va
door van asselt Jan 16, 2015 om 13:49
Geldzaken & recht

Overlast syrische buren

Bijna een jaar geleden zijn naast ons een syrisch gezin komen wonen een man van 31 jaar een vrouw van 19 jaar en eenk ind van 1 jaar.Zonder ook maar van een instantie in kennis te zijn gesteld word je geconfronteerd met hun leefwijze.
Constant geluidoverlast met geopende ramen,de verwarming staat dag en nacht aan. Overdag tot 11 urr in de morgen is het tamenlijk rustig dan liggen ze op bed.Dat begint het schreeuwen van hun kind en het keiharde gepraat ,ook buiten staan ze uren te bellen.Visite dat blijft tot in de vroege morgen uren,auto,s vol met een frans en belgisch kenteken..
Meerdere keren verzocht om ramen en deuren dicht te houden en niet zo te schreeuwen.
Ook een klacht met meerdere buren ingediend bij de woningstichting,die doen weinig en WIJ moeten tolerant zijn wat betekent aan gaan passen aan hun gewoontes.Zij zijn immers zielig en vluchtelingen.Zo word de boel omgedraaid en zijnwij als medeverhuurders het slachtoffer wat je alleen nachtrust en veel minder huurgenot geeft.
Ook de rechtsbijstand kan niet zoveel voor je doen als alleen brieven sturen waar inhoudelijk niet op word gerageerd.
De weg naar de rechter is er alleen als er bewijzen zijn .
We voelen ons onheus behandeld en zo word er gekweekt dat je tegenstand gaat krijgen aan buitenlanders die hier de boel komen verzieken.
Kom maar naar Nederland ,ze weten hun rechten precies te vertellen hun plichten begrijpen ze niet.
Wat opvalt is dat het zoveel jongeren zijn die hier naar toe komen.Kortom de boel in de buurt is totaal verziekt

5434 37 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 16, 2015 om 13:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Schale de buurtagent in, wat betreft de overlast. Laat daar ook alle buren klachten neer leggen.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 16, 2015 om 14:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U treft het niet hier mee maar wat denkt u van hanen die met de zon iedereen wakker maakt vooral in de zomer, Maar het zijn niet alleen u buren maar andere nieuwe inwoners in Nederland zijn ook niet gewent om in deze gemeenschap te leven. Daar zijn zij niet mee groot gebracht.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2015 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tokkies heb je overal en van alle nationaliteiten. En waarom moet u in kennis gesteld worden wie er naast u komt wonen?

door 1953 - Jan 16, 2015 om 16:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Voor wat geluidsoverlast, de politie bellen.

komsja
door komsja - Jan 16, 2015 om 17:25
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@van asselt
Ik begrijp dat u niet blij bent met uw nieuwe buren,die zo te lezen lak hebben aan u als buur,en hun leven lijden zoals hun dat willen en zoals hun dat blijkbaar gewend zijn.
Maar om nou zo van leer te trekken omdat het buitenlanders zijn? vind ik een beetje te ver gaan.
Nogmaals:ik begrijp uw frustatie en woede wel maar voor hetzelfde geldt had u autochtonen buren gekregen die sch... ik bedoel lak aan de buren hebben.
Maar wat ik wel vreemd vind is dat de wbv geen stappen onderneemt,de nieuwe buren hebben net zoals elke nieuwe bewoner ook getekend voor de regelementen die je als huurder dient na te komen
wat betreft overlast en als men zich daar na een aantal waarschuwingen niet aan houd dan moet er door de wbv vervolg stappen tegen de overlast bezorgers ondernomen worden.

pi
door pieterwolters - Jan 16, 2015 om 18:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie een heel lang verhaal en als je alle ruis er uit haalt blijft eigenlijk alleen over dat ze geluid produceren. De rest doet er niet toe. Ik vraag me dan ook af hoe TS gereageerd zou hebben als het geen buitenlanders waren maar bekenden.

komsja
door komsja - Jan 16, 2015 om 18:39
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@pieterwolters
Als het bekenden van,van asselt zouden zijn dan hadden ze wel rekening met hun bekende buurvrouw gehouden.

de eelco
door de eelco - Jan 18, 2015 om 10:20
607 Antwoorden / 92 Vragen

een dagboek bij houden van alle overlast.
alle buren vragen die ook overlast ervaren het zelfde te doen..
de wijkagent regelmatig informeren van aanhoudende overlast.
de woningbouwvereniging schrijftelijk ((aangetekent))verzoeken voor een oplossing en voeg dan u dagboek van de overlast erbij.
dus zorg voor bewijzen (( datum,,,tijdstip en soort van overlast ))schrijf dat allemaal op en blijf klagen bij de woningbouw...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ik ben zelf helaas door een gestorde buurvrouw erachter gekomen dat het heel moeilijk is om je recht te krijgen op een rustige woonomgeving ((( en zij is gewoon nederlandse hoor dus het maakt niet uit of ze van buitenlandse of nederlandse afkomst zijn ))) maar door jaren van overlast en stalking van mijn buurvrouw is ze zo,n 8 weken geleden gedwongen opgenomen in een ggz instelling (( heiloo )) en dat heb ik alleen maar maar kunnen bereiken door telkens alle overlast te melden en op te schtijven.....
ze heeft een paar keer 2 dagen mogen terug keren in haar woning maar de overlast was er gewoon nog en ben telkens via email en telefoontjes gaan klagen bij wbv en wijkagent en nu is het al 3 weken heerlijk rustig maar omdat ze de woning mag blijven behouden is het maar weer afwachten hou het zal gaan al ze terug keert..
ik wil u heel veel succes wensen en druk u op het hart om alles maar dan ook alles op te schrijven maar bedenk wel dat het een hele lange traiject gaat worden ...

pi
door pieterwolters - Jan 18, 2015 om 11:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op vrijdag 16 jan 2015, 18:39]@pieterwolters
Als het bekenden van,van asselt zouden zijn dan hadden ze wel rekening met hun bekende buurvrouw gehouden.

Rare conclusie. Ik ken mensen bij mij in de buurt (Nederlanders) die absoluut geen rekening met de andere buurtbewoners houden. Met "bekenden" bedoelde ik niet kennissen of vrienden.

pi
door pieterwolters - Jan 18, 2015 om 11:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Feit blijft dat er een behoorlijke racistische ondertoon in het bericht van TS zit. Maar goed, dat hoeft ook weer niet verbazingwekkend te zijn in een bekrompen en racistisch land als wat Nederland is geworden de laatste jaren. Het feit dat die geblondeerde debiel zo hoog in de peilingen staat is dan ook niet zo vreemd gezien de enge reacties van veel Nederlanders als het om buitenlanders gaat.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het schreeuwen van een buitenlands kind is natuurlijk veel erger. En dan nog Belgische en Franse auto's voor de deur. Je moet er toch niet asn denken?

En dat die mensen helemaal niet zuinig omgaan met energie. Ongehoord, hoewel uw muren dan ook wel lekker warm zullen zijn.;-))

bu
door burgos - Jan 18, 2015 om 12:22
96 Antwoorden / 7 Vragen

Per ongeluk vertelt van assem dat het buitenlanders zijn,daar gaat het denk niet om.
Wie het ook is,maar van herrie word je knettergek.
Vooral als je vraagt om wat minder herrie en er wordt niet geluisterd,nou ga er maar eens aanstaan
met zulke buren,en nu kan er hier boven wel gezegd worden van,.... dit kan je overal tegen komen,
inderdaad,maar dat maakt het probleem niet minder groot.
Ik wens u alle sterkte,en hoop op een oplossing voor u.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@burgos

Bent u niet een beetje naïef? Dat vertelt de Ts niet per ongeluk, want hij beklaagt zich er ook over dat hij niet in kennis gesteld is van het feit dat zijn nieuwe huren Syriërs zijn. Hij weet dan wel weer te vertellen hoe oud ze zijn. Heeft hij soms inzage gevraagd in hun verblijfspapieren?

Overlast is altijd vervelend, maar wat doet het er toe dat daar de verwarming dag en nacht aan staat? Geeft dat overlast dan?

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2015 om 14:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als buren, en dat mogen ook Dove Hollanders zijn overlast veroorzaken even de video camera of met je mobiel filmen... en beeld en geluid zijn dan voldoende overtuigend op moment overtreding en die bewaren met datum en tijd erop....
Dan bouw je daarmee bewijs op hoe vaak je klachten hebt.

Zowel de Politie, woningbouw als bij gemeente kun je klagen.
Zij moeten actie ondernemen en zij moeten zich aanpassen aan huidige bewoners.

Als je een rijtjeshuis hebt, even de buren aan andere zijde ook vragen want naar meerdere bewoners word eerder geluisterd dan naar slechts 1 bewoner....

Succes in verzamelen bewijs en buren want samen sta je sterker en met bewijzen is het makkelijker te bewijzen.

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2015 om 20:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Normaal gaat men, met overlast gevende buren, eerst zelf met hen in gesprek. Mocht dat niet lukken schakelt u de Woningbouw in. Helpt dat niet dan komt de wijkagent in beeld. Ook dat helpt niet? Dan belegt de Woningbouw, samen met de wijkagent een gesprek met betrokkenen een gesprek op het politiebureau. Daar krijgen beide partijen een oplossing aangeboden: werkt men daar beiden (de families dus) niet aan mee dan komen er dus echt wel maatregelen van de overlast gevende buren. En inderdaad, dat kan met een andere cultuur te maken hebben: de Chinezen zijn veelal rustig, de Somaliërs luidruchtig in hun spreken enz. En wij zijn meestal al overtuigd van ons gelijk. En ik moet best wel lachen eigenlijk dat de TS nog verontwaardigd lijkt te zijn dat "hij niet is ingelicht" wie er kwam wonen. Dat zou wat zijn: een WBV die eerst toestemming vraagt of .... Maar probeert u toch eerst de gemakkelijkste weg: praten, praten en glimlachen. Met een kwaaie kop komt u echt niet ver.

va
door van asselt - Jan 18, 2015 om 20:48
19 Antwoorden / 19 Vragen

Dank voor zoveel reacties ,dank daarvoor.
Wel voor de duidelijkheid een toelichting.
Ik heb niets tegen m,n buren laat dat duidelijk zijn
.Er zijn meerdere gesprekken met ze geweest ,ook met de verantwoordelijke woningbouw.
We hebben duidelijk met andere buren afspraken gemaakt,dit is ook vastgelegd.
Maar ze houden zich aan geen een afspraak, als ze alleen de ramen dicht zouden houden was er iets opgelost.
In het begin heb ik ze nog geholpen met o.m de verwarming bij vullen ,
Aangeboden dat ik in nood er voor ze zou zijn.
Het gaat erom dat de woningstichting ons wel hoort maar niet luisterd,
Wel zegt een medewerker laconiek blij te zijn om niet zulke buren te hebben ,daar word je vrolijk van.
Als de woning wat beter geisoleerd word en men zich houd aan de afspraken is het opgelost.
Dat ook meermalen aan gegeven.
Ik vraag me af als de situatie omgedraaid was en de buren hinder van ons hadden zou je wat beleven!
Het is toch niet teveel gevraagd,laten ze blij zijn geen Marokanen als buren te hebben dan zat er geen ruit meer in hun woning.
Onze mond word gesnoerd dat is het probleem!
En dat is niet eerlijk,in een buurt waar een goede harmonie heerste,de sfeer is verpest!

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U maakt het er echt niet beter op door te stellen dat uw buren blij moeten zijn, dat hun buren geen Marokkanen zijn.

En denk u dan werkelijk dat als zij over u zouden klagen bij de WBV er wel iets zou gebeuren?

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2015 om 21:30
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@van Asselt, woon in een wijk waar "de Marokkaan" 80% van de bevolking is. Het lijkt me, door deze opmerking 'en passant' te plaatsen u wel degelijk problemen heeft met uw/onze Medelanders. U doet het voorkomen alsof alle Marokkanen stenen door ramen gooien. Ik kan uw klacht eerlijk gezegd nu niet meer zo serieus nemen. En, U heeft mijn avatar gezien? Nee, ben zo Rotterdams als wat; dus .....

fl
door flessebon - Jan 19, 2015 om 10:05
418 Antwoorden / 7 Vragen

TS heeft met meerdere buren een klacht ingedien bij de WBV. Heb ook met mijn buurman een klacht ingediend over geluidsoverlast. Had nooit gedacht dat je zoveel argwaan en tegenwerking zou krijgen en zelfs een grote bek van een van de medewerkers. Pas later werden wij serieus genomen. Geluidsoverlast is een onderschat probleem. Wij als klagers werden aanvankelijk als het probleemgeval gezien terwijl de overlast veroorzaker meer gasten ontving dan er vierkante meters zaten in zijn woonkamer. Hier is geen woord van gelogen.

komsja
door komsja - Jan 21, 2015 om 19:06
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@pieterwolters
U stelde: Dat als het geen allochtonen waren geweest maar bekenden dan had ts wellicht anders gereageerd,en later zegt u dat u dat zo niet bedoelde,maar als ik iemand een bekende noem dan is het iemand die ik ken.Maar bijvoorbeeld een gladjanus als albert verlinde (om maar even een zijstraatje te noemen)is voor mij ook een bekende maar alleen maar van de media.
Dus een bekende is niet iemand van het welus hebben zien lopen enz enz,dus moet u het voortaan iets anders verwoorden.
En voor @van asselt
U zegt dat u niets tegen uw buren hebt,maar lees dan even uw eigen bericht maar eens even terug,

komsja
door komsja - Jan 21, 2015 om 19:51
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Buren overlast is 1 van de grootste ergenissen onder buren,en of dat nou gaat om (te vaak,te harde muziek) en noem alles maar op,maar soms is het gewoonweg onmogelijk om bepaalde wegen(die wel leuk in de wet staan) te bewandelen want vaak zijn de overlast bezorgers niet aanspreekbaar voor hun overlast gedrag,met als gevolg dat de problemen alleen maar groter kunnen worden en dan zit de kans er in dat men als klagende helemaal geen leven meer hebt.
Maar bij sommige kan het helpen om eerst begripvol en te luisteren en als dat niet helpt gewoon een groffe en grote bek op te zetten en zodoende hun ware aard te laten zien.
Dat kan op korte termijn soms wel helpen,maar op de lange termijn werkt dat averechts en zal de tegenpartij nog harder terugslaan want niemand is gediend van iemand die grof of een grote bek heeft,en al helemaal niet als het iemand is die zich eerst voordoet als zijnde netjes en begripvol en medelevend.

cl
door claudje42 - Jan 23, 2015 om 14:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ongeveer het zelfde verhaal, bij mij naast is een Grieks gezin komen wonen, een jong stel met 1 kind van 5, als ze thuis zijn is het zo,n herrie, moeders stampt door het huis, vaders praat heel hard of gilt en hun kind huppelt zo,n beetje de hele tijd rond, met ook hard gillen, ik word er helemaal gek van!
Woningbouw is een tijd geleden bij ze op gesprek geweest of het allemaal wat zachter kon en sinds die tijd is het allemaal alleen nog maar erger geworden, echt pesten nu!
Ik heb vandaag opnieuw huilend de woningbouw gebeld, ben het echt spuugzat!! heel m,n woongenot is weg, het was hier vroeger heel rustig met veel vogels in de buurt, zie door de herrie tegenwoordig een stuk minder vogels hier.
Woningbouw heeft me advies gegeven dat als het echt te erg word om de politie te bellen, dan heb ik ook bewijs, dus ga ik maar eens doen het nu weer even rustig, maar straks zal het wel weer herrie worden en dan ga ik ze eens bellen!!
En je krijgt op deze manier idd wat tegen buitenlanders, heb onder me een Marokkaanse wonen die ook al zo,n herrie maakt en de kinderen gaan altijd zo laat naar bed! Waardoor je daar als buren al meer last van hebt.

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2015 om 15:00
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=claudje42 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:11]
En je krijgt op deze manier idd wat tegen buitenlanders, heb onder me een Marokkaanse wonen die ook al zo,n herrie maakt en de kinderen gaan altijd zo laat naar bed! Waardoor je daar als buren al meer last van hebt.

Dat is een gegeven dat kleine kinderen van buitenlandse komaf 's-avonds laat nog op straat mogen zijn, heel laat (als het mooi weer is). Denk dat de ouders toch hun (vroegere) manier van leven hier willen voortzetten. Heb inderdaad zelf ook overlast gehad van vluchtelingen uit Iran; 't leek wel of de kindjes de hele dag op "Nederlandse" klompjes stampten. Van 7 a.m. tot 11.30 p.m. Heel veel gedoe geweest (was niet de enige die er last van had); bemiddeling hielp niet en na jaren zijn ze uit hun huis gezet. Maar weet wel zeker dat, als het Nederlanders zouden zijn geweest, dezelfde procedure had plaatsgevonden. Overlast van buren staat dan ook niet voor niets op de lijst van de grootste irritatie. (Ik vraag mijn buuf wel eens of ze last heeft van de T.V. - ben een beetje doof aan het worden - ; want men kan het ook onbewust doen. Ze zou het me vertellen wanneer dat het geval mocht zijn.

cl
door claudje42 - Jan 23, 2015 om 15:06
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 23 jan 2015, 15:00][quote=claudje42 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:11]
En je krijgt op deze manier idd wat tegen buitenlanders, heb onder me een Marokkaanse wonen die ook al zo,n herrie maakt en de kinderen gaan altijd zo laat naar bed! Waardoor je daar als buren al meer last van hebt.

Dat is een gegeven dat kleine kinderen van buitenlandse komaf 's-avonds laat nog op straat mogen zijn, heel laat (als het mooi weer is). Denk dat de ouders toch hun (vroegere) manier van leven hier willen voortzetten. Heb inderdaad zelf ook overlast gehad van vluchtelingen uit Iran; 't leek wel of de kindjes de hele dag op "Nederlandse" klompjes stampten. Van 7 a.m. tot 11.30 p.m. Heel veel gedoe geweest (was niet de enige die er last van had); bemiddeling hielp niet en na jaren zijn ze uit hun huis gezet. Maar weet wel zeker dat, als het Nederlanders zouden zijn geweest, dezelfde procedure had plaatsgevonden. Overlast van buren staat dan ook niet voor niets op de lijst van de grootste irritatie. (Ik vraag mijn buuf wel eens of ze last heeft van de T.V. - ben een beetje doof aan het worden - ; want men kan het ook onbewust doen. Ze zou het me vertellen wanneer dat het geval mocht zijn.

cl
door claudje42 - Jan 23, 2015 om 15:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 23 jan 2015, 15:00][quote=claudje42 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:11]
En je krijgt op deze manier idd wat tegen buitenlanders, heb onder me een Marokkaanse wonen die ook al zo,n herrie maakt en de kinderen gaan altijd zo laat naar bed! Waardoor je daar als buren al meer last van hebt.

Dat is een gegeven dat kleine kinderen van buitenlandse komaf 's-avonds laat nog op straat mogen zijn, heel laat (als het mooi weer is). Denk dat de ouders toch hun (vroegere) manier van leven hier willen voortzetten. Heb inderdaad zelf ook overlast gehad van vluchtelingen uit Iran; 't leek wel of de kindjes de hele dag op "Nederlandse" klompjes stampten. Van 7 a.m. tot 11.30 p.m. Heel veel gedoe geweest (was niet de enige die er last van had); bemiddeling hielp niet en na jaren zijn ze uit hun huis gezet. Maar weet wel zeker dat, als het Nederlanders zouden zijn geweest, dezelfde procedure had plaatsgevonden. Overlast van buren staat dan ook niet voor niets op de lijst van de grootste irritatie. (Ik vraag mijn buuf wel eens of ze last heeft van de T.V. - ben een beetje doof aan het worden - ; want men kan het ook onbewust doen. Ze zou het me vertellen wanneer dat het geval mocht zijn.

En wat ik merk, is dat mensen kuddedieren zijn, om dat de een meer herrie maakt gaat de ander dat ook doen, omdat er ook geen rekening met jou gehouden word.
vroeger leek het hier wel een soort onderlinge afspraak dat alle buren zachtjes voor elkaar deden en nu gaat het alleen maar hard, harder, hardst.
En Nederlanders kunnen er ook wat van hoor! Maar daar gaan de kinderen meestal een beetje meer op tijd naar bed en doen de ouders dan meestal vanzelf zachter voor de kinderen, dus heb je s' avonds redelijk rust, bij buitenlanders gaan kinderen laat naar bed en daarna doen de ouders niet veel zachter, dus dan heb je nog geen rust!

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hoor mijn buren, buitenlanders, nooit. Ik vraag wel aan hen of zij last hebben van mijn tv. Maar het antwoord is altijd nee.

cl
door claudje42 - Jan 23, 2015 om 15:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag is nu wel hoe ik het weer een beetje rustig in de buurt kan krijgen?
Had de woningbouw(jawel Vestia) al gevraagd of er geen brief van Vestia voor alle mensen in de straat kon komen, met het verzoek of er zachter voor elkaar gedaan kan worden, omdat deze huizen vreselijk gehorig zijn(houten vloeren/trappen en slecht geisoleerd(oudbouw) en dat verschillende bewoners er last van hebben, leek me niet onredelijk, ze vonden het een goed idee, maar er is verder nooit wat mee gedaan en ook dat er nu meer personen in deze huizen mogen wonen, tja Vestia wil graag hun schuld terug verdienen he?!

cl
door claudje42 - Jan 23, 2015 om 15:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 15:21]Ik hoor mijn buren, buitenlanders, nooit. Ik vraag wel aan hen of zij last hebben van mijn tv. Maar het antwoord is altijd nee..
Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon mazzel heb, ik heb van de 2 buitenlandse gezinnen, die naast/ onder me wonen veel herrie, En met de Nederlandse buren, hiervoor had ik dat niet, maar komt ook dat er nu meer personen in deze huizen mogen, krijg je automatisch meer geluid/herrie

komsja
door komsja - Jan 23, 2015 om 17:39
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Als je in een (vooral in een wat oudere) flat woont of een wat ouder rijtjes huis dan heeft men zowiezo wat meer burengeluid,maar waar men dan ook vandaan moge komen,kan je met die gehorigheid wel een beetje rekening houden.Toen mijn bovenbuurvrouw hier pas woonde kon ik precies horen waar ze heen liep want ze liep altijd met schoeisel met van die harde hakken,maar dat heeft niet lang geduurd omdat ze er achterkwam dat wat zij van haar bovenburen hoorde ik als beneden buur ook bepaalde geluiden zou horen,maar voordat zij hierboven kwam wonen woonde er een student die regelmatig visite kreeg en dan stonden ze op het balkon te schreeuwen als een speenvarken en binnen zaten ze tot diep in de nacht op de maat van de harde muziek op de verwarming te tikken,als dat zo af entoe een keer voorkomt is dat natuurlijk geen probleem,heb zelf ook welus de muziek hard aan staan,maar het gebeurde zowiezo elk weekend,heb toen een heel net en beschaafd briefje bij dat manneke in de bus gedaan met de tekst:dat een feestje prima is en voor mijn part elke avond maar dat hij wel rekening diende te houden met de mede bewoners en dat de eerst volgende keer dat ze het weer te bont zouden maken er een aantal medebewoners even kwamen praten,na dat briefje is het nooit meer voorgekomen.

re
door redshy - Feb 17, 2015 om 21:21
8 Antwoorden / 0 Vragen

En die mensen hebben ook nog de hele dag de verwarming aan? Mijn god, en welke hinder ondervind u hiervan?

pi
door pieterwolters - Feb 17, 2015 om 22:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op woensdag 21 jan 2015, 19:06]@pieterwolters
U stelde: Dat als het geen allochtonen waren geweest maar bekenden dan had ts wellicht anders gereageerd,en later zegt u dat u dat zo niet bedoelde,maar als ik iemand een bekende noem dan is het iemand die ik ken.Maar bijvoorbeeld een gladjanus als albert verlinde (om maar even een zijstraatje te noemen)is voor mij ook een bekende maar alleen maar van de media.
Dus een bekende is niet iemand van het welus hebben zien lopen enz enz,dus moet u het voortaan iets anders verwoorden.

Een "bekende" is iemand die je kent, niet een BN-er. Die ken je namelijk niet. Je weet hoogstens wie het is.

mebo
door mebo - Feb 19, 2015 om 10:29
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=redshy schreef op dinsdag 17 feb 2015, 21:21]En die mensen hebben ook nog de hele dag de verwarming aan?

En wie betaald hiervoor de rekening ??
Goed geraden, het is de socialedienst van de betreffende Gemeente.
En waar haalt de socialedienst het geld vandaan om die rekening te betalen ??
Al weer goed geraden, van de belasting heffingen die ons worden opgelegd en waar we allemaal over klagen dat die te hoog zijn.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2015 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mebo schreef op donderdag 19 feb 2015, 10:29][quote=redshy schreef op dinsdag 17 feb 2015, 21:21]En die mensen hebben ook nog de hele dag de verwarming aan?

En wie betaald hiervoor de rekening ??
Goed geraden, het is de socialedienst van de betreffende Gemeente.
En waar haalt de socialedienst het geld vandaan om die rekening te betalen ??
Al weer goed geraden, van de belasting heffingen die ons worden opgelegd en waar we allemaal over klagen dat die te hoog zijn.

Geldt dat niet voor elke uitkeringstrekker? En wilt u dan gaan bepalen op welke tijden de cv aan mag en hoe hoog hij mag staan?

mebo
door mebo - Feb 19, 2015 om 14:03
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=van asselt schreef op vrijdag 16 jan 2015, 13:49]
Constant geluidoverlast met geopende ramen,de verwarming staat dag en nacht aan.

Tijger1,
U moet mijn opmerking plaatsen in de juiste context, n.a.v. de bovenstaande opmerking van van Asselt en de wegwuivende reactie van Redshy daarop.

Van iedere burger wordt verwacht zorgvuldig met energie om te gaan en op het energie verbruik te bezuinigen, er worden in dit kikkerland honderden miljoenen uitgegeven om energiebesparende maatregelen te treffen.
En als daar verkeerd mee wordt omgesprongen dan mag daar iets over gezegd worden, ook als de gemeenschap hiervoor, geheel onnodig, moet opdraaien.
Dit heeft in het geheel niets te maken met wie, wat, waar, waarvandaan en welke kleur of achtergrond, maar geldt voor iedereen.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2015 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mebo

Ik heb AOW, men noemt dat pensioen, maar is in principe ook een uitkering die door belasting- en premiebetalers wordt opgebracht.

Maar ik laat mij toch door niemand gezeggen of ik ja dan nee de cv aan mag hebben, de ramen open mag hebben staan terwijl ook de cv aanstaat, of de thermostaat te hoog in de ogen van anderen.

Of ik zuinig met energie omga, maak ik zelf uit, en die Syrische buren van de Ts ook.

Te gek voor woorden die bevoogding.

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2015 om 19:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 19 feb 2015, 19:10]@mebo

Ik heb AOW, men noemt dat pensioen, maar is in principe ook een uitkering die door belasting- en premiebetalers wordt opgebracht.

Maar ik laat mij toch door niemand gezeggen of ik ja dan nee de cv aan mag hebben, de ramen open mag hebben staan terwijl ook de cv aanstaat, of de thermostaat te hoog in de ogen van anderen.

Of ik zuinig met energie omga, maak ik zelf uit, en die Syrische buren van de Ts ook.

Te gek voor woorden die bevoogding.

Laat ik het hier nu, voor de verandering, volledig mee eens zijn. ;-))

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2015 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, Tenormin.