gn
door gnosis Oct 9, 2006 om 17:19
Geldzaken & recht

Pay pal

ik heb me vandaag gratis aangemeld bij www.paypal.nl

is pay pal veilig met betalen?

ervaringen graag!!

Als ik bv 100 euro overmaak naar duitsland met abnamro INTERNET REKENING  wat is dan goedkoper ABNamro of PAY PAL. ?

mvg,

john

1213 4 Rapporteer

miem
door miem - Oct 9, 2006 om 17:31
69 Antwoorden / 29 Vragen

hoi als je het hebt over betalen op Ebay, dan is het voor de koper gratis en je aankoop is nog verzekerd ook. Ik doe veel Ebay aankopen in America en de americanen willen niet anders dan paypal. Ik heb er nog nooit moeilijkheden mee ondervonden. Wel met het internationaal overschrijven per bank naar Duitsland.

gn
door gnosis - Oct 9, 2006 om 17:50
2 Antwoorden / 8 Vragen

maar ik moet geld over schrijven van abn amro naar pay pal account,

anders kun je niet betalen.

is dat dan helemaal gratis?

en als ik niet naar ebay maar naar een andere bank geld overmaak is dat dan helemaal gratis?

ps wat zijn de kosten uit de usa voor verzending?

scroogy
door scroogy - Oct 10, 2006 om 11:05
367 Antwoorden / 20 Vragen

Ik gebruik Paypal al jaren voor het betalen van aankopen via veilingen als ebay en marktplaats.

Nooit problemen mee gehad, zelf een keer aanspraak gemaakt op de bemiddeling en restitutie wegens niet geleverde goederen. Is allemaal goed verlopen, alleen vervelend dat veel in het engels is.

Voor Paypal betaal je als ontvanger provisie, voor betalen is het gratis.

Internationale bankoverschrijving is met gebruik van BIC en IBAN gratis dus voor ontvangers goedkoper.

Voor jou als betaler is er geen prijsverschil, Paypal is wel eenvoudiger en veel sneller.

miem
door miem - Oct 10, 2006 om 11:13
69 Antwoorden / 29 Vragen

ik heb helaas geen ervaring met de kosten van geld overmaken via Pay Pal, ik betaal zoals ik al schreef mijn Ebay aankopen via Pay pal en dat is gratis.
Maar de verkoper betaald er wel voor. maar ik weet niet hoeveel. De verzend kosten van uit de USA vallen mee, meestal rondom de 10 dollar
voor een pakketje.

vr. gr.Willem