pl
door plebpleb Jan 7, 2013 om 13:54
Geldzaken & recht

Overlast

Sinds 'n half jaar geleden zijn er nieuwe buren komen wonen met opgroeiende beginnende pubers, die andere kinderen aantrekken en blijven rondhangen als hangjongeren...
Ze eten en drinken hier van allerlei spullen en laten de troep hier in de straat rondslingeren...Gisteren heeft er ééntje 'n steentje in 't donker naar mijn voorruit gegooid en heb nu 'n barstje in de ruit...Gelukkig heb ik 'n glasverzekering bij de woonvereniging en heb dit gemeld en ook over de overlast van die pubers en rotzooi...De woonvereniging zei dat ik die overlast moet melden bij de politie...Toch absurd dat de woonvereniging niet zelf met 'n oplossing komt, omdat ik toch huur betaald voor mijn woongenot....
Hoe is dit anders op te lossen...'k Ben alleenstaande....

1233 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2013 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met wat voor oplossing zou de woonvereniging dan moeten komen? U zou ook de ouders van die kinderen er op kunnen aanspreken. Ik begrijp niet wat alleenstaande er mee te maken heeft.

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2013 om 14:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste is om eens met andere buren te gaan praten. Omdat u zo benadrukt dat u alleenstaande bent, krijg ik de indruk dat u er tegenop ziet die jongeren in uw eentje op hun gedrag aan te spreken. Maar reken er maar op dat als ze echt zo vervelend zijn, dat andere mensen er ook last van hebben. Sommige mensen weten heel goed hoe ze die jongens (en meisjes?) moeten benaderen en dan kan het met wat goede gesprekken al een stuk beter gaan. Misschien kan ook een wijkagent wat voor u betekenen.
Hier heeft u nog een link van de politie KLIK

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2013 om 14:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Gisteren heeft er ééntje 'n steentje in 't donker naar mijn voorruit gegooid en heb nu 'n barstje in de ruit.......

Blijkbaar heb je dit zien gebeuren, dan loop je meteen toch even naar die gasten toe? Dat is de gebruikelijke 1e stap.

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2013 om 14:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 7 jan 2013, 14:19]......Gisteren heeft er ééntje 'n steentje in 't donker naar mijn voorruit gegooid en heb nu 'n barstje in de ruit.......

Blijkbaar heb je dit zien gebeuren, dan loop je meteen toch even naar die gasten toe? Dat is de gebruikelijke 1e stap.
Niet iedereen durft naar 'die gasten' toe te stappen. Begrijp je dat niet?

zwemmer
door zwemmer - Jan 7, 2013 om 14:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Als er een buurtrechercheur is zou ik deze eens aanspreken om hierin te interveniëren. In sommmige gevallen wordt het woongenot door bepaalde externe omstendigheden minder prettig. Toch valt schorem op straat dit niet onder de verantwoordelijkheid van de woningbouwvereniging.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2013 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 7 jan 2013, 14:23][quote=carola.83 schreef op maandag 7 jan 2013, 14:19]......Gisteren heeft er ééntje 'n steentje in 't donker naar mijn voorruit gegooid en heb nu 'n barstje in de ruit.......

Blijkbaar heb je dit zien gebeuren, dan loop je meteen toch even naar die gasten toe? Dat is de gebruikelijke 1e stap.
Niet iedereen durft naar 'die gasten' toe te stappen. Begrijp je dat niet?

Het zijn beginnende pubers, dus 11/12/13 jarigen. Als mensen die nu al niet meer durven aanspreken???

dearagain
door dearagain - Jan 7, 2013 om 19:06
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het is inderdaad juist dat je eerst diverse meldingen bij de politie moet doen (zo nodig aangiftes van vernielingen en/of bedreigingen), pas daarna kun je rechtens (meestal met veel moeite) afdwingen, dat de verhuurder stappen moet ondernemen

*is er overigens geen wijkagent in jouw buurt, waar je de overlast eerst informeel mee kunt bespreken

loreleigil
door loreleigil - Jan 7, 2013 om 20:46
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 7 jan 2013, 14:29][quote=zoekster schreef op maandag 7 jan 2013, 14:23][quote=carola.83 schreef op maandag 7 jan 2013, 14:19]......Gisteren heeft er ééntje 'n steentje in 't donker naar mijn voorruit gegooid en heb nu 'n barstje in de ruit.......

Blijkbaar heb je dit zien gebeuren, dan loop je meteen toch even naar die gasten toe? Dat is de gebruikelijke 1e stap.
Niet iedereen durft naar 'die gasten' toe te stappen. Begrijp je dat niet?

Het zijn beginnende pubers, dus 11/12/13 jarigen. Als mensen die nu al niet meer durven aanspreken??? Nou, als het er een stuk of 6/7 zijn, stap ik er ook niet in mijn eentje op af hoor. Je weet dat ook die behoorlijk agressief kunnen zijn? Als ze al een steen tegen je ruit aangooien blijkt dat wel.

ja
door jans2 - Jan 8, 2013 om 12:45
311 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon aangifte doen lijkt me logisch. Als er bij u ingebroken wordt verwacht u toch ook niet van die woonvereniging dat die er iets aan gaan doen omdat uw woongenot verminderd is?