Ymer
door Ymer May 7, 2021 om 19:14
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap

Bij Mijnprivileges heb ik voor een verlening van mijn lidmaatschap op 1-9-2020 €110 betaald voor weer een jaar. Dit heb ik dus betaald aan het begin van het lidmaatschap. Met het lidmaatschap heb je recht op 1 deelname van een veiling en je kan een bedrag mijnen. Hier heb ik gebruik van gemaakt, dit was immers de reden waarom ik een lidmaatschap heb afgesloten. Ik ben absoluut niet meer tevreden dus wil mijn lidmaatschap opzeggen. Dit heb ik op 5-5-2021 gedaan. Dus 4 maanden voor dat het lidmaatschap verlengt zou worden. Tot mijn grote verbazing heb ik een brief gekregen waarin staat dat ik mijn lidmaatschap niet kan opzeggen omdat ik gebruik heb gemaakt van een aankoop via een veiling en een bedrag heb gemijnd. Natuurlijk heb ik dat gedaan, dat is de enige reden waarom mensen een lidmaatschap hebben. Mijnprivileges zegt dat ik een nieuw lidmaatschap moet aangaan voor een jaar van weer €110, waarin ik niets mag doen, en daarna pas mag opzeggen. Als ik dit niet doe moet ik een boete betalen van €495. Deze regel hebben ze uiteraard in een voorwaarden verwerkt waar ik nooit akkoord op gegeven heb.

Voor de beeldvorming: Het zou hetzelfde zijn als je bij een sportschool een abonnement hebt en dit wil opzeggen maar dat je nog wel voor een jaar moet betalen maar er niet meer mag sporten. Waanzin dus!!

Mag mijnprivileges zeggen dat je nog een jaar lidmaatschap moet betalen maar geen gebruik van hun diensten mag maken? [edit redactie, afbeelding verwijderd]

4426 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 7, 2021 om 19:21
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens mij kan dat niet en kunt u wettelijk ook dit lidmaatschap beëindigen en als u dat dat doet ruim voor de verlenging: foute boel m.i.

Het lijkt mij echter uitemate zinvol dat u nader advies vraagt in deze op basis van deze info https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/#:~:text=Lidmaatschap%20opzeggen.%20In%20de%20statuten%20staat%20wie%20lid,vereniging%20en%20vraag%20hoe%20u%20op%20kunt%20zeggen. m.a.w. bij het juridisch loket in uw omgeving.

Hoe dan ook, m.i. niet betalen. U maakt immers geen gebruik meer van hun diensten. En zo men toch gaat vorderen, wacht dan af of er inderdaad een exploit komt voor een zitting bij Rechtspraak. Op basis van uw argumenten zal hun vordering dan woreden afgewezen. (Mijn mening: Ik ben geen rechter).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 7, 2021 om 23:38
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Heremietkreeft,

Het staat in de Algemene Voorwaarden van deze "club".

Kan TS deze negeren?

sjjoppy
door sjjoppy - May 7, 2021 om 19:29
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn er meer die niet op kunnen zeggen, onbegrijpelijk vind ik dat.
https://nl.trustpilot.com/review/mijnprivileges.nl

tijger1
door tijger1 - May 7, 2021 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijf ver van die club vandaan.

Lees ook eens hier.

https://radar.avrotros.nl/forum/winkels-f104/pas-op-voor-mijn-privileges-van-privileges-t194643-s40.html

U hebt tijdig opgezegd. Houd ook uw bankrekening in de gaten, dat ze niet stiekem incasseren. Dan direct storneren en blokkeren.

mahadma
door mahadma - May 7, 2021 om 19:53
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou trouwens uw afbeelding MET uw naam, adres en woonplaats toch maar even weghalen van dit openbare forum.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 7, 2021 om 23:25
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ymer,

Het staat bij punt 9.4 van de Algemene Voorwaarden.

Ik raad u aan om in het vervolg deze goed door te lezen.

tijger1
door tijger1 May 8, 2021 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan nog maar eens lezen. Er staat in de betreffende jaartermijn. Uiteraard niet de volgende jaartermijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 8, 2021 om 00:53
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tijger1,

Ik lees dat anders.

Als men dit jaar iets koopt, is men verplicht nog een jaar lidmaatschap extra te betalen.

tijger1
door tijger1 May 8, 2021 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dwaasheid.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 9, 2021 om 13:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Onredelijk voorwaarden sneuvelen bij een rechtszaak.

U heeft opgezegt en dat mag wel.
Wacht rustig via Incasso en beloofde deurwaarder wanneer ze U gaan dagvaarden.

Vermoedelijk loze bedreigingen en gewoon negeren.

Deze manier van  verlengen is tegen de Nederlandse wetetn en regels en dan vervalt ook 9.4 van de voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - May 8, 2021 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie - graag inhoudelijk reageren]

panter22
door panter22 - May 8, 2021 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Is de de wettelijke opzegtermijn van toepassing op het lidmaatschap van een vereniging?

Nee, verenigingen mogen zelf bepalen hoe en wanneer leden hun lidmaatschap mogen opzeggen. De Wet van Dam geldt niet voor het lidmaatschap van verenigingen.

Een vereniging mag dus in de statuten of in een huishoudelijk reglement zelf bepalen wanneer en hoe een verenigingslid zijn of haar lidmaatschap mag opzeggen.

https://www.verenigingen.nl/opzegtermijn-voor-leden-van-een-vereniging/

ro
door ronny530 - May 8, 2021 om 09:38
2778 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft een lidmaatschap voor één jaar afgesloten dus kunt u die niet voortijdig opzeggen maar met in achtneming van de opzegtermijn op 31-8 2021 kunt u het lidmaatschap beeindigen. Ik lees in de brief niet dat u met de aankoop van 14 april een nieuw lidmaatschap bent aangegaan en ook niet dat u geen gebruik van dat lidmaatschap mag maken maar enkel dat u gedurende het huidige loopjaar niet voortijdig op kunt zeggen.

tijger1
door tijger1 - May 8, 2021 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een bende die club. De oplossingen bij de klachten kunnen alleen door de klager gelezen worden.