sp
door sportage Dec 25, 2012 om 12:06
Geldzaken & recht

Paspoort opsturen

Ik heb een vraag over het opsturen van een Paspoort.
Wij gaan in mei naar China daar hebben wij een visum voor nodig maar dan moet je je paspoort opsturen naar het reisbureau of naar een bureau die dit voor je regelt maar volgens mij mag dat helemaal niet ?

17915 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 25, 2012 om 12:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar niet naar China?

Of mag of niet, als je een visum wilt hebben dan zal je toch daar aan mee moeten werken. Je kan natuurlijk het paspoort zelf brengen, maar ze zullen het een paar dagen willen houden.

tenormin
door tenormin - Dec 25, 2012 om 12:31
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zou dit a.s. Donderdag even opnemen met de Nederlandse Ambassade. 't Lijkt me inderdaad vreemd een paspoort zelfs op te sturen naar een reisbureau, nooit van gehoord. En mocht dit inderdaad zo zijn (??) zou ik het risico van verzenden per post NOOIT doen.

diumenge
door diumenge - Dec 25, 2012 om 12:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alternatief is natuurlijk zelf je visum regelen, maar ook dan moet je een aantal dagen wachten.

[quote]As from July 5, 2012, visa processing time will be 4 working days for the passport holders of the following countries:

Netherlands, Belgium, Luxembourg, Austria, Czech, Denmark, Estonia, Finland, Germany, Greece, Iceland, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, France. bron

dearagain
door dearagain - Dec 25, 2012 om 20:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*vragen staat vrij, maar weigeren ook!

sy
door sylli - Dec 25, 2012 om 21:36
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 25 dec 2012, 12:31]Zou dit a.s. Donderdag even opnemen met de Nederlandse Ambassade. (...)

Welke Nederlandse Ambassade? Vraagsteller is toch gewoon in Nederland?

Ontopic: Het komt vaak voor bij reisorganisaties die groepsreizen naar bijvoorbeeld China organiseren, dat zij van de reizigers het paspoort vragen voor een paar dagen. Bij de Chinese Ambassade in Den Haag wordt dan in 1 keer een soort van groepsvisum aangevraagd door de reisorganisatie. Heb het al wel vaker gezien daar dat een medewerker van de reisorganisatie dan een hele stapel paspoorten bij zich heeft daarvoor.
Het is niet zo dat het niet "mag", je paspoort een paar dagen afgeven aan iemand anders, maar of het verstandig is, is een andere vraag. Maar ik neem aan dat de reisorganisatie waar je de reis hebt geboekt gewoon betrouwbaar is en geen gekke dingen zal uithalen met de paspoorten.
Als je het echt niet vertrouwt, kun je uiteraard zelf (persoonlijk) bij de Chinese Ambassade een visum aanvragen (kosten ongeveer 75,- euro). Maar dan ben je ook gewoon een paar dagen tot een week je paspoort kwijt en moet je dus ook 2 keer de trip naar de ambassade maken.

tenormin
door tenormin - Dec 25, 2012 om 21:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

sylli, waarom geciteerd: is toch een normaal antwoord om het even na te vragen bij de eigen Ambassade? Die weten immers van de hoed en de rand.

sy
door sylli - Dec 25, 2012 om 23:15
250 Antwoorden / 40 Vragen

@tenormin: nogmaals: welke Nederlandse Ambassade?!?
Vraagsteller is toch gewoon in Nederland en gaat in mei 2013 op vakantie naar China? Of lees ik dat nou helemaal verkeerd?

tenormin
door tenormin - Dec 25, 2012 om 23:35
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoon voor info was mijn eerste antwoord bedoelt. Zal het uitspellen: Nederlandse Visumdienst & Ambassade informatie, Laan van Nieuw Oost Indië 1 E, 2593 BH Den Haag. of info@visuminfo.nl

welterusten, Sylli.

sy
door sylli - Dec 26, 2012 om 00:30
250 Antwoorden / 40 Vragen

Sinds wanneer is dat een Nederlandse Ambassade?!? Nederlandse ambassades heb je alleen in het buitenland; dat zijn namelijk de diplomatieke vertegenwoordigers van Nederland in een ander land.

Die Nederlandse Visumdienst &Ambassade Informatie welke je de vraagsteller aanraad als infobron, is gewoon een commercieel bedrijfje.

jo
door jorisw - Dec 26, 2012 om 15:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 25 dec 2012, 23:35]Gewoon voor info was mijn eerste antwoord bedoelt. Zal het uitspellen: Nederlandse Visumdienst & Ambassade informatie, Laan van Nieuw Oost Indië 1 E, 2593 BH Den Haag. of info@visuminfo.nl

welterusten, Sylli.

Doe je dit nu expres, mensen altijd op het verkeerde spoor zetten?

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 26, 2012 om 20:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Aangetekend versturen en tot nu toe ging het goed.

Alleen ging ik naar ander land maar als je 2 dagen kwijt bent voor aanvraag en ophalen is het rendabel.

Alleen wel tijdig doen want als het zoek raakt via de post moet je een nieuwe aanvragen!