mw
door mwitman Oct 7, 2019 om 13:05
Geldzaken & recht

Overleden adviseur

Wij hadden een adviseur die sinds 1996 onze hypotheek verzorgde en jaarlijks onze belasting aangifte deed. Nu zijn wij ten hore gekomen dat hij in februari dit jaar overleden is. Nu horen wij totaal niets over een plaats vervanger. Hij werkte voor zichzelf voor een bedrijf.maar onze hele hebben en houwen ligt ergens ! Maar waar. Ook hadden wij iets via hem lopen waar we zeker iets van moeten weten en teug moeten hebben. Ik noem geen naam en toenaam maar als wij persoonlijk geholpen kunnen worden héél graag!! We komen er zelf niet meer uit.
met vriendelijke groet,
M.W

5144 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2019 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als die adviseur voor een bedrijf werkte, dan schrijft u dat bedrijf toch aan? Of misschien contact opnemen met de partner van die adviseur en daar navragen aan wie eventueel de zaken zijn overgedragen.

Maar van uw hele hebben en houwen kunnen dat toch alleen kopieën zijn?

Over een lopende verzekering via hem, kunt u contact opnemen met de verzekeraar. Die weet naar wie de portefeuille is gegaan.

U zit overigens nu op het forum, dus ik weet niet wat u bedoelt met “persoonlijk geholpen worden”.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2019 om 14:52
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat de oplossing heel eenvoudig is. U weet neem ik aan toch zelf bij welke verzekering(en) uw polissen zijn ondergebracht. Het is dan een kwestie van het rechtstreeks benaderen van deze verzekeraars / verzekeringsmaatschappijen.
Voor zover de overleden adviuseur bescheiden van u in bezit had en u die niet heeft terugontvangen is het een kwestie van benaderen van de erfgenamen die ook te achterhalen moeten zijn.
Mogelijk kunt u om de nabestaanden te vinden navraag doen bij een notaris.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2019 om 17:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier bent u op een openbaar forum dat niet aan het behandelen van aangiftes van anderen doet of voor vragenstellers persoonlijke zaken uitzoekt. Stop maar liever met uw paniekerigheid want dat is zonde van uw energie en daar komt u niet verder mee.
Volg de adviezen van @tijger1, en misschien kunt u toekomstige aangiftes wel zelf verzorgen want via de site van de belastingdienst kunt u in uw aangiftes en ook aanwijzingen daarvoor vinden. Als voorbeeld kunt u uw vorige aangiftes gebruiken.
Handig is te beginnen met uitstel te vragen en dat kan zelfs telefonisch.

mo
door mof - Oct 9, 2019 om 16:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U moet bij de erfgenamen danwel notarisaankloppen.