da
door danteloogman Nov 3, 2012 om 01:52
Geldzaken & recht

Oprotpremie huurwoning

Mijn verhuurder wil woning verkopen en wil mij daarom vergoeding geven om weg te gaan. Ik weet dat hij het bij leven aan z'n enigs kind wil geven en die wil verkopen.
Tijdens de onderhandeling via email met z'n makelaar zijn we over de hoogte vergoeding tot overeenkoming gekomen, maar omdat ik pas geld krijg na verkoop, en niets vooraf, wettelijke verhuisvergoeding ofzo, en het feit dat er maar 1 erfgename is, wou ik dat notarieel laten vastleggen en zonodig via mediation te kijken hoe of wat?
De makelaar reageerde dat hij dat goed vond en dat hij iets zo laten opstellen bij een notaris, die blijkt bij hem op de hoek te zitten, en zijn vaste notaris is! Dus waar blijft de onpartijdigheid dan? En het zou allemaal via DoKuSign gaan, dat is elektronisch tekenen. Dat wou ik ook niet, gewoon met inkt. Toen ik hem vertelde wat hij in het voorlopig contract kon zetten met de vanaf dag 1 gemelde algemene voorwaarden reageerde die op een wijze dat ik eruit opmaakt dat er een deal was, hij melde namelijk, als het bedrag akkoord is komen we er samen wel uit. Toen heb ik hem voor de zekerheid een mail gestuurd met de vraag of hij mijn laatste mail had gelezen, kreeg ik een bevestigende mail terug. Nou goed, toen kreeg ik mail dat er persoonlijke omstandigheden waren met eigenaar, en dat hij (de makelaar dus) contact had met zoon v/d verhuurder. Na een week wachten wou ik toch wel weten waar ik aan toe was, en mailde vervolgens makelaar met de vraag hoe of wat? Tot mijn ontzetting kreeg ik antwoord van de makelaar waarin hij steld dat hij uit zijn taak was ontheven, verhuurder de woning aan zijn vrouw heeft overgedragen aan zijn vrouw en dat het verder aan haar ligt wat ze er mee doet. Wat moet ik nu? volgens mij is email bewijs voldoende toch? Bijkomend punt is dat ik 2 jaar geleden via advocaat huurcontract heb afgedwongen, nadat mijn meisje overleed en hij mij er toen al uit wou hebben. Dat heeft hij o.a geprobeerd heeft om mij een overeenkomst tot beindiging huur te laten tekenenterwijl hij met huurcontract zou aankomen. De 2 jaar dat ik nu huur heb ik eigenlijk geen rust gehad, en wil daar een schadevergoeding voor hebben. Dit had ik niet gehoeven als ze met A:met rust hadden gelaten, en B: bij akkoord af te haken. Ik weet het was geen akkoord tussen mij en verhuurder, maar ik onderhandelde met z'n makelaar. Getekend was er ook nog niet, maar deal is een deal, en ik heb de mail om dat te staven. Ik zit er intussen behoorlijk doorheen en wil weten wat me opties zijn. Als je een deal afblaast geld normaal toch de 10% regel? Om maar niet te praten over het feit dat hij huur wil breken voor verkoop. Btw betaal ik nu de energiekosten v/d berging, die wordt door verhuurder ook gebruikt. Ik wou eigenlijk heb de rekening daar voor geven, en een navoordering maar weet alleen niet wat het percentage moet zijn.
Ik hoor graag wat jullie beste mensen ervan vinden
Bedankt alvast.