dutch1
door dutch1 Sep 16, 2016 om 18:29
Geldzaken & recht

Paypal, je vriend of toch eigenlijk niet?

Onlangs betaals met Paypal, wat ik meer doe.
Echter in dit geval had ik iets verkeerd gedaa, dus probeerde ik direct daarna te communiceren.
Paypal heeft echter geen Nederlands telefoonnummer.
Er is een Phoneback system. Je krijgt een nummer als referentie toegestuurd.
Een Amerikaanse stem vraagt naar dit nummer en vervolgens volgt er een keuzemogelijkheid.
In mijn geval weigerder mijn telefoon de volgende keuze mogelijkheden.
Vervolgens wordt de verbinding verbroken en niet zoals b.v. bij de krant na 3 keer vervangen door een echt mens !!!!!!!!!!
Als ik hierover dezelfde dag een mail schrijf, krijg ik het antwoord, jammer klant, maar uw betaling is door ons betaald, dus kunnen we niets meer voor u betekenen.

Vraag :
1. Wie heeft dezelfde ervaring gehad;
2. Wat moet ik met de verzekering (reclame Paypal) dat men de klant helpt.



4547 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2016 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
4

Paypal betaling annuleren: lees eens hier op de site van excite:

Hoe kun je een Paypal betaling annuleren?

Wanneer je per ongeluk een verkeerde betaling doet, kun je in het Paypal menu naar het kopje 'Geschiedenis' gaan. Vervolgens klik je op 'annuleren' om de betaling te annuleren. Mocht de transactie toch al voltooid zijn, dan kan Paypal het overgeschreven geld niet meer terugboeken. In zo'n geval moet je de gebruiker, naar wie je het geld hebt overgemaakt, contacteren. Deze kan via 'terugbetaling verstrekking' het geld weer naar je terugboeken.

Hoe lang na de transactie is het geld terug te vragen?

Wil je een Paypal betaling annuleren, maar ben je zelf te laat hiermee, dan is de link 'terugbetaling verstrekken' tot zestig dagen na de transactie nog zichtbaar in het Paypal menu van de ontvanger. Wanneer je je creditcard aan je Paypal hebt gekoppeld, zal het geld weer terug worden gestort naar je creditcard rekening. Deze transactie wordt meestal 30 dagen later pas zichtbaar op je creditcard rekening. In andere gevallen wordt het geld rechtstreeks op je Paypalrekening gestort en kun je het enkele dagen later weer gebruiken voor andere aankopen.

jo
door joanrobijn - Nov 8, 2016 om 14:07
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik leef helemaal met je mee! Ik heb ruim een week geleden op 28 oktober een betaling aan een vriend gedaan via Paypal, een niet gering bedrag van Euro 800. Die betaling kwam ook diezelfde dag bij hem in zijn Paypal account binnen, waarna hij het direct heeft overgemaakt naar zijn bankrekening. Tenminste, langer dan 2 werkdagen zou dat niet moeten duren aldus Paypal. We zitten nu bijna anderhalve week verder en het geld staat nog niet op zijn bankrekening. Contact zoeken met Paypal is een crime want inderdaad er is alleen sprake van een terugbelsysteem waarbij je vanuit Ierland teruggebeld wordt (...huh???) De uitermate slechte bereikbaarheid op zich wekt al de nodige irritatie. Vervolgens krijg je te horen dat neeee echt, Paypal heeft gedaan wat ie moest doen, it is out of our hands je moet bij je bank wezen. Bank gebeld en die wijst weer terug naar Paypal kortom, het bekende van-het-kastje naar-de-muur gestuurd worden. Ondertussen zweeft die Euro 800 ergens??? Ik heb als test een 2e (kleinere) betaling verricht op exact dezelfde wijze en je raadt het al, dat bedrag was binnen 3 dagen bij de bank binnen! Woest wordt ik van het feit dat bij calamiteiten (en dit geldt voor veel organisatie) men ineens 'niet thuis' is en helemaal als de betreffende organisatie het behang van de muren liegt! Paypal houdt wel degelijk geldbedragen vast! En wat word de nietsvermoedende burger verwacht te doen? Waar kan verhaal gehaald worden? Niet bij Paypal, die reageert zelfs niet op emailberichten. Wat kan ik doen, wie kan ik benaderen zodat deze organisatie aangepakt wordt? Dit is ronduit schandalig als niet strafbaar? Iemand een idee?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer