ke
door kessel45 Jan 20, 2019 om 12:13
Geldzaken & recht

Opzeggen natuurmonumenten

Wilde mijn abonnement op natuurmonumenten opzeggen. Contributie is omhoog gegaan naar 30 euro en is voor mij erg veel.
Heb gebeld en kreeg het volgende antwoord: het is erg druk momenteel. Ik heb uw telefoonnummer en U wordt teruggebeld.
Geen telefoontje gehad dus enkele dagen later wéér gebeld. Nee hoor het is erg druk maar U wordt teruggebeld. Ik zeg dus dat
hebben ze me al méér beloofd. Maar opzegging werd niet aangenomen. Ik heb wéér niets gehoord dus. Moet ik nu aan het bellen
blijven? telkens een kwartier aan de telefoon of langer eer je iemand te pakken krijgt. Heeft iemand hier óók ervaring mee??

4422 13 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2019 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees op het Radarforum dat u daar al 11 antwoorden gehad hebt op uw vraag die u gistermiddag hebt gesteld.

Stond er geen antwoord naar uw zin bij? Opzeggen via internet met het formulier bijvoorbeeld?

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2019 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site: Uiteraard gaan we je opzegging regelen. Bel onze Ledenservice op (035) 655 99 11 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur)

En/of via het opzeggingsformulier: https://www.natuurmonumenten.nl/service/lidmaatschap-opzeggen?utm_source=natuurmonumenten&utm_medium=link&utm_campaign=intern&utm_content=opzeggen

Dus wat is nou het probleem?

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 20, 2019 om 12:30
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Niet meer bellen maar dit formulier invullen is beter:
https://www.natuurmonumenten.nl/service/contact
Succes

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 20, 2019 om 12:35
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kessel45 ,

Lees nog eens de gegeven antwoorden op het Radar Forum ,

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=189536

Topantwoord

me
door mein33 - Jan 20, 2019 om 12:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heb gebeld en ..........

Eenvoudiger is het om per e.mail en per "eerste" vervaldatum op te zeggen.
Heeft u een machtiging tot automatische incasso afgegeven, geef dan ook duidelijk aan dat deze komt te vervallen.
Vraag om een bevestiging van uw opzegging aan Natuurmonumenten
Vraag van uw e.mail (dus van uw eigen comp.) een leesbevestiging, zodat u weet dat het bericht is aangekomen en is gelezen.
En daarmee is @kessel45 klaar !!    ;-))

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 20, 2019 om 13:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dankzij andere reageerders valt te zien dat deze vraag ook bij concullega Radar is gesteld, zonder enige reactie van TS tot op heden. Dan ga je je toch afvragen waarom TS de vraag hier ook stelt? Om dezelfde antwoorden als bij Radar te krijgen of om NM in een kwaad daglicht te stellen?

Topantwoord

rebek
door rebek - Jan 20, 2019 om 13:20
228 Antwoorden / 97 Vragen

Boek de €30,- terug en schrijf een mail of brief waarom je dat hebt gedaan. Dan komt de herinnering met mogelijk een ander nummer.
Anoniem bellen wil ook wel helpen. #31#030........ of welke stad het ook is (030)  Succes

me
door mein33 Jan 20, 2019 om 13:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rebek,

Dit  advies van u is klinkklare onzin en roept iemand op om in de problemen te geraken.
Er hoeft alleen maar, netjes en correct, per eerste vervaldatum te worden opgezegd en niets anders dan dat.
Anoniem bellen om je abonnement op te zeggen , hoe kunt u het verzinnen !  ;-))

diumenge
door diumenge Jan 20, 2019 om 14:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit zijn de adviezen die tot vervolgvragen leiden: "Een incassobureau zegt dat ik moet betalen aan NM en ik weet écht van niets. De kosten zijn nu enorm opgelopen. Help, wat moet ik nu doen?"

ne
door neodutchio Jan 20, 2019 om 20:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Opzeggen moet minimaal 2 maanden voor aanvang van het nieuwe jaar. Door nu te gaan rommelen met betaling is niet slim te noemen en geeft enkel meer kosten en problemen voor TS.

rebek
door rebek Jan 21, 2019 om 22:03
228 Antwoorden / 97 Vragen

Praktijkervaring.
Ikzelf mailde me suf naar 2 instanties ze reageren niet. Toen heb ik het automatisch geïncasseerde bedrag teruggeoekt en toen kreeg ik een  papieren herinnering waarop ik heb gebeld en klaar.

Bij twee andere bedrijven werd ik in de wacht gezet tot ik anoniem ging bellen. Zo simpel is dat.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2019 om 13:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De contributieverhoging is in het laatse nummer van 2018 bekend gemaakt. Daarbij staat echter vermeld dat bij probleem of bezwaar er een telefoonnummer gebeld kan worden. Kan mij de verwarring van de TS dus wel begrijpen omdat, ook in het blad "Natuur", nergens naar het opzeggings-formulier wordt verwezen. Ik vindt dit dan ook slordig van Natuurmonumenten.

jo
door jorisw Jan 20, 2019 om 13:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou er een verwijzing naar het opzeggingsformulier moeten verwijzen? Niemand hoeft mee te werken aan eigen inkomstenderving.

gerbera
door gerbera Jan 20, 2019 om 13:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lees nou even goed wat ik schrijf, er staat alleen een telefoonnummer vermeld bij de mededeling dus kan ik mij voorstellen dat de TS dit belt. En ook in het blad staat nergens de mogelijkheid je abbo op te zeggen. En dat heeft niets met inkomstenderving te maken maar gewoon een beetje klantgericht.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2019 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wanneer verscheen dat laatste blad van 2018?

gerbera
door gerbera Jan 20, 2019 om 14:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Medio oktober.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2019 om 14:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Kessel45 krijgt toch al voldoende verwijzingen bij Radar hoe van Natuur Monumenten af te komen? Gewoon contact via contactpunt: invullen en klaar is kees.

Topantwoord

marcvandenakker
door marcvandenakker - Jan 20, 2019 om 14:34
12 Antwoorden / 1 Vragen

Mailtje sturen met het vriendelijke verzoek je abonnement te beindigen, mailtje even opslaan in een mapje heb je altijd bewijs dat je opgezegt hebt

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2019 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dus medio oktober de contributieverhoging voor het jaar 2019 aangekonigd is, had u verleden jaar tijd zat om op te zeggen. op die grond kan het dus niet meer.

En omdat het een vereniging is, kunt u ook niet tussentijds met een maand opzeggen. U zult dus 2019 gewoon moeten betalen.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2019 om 15:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heeft iemand hier óók ervaring mee??
Gelukkig niet.
Dit soort zaken kun je ook beter schriftelijk/mail afhandelen.
Zie trouwens nergens op die site iets staan over 'voorwaarden' en opzeggingstermijn (maar dat kan aan mij liggen). Vind dat erg onduidelijk. Voor zover ik begrijp kan het maandelijks opgezegd worden.

marita5
door marita5 Jan 20, 2019 om 16:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , Zie trouwens nergens op die site iets staan over 'voorwaarden' en opzeggingstermijn (maar dat kan aan mij liggen). Ligt inderdaad aan u ;-))

edrick3
door edrick3 Jan 21, 2019 om 10:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5: OK. Gevonden. https://www.natuurmonumenten.nl/vereniging
Maar is wel 'verstopt'. ;-)

marita5
door marita5 - Jan 20, 2019 om 16:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@kessel45 ,

De voorwaarden

Artikel 5: Lidmaatschap
a. Gewone leden betalen een contributie als bij huishoudelijk reglement zal worden bepaald.
b. Het lidmaatschap eindigt door de dood ( dan wel bij een rechtspersoon door ontbinding), door opzegging door het lid, door opzegging door het bestuur en door ontzetting.

Opzegging door het lid dient schriftelijk aan het bestuur te worden medegedeeld, tenminste twee maanden voor het begin van het kalenderjaar waarop de opzegging betrekking heeft.

Opzegging door het bestuur kan geschieden in geval van wanbetaling en voorts wanneer redelijkerwijs van de vereniging niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren. Deze opzegging geschiedt schriftelijk onder opgave van redenen. Het bestuur kan leden onder schriftelijke opgaaf van redenen uit het lidmaatschap ontzetten. Deze ontzetting kan alleen worden uitgesproken, wanneer een lid in strijd met de statuten, reglementen of besluiten der vereniging handelt, of de vereniging op onredelijke wijze benadeelt. Zij geschiedt met inachtneming van de voorwaarden die de Wet stelt. Van een opzegging door het bestuur, anders dan wegens wanbetaling, alsmede van ontzetting, is beroep mogelijk op de verenigingsraad op de wijze als in het huishoudelijk reglement zal worden voorzien

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://res.cloudinary.com/natuurmonumenten/raw/upload/v1522333944/2018-03/STATUTEN%20EN%20HUISHOUDELIJK%20REGLEMENT%20november%202013.pdf