hv
door hvnienhuys Dec 17, 2013 om 20:02
Geldzaken & recht

Oplichting zorgtoeslag.nl

Mijn dochter heeft in augustus 2013 zorgtoeslag aangevraagd bij de belasting Dit is prima gegaan en ook goed geregeld. Sinds die tijd krijg ik ook steeds e-mails en brieven van zorgtoeslag.nl om te betalen. Wij hebben nooit iets aangevraagd bij zorgtoeslag.nl. Nu word ik ook al gebeld door ultimoo incassobureau om te betalen. Ik weiger om hier aan mee te werken, want ik zag op jullie website dat zorgtoeslag.nl oplichting is. Hoe komen ze aan onze gegevens, en hoe komen wij hier vanaf? Kunt u mij adviseren? Bvd.

19900 60 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2013 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zorgtoeslag.nl is helemaal geen oplichting, maar een commerciële site om zorgtoeslag aan te vragen. Die site heeft uw dochter blijkbaar gebruikt in plaats van de site van de belastingdienst.

Uw dochter moet daar haar gegevens hebben vermeld, dat kan niet anders.

Dus vraag maar eens aan uw dochter wat ze gedaan heeft.

emcede
door emcede - Dec 17, 2013 om 20:25
960 Antwoorden / 4 Vragen

Als je google 'zorgtoeslag' intypt, is de eerste link NIET van de belastingdienst, maar van een commercieel bedrijf. Je dochter heeft waarschijnlijk op deze site de zorgtoeslag aangevraagd. Als je goed zoekt op deze site blijkt ook wel dat ze geld vragen voor hun 'service'. Heeft je dochter een nota van € 24,50 ontvangen? Dan zit er maar één ding op: betalen.

Niks oplichting, gewoon niet goed gelezen, en daar maken dit soort lui handig gebruik van. Daar nooit op de eerste de beste link klikken als je iets zoekt, maar gewoon goed bekijken waar je terecht komt...

mahadma
door mahadma - Dec 17, 2013 om 20:29
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Voor de enige echte belastingdienst site, die gratis de diverse toeslagen regeld: KLIK HIER

mahadma
door mahadma - Dec 17, 2013 om 20:31
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Daarnaast wordt er op deze site van de BETAALDE service dat luid en duidelijk vermeld dat deze service geld kost. En betaal maar, want je krijgt aanmaningen en tot een deurwaarder toe.

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2013 om 21:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Nu word ik ook al gebeld door ultimoo incassobureau om te betalen. Ik weiger om hier aan mee te werken, want ik zag op jullie website dat zorgtoeslag.nl oplichting is. Hoe komen ze aan onze gegevens, en hoe komen wij hier vanaf? Kunt u mij adviseren? Bvd.

Dat is simpel. Uw dochter heeft gewoon de gegevens verstrekt aan een commercieel bedrijf, daar moet voor worden betaald. Zou maar slikken en betalen anders stijgt de rekening maand na maand.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2013 om 21:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......want ik zag op jullie website dat zorgtoeslag.nl oplichting is........

O ja? Waar dan? Ze ontvangt zorgtoeslag, dus het betreffende bedrijf heeft de dienst geleverd. De dienst moet betaald worden.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2013 om 21:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Je kunt bedrijven niet zomaar te pas en te onpas beschuldigen van oplichting!

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2013 om 22:16
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 17 dec 2013, 21:49]......want ik zag op jullie website dat zorgtoeslag.nl oplichting is........

Denk dat men op het verkeerde been word gezet bij dit onderwerp omdat men meestal het woord oplichting gebruikt in deze vraag. Als iemand deze vraag stelt en men eerst wat antwoorden zoekt valt het woord oplichting vrij vaak, onterecht.

fi
door fisbel - Dec 17, 2013 om 23:25
851 Antwoorden / 3 Vragen

De Belastingdienst heeft verschillende routes uitstaan via welke de zorgtoeslag of een andere toeslag kan worden aangevraagd. Men wil het de toeslagaanvrager zo gemakkelijk mogelijk maken. Recent is er een aanvraagroute geopend waarbij ik heel even dacht: Daar heb je die 'slimmerds' weer. Maar deze route voor aanvraag van de toeslag ging wel via de Belastingdienst zelf. Zie hieronder.

Bij Zorgtoeslag.nl is het fnuikende het gemak waarmee de toeslag kan worden aangevraagd. Drie stappen doorlopen en ... klaar is Kees. Dat het geld kost zie je pas als je op veelgestelde vragen klikt en wel specifiek of de aanvraag geld kost. Misschien dat er aan het eind nog een waarschuwing komt, maar stap 3 durf ik niet goed te zetten uit angst dat het ook mij geld gaat kosten (.....)

Hier de gratis aanvraagmogelijkheid in een nieuw jasje gestoken via de Belastingdienst:
Klik hier

fi
door fisbel - Dec 17, 2013 om 23:35
851 Antwoorden / 3 Vragen

Oei, oei, fisbel - daar ga je.
Nadere bestudering van de informatie op de hierbovenstaande link laat zien dat sommige zinnen niet goed lopen, er zijn type- en spellingfouten (e belastingdiest i.p.v. de belastingdienst). doorklikken naar een aanvraag of wijziging kan echter niet. Ik ga nog even controleren of inloggen met Digid wel mogelijk is. Uiteraard niet met de eigen Digidgegevens.

Wie weet meer van deze site?

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2013 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met die verwarring valt het wel mee. Ook hier wordt verwezen naar Mijntoeslagen.nl en moet je met Digid inloggen.

Dat hoeft dus op die commerciële site niet. Op de site van zorgtoeslag.nl staat al direct links onder dat het € 24,50 kost

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2013 om 23:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt via die site niet inloggen, de bezwaar pagina opent wel.

fi
door fisbel - Dec 17, 2013 om 23:55
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 17 dec 2013, 23:45]Je kunt via die site niet inloggen, de bezwaar pagina opent wel.
De bezwaarpagina opent weliswaar, maar geef slechts 'informatie' - niet de beste overigens.
Spelling en formulering doet denken aan een 'slimme' oplichterssite.

Je vraagt je af welke persoon of instantie dit soort informatie plaatst. Het is 100% knip- en plakwerk. Is het echt de bedoeling om informatie te verstrekken over toeslagen of moet de Belastingdienst van het bestaan van deze (nep)site op de hoogte worden gesteld?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2013 om 23:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fisbel schreef op dinsdag 17 dec 2013, 23:55][quote=tijger1 schreef op dinsdag 17 dec 2013, 23:45]Je kunt via die site niet inloggen, de bezwaar pagina opent wel.
De bezwaarpagina opent weliswaar, maar geef slechts 'informatie' - niet de beste overigens.
Spelling en formulering doet denken aan een 'slimme' oplichterssite.

Je vraagt je af welke persoon of instantie dit soort informatie plaatst. Het is 100% knip- en plakwerk. Is het echt de bedoeling om informatie te verstrekken over toeslagen of moet de Belastingdienst van het bestaan van deze (nep)site op de hoogte worden gesteld?
Ja dat zal u zeker moeten, baat het niet schade doet het ook niet.

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2013 om 00:02
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk is de Belastingdienst van deze site(s) op de hoogte; alleen, dat is niet hun verantwoordelijkheid. Logisch. Ze hebben hun eigen, officiële site.

fi
door fisbel - Dec 18, 2013 om 13:53
851 Antwoorden / 3 Vragen

De verdachte site over toeslagen is kennelijk uit de lucht gehaald.
Er komt een foutmelding als in mijn bericht van 17 december 23.25 op het woord hier wordt geklikt. (kan de webpagina niet vinden).

Vreemde zaak.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2013 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fisbel

Komt door uw invloed ;-)

mahadma
door mahadma - Dec 18, 2013 om 15:32
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zowel de huur als de zorgtoeslag punt nl zijn beiden in de lucht. Zie hieronder wat van hun site:

? Is Zorgtoeslag.nl onderdeel van de belastingdienst?
Nee, via zorgtoeslag.nl kunt u eenvoudig en snel uw zorgtoeslag aanvragen. Zorgtoeslag.nl is een intermediair die uw aanvraag controleert en vervolgens indient bij de belastingdienst.

? Is Zorgtoeslag.nl gratis?
De eenmalige kosten bedragen € 24,50.

V: Is Huurtoeslag.nl onderdeel van de Belastingdienst?
A: Nee, via Huurtoeslag.nl kunt u eenvoudig en snel uw huurtoeslag aanvragen. Huurtoeslag.nl is een intermediair die uw aanvraag controleert en vervolgens indient bij de Belastingdienst.

V: Is Huurtoeslag.nl gratis?
A: U kunt een gratis proefberekening maken. Wanneer u er daarna voor kiest om de aanvraag door ons te laten verzorgen, dan kost u dat eenmalig €29,50. Voor een stopzetting is dit €19,50.

di
door digioma - Dec 18, 2013 om 16:56
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je kunt natuurlijk ouderwets telefoneren met de enig echte Belastingdienst.
Je moet wel geduld hebben; vanmorgen na een half uur wachten eruit gegooid, daarna via hun antwoordapparaat melding dat er een storing was; daarna berichtje dat er zoveel mensen in de wacht stonden dat ik op een later moment moest bellen, maar uiteindelijk na 5 minuten wachten en echt mens aan de lijn.
Ons probleem was dat we gisteren een brief kregen dat we geen zorgtoeslag mee krijgen omdat we samen teveel inkomen hebben (2 xAOW en één minimini-pensioentje). Met BSN numnmer bij de hand een en ander uitgelegd en 't was inderdaad een foutje hunnerzijds. Ze schatten het inkomen wat hoger en en kunnen dan nadien alsnog een bedrag storten. Gebeurt nu niet meer; we krijgen een nieuwe brief met de bevestiging dat we recht hebben op zorgtoeslag en het is in orde. 't Kan dus zo goed geregeld worden. Netjes te woord gestaan door vriendelijke dame.

pi
door pieterwolters - Dec 18, 2013 om 21:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=emcede schreef op dinsdag 17 dec 2013, 20:25]Als je google 'zorgtoeslag' intypt, is de eerste link NIET van de belastingdienst, maar van een commercieel bedrijf.

De eerste drie resultaten zijn:

www.toeslagen.nl
www.belastingdienst.nl
www.rijksoverheid.nl

www.zorgtoeslag.nl is pas de vierde.

Als zorgtoeslag.nl bovenaan staat is het een advertentie (dat ook als zodanig wordt aangegeven) en geen zoekresultaat.

pi
door pieterwolters - Dec 18, 2013 om 21:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fisbel schreef op woensdag 18 dec 2013, 13:53]De verdachte site over toeslagen is kennelijk uit de lucht gehaald.
Er komt een foutmelding als in mijn bericht van 17 december 23.25 op het woord hier wordt geklikt. (kan de webpagina niet vinden).

Vreemde zaak.

Zal tijdelijk zijn. Het werkt gewoon. Overigens: als je dit een verdachte site/bedrijf vindt, dan zijn alle belastingadviseurs dat net zo goed. Ze doen in feite niets anders: helpen tegen een vergoeding.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2013 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters

@fisbel heeft het over zijn eigen link van gisteren, die niet meer werkt. Was een rare bladzijde. Dus niet over zorgtoeslag.nl.

fi
door fisbel - Dec 18, 2013 om 23:13
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 dec 2013, 22:08]@pieterwolters

@fisbel heeft het over zijn eigen link van gisteren, die niet meer werkt. Was een rare bladzijde. Dus niet over zorgtoeslag.nl.
Even een update:
Inderdaad moet goed onderscheid gemaakt worden tussen: www.zorgtoeslag.nl c.q. www.huurtoeslag.nl en www.mijntoeslagen.nl

De eerste twee sites betreffen sites van de commerciële jongens die € 24,50 vragen voor het (simpel) aanvragen of wijzigen van een toeslag. Geen fraude, wel commercieel. Want hetzelfde werk kan je zelf regelen via de site van de Belastingdienst. Hier de site van de kostenloze aanvraag toeslag via de belastingdienst.
N.B: Het wijzigen van een toeslag bijvoorbeeld het doorgeven van een gewijzigd inkomen kan ook nog steeds monderling via de Belastingtelefoon worden doorgegeven. (zie reactie diogama hierboven)

Nu de nepsite: www.mijntoeslagen.nl
Helaas was mijn conclusie wat voorbarig. De site is gisteren in de lucht gekomen en bestaat nog steeds. Als je googelt word je doorgeschakeld naar de Belastingdienst zelf: www.toeslagen.nl Maar als je keurig de url in de balk zet word je doorgelinkt naar: http://www.mijntoeslagen.nl/uw-toeslagen-in-2014/

Een site met op zich juiste maar ook echt foute informatie bijvoorbeeld over het indienen van een bezwaarschrift:
Bezwaarschrift indienen
U dient het bezwaarschrift in bij het bestuursorgaan dat de beslissing heeft genomen.
In sommige gevallen is het mogelijk om tegen een beslissing van een bestuursorgaan rechtstreeks beroep bij de bestuursrechter in te stellen. Dit is alleen mogelijk als het bestuursorgaan daarmee instemt. De bezwaarschriftprocedure vervalt dan. Rechtstreeks beroep kan zinvol zijn als het meningsverschil met het bestuursorgaan niet over feiten, maar over een zuiver juridische kwestie gaat. En het vaststaat dat het bestuursorgaan en u het daarover niet eens worden.
(enzovoort enzovoort)

Wat een flauwe kul informatie. Dit is regelrecht gekopieerd van www.overheid.nl en betreft een totaal andere situatie. Een bezwaarschrift over een toeslag dien je in als er bijvoorbeeld een verkeerd inkomen is vastgesteld: lees hier

Deze (nep)site met zogenaamde informatie staat vol type- en spellingfouten bijvoorbeeld:
De toeslagen kunnen afzonderlijk toegekend worden en u moet voor iedere type toeslag voldoen aan specifieke eisen doe voor deze toeslag van toepassing is. Hoe vraagt ik deze toeslagen aan?

Erger vind ik het volgende:
Bij verdere analyse blijkt dat er een e-mailadres gevraagd wordt met username en password (…....) Met als bedoeling dat de site een discussienetwerk voor toeslagen zou zijn. Gelooft u het? Tot op heden 0 reacties (.....).

Ik geloof dat ik toch maar de Belastingtelefoon hierover ga benaderen. Deze (nep)site leidt minstens tot verwarring en in het slechtste geval malversatie c.q. oplichting.

fi
door fisbel - Dec 19, 2013 om 13:02
851 Antwoorden / 3 Vragen

Een update:
Zojuist met de Belastingtelefoon gebeld. De site: www.mijntoeslagen.nl was niet bekend. De medewerker heeft de site vluchtig bekeken en was het met mij eens dat het verdacht is dat er om een e-mailadres met gebruikersnaam + wachtwoord wordt gevraagd. Aanvankelijk werd er om een Digid gevraagd – aanklikken lukte overigens niet.

De medewerker heeft overleg gepleegd met een collega.. Mijn melding wordt doorgegeven en er zal met hogere echelons bekeken worden wat er gedaan kan worden om deze site verwijderd te krijgen.

Het bestaan van zorgtoeslag.nl en huurtoeslag.nl is uiteraard wel bekend bij de Belastingdienst.
Er schijnen veel klachten over binnen te komen, maar er is niet veel aan te doen. Een intermediair mag tenslotte zijn diensten (tegen betaling) op internet aanbieden.

mi
door miepje58 - Dec 20, 2013 om 22:56
208 Antwoorden / 6 Vragen

En daarom vind ik het dus zo erg dat de meeste mensen tegenwoordig zulk beroerd Nederlands schrijven... iemand die het Nederlands wel goed beheerst ziet direct aan de fouten dat zo'n site niet deugt.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2013 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@miepje58

U hebt gelijk, maar eigenlijk maakt het ook niets uit. Sufferds gaan nog naar zorgtoeslag.nl en huurtoeslag.nl die gewoon in goed Nederlands opgesteld zijn, en waar op de eerste pagina staat vermeld dat ze NIET van de belastingdienst zijn en dat het aanvragen via hen GELD kost, maar als dan de nota komt, zitten ze te huilen en komen hier klagen over oplichters.

tenormin
door tenormin - Dec 20, 2013 om 23:11
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=miepje58 schreef op vrijdag 20 dec 2013, 22:56]En daarom vind ik het dus zo erg dat de meeste mensen tegenwoordig zulk beroerd Nederlands schrijven... iemand die het Nederlands wel goed beheerst ziet direct aan de fouten dat zo'n site niet deugt.

Wel, doe mee aan enquêtes van Max Omroep. Een "iedere dag" vraag. Daar stond toch echt ten alle tijden! Zou men toch niet verwachten, edoch, ook in de krant worden legio fouten gedrukt. En nogmaals, als een site van de Belastingen bij Google bovenaan komt denkt men toch al snel dat men "goed" zit. Dus het werkt van twee kanten: geen goede spelling en niet goed lezen, waarbij men dan uitkomt op: betalen.

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2013 om 09:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Twee pagina's verder, maar van hvnienhuys horen we niets meer...

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2013 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat komt omdat niemand geadviseerd heeft hoe zij er vanaf kan komen.

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2013 om 11:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:33]Maar dat komt omdat niemand geadviseerd heeft hoe zij er vanaf kan komen.

Toch wel. Is alleen niet de gewenste oplossing.

[quote=mahadma schreef op dinsdag 17 dec 2013, 20:31]Daarnaast wordt er op deze site van de BETAALDE service dat luid en duidelijk vermeld dat deze service geld kost. En betaal maar, want je krijgt aanmaningen en tot een deurwaarder toe.

mahadma
door mahadma - Dec 21, 2013 om 11:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

OT

En over x tijd komt dezelfde vraag weer! Overigens, allen fijne kerst en een goed 2014.

sa
door sandraz1971 - Dec 23, 2013 om 12:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon heeft ook via zorgtoeslag.nl zijn zorgtoeslag aangevraagd. Ze willen dat allemaal zelf regelen en gaan googlen. Jsks administratie die deze domeinnaam puur en alleen gebruikt om geld van deze jongelui binnen te hengelen zijn natuurlijk niet netjes.
Ik had dus gewoon mijn zoon moeten assisteren bij de aanvraag, maar weet ik veel dat dit soort gasten zgn diensten aanbieden, en zoon maar denken dat de belastingdienst zelf 24, 50 vroeg voor de aanvraag. Dus opeens zag ik de afschrijving en boos de belastingdienst gebeld. Die vertelde mij van deze mensen en kregen dientengevolge nogal eens boze telefoontjes.
. Ik heb het bedrag gestorneerd, het bleek ook een doorlopende incasso te zijn! Ipv eenmalig, wat zij beweerden. Mijn zoon kreeg de volgende dag meteen email met administratieve kosten die zouden volgen, terwijl ik die mensen al, nadat ik deze rubriek gelezen, gemaild had met het feit dat ik gestorneerd had, de regels voor doorlopende incasso bij consuwijzer toegevoegd en dat ze me maar een factuur moesten sturen. En echte grote mensennipv 17 jarigen moesten adviseren.
De factuur hebben ze gestuurd en dien ik binnen 7 dagen te betalen, anders volgen er administratieve kosten poehpoeh. Vanaf 18 december, het is kersttijd dus de post doet er wat langer over, dus mwah niet echt netjes. Ik heb net betaald en wenste ze veel plezier met hun 24.50. Want het gaat mij niet om het geld, maar veel mensen die toeslagen nodig hebben, krijgen dat omdat ze niet zwemmen in het geld
Ik heb over dit bedrijf zowel bij klachten.nl als bij consuwijzer een klacht ingediend en nagevraagd of hun werkwijze niet een béétje laakbaar is. Ik persoonlijk word er misselijk van

Ik kan nu alleen maar iedereen waarschuwen voor zorgtoeslag.nl aka jsks administratie in oud beijerland (ik geloof dat zij ook de domeinnaam huurtoeslag hebben)

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan ook over elke belastingconsulent bij Consuwijzer en Klacht.nl een klacht ingediend?

Uw zoon is geen klein kind. Op de eerste pagina van zorgtoeslag.nl staat al dat zij niet van de Belastingdienst zijn en dat het aanvragen via hen geld kost. Net zoals bij elke belastingconsulent of via een administratiekantoor.

U kunt uw zoon beter adviseren eerst een site te lezen voordat hij die gaat gebruiken. Of zat hij voor het eerst van zijn leven op internet?

mahadma
door mahadma - Dec 23, 2013 om 12:35
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Sandraz,

Als iedereen nu gewoon eerst eens kijkt of het officiele belastingsdienst logo op de site staat, zou het een stuk eenvoudiger zijn. Bij de eerst genoemden kantoortjes, staat dit dus niet. Daarnaast, mensen van (bijna) 18 worden geacht volwassen te zijn en zijn vaak behoorlijk hoog opgeleid. Dus daar mag je ook iets van verwachten. Feit blijft dat het een stelletje slimmerikken zijn ............

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2013 om 12:40
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@sandraz17, u kan nog zo boos zijn; ze doen niets illegaals: er word niet goed gelezen. Als u alle antwoorden had doorgenomen was dit toch allang duidelijk geworden.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat op hun site:

Hoe vraag ik mijn zorgtoeslag aan?

Nadat u het stappenplan hebt ingevuld en u ziet hoeveel zorgtoeslag u kunt ontvangen, kunt u ervoor kiezen om de zorgtoeslag door ons aan te laten vragen. Daarbij hebt u geen Digid nodig, bovendien voeren wij extra controles uit voordat wij uw aanvraag verwerken en indienen. Wij rekenen voor deze dienstverlening een eenmalige vergoeding van € 24,50, waarvoor wij na het stappenplan uw toestemming vragen. Wanneer u met onze voorwaarden akkoord bent gegaan, krijgen wij de aanvraag binnen in ons systeem.
Heb ik recht op zorgtoeslag?

Weet u niet zeker of u in aanmerking komt voor zorgtoeslag? Vult u dan ons gemakkelijke stappenplan in om te berekenen hoeveel zorgtoeslag u kunt ontvangen. Na deze berekening ziet u direct hoeveel zorgtoeslag u per maand kunt ontvangen. Dit kan oplopen tot € 865,- per jaar.
En zit ik dan aan zorgtoeslag vast?

Nee. Nadat u de aanvraag bij ons hebt ingediend, zit u nog nergens aan vast. U heeft namelijk nog 7 werkdagen de tijd om uw aanvraag te annuleren. Dit kan telefonisch of per e-mail en bovendien zonder opgaaf van reden. Na deze 7 werkdagen zullen wij de aanvraag verwerken en indienen bij de Belastingdienst.

Staat toch geen woord Chinees bij zou ik zo zeggen.

sa
door sandraz1971 - Dec 23, 2013 om 13:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg toch dat ik er naast had moeten zitten, maar ik weet ook dat een puberbrein soms niet werkt zoals bij een volwassen. Daarom gaat het zo vaak mis bij deze doelgroep in deze zaken, en dat weten ze dondersgoed (wellicht bent u het zelf wél, zo fel reageren, leest u zelf wel goed) een puber is idd geen klein kind, maar volgroeid zijn ze dan volgens de wet, maar ze zijn niet zo goef in het doorscrollen naar beneden om de tijd te nemen eens goed te lezen. Zij lezen die aantrekkelijk uitziende 3 stappen en start nu.
Boos was ik op de belastingdienst, die hier niets mee te maken bleek te hebben, van dit bedrijf en de opzet word ik voornamelijk misselijk.

Dus ouders;
Gewoon naast je kind zitten en de goede site invullen, ja inderdaad. ! Mijn zoon heeft zijn les geleerd.

Ik heb geen belastingconsulent nodig, gelukkig. En mocht ik die nodig hebben regel ik die niet via internet. Ik kan heel goed zelf formuleren invullen. Hoef ik niemand voor te betalen.
Ik heb de voorwaarden natuurlijk wel gelezen, ik heb ze vandaag voor hun diensten betaald, maar in hun voorwaarden blijft een leugen staan en dat is die zgn eenmalige incasso.
Want ze deponeren wel een doorlopende incasso. En dat is het grootste deel van deze klacht. Dat ze zich niet aan hun eigen algemene voorwaarden houden en dan daar geen antwoord op willen geven.

mahadma
door mahadma - Dec 23, 2013 om 13:15
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER, en zie hoe vaak de ANWB Blues eind november, begin december te voorschijn komt.

Daarnaast een vereniging met aandelen? Leuk bedacht. Wij geven hier alleen de realiteit weer. U heeft net zoals vele anderen in ons kikkerlandje gewoon niet gelezen en probeert dat een ander in de schoenen te schuiven.

mahadma
door mahadma - Dec 23, 2013 om 13:16
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Sorry bovenstaande moet naar een ander topic. Mea Culpa.

fi
door fisbel - Dec 23, 2013 om 13:20
851 Antwoorden / 3 Vragen

Via zorgtoeslag.nl en huurtoeslag.nl kunnen deze toeslagen worden aangevraagd. Er wordt wat info meegegeven, waardoor het lijkt alsof deze informatie van de belastingdienst komt. Nieuw in dezen (vanaf 18 december 2013) is mijntoeslagen.nl Klik hier

Hierboven is over deze site het een en ander te lezen. Deze site is echter een aanvullend product van jsks administratie Oud-Beijerland. Met op de hoofdpagina links de link naar de Belastingdienst toe. En rechts de link naar zorgtoeslag.nl inclusief de mededeling: direct aanvragen. En met het logootje van Digid – mijn toeslagen / inloggen. Inloggen via dit logootje kan niet. Dan zou er ook regelrecht sprake zijn van fraude / oneigenlijk gebruik.

Het verwarrende is ook dat bij googelen: www.mijntoeslagen.nl je doorgelinkt wordt naar het goede kanaal, de Belastingdienst zelf. Maar als je www.mijntoeslagen.nl als url ingeeft, kom je bij de jongens uit Oud-Beijerland terecht. Bekijk hier een fotootje en hun site.

Ik heb de belastingdienst van deze site mijntoeslagen.nl op de hoogte gesteld. Zij kenden de site niet en zouden onderzoeken of de site bonafide is.
Een TV-item in Tros Radar zou te overwegen zijn. Geen oplichting of toch een beetje. Als genoeg forumleden onderstaand formulier invullen en er wordt via Tros Radar publicatie aan gegeven komt er misschien een eind aan deze commerciële uitbating.
Lees hier

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fisbel

Mijns inziens is dit item al een keer op tv behandeld geweest. En verder heb ik het idee dat het boter aan de galg smeren is.

De mensen lezen niet.

sa
door sandraz1971 - Dec 23, 2013 om 13:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fisbel schreef op maandag 23 dec 2013, 13:20]Via zorgtoeslag.nl en huurtoeslag.nl kunnen deze toeslagen worden aangevraagd. Er wordt wat info meegegeven, waardoor het lijkt alsof deze informatie van de belastingdienst komt. Nieuw in dezen (vanaf 18 december 2013) is mijntoeslagen.nl Klik hier

Hierboven is over deze site het een en ander te lezen. Deze site is echter een aanvullend product van jsks administratie Oud-Beijerland. Met op de hoofdpagina links de link naar de Belastingdienst toe. En rechts de link naar zorgtoeslag.nl inclusief de mededeling: direct aanvragen. En met het logootje van Digid – mijn toeslagen / inloggen. Inloggen via dit logootje kan niet. Dan zou er ook regelrecht sprake zijn van fraude / oneigenlijk gebruik.

Het verwarrende is ook dat bij googelen: www.mijntoeslagen.nl je doorgelinkt wordt naar het goede kanaal, de Belastingdienst zelf. Maar als je www.mijntoeslagen.nl als url ingeeft, kom je bij de jongens uit Oud-Beijerland terecht. Bekijk hier een fotootje en hun site.

Ik heb de belastingdienst van deze site mijntoeslagen.nl op de hoogte gesteld. Zij kenden de site niet en zouden onderzoeken of de site bonafide is.
Een TV-item in Tros Radar zou te overwegen zijn. Geen oplichting of toch een beetje. Als genoeg forumleden onderstaand formulier invullen en er wordt via Tros Radar publicatie aan gegeven komt er misschien een eind aan deze commerciële uitbating.
Lees hier

Dank voor deze info Fisbel,

Ik vind ze nu nog fouter, dat linkje met digiD werkt inderdaad niét.
Of het fraude is, oplichting, ik weet het echt niet
Maar ik vind het wel erg fout, ik kom onmiddelijk bij de drie handige stappen, zo geregeld.

fi
door fisbel - Dec 23, 2013 om 13:59
851 Antwoorden / 3 Vragen

De link die ik hierboven meegaf om een klacht in te dienen is van Tros Radar.
De link om een klacht in te dienen via kassa.vara volgt hier

fi
door fisbel - Dec 23, 2013 om 14:10
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 23 dec 2013, 12:40]@sandraz17, u kan nog zo boos zijn; ze doen niets illegaals: er word niet goed gelezen. Als u alle antwoorden had doorgenomen was dit toch allang duidelijk geworden.
Dat is nou net het punt. Op de site www.zorgtoeslag.nl is te lezen dat de zorgtoeslag kan worden aangevraagd in 3 stappen. Je moet er maar net opkomen dat er ook naar beneden gescrold kan worden. Dan pas is duidelijk dat het aanvragen € 24,50 kost.

Op de hoofdpagina zou duidelijk gemaakt moeten worden dat er verder gelezen moet worden.
Door bijvoorbeeld te vermelden: lees hieronder verder. Of door de pijl niet alleen naar rechts te plaatsen (direct aanvragen) maar ook naar beneden.
Er staat nu START met de pijl naar rechts. En wat doe je dan?

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2013 om 15:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Er staat nu START met de pijl naar rechts. En wat doe je dan?

Dan scroll je altijd, bij wat ook, naar beneden. Dat heb ik bij elke site die ik raadpleeg inmiddels wel geleerd. :-D

sa
door sandraz1971 - Dec 23, 2013 om 19:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 23 dec 2013, 15:57][quote]Er staat nu START met de pijl naar rechts. En wat doe je dan?

Dan scroll je altijd, bij wat ook, naar beneden. Dat heb ik bij elke site die ik raadpleeg inmiddels wel geleerd. :-D

Jazeker, zou ik doen, u hebt het geleerd, hoe? Toen u 17 was, zelfstandig wilde worden. Gelukig mijn zoon nu ook.
Leerzame site dus

@fisbel
De site waarop u wees ligt eruit, hopelijk niet te lang want er wílde wel iemand dolgraag naar kijken....Aan de andere kant, hopelijk heel lang, kan niemand omgeleid worden , want dat digid knopje deed het nog steeds niet.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sandraz

Hoe lang is uw zoon al actief op internet? Toch wel zeker 10 jaar? En alles wat ze voor school moeten opzoeken, moeten ze toch ook vaak doorscrollen?

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2013 om 19:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Jazeker, zou ik doen, u hebt het geleerd, hoe? Toen u 17 was, zelfstandig wilde worden. Gelukig mijn zoon nu ook.
Leerzame site dus

Nee, ik was toen al 69 jaar. Maar men zegt toch: men is nooit te oud om te leren?

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp het probleem niet zo goed. Uw zoon vraagt zorgtoeslag aan via een "verkeerde site" . Zonde van het geld, maar niet rampzalig. Beetje leergeld om eerst goed te lezen voordat men iets doet op internet. Overkomt hem hopelijk geen tweede keer.

Maar u bent zo verontwaardigt, had u hem dan niet van te voren even kunnen informeren waar hij moest zijn?

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 23, 2013 om 20:05
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig heb ik een luiwammes van een puber dus volgende maand vraag ik het gewoon zelf voor haar aan, kan er ook niks verkeerd gaan:-)

forever-nl
door forever-nl - Mar 30, 2014 om 18:21
400 Antwoorden / 11 Vragen

Jammer dat veel "vaste" reageerders hier de praktijken van de websites huurtoeslag.nl en zorgtoeslag.nl normaal lijken te vinden. Uiteraard ligt er een gedeelte eigen verantwoordelijkheid bij mensen die hier intrappen. Toch zou ik dit ook wel eens getoetst willen zien door een "verstandige" rechter. Ik vind de benaming "listige kunstgreep" uit het Wetboek van Strafrecht gepast voor deze praktijken. Bovendien geeft men aan dat het "sneller", "eenvoudiger" en "leuker" zou zijn. Terwijl ik bij de "veelgestelde vragen" lees dat men eerst 7 dagen wacht alvorens de aanvraag te verwerken. Daarna pas wordt de aanvraag via het normale traject bij de belasting ingediend. Dus hoe kan het dan sneller zijn? Verder zou het "eenvoudiger" zijn. Ook hierbij is het tegendeel waar. Bij huurtoeslag.nl moet bijvoorbeeld een scan van het huurcontract opgestuurd worden en bij de belastingdienst zelf niet. Hoezo dus eenvoudiger? Verder claimt men dus dat het leuker zou zijn. Ik denk dat de gemiddelde "klant" het helemaal niet leuk vindt er achter te komen een aardig bedrag neer te hebben gelegd voor iets wat "eenvoudiger" en "sneller" kan via de belastingdienst zelf.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@forever-nl

Jammer dat u dus niet goed leest. En dat doen al degenen duur huur of zorgtoeslag aanvragen via die sites ook niet.

Het is dus geen kwestie van "intrappen". Maar van luiheid en/of suffigheid, dat men die site gebruikt. En dat kost geld.

Maar niemand houdt u tegen om een proces tegen die sites te starten.

En die gemiddelde klant moet dus eerst lezen voordat hij iets instuurt.

forever-nl
door forever-nl - Mar 30, 2014 om 19:11
400 Antwoorden / 11 Vragen

Dag tijger1: Naar mijn mening doet eventueel spelende luiheid en/of suffigheid niets af aan het feit dat mensen hier "intrappen". Dat is onderdeel van de listige kunstgreep die ik deze websites verwijt. Ik zie ook niet waaruit u opmaakt dat ik niet goed lees. Maar dit lijkt bij u wel te spelen. Of in ieder geval erg selectief lezen en benaderen. Ik wijs mensen die hier intrappen namelijk zelf ook al op het feit dat er een deel eigen verantwoordelijkheid is. Op dat punt zijn we het dus eens en zijn aanvallen over en weer niet nodig. Ik ben wel benieuwd of u ook inhoudelijk kunt reageren op andere zaken die ik in mijn bericht noem. Zoals de vraag of het "leuker", "sneller" en "eenvoudiger" zou zijn...

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die termen zijn reclame, dus net zulke onzin als andere reclame. Maar het is ook een commerciële site hè? Net als dat de belastingdienst zeg: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Veel mensen vinden het niet makkelijker,

Maar afgezien daarvan zie ik die "listige kunstgreep" niet. Het onderwerp is verleden jaar ook al eens uitgebreid in een consumenten programma behandeld. En ook eerder op deze site.

Alleen voor iemand die nog nooit iets op internet gedaan heeft, kan die site verwarrend zijn. Maar voor ieder ander niet. Als je zorgtoeslag op Google intik, staat er duidelijk bij dat het een advertentie is.

fi
door fisbel - Mar 30, 2014 om 22:18
851 Antwoorden / 3 Vragen

Zorgtoeslag intikkelen in Google geeft als bovenste twee hits de commerciele site als eerste en als tweede de link naar zorgtoeslag van de Belastingdienst. Bij de link van de belastingdient is ook Adv vermeld.

Een achttienjarige kan urenlang op internet zitten, maar zal zich niet of nauwelijks bezighouden met informatie van de Belastingdienst. Ik laat jeugdigen achter de computer meestal zelf hun Vooringevulde Aangifte downloaden. Ze doen dat met dezelfde snelheid als waarmee ze zich op de voor hen gebruikelijke sites bewegen. Rits, rats, tikkerdetik. Als dat fout gaat , so what, nog eens overnieuw.

Zo gaat dat nu eenmaal. En ik ben het met forever-nl eens dat veel aanvragers van zorgtoeslag (jeugdigen) eigenlijk niet te verwijten is dat ze instinken in het commerciele product.
Ik heb kassavara een paar maanden geleden verzocht hier opnieuw aandacht aan te besteden. Er wordt niet eens op de mail gereageerd. Het kantoor in Oud-Beijerland zit dus voorlopig goed. Zorgtoeslag aanvragen doe je 1 keer in je leven. Ik vind het niet gek dat je erin stinkt.

Verwijten dat je goed moet lezen (eigen schuld - dikke bult) is een wat al te gemakkelijke reactie.
Er zouden wat meer mogelijkheden moeten zijn deze listige commercie in te dammen.
Iemand die rookt ziet een doodskop op het pakje staan - bij wet geregeld.
Iemand de zorgtoeslag aanvraagt via de commerciele site zou de prijs dikgedrukt op de 1e bladzijde vermeld moeten zien met de vermelding: Aanvraag via de Belastingdienst - € 0.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ALS je die site gebruikt,zie je uiteindelijk wat het kost en heb je ook nog zeven dagen om je te bedenken.

Er zijn genoeg mensen die een volstrekt eenvoudige aangifte laten verzorgen door een belastingconsulent, sommigen zelfs door een accountantsbureau.

Moeten die allemaal gaan vermelden dat ze simpel de vooringevulde aangifte kunnen downloaden en dat dat gratis is?

En als dan die jongelui niet lezen, dan hebben ze ook nog ouders die hen kunnen informeren.

forever-nl
door forever-nl - Mar 31, 2014 om 00:35
400 Antwoorden / 11 Vragen

Als ik naar de website zorgtoeslag.nl ga is het meest prominente onderdeel van de website een rode "Start" knop. Een link naar deze doelpagina kom ik op de indexpagina nog 15 keer tegen door middel van zowel tekst links als knoppen. Het is duidelijk wat men wil...

Aangekomen op de pagina vul ik wat gegevens in, en ga ermee akkoord dat er € 24,50 wordt afgeschreven om de aanvraag bij de belastingdienst in te dienen. Hiervan krijg ik een bevestiging per mail en ik kan het proces nog binnen 7 dagen annuleren (dat laatste klinkt heel aardig en correct maar is men gewoon wettelijk verplicht).

Tot slot doet men mij aan de hand van verzekeringsgegevens nog een voorstel om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar (wat ze uiteraard ook weer geld zou opleveren).

Om er achter te komen dat het hier niet om de belastingdienst zelf gaat, dien ik eerst op de items bij "veelgestelde vragen" te klikken. Het komt nergens prominent in beeld en staat ook niet in de mail die ik nadien ontvang.

Het lijkt mij dat "jeugdigen" en anderen die hier "intrappen" beschermd moeten worden.

Ik vind dit in de categorie "listige kunstgrepen" vallen, en wel doordat men misbruik maakt van het feit dat niet iedereen even goed leest en veel mensen denken op een website van de belastingdienst zelf te zitten.

so
door solly3 - Dec 18, 2014 om 12:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Via mijn vriend google ben ik op deze page terecht gekomen. Ben sinds kort 18 en via zorgtoeslag aanvragen op de site uit die topic gekomen. Nu heb ik via daar mijn aanvraag ingediend. Nu blijkt dat het gratis kan vroeg ik me af of ik nog recht heb om de aavraag te annuleren.

mahadma
door mahadma - Dec 18, 2014 om 12:58
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als je binnen de internet termijn zit kan je de boel terug draaien.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2014 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ligt er aan hoe kort geleden u dat gedaan hebt. U kunt soms annuleren, maar dat staat allemaal op due site.