niet gezien en niet ingevuld. Ook zeggen ze bevestigings mail gestuurd te hebben en inlog gegevens voor hun site. Nooit ontvangen. Ik vindt meerdere mensen op Internet, die dit hebben meegemaakt, maar er gelukkig redelijk snel achterkwamen. Ook in Engeland en België zijn ze actief. Een persoon meld, dat hij achteraf een ongelezen mail in zijn postvak heeft gevonden, die hij niet gezien heeft en niet zelf in zijn prullebak gedaan heeft. Als je belt krijg je een franssprekende dame die verwijst naar een Engels mailadres. Het bedrijf schijnt in Luxemburg te zitten, daar gaat mijn afschrijving heen.
Zalando kent mijn verhaal en is geen partner meer van hen.
Ik ben op zoek gegaan: vindt David Luksenburg in Luxemburg. Is direkteur van GWP S.A. die het geld int. Maar ook van: Atdomco, zelfde adres én Stelariscapital.com én P2PCM Sarl, zelfde adres. Verder wordt hij genoemd bij: Gandi International Sarl, die domeinnamen afgeeft, ook Luxemburg. Een specialistisch computerbedrijf. Ik krijg het gevoel dat er een paar computerexperts het voor elkaar krijgt om aan je creditcardgegevens te komen, samen met je emailadres en huis adres, maar dat laatste is niet moeilijk. Kunnen ze soms ook mails versturen die direkt in je prullebak verdwijnen?
Kassa, willen jullie een oproep doen of er meer mensen dit hebben gehad en er een onderzoek naar doen?
Ik heb een boze brief geschreven met de opmerking dat ik er werk van ga maken. Nu krijg ik als coulance 6 maanden terug, dus € 100,--. Dan denken ze zeker dat ik mijn mond hou. Maar ik mis nog € 250,-- en wil niet dat anderen ook gedupeerd worden!

1035 9 Rapporteer
Ge
door Genee - 17 sep. 2018 om 11:42
1246 Antwoorden / 1 Vragen
1

De bestelling in nov. 2016 heeft u wel betaald via ideal maar u moet toch wel ergens uw creditcardnummer hebben ingevuld.
Misschien bij de nieuwe klant registratie om die €20 korting te krijgen.
Hoe komen ze anders aan uw creditcardnummer?
Emails kunnen wel in de spam folder terecht komen maar niet direct in de prullenbak.

hu
door huizinganke 11 okt. 2018 om 16:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik begrijp dat je dat denkt, maar het is niet zo. Ik heb mijn creditcard gegevens niet opgegeven. Betaal daar haast nooit mee. De directeur van dit bedrijf , in Luxemburg, heeft daar ook een Computerbedrijf. Ik verdenk ze van meerdere fraude. Ik krijg nu zgn. e-mails, die ze mij gestuurd zouden hebben. Nooit ontvangen.Als ik tot 3 x toe een mail van een mij onbekend bedrijf zie, met de boodschap dat ik 1 maand me kan bedenken, dan ga je toch op onderzoek uit?
Er zijn meerdere meldingen over dit bedrijf, ook in Belgie en Engeland.

door tijger1 11 okt. 2018 om 16:15
36515 Antwoorden / 21 Vragen

@huizinganke




Misschien kunnen ze van alles, maar u had het binnen een maand in de gaten kunnen hebben.

Maar u geeft geen antwoord op de vraag waarom u twee jaar niet naar uw cc afschrijvingen kijkt.

Topantwoord

door marita5 - 17 sep. 2018 om 11:56
6559 Antwoorden / 8 Vragen
13

Hallo Huizinganka ,

Op de site staat duidelijk :

Omdat we blij zijn u tot onze nieuwe leden te kunnen rekenen
profiteert u van een welkomstbonus van €20 korting op uw aanstaande aankoop bij een van de webwinkels in onze portal
en wij storten dat bedrag rechtstreeks op uw bankrekening!

Eeenvoudig en snel , de eerste 30 dagen zijn gratis en daarna kost het u slecht € 16,90 per maand .   


Er zijn dezelfde klachten , klik op de rode regel   

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=179027 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/exclusiveandbenefits.nl/klachten/eabenefits-is-een-fraudulesu-bedrijf/details?complaintId=9d3b9fce-f438-4b4c-911a-8fc802c40e00 

Het bedrijf is inderdaad in Luxemburg gevestigd .

https://www.exclusivesandbenefits.nl/help/legal  

Neem eens contact op met ECC , niet geschoten is altijd mis .

https://www.eccnederland.nl/nl

door tijger1 - 17 sep. 2018 om 12:00
36515 Antwoorden / 21 Vragen
1

Hebt u dan al bijna twee jaar uw creditcard afrekeningen niet gecontroleerd?

Vindt u niet dat u dan zichzelf ern beetje gedupeerd hebt? Neem contact op met uw cc mastschappij.

hu
door huizinganke 11 okt. 2018 om 16:13
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, is ook stom, maar mijn man zou dat doen. Hij had inloggegevens van de creditmaatschappij, maar heeft niet gekeken.
Opnemen met hen, heb ik uiteraard gedaan. Zij zijn bereidt om 4 maanden terug te storten, maar van het betreffende bedrijf krijg ik de laatste 6 maanden, dus doet de CM niets meer. ook niet na een melding van fraude van mij.

sw
door swat1500 - 17 sep. 2018 om 12:56
2533 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is een vraag en antwoord forum. U stelt geen vraag en geeft geen antwoord op een vraag. Voor contact met Kassa moet u het anders aanpakken. 

Het lijkt erop dat u uw bestelling destijds niet direct op de site Zalando hebt gedaan maar via de site van E&B. Kennelijk heeft u op hun site een account aangemaakt en daarbij uw creditcard gegevens verstrekt. De kans is groot dat u dat inmiddels vergeten bent. 
De mail van E&B is door uw email cliënt zeer waarschijnlijk als spam aangemerkt en in uw spambox terecht gekomen.

door marita5 17 sep. 2018 om 13:24
6559 Antwoorden / 8 Vragen
hu
door huizinganke 11 okt. 2018 om 16:14
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, SWAT, zo is het niet gegaan!

door panter22 - 17 sep. 2018 om 13:29
1848 Antwoorden / Vragen
0

Zalando heeft een tijdje zo'n popup scherm gehad met €20 korting op je volgende aankoop.Dat kon je aanklikken en invullen.
Mogelijk heb je dat gedaan en gedacht dat het om gegevens van Zalando ging.
Die mail zal de bevestiging zijn geweest.
Heb je al even gevraagd om het bewijs van inschrijving? 
Je hebt Zalando betaald met ideal en E&B heeft de juiste creditcardgegevens gebruikt voor de afschrijving. 
Hoe komen ze aan die gegevens?
Weet je zeker dat je via de site Zalando lid bent geworden? 

hu
door huizinganke 11 okt. 2018 om 16:15
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik ben geen lid geworden.

door edrick3 - 17 sep. 2018 om 15:24
26094 Antwoorden / 85 Vragen
2

. Kunnen ze soms ook mails versturen die direkt in je prullebak verdwijnen?
Ja hoor.
Neemt niet weg dat je op één of andere manier je creditcardgegevens hebt ingevuld.
En ik zou maar eens wat meer aandacht aan m'n afschriften besteden.

door diumenge - 17 sep. 2018 om 17:28
9882 Antwoorden / 13 Vragen
2

Van wie krijg je uit coulance 6 maanden terug. Van dat EABenefits? Speel dit dan via je creditcard maatschappij, geef aan dat het betwiste betalingen betreft en dan moet EABenefits maar aantonen dat het anders is.

Ongebrijpelijk overigens dat iemand het niet doorheeft dat er maandelijks bij 17 euro door een onbekend bedrijf wordt afgeschreven.


hu
door huizinganke 11 okt. 2018 om 16:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik met je eens. Ik vertouwde op mijn man.

door panter22 12 okt. 2018 om 08:56
1848 Antwoorden / Vragen

Blindelings vertrouwen op je man, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

door newmikey - 12 okt. 2018 om 09:15
573 Antwoorden / 0 Vragen
0

IDEAL noch Zalando hebben iets met uw creditcard gegevens te maken of gedaan. U kunt nu wel blijven volhouden dat u de gegevens van die kaart nooit geeft maar net als uw mededeling dat u vrijwel niets via internet bestelt (vlak na dat u het over een bestelling bij Zalando heeft) zal dat niet helemaal accuraat zijn. 

Hackers misbruiken inderdaad wel eens illegaal verkregen CC gegevens maar een "normaal" bedrijf dat dit al jaren doet (hoe afkeurenswaardig ook) zal u gewoon om die gegevens hebben gevraagd waarna u, verblind door de woordjes "korting" of "gratis" die gegevens netjes heeft ingevuld.

Dat u of uw man nalaten om de CC afschrijvingen te controleren heeft niets met inloggegevens te maken, u kunt gewoon de afschrijving van uw bankrekening af en toe even doorlopen waarna onregelmatigheden er vanzelf uitspringen.

Verder knoopt u allerlei rare theorieën aan elkaar op basis van een registrar van een domeinnaam die dan ook meteen "computerexpert" zou zijn waarna uw conclusie is dat daar de verantwoordelijkheid ligt. Dat is uiteraard onzin, mensen geven hun naam op als administratief vertegenwoordiger voor een internet domein maar hoeven daardoor nog niet meteen iets van computers af te weten natuurlijk. 

Als dit een poging is u in te dekken tegen uw man die klaarblijkelijk de financiele teugels in handen heeft, snap ik het maar u pakt het niet slim aan. Niemand trapt in zo'n kulverhaal...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ex
Expansievat - 8 sep. 2018 om 14:16
Geldzaken & recht

Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?

ING laat de tegenwoordig bij het internetbankieren steeds vaker dwingend kiezen voor het accorderen van betalingen via de app ( die je misschien niet eens hebt )

je moet je dan eerst door commentaar en vragen heenworstelen als "het is zoooo handig, die app "en  " weet je het zeker ? "  waarna je voor "deze ene keer" een TAN code van je papieren TAN lijst mag gebruiken

Nu h ... Lees meer

Ma
Maartenschrijft - 22 okt. 2018 om 10:07
Voeding & gezondheid

Petitie 'afschaffen eigen risico' plaatsen op het forum?

Dag,

Kan ik hier een link naar mijn petitie plaatsen voor het afschaffen van het eigen risico? https://petities.nl/petitions/afschaffen-van-het-eigen-risico   Of is het Kassa forum daar minder geschikt voor?
Vriendelijke groet, Maarten  ... Lees meer

su
suzukialto - 21 okt. 2018 om 14:07
Computers & telefonie

Laptop

Mijn HP laptop van 2015 zou voorzien worden van snellere harde schijf en Windows 10. Dit voor de prijs van €135 excl werkloon 2x€40. Helaas is tijdens demontage harde schijf de toetsenbordconnector afgebroken, mijn ict man gaf aan dat het niet rendabel was voor deze laptop om te laten repareren. Hij gaf aan dat het beter was nieuwe te kopen, en kwam snel met alternatief. Ik was overrompeld en ... Lees meer