holiday
door holiday Oct 28, 2018 om 00:05
Geldzaken & recht

PayPal retour zending

Ik heb iets gekocht op internet en betaald via PayPal.
Het product wat ik ontvangen heb, is afwijkend van hetgeen ik besteld heb.
Het bedrijf beantwoord geen mail en een telefoon blijken ze niet te hebben.
Via PayPal dit aangekaart en PayPal gaat akkoord met terugbetaling.
Hiervoor moet ik het product retour zenden naar China.
Van PayPal krijg ik een adres op, maar als ik dit adres bij UPS of DHL in wil vullen wordt dit niet geaccepteerd.
De gegevens kloppen niet en ik weet ook geen telefoonnummer wat DHL en UPS vragen.
Ik heb PayPal hiervan op de hoogte gebracht en als antwoord krijg ik, dat dit de gegevens zijn waar ik het mee moet doen.
Nu ben ik op internet gaan zoeken naar het bedrijf en de gegevens en vind honderden berichten dat  het een fake bedrijf is waar meerdere fake bedrijfjes bij aangesloten zijn en dat de adres gegevens ook fake zijn.
Verder wordt er gewaarschuwd dat als je het pakket verstuurd, het niet aan zal komen en als er niet voor ontvangst getekend wordt, dan zal PayPal het pakket ook niet vergoeden.
Wat PayPal ook niet verteld, is dat je het pakket alleen maar met UPS of DHL mag verzenden een half kostende PostNL wordt niet geaccepteerd.
Wat PayPal ook niet verteld, is dat als het pakket niet afgeleverd kan worden, dat DHL of UPS het dan terug sturen en dat jij die kosten ook moet betalen. Kunt u zich voorstellen, u koopt iets voor 80 euro, moet dit terug sturen kosten circa 45 euro en dan de retourkosten nog eens 45 euro en niets van PayPal terugkrijgen.
Ik heb PayPal van mijn bevindingen op de hoogte gebracht, daarna zijn mijn vragen verwijderd en kan ik geen berichten meer plaatsen.
Mijn vraag, zou u het pakje nog retour sturen als u dit allemaal weet.

6516 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Oct 28, 2018 om 00:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Holiday , 

Mijn vraag, zou u het pakje nog retour sturen als u dit allemaal weet.?

Nee , zou ik niet retour sturen , zet geen zoden aan de dijk , verspilde moeite .

Nu ben ik op internet gaan zoeken naar het bedrijf en de gegevens , en vind honderden berichten dat  het een fake bedrijf is waar meerdere fake bedrijfjes bij aangesloten zijn en dat de adres gegevens ook fake zijn. 

Een tip voor u , beter controleren vooraf i.p.v achteraf .
 
Heeft dit nog altijd te maken met uw vorige vraag ? 

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/kopen-bij-happy-together?id=596253 

marita5
door marita5 - Oct 28, 2018 om 01:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen
2

@Holiday , 

Lees hier ervaringen , Happy Together Store :

Stuurde de verkeerde drone ... niets van het hele geadverteerde item. Advertentie via Facebook-advertenties.
Oplossing verzonden naar PayPal en gedwongen om het artikel aan de verkoper te retourneren tegen hoge verzendkosten met tracking voordat PayPal zou terugbetalen en pas nadat Happy Together de ontvangst van het pakket heeft bevestigd.
Elk afzonderlijk adres komt van een andere persoon. KOPER LET OP.
Facebook moet een klachtenprocedure hebben voor valse of frauduleuze advertenties. 

Verwacht niet te krijgen wat je van deze plek ziet. Bestelde de drone en wat ik kreeg was ongeveer zo groot als een sigarettenpak en er ging niets boven wat geadverteerd was!
Ik heb geprobeerd het te retourneren en je moet verzendkosten betalen die tracking bevatten.
Bijna net zoveel kosten als de drone om het terug te sturen. Je bent beter af om naar Walmart te gaan, geld beter besteed.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 28, 2018 om 07:26
7179 Antwoorden / 3 Vragen
2

Het product waar u niets aan hebt kunt u beter houden en zelf verkopen, het verlies kunt u op deze wijze beperken.
Tegen zulke praktijken valt kennelijk niets te doen.
Het is voor iedereen altijd oppassen geblazen zodat men de juiste keuze maakt met wie er in zee gegaan wordt.

Ge
door Genee - Oct 28, 2018 om 07:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft u het pakket dan gekregen zonder afzender erop?

panter22
door panter22 - Oct 28, 2018 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen
0

Natuurlijk niet. Je geeft €80 uit voor een verkeerd product. Terugsturen, als het pakje geaccepteerd wordt kost je €45.
Als het pakje geaccepeerd wordt heb je €45 schade En hou je van die €80 maar €35 over.
Nu kun je er vanuitgaan, dat het pakje niet geaccepteerd wordt. Die €45 ben je kwijt plus de retourkosten. Totaal €90.
De schade die je dan hebt is €170. Nu €80 en je hebt het product nog. Zet het op Marktplaats,

ne
door neodutchio - Oct 28, 2018 om 09:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen
1

Het zal geen normale Nederlandse webwinkel zijn waar u gekocht heeft. Dat is en blijft altijd een risico.

edrick3
door edrick3 Oct 28, 2018 om 09:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het zal geen normale Nederlandse webwinkel zijn waar u gekocht heeft.
TS schrijft:
Hiervoor moet ik het product retour zenden naar China.

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2018 om 09:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Mijn vraag, zou u het pakje nog retour sturen als u dit allemaal weet.

Nee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 28, 2018 om 10:19
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zelf verkopen va bijv. Marktplaats en in toekomst eerst vooraf onderzoek doen naar leverancier als u iets on-line koopy. Zeker als het van buiten de EU is.

Ya
door YanMar - Oct 28, 2018 om 19:44
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Paypal heeft een regeling dat het retourkosten vergoedt. 
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Gaat wel alleen tot een max van € 30 maar het is beter als niets? Wel even goed foto maken van het pakketje met het adres erop.

marita5
door marita5 - Oct 28, 2018 om 21:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1
Beps
door Beps - Oct 29, 2018 om 13:36
75 Antwoorden / Vragen
0

Mijn vraag aan u is "welk bedrijf in China is dit", want AliExpress werkt heel coulant als je via dispute je vragen naar het bedrijf toe stelt, krijg je geen antwoord of geen medewerking van dat bedrijf dan kun je via de customers service onderin chatten na een aantal computervragen te hebben beantwoord. Ik krijg dan altijd geregeld dat ik minstens twee dagen na dit gesprek mijn geld terug heb. 
Dus lees die site eens goed door misschien hebben ze daar op jou site ook zoiets.

audb
door audb - Oct 29, 2018 om 14:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik koop zelf veel in China maar wel via Aliexpress en als het product niet is zoals omschreven of het komt helemaal niet aan dan krijg ik me geld gewoon terug wat me 3x is overkomen.

Echter is het voor een Chinees bedrijf heel normaal om in Engeland of duitsland een contact persoon te hebben en ja dan kan het zijn dat die voor heel veel bedrijfjes of eigenlijk personen werkt.

Maar welk bedrijf is het waar u de te dure drome heeft gekocht?

En meteen de vraag of u ook import belasting heeft moeten betalen, zoja dan kan u misschien via de douane er achterkomen wat het werkelijke adres is maar ik geef u weinig hoop.

WvV
door WvV - Oct 29, 2018 om 18:11
17 Antwoorden / 19 Vragen
0

Hoe heet het bedrijf? Toevallig Shein?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer