rebek
door rebek Dec 8, 2018 om 11:04
Geldzaken & recht

Opzeggen Medische toilet pas

Ik heb een medische toilet pas om aan te kunnen geven dat mijn toiletverzoek noodzakelijk is. Daarvoor moet ik ieder jaar €18,- voor betalen. Aangezien ik dat te duur vind ieder jaar heb ik hem stopgezet.
Nu ontvang ik een reactie: Indien 2018 nog niet betaald moet dat nog gebeuren en dan de pas uiterlijk 15 januarie 2019 retourzenden. Of een  boete van €30,-

7013 19 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2018 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Prima reactie. Lekker duidelijk.

marita5
door marita5 - Dec 8, 2018 om 11:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rebek ,

 Indien 2018 nog niet betaald moet dat nog gebeuren en dan de pas uiterlijk 15 januarie 2019 retourzenden.

Heeft u 2018 niet betaald ?

De voorwaarden ,

12.3 Het pashouderschap is maandelijks opzegbaar en dient te geschieden middels het contactformulier of schriftelijk, onder vermelding van naam en pasnummer per post naar: Stichting Medisch Toiletpas Nederland, Postbus 61018, 2506 AA Den Haag. Uw opzegging dient vóór 1 december bij ons binnen zijn voor het opvolgende jaar.

12.4 Na opzegging van het pashouderschap krijgt de pashouder van MTN een bevestiging. De Medisch Toiletpas blijft tot het einde van het jaar geldig. De Medisch Toiletpas dient uiterlijk vóór 15 januari geretourneerd te worden naar: Stichting Medisch Toiletpas Nederland, Postbus 61018, 2506 AA Den Haag.

12.5 Wanneer een pashouderschap van de stichting wordt beëindigd door de pashouder of MTN vind er op geen enkele wijze restitutie plaats.

16.3 Het pashouderschap loopt van 1 januari tot en met 31 december. Het pashouderschap wordt ieder jaar automatisch verlengd en is maandelijks opzegbaar, echter vind er geen restitutie plaats van de verplichte jaarlijkse bijdrage.

16.4 Elk pashouder betaalt zijn jaarlijkse verplichte bijdrage voor de pashouderschap van de stichting jaarlijks vooruit per overschrijving of via iDeal. Bijdrage moet vóór 1 januari voldaan zijn, mits nadrukkelijk anders is overeengekomen.

Voor verdere informatie ,

https://www.medischtoiletpasnederland.nl/algemene-voorwaarden/

diumenge
door diumenge Dec 8, 2018 om 11:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vreemde voorwaarden, maandelijks opzegbaar én opzeggen moet voor 1 december?

marita5
door marita5 Dec 8, 2018 om 11:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb nog een aanvulling geplaatst , zie art 16.3 en 16.4 . € 18,- is de jaarlijkse bijdrage .

diumenge
door diumenge Dec 8, 2018 om 11:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's helemaal mooi, maandelijks opzegbaar maar wel voor het hele jaar betalen.

marita5
door marita5 Dec 8, 2018 om 11:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , dit begrijp ik ook niet .

rebek
door rebek Dec 11, 2018 om 00:08
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik heb 22 oktober opgezecht voor volgend jaar, 25  oktober heb ik een bevestiging van opzegging gekregen en 7 december op diezelfde mail een reactie dat ik nogmaals op moest zeggen. Beetje dubbel en 7 dagen te laat. En waarom moet ik een in januarie 2018 betaalde pas in januarie 2019 terugsturen. Geef mij dan ook mijn €18,- terug

tenormin
door tenormin - Dec 8, 2018 om 11:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als u 2018 nog moet betalen doet u dat toch, betalen en de pas terugsturen?

diumenge
door diumenge - Dec 8, 2018 om 11:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee wat je vraag is, maar dan toch maar een poging tot een antwoord (hoewel de reactie duidelijk genoeg is).

Al betaald over 2018? Dan de pas uiterlijk 15/01/19 retour zenden.

Nog niet betaald over 2018? Dan betalen en de pas uiterlijk 15/01/19 retour zenden.

Edit 11:26: Die boete lijkt mij trouwens onredelijk hoog gezien de kosten van een jaarabonnement.

Ka
door Kassagebruiker Dec 8, 2018 om 12:54
683 Antwoorden / 5 Vragen

De vraagsteller vermeld niet wanneer de pas is opgezegd, dit kan mogelijk al in 2017 zijn gebeurd.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2018 om 13:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Lenovo, zo kan je er wel van alles bij verzinnen. Laten we het bij de feiten houden, pas moet uiterlijk 15/01/19 worden teruggestuurd, dus zal er in 2018 zijn opgezegd.

Thijs12
door Thijs12 - Dec 8, 2018 om 11:17
522 Antwoorden / Vragen

Tenminste een bedrijf met duidelijke regels. Niks mis mee.

lo
door lovewinnie - Dec 8, 2018 om 11:19
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me logisch dat wnr 2018 nog niet betaald is deze nog betaald moet worden. U heeft er 11 maanden gebruik van kunnen maken en nu nog dus tot dec 2018. Kwa opzeggen ben u voor het nieuwe haar optijd (1 maand opzeg termijn meestal  ) en anders had u er weer een jaar aan vast gezeten

Ka
door Kassagebruiker - Dec 8, 2018 om 12:51
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een medische toilet pas om aan te kunnen geven dat mijn toiletverzoek noodzakelijk is. Daarvoor moet ik ieder jaar €18,- voor betalen. Aangezien ik dat te duur vind ieder jaar heb ik hem stopgezet.
Nu ontvang ik een reactie: Indien 2018 nog niet betaald moet dat nog gebeuren en dan de pas uiterlijk 15 januarie 2019 retourzenden. Of een  boete van €30,-

U heeft dus de pas stopgezet maar NIET aan de voorwaarden voldaan door de pas niet op tijd terug testuren, omdat u het te duur vond ............ (maar wèl de faciliteiten willen gebruiken).
Er is dus niet betaald in 2018 en u had de pas al uiterlijk op 15 jan 2018 terug gestuurd moeten hebben. U heeft dus heel 2018 de pas kunnen gebruiken, nu krijgt u een aanmaning, dat wordt straks een incassoburo, daarna een deurwaarder en daarna een rechter. Al die zaken kosten geld bovenop uw al te dure € 18,00. Ik zou u als advies geven om de pas OP TIJD terug te sturen, veiligheidhalve aangetkend, want dsat heb je bewijs dat je wat verstuurd hebt en er moet voor getekend worden, anders sluit ik niet uit dat het u véél meer gaat kosten als € 18,00, de incassokosten beginnen bij € 40,00, de rest is nog veel meer.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2018 om 13:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Lenovo, zo kan je er wel van alles bij verzinnen. Laten we het bij de feiten houden, pas moet uiterlijk 15/01/19 worden teruggestuurd, dus zal er in 2018 zijn opgezegd.

Ka
door Kassagebruiker Dec 8, 2018 om 13:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Diumenge, de pas moet wel in 2017 zijn opgezegd, in 2018 niet retuggestuurd, er is in 2018 niet betaald. Maar wel gebruikt (neem ik aan).

diumenge
door diumenge Dec 8, 2018 om 13:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat blijkt nergens uit.

Ka
door Kassagebruiker Dec 8, 2018 om 13:59
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dan zal de vraagsteller het antwoord moeten geven!

rebek
door rebek Dec 11, 2018 om 00:15
228 Antwoorden / 97 Vragen

In januarie via automatisch incasso betaald. 22 ktober voor volgend jaar, 2019 stopgezet. 25 oktober opzegbevestiging ontvangen. In december nieuwe mail dat hij alsnog moet worden opgezecht, betaald en teruggestuurd of anders €30,- boete.

Ka
door Kassagebruiker Dec 11, 2018 om 11:29
683 Antwoorden / 5 Vragen

Rebek, vermeld nu vanaf het begin data enz, dan gaat het antwoorden effe beter.

edrick3
door edrick3 - Dec 8, 2018 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat weten we dan ook weer. ;-)

Zie de Voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2018 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus met zo’n pas kan men eisen dat men ergens naar het toilet mag, waar dat normaal gesproken niet is toegestaan?

me
door mein33 Dec 8, 2018 om 14:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nee, 'eisen' kun je alleen bij de rechtbank.  ;-))
De pas dient alleen ter ondersteuning van het vriendelijke verzoek om van het toilet gebruik te mogen maken.
Overigens gaan de meeste exploitanten/winkeliers wel mee in dit vriendelijke verzoek.

marita5
door marita5 Dec 8, 2018 om 14:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , lees ook deze informatie , https://www.medischtoiletpasnederland.nl/aanmelden-toilet/

me
door mein33 - Dec 8, 2018 om 14:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nu ontvang ik een reactie: Indien 2018 nog niet betaald moet dat nog gebeuren en dan de pas uiterlijk 15 januarie 2019 retourzenden. Of een  boete van €30,-

marita5
door marita5 Dec 8, 2018 om 14:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , Ts heeft naderhand het topic aangepast , boete van € 30,- stond er eerst niet . De boete krijgt Ts als hij / of zij de pas niet terugstuurt dit om misbruik te voorkomen .

16.5 Elk pashouder is zelf verantwoordelijk voor het onbruikbaar maken van de gepersonaliseerde Medisch Toiletpas(sen) van voorgaande jaren. Zoals bij artikel 12.4 omschreven dient elk pashouder alleen zijn/haar Medische Toiletpas van het jaar van opzegging te retourneren. Wanneer geen gehoor wordt gegeven aan verzoeken hieromtrent brengt MTN € 30,- in rekening om misbruik te voorkomen. Wanneer een pashouder is komen te overlijden komt deze artikel te vervallen zoals beschreven in artikel 12.6.

De vraag blijft , heeft Ts de bijdrage over 2018 betaald ja / of nee ?

me
door mein33 Dec 8, 2018 om 15:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marita5,

Dat het topic is aangepast wist ik niet.
Verder schrijf ik exact hetzelfde als u nu hier doet, alleen ben ik iets zuiniger met de inkt .

@rebek is nu misschien wel driftig aan het zoeken naar het betaalbewijs voor 2018 !     ;-))

marita5
door marita5 Dec 8, 2018 om 15:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben graag langdradig ;-))

me
door mein33 Dec 8, 2018 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

rebek
door rebek Dec 11, 2018 om 00:18
228 Antwoorden / 97 Vragen

Betaling in januarie reeds gedaan. Waarom moet ik dan januarie het volgende jaar de pas retourzenden??????

me
door mein33 Dec 11, 2018 om 16:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rebek,

Zou het misschien kunnen zijn  dat het pasje, dat in januari 2018 is betaald, een jaar geldig is en dus pas in januari 2019 verloopt ?

panter22
door panter22 - Dec 8, 2018 om 15:22
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de pas voor 1 december opgezegd, dan hoef je het lidmaatschap voor 2019 niet te betalen.
Je hebt een bevestiging van de opzegging gekregen.
Als je 2018 nog niet hebt betaald, dan moet dan nu nog,
Je moet volgens de algemene voorwaarden de pas van 2018 voor 15 januari 2019 terugsturen om misbruik te voorkomen.
Doe je dat niet dan moet je een boete van €30 betalen. Dus die pas in een envelop doen en opsturen:
Zie bij Marita5 bij algemene voorwaarden 12.3 en 12.4

Gr
door Grunn1 - Dec 9, 2018 om 01:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Op zich wel goed dat zoiets bestaat echter ieder die ruim 15 euro betaald kan zo’n pas aanvragen. Je moet welliswaar aangeven dat je alles naar waarheid hebt ingevuld maar dit wordt niet gecontroleerd. Beter zou zijn om een vergelijkbare pas te verstrekken op medisch advies door een huisarts hiermee wordt gelijk misbruik voorkomen.

marita5
door marita5 Dec 9, 2018 om 02:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , lijkt mij dat je moet aanvinken :  Ik heb een medische indicatie waardoor ik afhankelijk ben van een toilet . Mocht u afgekeurd worden zullen wij het volledige bedrag restitueren . Als er geen controle zou zijn hoe kun je dan afgekeurd worden ?.

Gr
door Grunn1 Dec 9, 2018 om 15:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, had ik gelezen echter je wordt niet gekeurd, als je dat aanvinkt wordt er niet om een kopie gevraagd. Vul de aanvraag maar eens in en vink alles aan, er wordt niet gevraagd om bewijzen.

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2018 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk wordt dat niet gecontroleerd. En geen dokter werkt daar aan mee. Gewoon flauwekul.

rebek
door rebek Dec 11, 2018 om 00:23
228 Antwoorden / 97 Vragen

Wordt inderdaad niet gecontroleerd maar ik heb genoeg bewijzen als iemand die zou willen zien. Inclusief een doktersverklaring voor aantal medische zaken. Die heb ik ook altijd op zak maar niet iedere winkelier zal dat aan veelvuldig toiletgebruik kunnen linken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 9, 2018 om 11:14
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Simpel toch? Als u in 2018 heeft betaald, dan is er niets anders nodig dan terugzenden.

mo
door mof - Dec 10, 2018 om 11:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat zijn de voorwaarden voor opzegging? Wanneer heeft u hem opgezegd? Kunt u bewijzen (email, schriftelijk, aangetekend of wat anders) dat u de pas heeft stopgezet? Heeft u de pas al teruggestuurd?  Anders moet u dat alsnog doen en gewoon betalen.

maffy1948
door maffy1948 - Dec 10, 2018 om 11:59
45 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom heb je een medischetoilet pas nodig. Als je moet vraag je toch of je mag, misschien dat asociale zaken/bedrijven/winkels nee zeggen dan doe je het gewoon ter plekke waar je staat.  Dan weten ze voor de volgende keer dat ze geen nee meer moeten zeggen. Mar bij de meeste winkels/bedrijven kan je naar het toilet.

marita5
door marita5 Dec 10, 2018 om 12:31
11495 Antwoorden / 15 Vragen

misschien dat asociale zaken/bedrijven/winkels nee zeggen dan doe je het gewoon ter plekke waar je staat. , wat een onzin antwoord , over asociaal gesproken . U doet uw gebruikersnaam eer aan .

Cookies
door Cookies Dec 10, 2018 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De grootste ASO ben jij, mafkees!

Ka
door Kassagebruiker Dec 10, 2018 om 13:25
683 Antwoorden / 5 Vragen

In mijn winkel zou u een verbod krijgen.

tenormin
door tenormin Dec 10, 2018 om 13:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@maffy wat ben jij een aso. Krankzinnig "advies". ;-((

rebek
door rebek - Dec 11, 2018 om 00:02
228 Antwoorden / 97 Vragen

Waarom moet ik voor 15-01- 2019 de pas van 2018 terugsturen  die al  januarie 2018 betaald is via automatisch incasso.

Ik heb netjes mn betalingsplicht gedaan, waaron willen ze dan toch nog de pas van dit jaar terug??

Cookies
door Cookies Dec 11, 2018 om 00:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om te voorkomen dat mensen de pas onbetaald blijven gebruiken. En waarom vraag je dat hier en niet aan die club.

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2018 om 00:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u voor 2019 betaalt, hoeft u de pas niet terug te sturen.

rebek
door rebek Dec 11, 2018 om 00:28
228 Antwoorden / 97 Vragen

Om te voorkomen dat de mensen de pas onbetaald blijven gebruiken. Klinkt leuk.maar dan zouden de bedrijven waar je hem gebruikt ook daar ook een vergoeding voor mogen ontvangen. En daarbij. Ik ben hem kwijt. Geen idee waar hij is.

rebek
door rebek Dec 11, 2018 om 00:31
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als u voor 2019 betaald hoeft u de pas niet terug te sturen. Maar dan moet je wel betalen en begin van het daarop volgende jaar die pas retourneren

Cookies
door Cookies Dec 11, 2018 om 00:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat verwacht je hier nou? Te beroerd om fatsoenlijk een vraag te stellen en te belabberd om zelf even contact te zoeken met die Stichting. Ik ga het in ieder geval niet uitzoeken voor je.

diumenge
door diumenge Dec 11, 2018 om 07:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+10 @ Netflixfan

Ka
door Kassagebruiker Dec 11, 2018 om 08:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

Elk officieel document, rijbewijs, id oid, heeft een einddattum geldigheid. Dus verlopen pas? Inleveren!

panter22
door panter22 Dec 11, 2018 om 09:18
6599 Antwoorden / Vragen

Vul dit contactformulier in. Schrijf dat je je pas kwijt bent en hem niet meer kan inleveren.
https://www.medischtoiletpasnederland.nl/contact/

Dan krijg je vanzelf bericht: ( 3 mogelijkheden)
- Je moet €30 betalen omdat je de pas niet terugstuurt
- Je moet €8,50 betalen omdat je de pas kwijt bent
- Je hoeft niets te betalen omdat je de pas opgezegd hebt.

Doe zoals de MTP schrijft wat je moet doen. Anders moet je voor 2019 betalen zonder dat je een pas hebt.
Dan kom je nooit van die pas af.

marita5
door marita5 - Dec 11, 2018 om 09:40
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek ,

U zoekt problemen die er niet zijn , de voorwaarden zijn duidelijk , deze heeft u geaccepteerd bij het aanvragen van de pas ..
Dat u de pas kwijt bent is uw verantwoordelijkheid , u moet de pas terugsturen om misbruik te voorkomen , simpel .
De pas blijft eigendom van MTN .

Artikel 5. Eigendomsvoorbehoud

5.1 De Medisch Toiletpas welke is verstrekt door MTN blijft eigendom van MTN.

5.2 De Medisch Toiletpas is strikt persoonlijk; deze is op geen enkele wijze overdraagbaar.

En waarom moet ik een in januarie 2018 betaalde pas in januarie 2019 terugsturen. Geef mij dan ook mijn €18,- terug

Omdat u er in 2018 gebruik van heeft gemaakt , om de € 18,- terug te krijgen is een kromme gedachte .

ja
door janf43 - Dec 11, 2018 om 10:19
733 Antwoorden / 0 Vragen

Zo noodzakelijk is die pas kennelijk niet.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2018 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De grootste flauwekul zo'n pas. Weggegooid geld. Doet me denken aan die gebakken lucht pas van de 'seniorenvoordeelpas'. Heel 'toevallig' werkt de link niet op die site als je meer info wilt over de organisatie die er achter zit.

Cookies
door Cookies Dec 11, 2018 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat heb ik gezien. Maar daar heb ik het niet over.