jeanne52
door jeanne52 Aug 20, 2010 om 12:45
Geldzaken & recht

Palsgroep letselschade weigert te antwoorden

Op 29 maart 2010 ontving ik mijn dossier van de Palsgroep Emmen met declaratie. Daar staan 5 posten op die niet hebben plaatsgevonden. 2 vergaderingen waarvan ik dat kan bewijzen en 3 brieven die niet in het dossier zitten.
Ondanks aangetekende brieven, mails en faxen heb ik tot op de dag van vandaag geen antwoord of de ontbrekende stukken mogen ontvangen. Over de 2 vergaderingen bestaat geen enkele twijfel (bewijs in mijn bezit waar ik was op die datum van de zogezegde vergaderingen).
Mails worden Unread geretourneerd enz.
Inmiddels denk ik dat de brieven ook nooit zijn geschreven, want anders had Pals mij die wel opgestuurd.

Bestaat er een beroepsgroep in Letselschade waar je klacht kunt neerleggen over dit soort gedrag?
Ik heb wel aangifte bij de Politie gedaan wegens oplichting,
maar dat heeft geen prioriteit zeggen ze.

2959 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij een bureau waar (oud)-advocaten of andere "juristen" snel veel geld verdienen en verder gewoon ondernemer zijn. Dus geen last van tuchtrechtspraak of branche-organisaties. Wat je zou kunnen doen is niet betalen. Als je geld willen, dan komen ze wel. Uiteindelijk kunnen ze zelfs met een rechtszaak komen. Maar zolang jij het geld nog hebt, heeft het bij hun wel prioriteit.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jeanne52

Deel deze fraaie groep schriftelijk mee, dat je de rekening ten dele betaalt en deel hen ook mee, waarom je de rekening niet geheel betaalt.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is de rekening allang betaald en ik wil dat het teveel betaalde wordt
teruggegeven en een excuusbrief vanwege al de extra stress die het met zich meebrengt. (Hartritmestoornissen ontwikkeld door de toestand)
Zelfs de brief van mijn arts leggen ze naast zich neer.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dat geval zul je een rechtszaak moeten beginnen. Een incassobureau kan je hier niet verder mee helpen omdat je zult moeten aantonen dat je een vordering hebt en hoe groot die is. Dat kun je nog omdat daar nog geen zekerheid over bestaat.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Marcel75

Het is al vreemd dat er niet wordt gereageerd op wat dan ook. Als iemand niets te verbergen heeft, worden de klachten besproken met de cliënt neem ik aan.
Ik heb vandaag aan de Belbus gevraagd om mee naar Emmen te gaan en de
papieren op te halen die niet in het dossier zaten, aangezien het niet lukt op
een normale manier bij de Palsgroep.
Ik hoop wel dat mensen worden gewaarschuwd met wie ze NIET in zee moeten
gaan mochten ze ooit letsel oplopen. (wat ik niemand toewens trouwens)

Het is te triest voor woorden hoe er met mensen wordt omgesprongen.
Dat noemt zich Letselschadespecialist.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vladja

Dank je wel voor je reactie en ik besluit voor de andere weg te gaan.
Ik zal voor de zoveelste keer stappen ondernemen en WEER de bewijzen opsturen.
Die zijn al in het bezit van de Directie en ik had alles ook per fax gestuurd, waardoor ik in het bezit ben van het faxlog "Alles oké" verzonden.
Zoveel pagina's.
Ook het ultimatum zal ik weer stellen, maar de vorige keer hadden ze daar ook
maling aan.
Het goede is wel dat ik, mochten ze wederom niet reageren, ik naar de LSA
zal stappen met het verzoek Pals weer op te nemen op de zwarte lijst.
Ik vind het geweldig dat er zo met mij wordt meegedacht door iedereen. TOP!!

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vladja

Ik heb inmiddels de brief al gefaxed naar de directie van Pals en de rest zal ik
aangetekend en per gewone post verzenden. Ik heb oké van het faxlog dus de brief is bij Pals aangekomen.
Inmiddels heeft iemand mij op de hoogte gebracht van het beroepsorgaan t.w.
www.nisletsel.nl voor schaderegelaars en daar heb ik ook klacht neergelegd inmiddels.

Nu komt het mooiste, want wat staat er op de agenda van NIS?
Zie hieronder:

Neem me niet kwalijk, maar hoe kan zoiets bestaan? Moet je zien hoe Pals al maanden met mij omspringt en lak heeft aan mijn gevoelens en emoties en die zijn nu Gastheer, terwijl ze zo met hun cliënten omspringen?

Pals Groep te Emmen - Prof. A.
Rood op de emotionele bankrekening
02 september

Voor de eerste bijeenkomst in het seizoen 2010/2011 is de Pals Groep onze gastheer.

Adres: Hoenderkamp 20, Emmen Tel. 0591-611018

De gastspreker is prof. A.J. A. VU.

Titel: "Rood op de emotionele bankrekening" over immateriële behoeften. Zie ook onderstaande toelichting.

Ontvangst vanaf 15.30 uur bij de Pals Groep.

U wordt ontvangen met een drankje, waarna een rondleiding door het pand volgt. Vervolgens vertrekt het NIS gezelschap om 16.30 a 16.45 naar de nieuwe vestiging van Van der Valk te Emmen, waar de bijeenkomst wordt voortgezet.

Maaltijd vanaf 17.00 uur

Aanvang lezing: 18.00 uur

Toelichting NIS bijeenkomst 2 september 2010 Prof. mr. A.J. A.

Rood op de emotionele bankrekening: over de immateriële behoeften van lestelschadeslachtoffers en de mogelijkheden voor moreel en emotioneel herstel.

Een constante uitkomst van wetenschappelijke onderzoek naar de behoeften en ervaringen van slachtoffers van letselschade is dat zij, naast behoefte aan vergoeding van de geleden financiële schade, ook een aantal immateriële behoeften hebben. Psychologisch onderzoek wijst uit dat het lijden van nadeel door de fout een ander de morele en emotionele balans tussen slachtoffer en veroorzaker verstoort. Dit wordt wel tot uitdrukking gebracht door de beeldspraak dat het slachtoffer door het ongeval ook 'rood is komen te staan op zijn emotionele bankrekening'. Een goede afwikkeling van letselschade richt zich derhalve niet alleen op vergoeding van de financiële schade, maar ook op aanvulling van dit emotionele tekort. De meest prominente immateriële behoefte slachtoffers is dat de veroorzaker van de schade (en zijn vertegenwoordigers zoals verzekeraar en expert) in woord en daad de verantwoordelijkheid nemen voor het ongeval en zijn gevolgen. Dit kan op verschillende manieren tot uitdrukking worden gebracht. Een heel concrete vorm is het aanbieden van excuses door de veroorzaker van het ongeval. Het nemen van verantwoordelijkheid voor het ongeval, het uitdrukking geven aan empathie en het ondernemen van actie (compensatie, preventie) zijn de effectieve elementen van excuses. Dezelfde elementen kunnen echter impliciet ook tot uitdrukking worden gebracht door de verzekeraar. Niet door excuses, maar door het nemen en houden van het initiatief bij de afwikkeling van de schade, het aangrijpen van de erkenning van aansprakelijkheid om daaraan ook een meer symbolische betekenis te geven, en meer in het algemeen het zich jegens het slachtoffer in woord en daad opstellen als de 'eigenaar' van het probleem dat schade werd veroorzaakt die thans moet worden beperkt, in kaart worden gebracht en worden vergoed. Ingegaan zal worden op de symbolische boodschap die inherent kan zijn aan de huidige wijze van afwikkeling, en hoe hierin belangrijke verbeteringen kunnen worden bereikt door een meer actieve opstelling, en een bewustere omgang met de emotionele en morele dimensie van de schadeafwikkeling.

bron www.nisletsel.nl

Daar vallen mijn schoenen van uit hoor.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, over het hoofd gelezen dat je al een klacht ingediend had, dus mosterd na de maaltijd.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geeft niets hoor, want het loopt tenminste op alle fronten nu en we zien wel
waar we uitkomen. Ik heb ook een lange adem, al denken ze van niet.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

jeanne52 schreef op vrijdag 20 aug 2010, 20:12: Geeft niets hoor, want het loopt tenminste op alle fronten nu en we zien wel
waar we uitkomen. Ik heb ook een lange adem, al denken ze van niet.

Ja, ze gaan ervan uit dat je zo langzamerhand murw bent of wordt. Je bent niet de enige die klaagt over het declaratiegedrag van Pals. Daarop is op het forum bij tros Radar ook verschillende opmerkingen/klachten over. Met dezelfde toevoeging: ze laten niets horen etc.

Afwachten maar. Laat wel weten hoe het afloopt.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal ik zeker doen en dank je voor de moeite die je hebt gedaan.

gr. jeanne

ve
door verwijderd - Aug 21, 2010 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jeanne:

Pals, ik heb er mijn buik van vol! Wijs ze bij een volgend contact ook maar eens op deze website via een link.

Ik zou er nooit meer mee in zee gaan.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar zakt je broek vanaf.

Informeer of ze een klachtencommissie hebben, omdat je een klacht wil indienen over een van de leden over een te hoge declaratie, waarop posten staan, die met bewijs aantoonbaar niet zijn gemaakt. Dat je die bewijzen hebt ingestuurd, maar dat dat lid elk contact weigert (omschrijf dat). Dat het bedrag helaas al betaald is, omdat je netjes aan je verplichtingen wilde voldoen, maar controle achteraf dit aangetoonde.

Nog geen namen noemen!

Dat je niet alleen rood staat op je emotionele bankrekening, maar ook je werkelijke bankrekening hierdoor een dip vertoont. Dat dit een mooi passend voorbeeld uit de praktijk is voor de eerste bijeenkomst in het seizoen 2010/2011 waarbij de Pals Groep de gastheer zal zijn.

Fax een copie aan Pals en zet daarop duidelijk dat je hun naam in dat verband nog niet genoemd hebt.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 21, 2010 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een vereniging van Letsel Schade Advocaten, die een zwarte lijst hebben opgesteld van letselschadebureaus, die er twijfelachtige praktijken op na houden. Zij hebben onderzocht of er bij hun aangesloten advocaten zijn die banden hebben met dit soort letselschadebureaus. Dit naar aanleiding van een uitzending van Tros Radar over letselschade advocaten, d.d. 02.11.2009,
Zie hier...

Radar uitzending: telefoonteam,

Zie hier...

waarin als laatste bureau Pals wordt genoemd.

Uit een publicatie in Het Parool, van 22.04.2010, 4e kolom, blijkt dat de Pals Groep tot voor kort op deze zwarte lijst stond.

Lees hier 4e kolom...

Quote:

“Van de zeven kantoren op de voorlopige zwarte lijst zijn er nu vijf over. Eerder besloot de Pals Groep vanwege de plaatsing op de lijst het beleid rond no-cure-no- pay-vergoedingen aan te passen. Het kantoor zal cliënten voortaan adviseren bij erkende aansprakelijkheid te kiezen voor het gewone uurtarief. SA-voorzitter Peter Langstraat is erg verheugd met de beslissing van de Pals Groep om het roer om te gooien. "Zij zijn verreweg de grootste speler op deze markt. Alleen hierom is onze actie al een succes."

Unquote

Daar het geld al betaald is, blijft er alleen een rechtszaak over.

Maar er is nog een andere weg, die je kunt proberen.

Uit bovenstaande blijkt dat de Pals Groep niet graag weer in een slecht daglicht wil komen te staan.

Schrijf een aangetekende brief aan de directie van de Pals Groep, waarin je het verhaal nogmaals uiteen zet gesteund door kopieen van het bewijs. Stel daarin dat je met de bewijzen naar de LSA zult stappen om aan te tonen dat de Pals Groep er nog steeds twijfelachtige praktijken op na houdt, zoals valse declaraties, en dat je ze daarvoor voor zal dragen om opnieuw op de zwarte lijst opgenomen te worden. Temeer daar zij elk contact weigeren om uitleg te geven. Claim ook de brieven

Verwijs in de brief naar de publicatie in Het Parool en de uitzendingen van Tros Radar.

Zeg dat je binnen 10 dagen een inhoudelijke reactie verwacht op je brief en dat je geen genoegen neemt met een briefje dat de zaak in behandeling is.

Omdat de Pals Groep contact weigert, kunnen ze het aangetekende stuk weigeren. Stuur daarom de brief ook een keer per normale post. Vermeldt het aangetekend zowel als per normale post verzenden in de brief. Als “pesterij” kan je de brief adresseren:

Aan de Directie van de Pals Groep
Afd. (twijfelachtige) declaraties/aanmelding bij LSA
etc.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 21, 2010 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Hardware ERror MAN

Ik heb de link geplaatst op mijn topic bij Radar daar leest Pals mee.
Verder hoop ik dat mensen goed nadenken mochten ze een belangenbehartiger
nodig hebben in de toekomst.
Als je leest wat voor een bijeenkomst ze houden op 2 september (hierboven vermeld) dan snap ik echt niet dat het NIS zijn naam daarvoor heeft geleend.
De extra schade wat ikzelf heb geleden door het gedrag van Pals, staat haaks
tegenover het onderwerp wat besproken wordt op 2 september.
Ik hoop echt dat NIS-- Bureau Pals er over aanspreekt, want het is niet normaal
wat ze cliënten aandoen. Dan spreek ik over mijn geval.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had al vrij snel antwoord van het NIS en ook nog eens zeer uitgebreid.
Het NIS zelf bestaat uit vrijwilligers en bedrijven kunnen er zich niet bij aansluiten
alleen individuele belangenbehartigers.
Ik kreeg genoeg informatie over wat ik nog allemaal kon ondernemen en tegen wie.

Dus er was werk aan de winkel vandaag.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vladja

Vorige week heeft de Palsgroep een verklaring gezet op het Tros Radar forum
en van te voren was ik al gebeld om een afspraak te maken met als doel, om alles recht te zetten.
Gisteren heeft dat gesprek plaatsgevonden in Maastricht bij Pals en het was fijn
om van ze te horen dat het allemaal anders had gekund.
De afwikkeling van mijn zaak was niet helder genoeg gemaakt voor mij door
hun Mr.R.v.D., waardoor ik niet was ingelicht over de wettelijke rente en over de declaratie hoefden we geen discussie te hebben.
Die was gewoon onjuist en er waren posten gedeclareerd door Mr.R.v.D.
w.o. vergaderingen, die niet hadden plaatsgevonden.

Ik mocht een bedrag noemen wat ik redelijk vond en dat heb ik gedaan.
Pals vond het genoemde bedrag zelfs zo redelijk dat ze er gelijk mee accoord zijn gegaan.

Van Mr.v.D. uit Maastricht heb ik tot op heden nog steeds niets vernomen
en de klacht tegen hem heb ik vorige week ingediend bij het NIS.
Laat het NIS ook maar oordelen of hij mij voldoende heeft bijgestaan in mijn
zaak en ik vind het van weinig empathie getuigen, als letselschadebehandelaar,
om mij zo te behandelen (nergens op antwoorden) en om geen verantwoordelijkheid te willen nemen voor zijn gemaakte fouten.
Mr.v.D. schrijft in de bijlage Nummer1 van Dagblad de Limburger, over die verantwoordelijkheid naar andere mensen toe, maar weigert zelf te doen
waar hij over schrijft. Te gek voor woorden.
Ik betreur de letselschadeslachtoffers die ooit met hem te maken zullen krijgen.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jeanne,
Mooi dat er een oplossing is gekomen. Helaas is deze wel erg typisch advocaatachtig tot stand gekomen. Meteen toegeven dat het anders had gekund en gemoeten (zonder aan te geven hoe) en dan vragen hoeveel u er nog voor over hebt. Uiteraard gaan ze dan meteen akkoord met het bedrag dat u noemt. Ze hadden namelijk de hele declaratie al afgeschreven door te bekijken wat de afhandeling van een klacht en een zaak zou kosten. Dat zal meer geweest zijn dat de openstaande nota. Als u had gezegd dat u er € 250,-- voor over had gehad, hadden ze dat ook meteen geaccepteerd.

En natuurlijk proberen ze op deze wijze de hele zaak snel uit de publiciteit te halen en u met een positief idee over Pals achter te laten.

Soms moet je dus even door dit toneelstukje heen kijken.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Marcel

Gedeeltelijk klopt het wat je zegt, maar hoe het wel had moeten gaan, weet ik natuurlijk en hebben ze me ook uitgelegd. Er was ook een PR-man bij en we hebben best een poos over en weer onze mening kunnen geven.
Mr.v.D. had bij de eindafhandeling alles goed moeten uitleggen en het niet even per telefoon moeten doen. Daardoor is niet alles uit de verf gekomen toen en
ik neem het Mr.R.v.D. erg kwalijk nog steeds, dat hij zijn verantwoording nooit heeft willen nemen. De declaratie met posten die niet hebben plaatsgevonden behoefde
geen discussie en was gewoon duidelijk door de bewijzen die ik had.

Ik hoop dat het NIS de klacht tegen Mr.R.v.D. fatsoenlijk zal afhandelen en dan kan het boek dicht voor mij.
De erkenning van alles was ook belangrijk voor mij en ik weet niet of ze dat hadden toegegeven als ze vonden dat ik geen gelijk had.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak kan je rechtsom je gelijk halen, maar soms moet het helaas linksom. Sluit het af en ga verder. Ben blij dat de "alternatieve" route voor je gewerkt heeft.

Je zal er weinig verder over horen, maar deze jurist wordt ondergronds in zijn beroepsgroep en als letselschade-advocaat wel degelijk op z'n vestje gespuugd. Met een scheef oog door je collega's aangekeken te worden en contact vermijdend (daar wil ik niet mee gezien worden) komt hard aan.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 08:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van D. Letselschade
T.a.v. de heer mr. R.M.J.T. van D.
MAASTRICHT

D, 11 september 2010

Geachte heer Van D,

Allereerst breng ik mijn schrijven d.d. 27 augustus 2010 bij u in herinnering. Hierop heb ik tot op heden nog geen reactie ontvangen. Zoals u misschien al hebt opgemaakt uit de berichtgeving op de internetforums, is de heer mr. J.F. S.(de huidige algemeen directeur van de Pals Groep) inmiddels over de brug gekomen door aan te geven, dat hij een geldbedrag aan mij zou betalen, overigens niet tegen finale kwijting. Dit is de uitkomst van een bespreking die ik met hem heb gehad op het kantoor van de Pals Groep te Maastricht d.d. 7 september 2010.

De heer mr. J.F. S. refereerde in die bespreking nog naar een onderhoud dat hij met u de week ervóór zou hebben gehad. Ik neem aan, dat u daardoor inmiddels volledig op de hoogte bent van de gang van zaken.

De huidige directeur van de Pals Groep heeft, na het bestuderen van de stukken, aangegeven dat er destijds bij de afwikkeling van mijn letselschadezaak in 1996 door u inderdaad fouten zijn gemaakt. Het verbaast me, dat u nog steeds geen excuses hebt gemaakt naar mij toe en eigenlijk ben ik van mening dat u de stap had moeten zetten die de Pals Groep heeft gezet omdat u niet slechts een gewone werknemer was ten tijde van de afwikkeling van mijn zaak maar een medevennoot en directeur bij dat bedrijf.

Dan heb ik het niet eens zozeer alleen over de kwestie rond mijn misgelopen wettelijke rente, maar ook over de valse declaratie die u hebt verzonden bestaande uit vijf posten met werkzaamheden die
aantoonbaar nooit zijn verricht. Zo is er één post van het houden van een vergadering/overleg met mij van ca. 3,5 uur terwijl ik destijds aantoonbaar op een paar honderd kilometer verwijderd was
van de plek waar die vergadering zou hebben plaatsgevonden.

De columns die u hebt geschreven voor de Limburger, getuigen weliswaar van een goed inzicht van hoe het zou moeten gaan in de behandeling van een letselschadezaak, maar u moet dan zelf wel het goede voorbeeld geven en niet dezelfde fout maken waar u zelf zo'n hekel aan lijkt te hebben, namelijk geen verantwoording nemen.

Woensdag 15 september aanstaande zal ik deze brief die ik inmiddels aan u heb gezonden per fax en post, ook op verschillende fora plaatsen, omdat de mensen op de hoogte willen blijven hoe het verloop
in deze zaak is en wat u onderneemt om het voor eens en altijd op te lossen.

U begrijpt dat ik mijn zaak helaas nog steeds niet kan afsluiten, mocht u besluiten om wederom geen reactie naar mij toe te geven.
Dan zal ik verder moeten gaan op de door mij ingeslagen weg, om alsnog mijn recht en excuses te krijgen in deze NeverEndingStory, maar dan van uw persoon.

Uw brief van 23-04-2010 heb ik als zeer grievend ervaren, omdat u daarin de volledige verantwoordelijkheid/schuld bij mij neerlegt en daarmee dus de zaken omkeert.

Graag verneem ik binnen 7 dagen na dagtekening van dit schrijven of u met mij in bespreking wilt en verneem ik binnen diezelfde termijn uw schriftelijke reactie op de verdere
inhoud van dit schrijven.

Hoogachtend,

Jeanne v.V.

Deze brief heb ik aan Mr.v.D. gestuurd, omdat ik vind dat hij mij in een gesprek
o.a. uitleg verschuldigd is. Zelf heeft hij in het verleden ook jaren moeten strijden als letselschadeslachtoffer om genoegdoening te krijgen, dus hij weet hoe het is voor mij en hoe het werkt.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

jeanne52

Spijtig dat je zo'n brief moet schrijven, maar het is wél goed dat je die hier publiceert en daarmee andere consumenten inlicht over de praktijken van dit bedrijf. Andere consumenten kunnen dan hier hun voordeel mee doen en meer bewust besluiten of ze wél of geen zaken willen doen met deze firma.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.