sira
door sira Aug 18, 2020 om 09:48
Geldzaken & recht

Paypal

Beste allen,

Kan iemand mij zeggen of Paypal mailtjes verstuurd in de hoop dat de ontvanger een account aanmaakt?
Ik ontvang namelijk een e-mail waarin vermeld: Precision Sample, LLC has sent you €20.00 EUR

Normaliter worden dit soort berichten door mij direct als spam aangemerkt, alleen deze intrigeert mij om de volgende redenen:
1) Alle links in de mail waarop ik mijn muisaanwijzer plaats, voeren terug naar Paypal (https://www.paypal.com/............)
2) Ik heb geen Paypal account (ook nooit gehad en ook niet van plan er eentje aan te maken).
3) Ik weet niet wie of wat LLC is.
4) Waarom zou een onbekende (LLC) mij € 20,- via Paypal sturen.

Weet iemand of dit een reclamemail is of toch een phishingmail?

8641 24 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Aug 18, 2020 om 09:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is gewoon spam. Waarom zou iemand die je niet kent je geld toesturen.

sira
door sira Aug 18, 2020 om 09:59
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dat vermoedde ik al. Jij noemt het spam en ik een reclamemail (beide voor mij hetzelfde en dus ongewenst), want ook de sender ip is van Paypal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2020 om 09:56
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ga er vanuit dat het een phishing e-mail is. Doe melding bij valse-email@fraudehelpdesk.nl middels doorzenden van de e-mail naar hen.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Aug 18, 2020 om 10:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Doet u mee aan enquetes? Google search levert op "OpinionBar is a consumer panel, which originated in the Netherlands in the early 21st century. OpinionBar is owned by MetrixLab B.V., a market research company based in Rotterdam, the Netherlands. As of 18 March 2020, the OpinionBar panel is managed by Precision Sample, a U.S. based MetrixLab affiliate."

https://www.opinionbar.com/Footer/Privacy

https://www.precisionsample.com/

sira
door sira Aug 18, 2020 om 10:24
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is een hele goeie sprietje, dank.

Ik ben inderdaad al ruim 15 jaar lid bij Opinionbar. Dit is dus het moment om met hen te stoppen.
Zo zie je maar weer, je doet er zelf alles aan om niet met je emailadres te strooien, heb geen facebook, twitter of andere onzin en een enquête-panel (waar het altijd goed is gegaan) gaat nu je gegevens op straat gooien.

sw
door swat1500 - Aug 18, 2020 om 10:14
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen PayPal account hebt krijgt u ook geen mails van PayPal.

sira
door sira Aug 18, 2020 om 10:26
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Blijkbaar dus wel

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2020 om 10:25
16827 Antwoorden / 202 Vragen
sira
door sira - Aug 18, 2020 om 10:30
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor alle antwoorden.

Sprietje zal het bij het juiste eind hebben.

Ik heb voor 100% zeker géén Paypal account en ook nooit gehad. Toch is het sender ip 173.0.84.227 van Paypal.

sira
door sira - Aug 18, 2020 om 10:41
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zie nu zojuist het volgende: ik ga naar Opinionbar om mijn saldo te laten uitbetalen en om mij daarna uit te schrijven en daar constateer ik dat Opinionbar € 20,- ten gunste van mij aan Paypal heeft overgemaakt.

Om aan dit geld te komen, kan ik dit gewoon zonder account claimen of ben ik verplicht een account bij Paypal aan te maken?
Indien ik een account moet aanmaken, kan ik dat (na ontvangst van het bedrag) weer verwijderen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2020 om 10:54
16827 Antwoorden / 202 Vragen

De reactie van @SPRIETJE verbaast mij in hoge mate en is m.i. ook volstrekt onjuist.
Ik ben zelf al jaren regelmatig actief voor OpinionBar en heb daar nooit iets onregelmatigs mee ervaren. Het is een enquetebureau dat voor uitgevoerde enquetes €1,15 op een account plaatst (was € 1,00 tot eind 2019) en op het moment dat een saldo van € 10,00 is bereikt kun je als deelnemer dat saldo zelf opvragen. Het gespaarde bedrag wordt dan ook netjes op het door deelnemer opgegeven bankrekening gestort. Hier is helemaal geen sprake van tussenkomst door bijv. PayPal en zeker NOOIT meldingen van de zijde van OpinionBar middels een e-mail. Men merkt zelf wanneer het geld is bijgestort. Ik ontving m.b.t. betalingen aan mij nog NOOIT een e-mail.

PayPal z\end geen e-mails en OpinionBar uitsluitend als men kan deelnemen aan een enquete waarna men moet inloggen om deel te kunnen nemen.
(Hetgeen dan kan indien men binnen de doelgroep valt of dat er al voldoende respontenden zijn geweest).

Er is dus in dit opzicht geen enkele reden om de deelname te beëindigen.  Zie bijv.deze: https://www.opinionbar.com/Home/LogIn?lang=nl  Ik zie ook nog een waarschuwing van Radar uit 2012 die ook onjuist is.

sira
door sira Aug 18, 2020 om 11:36
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Zie hieronder mijn reactie aan sprietje. Op hun site blijkt nu dat er niet meer naar je bankrekening wordt overgemaakt, maar dat je alleen nog maar kunt kiezen voor Paypal of cadeaubonnen.
Ik heb geen verzoek ingediend bij Opinionbar om welk bedrag dan ook aan mij over te maken, laat staan dat ik een keuze heb kunnen maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 18, 2020 om 17:13
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zie mijn reactie n.a.v. de reactie van @MARITA5. Ik ben als deelnemer wel op de hoogte van de samenwerking maar ben nooit geïnformeerd over betaling via PayPal. Toen ik begon aan mijn reactie had ik die van @SIRA nog niet gezien.

Ik heb nog (net) onvoldoende saldo om betaling te verzoeken. En als men inderdaad via PayPal uitbetaald behoeft dat op zich geen probleem te zijnzei het dat dan ook weer een andere partij privé gegevens heeft / het bankrekeningnummer kent. En ik ga nog bij mij zelf te rade of ik dat wel wenselijk vind.

@SPIETJE, mijn excuses nu blijkt dat ik (nota bene als regelmatig deelnemer) niet op de hoogte ben van deze wijziging van betaling en mijn reactie dus onterecht is. Hoe dan ook is het wel opvallend dat @SIRA geen betalingsverzoek heeft gedaan. Het kan dus m.i. geen kwaad dat @SIRA een keer inlogt bij Opinionbar en kijkt wat er aan saldo staat. De uitbetaling van € 20,00 behoeft dus niet 'onregelmatig te zijn'. Ik ben dus wel benieuwd waarmee men bij de fraudehelpdesk reageert.

Donuts
door Donuts - Aug 18, 2020 om 11:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Ik zie nu zojuist het volgende: ik ga naar Opinionbar om mijn saldo te laten uitbetalen en om mij daarna uit te schrijven en daar constateer ik dat Opinionbar € 20,- ten gunste van mij aan Paypal heeft overgemaakt.

Om aan dit geld te komen, kan ik dit gewoon zonder account claimen of ben ik verplicht een account bij Paypal aan te maken?
Indien ik een account moet aanmaken, kan ik dat (na ontvangst van het bedrag) weer verwijderen?

Dat zou mijn 2e vraag geweest zijn, hoe u door Opinionbar altijd uitbetaald werd.:-)) Ik trek nu dus de conclusie dat hun wijze van uitbetalen is gewijzigd.

U zult een Paypal account aan moeten maken om aan die 20 euro te komen.

Aanvulling: om uw Paypal account daarna te verwijderen, zie link. Let vooral hier op: Verwijder voordat u uw rekening sluit al uw informatie, zoals uw bankrekening- en creditcardgegevens.

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-een-paypal-rekening-opheffen-faq1215

sira
door sira Aug 18, 2020 om 11:22
2322 Antwoorden / 24 Vragen

(Ook voor @heremietkreeft) Er is daar dus wel degelijk iets gewijzigd.

Mijn beloningen werden altijd overgemaakt naar mijn bankrekening. In dit geval heb ik niet gevraagd mijn beloning uit te betalen. Toch maken zij over.
Nu ik op de site van Opinionbar zit, zie ik voor het eerst dat er ook gekozen kan worden voor diverse cadeaubonnen, maar ook dat is mij niet gevraagd. Op de (verkleinde) schermafdruk wordt bij Paypal het bedrag genoemd. Ik heb inmiddels Opinionbar een bericht gestuurd met de vraag waarom zij dit ineens zo doen. Heel vreemd allemaal.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 18, 2020 om 11:38
2039 Antwoorden / Vragen

Ik snap die angst voor PayPal niet. Als dat bureau inderdaad legit is zouden ze best op deze manier geld kunnen sturen. Open een account, kost niets en laat dat geld storten, maak het over naar de bank en sluit die rekening weer.

sira
door sira Aug 18, 2020 om 12:54
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Het heeft niets met angst te maken, maar ik heb geen zin in al dat gedoe. Ik doe redelijk veel op het internet, maar ik hoef niet overal een account te hebben. Misschien heeft dat wel met mijn leeftijd te maken.

Ik werk al vanaf 1983 op pc's, de IBM Commodore, de Tulip. In 1991 op het internet gegaan, dus ik ben geen nieuwkomer. In al die jaren heb ik nog nooit een virus gehad en ik klik niet zonder meer op ieder bericht dat ik ontvang, vandaar dat ik mijn vraag hier heb gesteld.
Als ik iets op het internet koop (en dat doe ik best regelmatig), doe ik dat op veilige websites en geen onbetrouwbare dropshippers of eendagsvliegen, en heeft het product een bepaalde waarde dan betaal ik met mijn creditcard. Ik bestel ook weleens bij AliExpress en ook dan gebruik ik mijn creditcard, dus Paypal heeft in mijn ogen geen toegevoegde waarde.

Ik heb nu noodgedwongen een account aangemaakt bij Paypal, maar als ik alleen al zie hoeveel pagina's voorwaarden ik moet doorlezen, want ja, die lees ik, en ik heb het geld laten overboeken naar mijn bankrekening. Zodra ik antwoord heb van Opinionbar waarom zij dit hebben gedaan, zal ik het account bij Paypal weer verwijderen. Ik wens namelijk te bepalen waar ik een account aanmaak en mijn gegevens achterlaat, niet een ander.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 18, 2020 om 14:27
2039 Antwoorden / Vragen

Waarmee u dan precies heeft gedaan wat ik suggereer. Ik zou er de volgende keer dan een vrolijk gezicht bij opzetten in plaats van al die frisse tegenzin. We worden allemaal ouder en dat resulteert al in genoeg gemopper.

marita5
door marita5 - Aug 18, 2020 om 15:27
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sira ,

Nieuwe site , Geweldige Functies

Als lid van Opinionbar zijn we verheugd om met u te delen dat we een bijgewerkte versie van de site hebben gelanceerd boordevol nieuwe functies om uw enquête-ervaring te verbeteren. Hoogtepunten van de nieuwe site zijn onder meer:

Meer enquêtes! We zijn een partnerschap aangegaan met ons zusterbedrijf Precision Sample, een van de belangrijkste panelbedrijven in marktonderzoek, om OpinionBar op hun platform te lanceren. Met dit partnerschap krijgen OpinionBar-leden toegang tot klantenonderzoeken van Precision Sample, waardoor het aantal beschikbare onderzoeken aanzienlijk toeneemt.
Verhoogde beloningen! U zult nu merken dat de beloningen op het platform aanzienlijk worden verhoogd, soms tot 10 (dollar, euro of pond) of meer per enquête.
Meer beloningsopties! U heeft nu de mogelijkheid om te kiezen uit een breed scala aan opties bij het inwisselen van uw enquête-inkomsten. De opties variëren per land, waaronder directe PayPal-betalingen voor contante beloningen en een breed scala aan digitale cadeaubonnen van Amazon, Apple Music, Airbnb en nog veel meer.
Verhoogde gegevensbeveiliging! OpinionBar wordt nu gehost op een nog veiliger platform waar alle gegevens voor uw veiligheid worden versleuteld. Als onderdeel van onze inspanning om uw essentiële informatie te beveiligen, beëindigen we directe bankoverboekingen voor het inwisselen van beloningen en verwijderen we alle bankrekeninggegevens uit onze systemen. U heeft PayPal beschikbaar voor contante beloningen.
Nieuw Verwijs een vriend programma! Nu kunt u uw vrienden en familie over OpinionBar vertellen en ervoor worden beloond! Voor elke vriend die u doorverwijst die meedoet en een enquête invult, storten we 2 dollar, euro's of ponden op uw account en u kunt er zoveel verwijzen als u wilt.

We zijn verheugd dat u deelneemt aan het volgende hoofdstuk van Opinionbar en danken u voor uw voortdurende deelname aan onze enquêtes.
Met vriendelijke groet,
Het hele MetrixLab en Precision Sample Team

sira
door sira Aug 18, 2020 om 16:05
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel Marita5.

Niet eerder gezien en dat komt waarschijnlijk omdat je altijd een link ontvangt waarna je direct doorgestuurd wordt naar de enquête. Ben blijkbaar niet de enige, want Heremietkreeft is ook nog in de veronderstelling dat het naar je bankrekening wordt overgemaakt.

Ik wacht nog de reactie af van Opinionbar op mijn bericht, want ik heb niet om een uitbetaling verzocht, dus ik begrijp niet waarom ze dit nu ineens doen.

marita5
door marita5 Aug 18, 2020 om 16:12
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , Deze informatie staat op hun site , als u klikt op New Site , Great Features ( in het groen ) Ik heb de tekst met Google Vertaald https://www.opinionbar.com/Home/LogIn? Misschien heeft het te maken met dat uw bankgegevens uit het systeem verdwijnen .

Donuts
door Donuts Aug 18, 2020 om 16:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Marita, Google Translate was niet eens nodig, de site is er in vele talen, ook dus een Nederlandse weergave  https://www.opinionbar.com/Home/LogIn?ReturnUrl=%2fMs%2fSurveys

Donuts
door Donuts Aug 18, 2020 om 16:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Sira: waarom ze nu tot uitbetaling overgaan, staat in de voorlaatste alinea van de tekst die Marita heeft neer gezet.

marita5
door marita5 Aug 18, 2020 om 17:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@sprietje , Ik had de Nederlandse weergave niet gezien , ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is .

sira
door sira Aug 18, 2020 om 19:28
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Jullie ook bedankt voor het meedenken, goede tips en behulpzaamheid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2020 om 17:59
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA,  u geeft aan dat u in de e-mail links ziet die verwijzen naar PayPal en u niet weet wat LCC is. Nu ik n.a.v. de reactie van o.a. @MARITA5 op i-net zoek met de zoeknaam Precision Sample LLC zie ik dat het een onderzoeksorganisatie is, te vergelijken met KANTAR, voorheen TNS/Nipo / vpoorheen Nipo. Dat er een relatie is met OpinionBar resp. OpinionBar is samengegaan met / opgegaan in Precision Sample LCC had u zelf ook al opgemerkt.

Zie o.a dit: https://www.mapquest.com/us/colorado/precision-sample-llc-369504432; dit https://precisionsample.com/ en bijv. ook deze: https://www.linkedin.com/company/precision-sample-llc  Als al in een andere re-reactie door mij aangegeven behoeft het dus geen spam/phishing te zijn  als er niet om 'een tegenprestatie' wordt gevraagd.

sira
door sira Aug 18, 2020 om 19:28
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je. Ik had alleen op LCC gezocht (zonder precision-sample) en LCC zei mij totaal niets. Ik ben alleen al blij dat ik niet de enige ben die niet op de hoogte was van betalingen van Opinionbar via Paypal, want jij dacht ook nog steeds dat het rechtstreeks naar je bankrekening ging.
Had ik het wel geweten dan was er bij mij direct een lichtje opgegaan en had ik hier niet eens een topic over geopend. Voor hetzelfde geld had ik de email van Paypal zelfs verwijderd :-((

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 19, 2020 om 09:11
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, ik zou dat denk ik ook hebben gedaan.

ekiem
door ekiem - Aug 18, 2020 om 19:45
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavons Sira,
Ik zie nu zojuist het volgende: ik ga naar Opinionbar om mijn saldo te laten uitbetalen en om mij daarna uit te schrijven en daar constateer ik dat Opinionbar € 20,- ten gunste van mij aan Paypal heeft overgemaakt.

Ook ik doe mee aan het invullen van enquetes en omdat ik een berg bol.com bonnen heb laat ik dit nu ook uitbetalen via Pay-Pal. Heb nooit zo'n acconnt gehad maar speciaal voor dit doel aangemaakt. Ben voor de rest ook niet van plan er veel mee te gaan doen.

Krijg de indruk dat Pay-Pal wel oké is . Werkt voor de rest prima.

Ekiem

sira
door sira Aug 18, 2020 om 21:02
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Zo zie je maar weer, jij weet niet meer wat je met de bonnen aan moet, terwijl ik juist Bol.com bonnen leuk vind. Ik heb met die bonnen al 2x een nieuwe gsm gekocht, een De'Longhi volautomaat en diverse andere (de wat meer luxe/duurzame) artikelen.Terwijl het geld bij Paypal (wat ik overboek naar mijn bank) wordt gebruikt voor boodschappen.
Heerlijk winkelen met Bol.com bonnen, het voelt aan alsof je gratis aan het winkelen bent.

justmeagain
door justmeagain - Aug 19, 2020 om 00:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

Sender IP is volgens u van PayPal. Knap dat u alle op ranges van Paypal heeft gevonden.
PayPal wordt er niet beter van als u een account aanmaakt. PayPal is een betrouwbare partij voor het doen van en ontvangen van betalingen. De scan zit duidelijk ergens anders want PayPal bedelt niet om klanten op deze wijze.

sira
door sira Aug 19, 2020 om 13:41
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben in de bron van het bericht gaan zoeken en daar vond ik de sender ip (173.0.84.227) en dat is PayPal Inc in San Jose Californië.

Op
door Opa Eus - Aug 19, 2020 om 13:18
41 Antwoorden / 18 Vragen

Ook wij worden momenteel overspoeld met Cookies, mails etc. Aan het afzendadres kan je al vaak zien dat het allemaal NEP is. Niets krijg je voor niets in de zin van het aangebodene. Uitzonderingen als het weer, corona etc.
Laat je niet gek maken. Gewoon gelijk in de spam doen ook al lijkt het aanlokkelijk om te openen met de gedachte geld of iets anders GRATIS te krijgen.
Niet openen dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sira
door sira Aug 19, 2020 om 13:31
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik constateer dat je niet alle berichten in dit topic hebt gelezen. Het bleek dat dit niet NEP was. Ben dus blij dat ik het niet direct in de spam heb gedaan en dat ik door de twijfel hierover een topic heb geopend, maar ook zelf ip-adres heb gecontroleerd, want had ik dat alles niet gedaan, dan had ik € 20,- weggegooid.

Op zich is het internet niet moeilijk hoor, als je altijd maar zorgt dat je een gezonde achterdocht hebt.

mo
door mof - Aug 19, 2020 om 13:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Antwoord 4) Waarom zou een onbekende u nou 20€ sturen?

ZEgt volgens mij voldoende ... Hoef je niet op dit forum te vragen want je weet al wat het antwoord zal zijn.

sira
door sira Aug 19, 2020 om 13:34
2322 Antwoorden / 24 Vragen

In dit geval bleek het niet om een onbekende te gaan. De naam van de instantie was mij alleen totaal onbekend, maar later, met dank aan Sprietje, vielen alle puzzelstukjes in elkaar.

ja
door januitgroningen - Aug 19, 2020 om 14:54
53 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens is er niets verkeerd aan PayPal.

Je kan namelijk tegenwoordig ook per iDeal betalen via PayPal.

Makkelijk in het geval van buitenlandse transacties, waar geen iDeal voorhanden is. En waar wel vrijwel altijd de optie 'PayPal' wordt aangeboden.

Dit ter aanvulling als tip. Want de optie zie je niet aan de buitenkant. Alleen, nadat je een account hebt aangemaakt. Het was namelijk vroeger alleen bekend van de creditcards, en ze bieden nu dus ook de optie van 'iDeal'

Ma
door Master Wim - Aug 19, 2020 om 15:01
12 Antwoorden / Vragen

Je krijgt alleen mail van paypal als je daar ook een account hebt en dan  beginnen ze met je naam zoals in je account

sira
door sira Aug 19, 2020 om 21:04
2322 Antwoorden / 24 Vragen

In dit geval is dat onjuist. Heb nog nooit een account bij Paypal gehad. Opinionbar heeft blijkbaar mijn email doorgegeven aan Paypal toen ze het geld ten gunste van mij hebben overgeboekt. De mail was dan ook gericht aan mijn emailaccount (info@............nl)

he
door henkie.penkie - Aug 19, 2020 om 15:47
149 Antwoorden / 0 Vragen

Niet op reageren banken maken nooit geld over via zulke berichten/
als er een link bij staat open deze nooit en te nimmer ze kunnen je zelfs om geld gaan vragen om het aan jou toegekende geld in bezit te krijgen . Dus mooi niet intrappen. en per direct uit je mailbox verwijderen en ook de prullenmand  leeg maken. En nogmaals geef nooit je rekeningnummer en je pin pas nummer want da ga je zeker de boot in.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 19, 2020 om 16:11
2039 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om deze bijdrage.

sira
door sira Aug 19, 2020 om 21:05
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Lees alle berichten even, dan is het je duidelijk

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 20, 2020 om 11:11
2039 Antwoorden / Vragen

Ik héb alles gelezen, daarom weet ik het juist niet.

sira
door sira Aug 20, 2020 om 11:56
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Het probleem is al opgelost.

Paypal heeft, nadat ik eergisteren een account heb aangemaakt, de € 20,- van Opinionbar al op mijn rekening gestort. Daarbij hebben ze ook € 0,06 + € 0,01 aan mij overgeboekt. Weet niet waarom.

Ta
door Taichita - Aug 19, 2020 om 17:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Niet op reageren
Zo komen ze je aan je gegevens
En vooral als je geen account hebt

sira
door sira Aug 19, 2020 om 21:07
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Lees alle berichten even, dan is het je duidelijk

koekeloer
door koekeloer - Aug 20, 2020 om 11:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

Als u geen account heeft kan er nooit geld naartoe zijn gestuurd

sira
door sira Aug 20, 2020 om 11:58
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Om die € 20,- te kunnen ontvangen, heb ik eergisteren een account bij Paypal moeten aanmaken.

Paypal heeft de € 20,- van Opinionbar al op mijn rekening gestort. Daarbij hebben ze ook € 0,06 + € 0,01 aan mij overgeboekt. Weet niet waarom.
Het probleem is bij dezen opgelost.

am
door amelissen - Aug 20, 2020 om 12:03
77 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry hoor, maar u heeft geen Paypal account, dus dan kan er toch ook geen mail door Paypal gestuurd worden. Is toch simpel.
Het is gewoon een algemene phishing mail van iemand die hoopt dat u inlogt op uw bestaande paypal account en daarmee de gegevens vrijgeeft.

LLC staat voor Limited Liability Company, de Engelse vertaling van B.V.

marita5
door marita5 Aug 20, 2020 om 12:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@amelissen , lees de reacties eens door . probleem is opgelost .

marita5
door marita5 - Aug 20, 2020 om 12:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie Ts

DOOR SIRA 20 AUG. 2020 OM 11:56
312 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

HET PROBLEEM IS AL OPGELOST

Paypal heeft, nadat ik eergisteren een account heb aangemaakt, de € 20,- van Opinionbar al op mijn rekening gestort. Daarbij hebben ze ook € 0,06 + € 0,01 aan mij overgeboekt. Weet niet waarom.

sira
door sira Aug 20, 2020 om 12:48
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je Marita5. Krijg het gevoel dat alleen de openingsvraag wordt gelezen, maar de rest niet pfff
Uitgeput En Vermoeid Emoticon Op Achtergrond Vector Illustratie ...

marita5
door marita5 Aug 20, 2020 om 12:50
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , daarom heb ik uw reactie ook hier geplaatst , lezen blijft voor sommige mensen moeilijk .

ja
door januitgroningen Aug 20, 2020 om 15:09
53 Antwoorden / 2 Vragen

@ SIRA

Die  € 0,06 + € 0,01 krijg je gestort om je bankrekening te verifiëren. Als je inlogt met je account bij PayPal, dan wijst zich dit wel. Je moet exact deze bedragen invulllen. Een ander krijgt dan ook andere bedragen. Slechts om te verifiëren

Pe
door PeterBoelhouwer - Aug 20, 2020 om 13:06
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb vroeger wel eens geld gestuurd naar een e-mail adres van een persoon zonder PayPal, en de ontvanger kreeg toen een e-mail met de vraag of hij een account wou aanmaken om het geld te claimen. Dit is wel jaren geleden, maar het is wel gebeurt bij mij.

sira
door sira Aug 20, 2020 om 13:13
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je PeterBoelhouwer, zo zal het bij mij ook gegaan zijn.