jo
door johama Nov 29, 2011 om 11:39
Geldzaken & recht

Oud goud verkopen

Ik ontving vandaag een e-mail over het aankopen/verkopen van "oud goud". Het te verkopen goud kan je via een te bestellen envelop opsturen naar het bedrijf Goudbode.

Ik wil graag weten of er mensen zijn die dit bedrijf kennen en ervaring hebben met het verkopen van oude en kapotte gouden sieraden.

1316 10 Rapporteer

jo
door johama - Nov 29, 2011 om 11:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Aanvulling op mijn vraag: het bedrijf heet Goudkoerier en niet Goudbode

duif2
door duif2 - Nov 29, 2011 om 12:11
371 Antwoorden / 116 Vragen

Lijkt mij een groot risico.
Enveloppe kan kwijt raken bij de post, wie zegt dat het bedrijf goed taxeert.
Als je het er niet mee eens bent, krijg je het dan retour?
En dan op de terugweg weer de kans dat het zoek raakt.
Ik zou naar een juwelier toe gaan, dan ben je er zelf bij.
Ik zie vaak bij een wat kleinere juwelier op het raam staan dat ze goud inkopen.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 29, 2011 om 13:02
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Johama,

Nog niet zo lang geleden is daar in een televisie over gesproken, ik meen Radar. Het blijkt dat dit zij de laagste waarde toekennen aan goud. En eigenlijk deze goudopkopers, mensen anderen bedriegen.

Het maakt voor de goud waarde niet uit op iets gebroken is, de goud-waarde kan per dag verschillen. En ga naar verschillende juweliers toe en vraag wat een ieder daar voor wil geven. Doe dit op één en de zelfde dag, zodat je weet dat de goudwaarde overal zelfde moet zijn.

M.vr.gr.,
Ineke L.

rj
door rjw - Nov 29, 2011 om 13:15
3368 Antwoorden / 5 Vragen

En voordat je naar een juwelier gaat even zelf wegen en de actuele goudprijs opzoeken (je krijgt waarschijnlijk wel wat minder als het om oude sieraden gaat). Dan sta je sowieso sterker als je moet onderhandelen.

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2011 om 13:26
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Zou het zelf, net als anderen, nooit doen plus, wil je het "goed" doen alleen goud kunt opzenden, eventuele toevoegingen zoals stenen, diamantjes, briljantjes etc. moet je of zelf verwijderen of de grootste kans dat ze dat zelf eruit halen en je dat ook niet meer terugziet. De verzekerde envelop die ze toesturen klinkt leuk, maar er staat nergens bij tot hoeveel ze dit "verzekerd hebben". Bij Ome Jan oftewel de lommerd, krijg je veelal nog de echte prijs en mocht je er toch later, binnen de daar geldende termijn, spijt van krijgen en het geld (weer) hebben, kun je het terugkopen.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 29, 2011 om 13:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou dit ook afraden. Je kan nooit bewijzen wat je hebt opgestuurd, dus straks ben je de helft "kwijt".

zwemmer
door zwemmer - Nov 30, 2011 om 07:23
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit zou ik dus nooit doen. Ik zie niet direct KvK gegevens overigens. Je kunt beter zelf naar een goudinkoper/winkel gaan.

jo
door johama - Nov 30, 2011 om 07:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

allen, bedankt voor jullie reactie op mijn vraag. Jullie antwoorden bevestigen mijn eigen vermoedens al.

go
door goudpensioen - Jul 3, 2012 om 12:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het verkopen van goud, dat ook geld is, kunt u het beste langs een betrouwbaar bedrijf gaan.
In Amsterdam zijn daar enkele bedrijven van.

vladja
door vladja - Jul 3, 2012 om 12:14
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Laat die oude koeien gewoon in de sloot liggen.

Vladja