Sf
door Sf1999 Oct 31, 2018 om 20:21
Geldzaken & recht

Paypal negatief saldo

Ik heb dus een virtueel game verkocht aan een persoon. Ik was bewust van de paypal scam. Daarom ben ik met de koper uitgekomen om via de "friends and family" te betalen dus een private payment. Omdat je daardoor minder kans had op oplichterij. Althans dat dacht ik. Nu sta ik 300 euro in de min. Omdat die persoon via de credit card had betaald heeft hij een externe geschil geopend via zijn credit card. En paypal zeg dat ze daar niks voor kunnen doen. Dus nu sta ik -300 ik heb paypal heel veel mails gestuurd. Ze reageren heel raar. Heletijd zelfde vragen stellen en zelfde antwoorden geven. He vreemde ervan is dat deze persoon meerdere geschillen geopend had. eerst via paypal toen besloot paypal dat het in mijn voordeel was. Toen het via zijn credit card ging. Kreeg hij t inneens terug. Dus ieder met een credit card kan  zo oplichten? Nou dus ik sta -300 maar ga dit absoluut niet betalen. Ik probeer ze gewoon door te mailen maar watvoor gevolgen kan dit voor mij hebben? Ik las iets over een incassobureau maar dat die ook niet zo doorgaan als je ze zegt dat je niet betaalt met de reden.  Enig idee??

9583 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2018 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een spelletje voor € 300,00? Wat een waanzin. In het vervolg gelijk oversteken, handje contantje.

En die creditcard maatschappij zal het beslist verder onderzoeken, hij zal toch een reden moeten noemen voor dat geschil?

audb
door audb Nov 2, 2018 om 13:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn games waar je (te veel) geld in moet stoppen om verder te komen.

Een voorbeeld is Starcraft 2 waar een uitbreiding al snel tegen de €60 per uitbreiding loopt en daar dat er meerdere games uitbreidingen zijn zit je al snel op zo €150 of meer maar ook de nieuwere games kosten handenvol geld om te mogen spelen en dan moet je ook nog eens uitbreidingen er bij kopen anders kom je niet verder.

Tja de tijd van Monopoly is wel ver achterons.

pe
door pebk Nov 2, 2018 om 14:40
580 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe zelf ook een spel op de telefoon. Ik heb daar accounts verhandeld zien worden voor honderden dollars. Ik zou het er zelf nooit aan uitgeven. Heb inmiddels 3 euro uitgegeven, aan micro transacties in een half jaar. Maar er zijn er genoeg die er veel geld in stoppen. Als je goed wil zijn en veel wilt groeien, dan is dat geld voor nodig.

pe
door pebk Nov 2, 2018 om 14:41
580 Antwoorden / 0 Vragen

En AUDB, wij spelen nog steeds zeker een keer in de maand monopoly.

Ge
door Genee - Oct 31, 2018 om 21:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft al betaald want u staat €300 in de min.
Als u echt een negatief saldo op uw rekening hebt zal paypal op een gegeven moment de vordering wel uit handen geven lijkt me.
Maar Paypal kan u zonder incassobureau al administratiekosten van €40 in rekening brengen bij uitblijven van betaling.
Het zal erom gaan of u het verzenden van die virtuele game naar het adres van de koper kunt bewijzen, verzendbewijs b.v,
Kennelijk geeft u op de vragen van Paypal niet de antwoorden waar ze wat mee kunnen.

chris74
door chris74 Oct 31, 2018 om 21:22
564 Antwoorden / 44 Vragen

Goed lezen hij heeft het spel VERkocht.

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2018 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja het geld is al terugbetaald.

jo
door jorisw - Nov 1, 2018 om 08:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dus als ik het goed begrijp heb je iets verkocht (wat dat is maakt niet uit), koper heeft via paypal betaald met zijn credit card en heeft vervolgens de afschrijving betwist waardoor de creditcardmaarschappij het geld heeft teruggehaald. Paypal staat daar m.i. buiten. Dit is iets tussen jou, de koper en de creditcardmaatschappij. En nee, niet iedereen met een credit card kan zo oplichten. Als uit onderzoek blijkt dat er gewoon betaald moet worden, zorgt de creditcardmaatschappij dat dit gebeurd. Maar dat kan even duren.

panter22
door panter22 - Nov 1, 2018 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Woont deze koper misschien in het buitenland?
Een zelfde vraag is hier een tijdje geleden gesteld.
Ik meen dat deze persoon in Denemarken woonde, maar weet het niet zeker.
Ik kan deze vraag ook niet terug vinden. Misschien kan Marita5 dit wel.

marita5
door marita5 Nov 1, 2018 om 09:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Een zelfde vraag is hier een tijdje geleden gesteld., Waar ging deze vraag toen over ?

panter22
door panter22 Nov 1, 2018 om 13:24
6599 Antwoorden / Vragen

Netflixfan heeft de vraag gevonden.

Cookies
door Cookies - Nov 1, 2018 om 09:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze bedoel je https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/geschil-op-paypal-onterecht-verloren?id=595922

DOOR PANTER22 - 1 NOV. 2018 OM 08:42
1880 ANTWOORDEN / VRAGEN

Woont deze koper misschien in het buitenland?
Een zelfde vraag is hier een tijdje geleden gesteld.
Ik meen dat deze persoon in Denemarken woonde, maar weet het niet zeker.
Ik kan deze vraag ook niet terug vinden. Misschien kan Marita5 dit wel.

panter22
door panter22 Nov 1, 2018 om 13:24
6599 Antwoorden / Vragen

Die bedoelde ik inderdaad. Bedankt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 1, 2018 om 09:55
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dit schijnt al vaker voor te komen.
Anders dan u dacht bent u kennelijk wel opgelicht en is mijn advies om in ieder geval schriftelijk aangifte te doen bij de politie.
Het zlijkt mij ook zinvol om een meer gedetailleerde melding te doen aan ww.fraudehelpdesk.nl.
Als daar al meer klachten bekend zijn, dan kan men daar (ook) nader onderzoek en aktie doen ondernemen.

Ik kan uw verhaal niet helemaal volgen: 'U was bewust van paypalscam' U bent er met de koper uitgekomen om via "friends and family'te betalen dus een private statement". Ik begrijp dat de koper betaalt via een credit kaart en het geld vervolgens terughaalt.
Het is dus veel meer een kwestie dat een credit card maatschappij kennelijk deze mogelijkheid biedt.
Het lijkt mij dat op basis van ook uw verhaal dat dit al vaker is gebeurt. U noemt 'meerdere geschillen'.
Bent u op de een of andere wiijze 'commercieel bezig', dan is dit geen forum waar u moet zijn.

marita5
door marita5 - Nov 1, 2018 om 10:27
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sf1999 ,

Lees hier de ervaringen met Paypal .

https://nl.trustpilot.com/review/www.paypal.nl

pino123
door pino123 Nov 1, 2018 om 16:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat niet om Paypal; het gaat om Friends and Family en een creditcard maatschappij.

audb
door audb - Nov 2, 2018 om 13:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Paypal is een bank en die gaat het geld van je rekening halen maar ik zou zeker paypal lekker opzeggen.

Doordat hun voorwaarden zijn veranderd heb je eigenlijk bijna geen kans meer om je geld terug te zien.

koekeloer
door koekeloer - Nov 2, 2018 om 15:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

Als de koper u eerst 300 heeft betaald en dat betwist, hoe kan U dan in de min komen? Dan stond U voor deze transacties dus ook al in de min toch?

diumenge
door diumenge Nov 2, 2018 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of TS heeft het geld tussentijds opgenomen...

La
door Laudine - Nov 2, 2018 om 15:21
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb vroeger altijd goede ervaringen gehad met Paypal, maar laatst had ik ook een conflict dat ze naar mijn idee toch niet 'klantvriendelijk'  oplossen. Het lijkt er toch op dat ze de verkopers steeds meer beschermen en de kopers steeds minder. Erg jammer!

diumenge
door diumenge Nov 2, 2018 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS is de verkoper, dus wat je schrijft is in tegenspraak met ervaring van TS.

mo
door mof - Nov 2, 2018 om 16:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Geen idee

diumenge
door diumenge Nov 2, 2018 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nuttige bijdrage.

pk49
door pk49 - Nov 2, 2018 om 17:59
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb enkele jaren geleden ook een probleem met Paypal gehad. Niet hetzefde soort probleem als hierboven,want daar kan ik geen touw aan vastknopen. Een bedrijf in Duitsland bracht mij steeds grote bedragen in rekening voor niet geleverde zaken. Na enkele mails met bewijsmaterialen richting Paypal, werd het netjes afgewerkt en alle bedragen teruggestort. Dus het kan wel...

newmikey
door newmikey - Nov 3, 2018 om 00:22
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Ik was bewust van de paypal scam. Daarom ben ik met de koper uitgekomen om via de "friends and family" te betalen dus een private payment."

Dat lijkt me nu nèt het omgekeerde van wat u had moeten doen. Door zo te betalen heeft u bij voorbaat aangegeven de andere partij dusdanig te vertrouwen dat u geen prijs stelt op verkopersbescherming. Als gevolg daarvan betaalt u dan geen verkoopcommissie (waarmee deze bescherming dus deels wordt gefinancierd).

Het is uiteraard een "handigheidje" om de gebruikelijke Paypal fees te omzeilen maar helaas, als het mis gaat staat u er alleen voor. Paypal heeft op eerste aanvraag het geld teruggeboekt naar de koper en is nu géén partij meer in het geschil tussen u beiden maar heeft wel een volstrekt terechte vordering op u. U kunt alleen nog proberen via rechtzaken tegen de koper in het land waar deze woont iets voor elkaar te krijgen - voor €300 lijkt me dat een onbegonnen zaak.

Een goede maar dure les dus: wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op de neus of schoenmaker, hou je bij je leest - u mag kiezen welke toepasselijker is.