wo
door wout123 Jan 15, 2020 om 13:58
Geldzaken & recht

Paypal rekening geblokkeerd/ inactief gezet

Ik verkoop al zo een halfjaar schoenen via paypal die ik voor goedkoop kan krijgen en meer kan verkopen.
Nu ben ik geen 18 jaar en heb ik 1990 opgegeven als geboortejaar. Nu, na een halfjaar heb ik een limiet bereikt waarbij ik mijn identiteit moet verifieren. Dat kan nuiet want ik heb een andere geboortedatum opgegeven. maar waarom vragen ze mij hier nu pas om? Waarom niet toen ik het account aanmaakte. Nu staat er 350 euro op wat veel geld is voor mij. Ik weet dat het dom is geweest om een andere geboortedatum op te geven maar wat is de beste oplossing nu mijn account geblokkeerd is? kan ik mijn 350 euro tegoed gebruiken om dingen te kopen of kan dit niet?

8550 20 Rapporteer

audb
door audb - Jan 15, 2020 om 14:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het betreft hier een bank en die zijn nu eenmaal verplicht om een id kaart te vragen.

Maar je bent geen 18 jaar? dan zijn je ouders nog steeds verandwoordelijk voor je.

sw
door swat1500 - Jan 15, 2020 om 14:06
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het aanmaken van uw PayPal account is om uw geboortedatum gevraagd u heeft toen bewust een onjuiste datum opgegeven. U wist dus datvu met uw juiste geboortedatum als minderjarige geen account kan openen. U heeft dat risico genomen en nu zit u met de gebakken peren.
U zult contact op moeten nemen met PayPal om een oplossing te vinden.
Ik zou wel eerst de voorwaarden goed doorlezen wat hun beleid is bij fraude,  want dat heeft u gepleegd.

wo
door wout123 - Jan 15, 2020 om 14:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

graag mogelijke oplossingen, ik weet dat dit niet slim was alleen vind ik het heel erg raar dat ik nu pas word gevraagd om verificatie van identiteit nadat ik al een tijd actief ben geweest zonder problemen.

ne
door neodutchio - Jan 15, 2020 om 14:18
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De oplossing is net gegeven, contact opnemen met PayPal.

newmikey
door newmikey - Jan 15, 2020 om 15:04
830 Antwoorden / 0 Vragen

"die ik voor goedkoop kan krijgen en meer kan verkopen"
Tsja, niet zo heel verstandig als je niet weet waar je mee bezig bent. Oplossingen als je met je leeftijd gefraudeert heb zijn er niet. Wie zijn billen brnadt etc.etc.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2020 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt een bedrijfje opgezet, maar weet dus blijkbaar van toeten noch blazen,

me
door mein33 Jan 15, 2020 om 15:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zal me niets verbazen als er nog meer zaken niet of niet correct geregeld zullen zijn.
Maar dat dan maar in een volgend topic. ;-))

me
door mein33 - Jan 15, 2020 om 15:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vraag het allemaal aan Paypal, of verwacht je misschien (weer) een slimmigheidje voorgeschoteld te krijgen waar je weer mee verder zou kunnen ?
Eerlijk duurt het langst en dat wordt ook hier maar weer eens aangetoond !
Met de billen bloot bij Paypal en zien wat er te redden valt.
Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal nog mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2020 om 16:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas,  is het erg stom wat u heeft gedaan. U bent een onderneming begonnen en voor uw handelen in feite valsheid in geschrifte gepleegd/frauduleus gehandeld door niet uw juiste leeftijd op te geven. Bij Paypal kon niet weten dat u deze grote fout maakte. En nu men er om vraagt 'komt de aap uit de mouw'. Ik hoop dat het geen andere consequentiess heeft om dat hetgeen u heeft gedaan als beginnend ondernemer strafrechtelijk vervolgbaar is en dus maar hopen dat dat niet gebeurt.  Wel, ongevraagd een andere opmerking: heeft u wel de zaken met de belastingdienst goed geregeld m.b.t. vooral omzetbelasting/BTW? (En inschrijving KvK?) Zo niet, dan heel snel doen om ook daar problemen mee te voorkomen.

MR
door MR. Ronald - Jan 15, 2020 om 16:27
18 Antwoorden / Vragen

Bij Paypal kan je tot een bepaald bedrag (ik dacht 2000) zonder ID plicht je Paypal rekening gebruiken.
Daarna moet je je indentiteit verifieren bij ze.

Heb je Paypal al gebeld en gevraagd naar een oplossing, dat werkt vast.

lo
door lovewinnie - Jan 15, 2020 om 17:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Fraude noemen ze dit. Het geld is niet eens officiëel van u. U gegevens komen niet overheen namelijk

Ivm witwas praktijken zijn ze verplicht bij een bepaald bedrag te kijken wie u bent, waar komt het geld vandaan . Meen dat de grens 2000 euro is . Bij verschillende transacties zit je hier die aan . Ze zijn het verplicht om u id te controleren.
U betaald wel netjes belasting etc mag ik hopen. ? Anders kunnen hun ook nog is mee gaan bemoeien.
Bijv kinderbijslag vervalt bij bepaald inkomen

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2020 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom ze er nu pas om vragen zal wel ergens in de voorwaarden staan. Zij hoeven daarover aan jou geen verantwoording af te leggen. Neem contact met ze op en leg eerlijk je situatie uit, misschien willen ze wel naar een oplossing zoeken voor je.

ju
door juliomariner - Jan 15, 2020 om 19:05
1321 Antwoorden / 2 Vragen

U mag hopen dat PayPal geen aangifte tegen u doet wegens identiteitsfraude want dan kunt u met andere banken ook nog wel eens problemen krijgen. Fraude vinden banken meestal niet grappig

marita5
door marita5 - Jan 15, 2020 om 19:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wout123 ,

Lees hier eens met betrekking tot verboden activiteiten , ( zie de linkerkolom )

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full#restricted

justmeagain
door justmeagain - Jan 15, 2020 om 23:14
623 Antwoorden / 8 Vragen

vind ik het heel erg raar dat ik nu pas word gevraagd om verificatie van identiteit nadat ik al een tijd actief ben geweest zonder problemen

Nee hoor, ze vroegen bij uw aanmelding al om uw leeftijd als verificatie. Als u eerlijk was geweest had u nu geen probleem gehad.

Nu naar hopen dat u ook niet met de belasting een probleem krijgt met uw waarschijnlijk zwarte inkomsten.

@H
door @HENK@ - Jan 16, 2020 om 02:07
159 Antwoorden / 1 Vragen

de volgende vraag word dan hoe moet ik de btw doorgeven? en waarom krijg ik een belasting aanslag?  :-)

en hoezo ontduik ik belasting...

ennehhhhh.... wie stuurt me een verjaardagskaartje wanneer ik vast zit :-) (wel graag op mijn echte verjaardag maar wat was dat ook weer ?? )

Th
door Thijs124 - Jan 16, 2020 om 05:41
289 Antwoorden / Vragen

Je geld ben je vermoedelijk voor de eerste jaren kwijt. Het is een officiële Luxemburgse bank en geen grapje. Identiteitsfraude zal wel via de recherche opgelost worden. Als je bij een Nederlandse bank ook een rekening hebt zal daar een onderzoek ook wel aanstaande zijn. Ik zou niet in jouw schoenen willen staan, ook niet voor weinig.

panter22
door panter22 - Jan 16, 2020 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wat je moet doen is eerst maar eens opbiechten aan je ouders wat je gedaan hebt,
Je bent minderjarig, dus zij zullen contact moeten opnemen met Paypal,

ew
door ewaja - Jun 21, 2020 om 12:42
1 Antwoorden / Vragen

Hey Wout, zag net je verhaal. heb hetzelfde meegemaakt. is het al opgelost? Als je een resell account op insta hebt laat die dan even achter. dan DM ik je even. sommige van deze mensen helpen ook niet echt mee... laat maar weten.

bjornx
door bjornx Aug 22, 2020 om 13:42
Antwoorden / Vragen

Hey zou ik je een bericht kunnen sturen, ik heb het zelfde probleem

gerbera
door gerbera Aug 22, 2020 om 15:22
7358 Antwoorden / 14 Vragen

voor uw handelen in feite valsheid in geschrifte gepleegd/frauduleus gehandeld door niet uw juiste leeftijd op te geven.

sommige van deze mensen helpen ook niet echt mee

Dus beide minderjarig maar een oudere leeftijd opgegeven? En dan verwacht u dat het op dit forum wel even voor u wordt opgelost?

mi
door miennaamishaaz - Jun 21, 2020 om 18:57
725 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis van je vraag rendeer ik dat de kans groot is dat je doet aan DROPSHIPPING?

Zeker begonnen via een Cursus van Joshua kaats?

pino123
door pino123 - Jun 22, 2020 om 08:40