Johanverbeek
door Johanverbeek May 11, 2021 om 21:25
Geldzaken & recht

Pand verhuren

Ik heb een bedrijfs hal ik ben hier eigenaar van
Ik geef deze netjes op in box3
Nu wil ik deze gaan verhuren
Moet ik dit op geven bij belasting
Als in komen
En bij uwv ik heb namelijk ook aan vulling tozo regeling van wegen corona
Graag hoor ik uw reactie

1695 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 11, 2021 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een bedrijf hebt, hebt u ongetwijfeld een boekhouder. Stel daar uw vraag eens.

Maar als die bedrijfshal niet in de boekhouding van uw bedrijf is opgenomen, en dat neem ik aan omdat u het over box 3 hebt, zijn de huuropbrensten vrij van belasting en ook niet van belang voor Tozo.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 11, 2021 om 23:01
16843 Antwoorden / 202 Vragen

??? Zie:    https://www.onlinebedrijfsmakelaar.nl/blog/verhuur-bedrijfspand-inkomstenbelasting/  waar toch echt iets anders is gemeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 11, 2021 om 22:52
16843 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al een verwijzing naar 'higher level' maar zie inmiddels deze info: https://www.onlinebedrijfsmakelaar.nl/blog/verhuur-bedrijfspand-inkomstenbelasting/
Het lijkt mij dus zinvol dat u deze vraag voorlegt aan uw (een) belastingadviesur.

En zie in ieder geval deze info m.b.t. ook eventuele andere fiscale consquenties (BTW) https://www.btwvoordummies.nl/sites/default/files/Bedrijfspand_huren_en_verhuren.pdf

Redacteur
door Redacteur - May 12, 2021 om 09:40
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Het forum Vraag & Beantwoord is specifiek bedoeld voor vragen van consumenten, daarom sluiten we de vraag. Ondernemers kunnen, zoals Sjoppy ook aangeeft, te rade gaan op het forum Higerlevel.

De redactie