wimmi20
door wimmi20 Jul 15, 2020 om 13:08
Geldzaken & recht

Pedicure

Een bejaarde tante van mij verblijft al langere tijd in een verzorgingstehuis.
Recent zjn bij haar wegens medische redenen 3 tenen geamputeerd.
Elke maand komt hier een pedicure, zij behandelt per dag wel 10 klantjes.
Mijn tante mist 3 tenen, dus je verwacht 30% korting.
De pedicure weigert echter korting te geven.
Is dat redelijk?

7081 34 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Jul 15, 2020 om 13:16
830 Antwoorden / 0 Vragen

U bent zeker de leukste thuis? Uw tante betaalt uiteraard niet per teen maar per behandeling. (ik heb wel eens vaker vreemde dingen gezien op dit forum maar deze is toch wel héél bijzonder)

Vooral het gemak waarmee u die "logische" stap neemt naar 7 tenen dus dan ook maar 70% van de kosten. Hilarisch!

ju
door juliomariner - Jul 15, 2020 om 13:16
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Tja bij mij zijn een aantal tanden getrokken dus niet meer aanwezig. Ik krijg bij de tandarts geen korting op de controle ondanks dat ze minder hoeft te controleren.

simon55
door simon55 Jul 17, 2020 om 19:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een complete prothese met 6 implantaten  , dan zou ik toch geld toe moeten krijgen bij de tandarts ?

ju
door juliomariner Jul 17, 2020 om 19:13
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou zeggen vraag het hem ;-)

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2020 om 13:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@wimmi20, ik geloof nauwelijks dat je deze vraag serieus meent: jouw "kennende" maak je graag een dolletje. Maar de pedicure rekent niet af per teen. Maar is gewoon een bezoek aan klant, waar uiteraard voor betaald moet worden. De kosten van pedicure worden vergoed door de verzekering (tot een bepaald aantal behandelingen); uw tante zal wel door Diabetes de tenen verloren hebben (helaas uiteraard voor uw tante), maar het lijkt me niet dat ze korting krijgt omdat er minder tenen zijn.

Tr
door Trostomaat - Jul 15, 2020 om 13:18
239 Antwoorden / Vragen

U heeft een punt als de prijs die gerekend wordt, een prijs per teen is.
Anders niet.

Ik heb bijvoorbeeld relatief kleine voeten. Laten we zeggen, 20% kleiner dan gemiddeld.
Heb ik nu recht op 20% korting?
Dacht het niet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 15, 2020 om 13:27
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@WIMMIE20, voorwaar, dit is een boeiende vraag en omdat ik die zeer humoristisch  vind zou ik deze vraag graag waarderen met virtuele korting.

Of ontbreekt het mij hier aan inzicht in humor?

sjjoppy
door sjjoppy Jul 15, 2020 om 14:08
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb van deze vraag genoten ;-) Je zult maar lange tenen hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 15, 2020 om 17:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

-:)

bu
door burgos - Jul 15, 2020 om 13:35
96 Antwoorden / 7 Vragen

Nee echt nou breekt m,n klomp.
Je moet wel heel pienter zijn om dit te verzinnen.

audb
door audb Jul 17, 2020 om 16:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Of een typische Nederlander :)

ma
door marleenvanh Jul 17, 2020 om 19:47
451 Antwoorden / 1 Vragen

Of zo'n typische Nederlander die 'ons' die bepaalde 'bijnaam' geeft......

bu
door burgos Jul 18, 2020 om 09:38
96 Antwoorden / 7 Vragen

Lees alle antwoorden nog eens terug.
IK kom niet meer bij van het lachen.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 15, 2020 om 13:40
683 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk heb je gelijk. De auto van de pedicure hoeft minder kilometers te maken, dus minder voorrijkosten. Ook hoeft ze minder te reinigen na gebruik.
Effe zonder gekkigheid, als je vraag al serieus is, de bedrijfskosten zijn gelijk voor 1 tot 10 tenen. Je kan natuurlijk als je met Kojak kop naar de kapper gaat voor knippen zit je kort in de stoel ......... als je er al in komt te zitten. Als ik je redenatie volg zou een oude schoolkameraad van vroeger méér moeten betalen, hij heeft 11 tenen .......... nou jij weer.

ne
door neodutchio - Jul 15, 2020 om 13:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe komt u bij 30% korting? De pedicure moet langskomen en heeft werkgemeenschap nodig. De enige "winst" die er zou kunnen zijn is hooguit tijdwinst. Maar iemand met 10 makkelijke tenen kan minder werk zijn dan iemand met 7 moeilijke tenen.
Je betaald dus gewoon per behandeling en niet per teen.

marita5
door marita5 - Jul 15, 2020 om 13:45
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wimmi20 ,

Mijn tante mist 3 tenen, dus je verwacht 30% korting.

Serieus , van welke planeet komt u ? De wonderen zijn de wereld nog niet uit .

va
door vanlotjegetikt - Jul 15, 2020 om 13:54
809 Antwoorden / Vragen

Als je vraagstelling symbolisch is heb je een goede.
Gezien de tendens om voor alles minder te willen betalen omdat zus en zo, terwijl de gewone kosten hetzelfde blijven.
Anders had ik je wijzer bedacht.

Donuts
door Donuts - Jul 15, 2020 om 14:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind de vraag best wel redelijk. Ik mis een voet en krijg daarom altijd 50% korting bij de schoenenwinkel...

ju
door juliomariner Jul 15, 2020 om 16:17
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is netjes van die winkel want met de andere schoen kunnen ze waarschijnlijk niks

mr
door mrmoto Jul 17, 2020 om 10:51
167 Antwoorden / 4 Vragen

is dat links of rechts en een heren of een dames-schoen en welke maat heeft u?

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2020 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tante kan blij zijn dat zij niet meer dan gemiddeld moet betalen. Die amputaties zullen niet voor niets geweest zijn en waren waarschijnlijk nodig ivm diabetes. Dan vergen de rest van haar voeten extra zorg.

me
door mein33 - Jul 15, 2020 om 14:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wimmi20,

Nee, dat is niet redelijk bedacht, want alle bijkomende kosten zijn voor de pedicure dezelfde , ongeacht het aantal tenen welke er behandeld moet worden.
Als de voeten van uw tante zo kwestbaar/delicaat  zijn, dat er zelfs drie moesten worden geamputeerd, dan heeft de pedicure waarschijnlijk meer en zorgvuldiger werk aan de zeven overgebleven tenen dan aan tien tenen van gezonde voeten.

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2020 om 19:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik Tante was - maar dat ben ik niet - dan zou ik een andere pedicure laten komen.

Th
door Theawaalen - Jul 15, 2020 om 20:46
113 Antwoorden / 5 Vragen

Ze doen toch niet alleen de tenen maar toch ook de hele voet?

rj
door rjw - Jul 16, 2020 om 13:23
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb vrij kleine teennagels. Heb ik dan ook recht op korting? Een pedicure hoeft veel minder te vijlen aan de rand van de nagels.

Gr
door Grunn1 - Jul 16, 2020 om 13:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En hoe kom je op 30% korting? Mist ze haar grote of kleine tenen want daar zit ook nogal wat verschil in. Gaat om drie kleine tenen dan zal de korting maximaal 15% zijn ook een beetje afhankelijk hoe groot de grote teen is. Als ze oa haar 2 grote tenen mist en nog kleine erbij dan kan de korting ook wel 45% zijn omdat een grote teen wel wat meer werk is dan een kleine teen.

gerbera
door gerbera - Jul 16, 2020 om 14:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb nog maar weinig haar op de knar, maar krijg geen korting bij de kapper☺

marita5
door marita5 Jul 16, 2020 om 14:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Bij deze vraag lig ik in een deuk , en lach mij een breuk . Krijg ik nu korting op de zorg en eigen risico ? ;-))

gerbera
door gerbera Jul 16, 2020 om 21:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hoezo? omdat ik een bijna kale kop heb. De premie is ooit extra verhoogd omdat ik de 70 jaren ben gepasseerd. Volgens mij is dat leeftijdsdiscriminatie. Maar goed ik leef op mijn pillen en humor en dat gaat tot nog toe prima, dat kost mij dan wel mijn eigen risico maar de verzekering nog veel meer heleboel centjes.

tijger1
door tijger1 Jul 16, 2020 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overstappen naar een andere zorg verzekering die de premie niet verhoogd voor een bejaarde.

marita5
door marita5 Jul 16, 2020 om 22:08
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , mijn reactie was gericht op de vraag van @wimmie20 , niet op u .

gerbera
door gerbera Jul 17, 2020 om 09:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, Das nou jammer, vondt mijn vraag ook wel leuk☺

marita5
door marita5 Jul 17, 2020 om 09:57
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , waar verstand en beton zit groeien geen haren ;-))

mr
door mrmoto Jul 17, 2020 om 10:53
167 Antwoorden / 4 Vragen

marita ,dat noemen ze  "gewassen grindtegels" moet je inzaaien in dezember !

gerbera
door gerbera Jul 17, 2020 om 11:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, heb ik blijkbaar aardig wat verstand, zoveel dat haargroei onmogelijk is. ☺

@mrmoto, zullen we het maar op december houden.☺

mr
door mrmoto Jul 17, 2020 om 16:06
167 Antwoorden / 4 Vragen

als u dat wilt gerbera .

va
door vanlotjegetikt Jul 17, 2020 om 19:20
809 Antwoorden / Vragen

Wat betreft haren en verstand.
Lees Suske en Wiske maar eens "De Kale Kapper."

lo
door lovewinnie - Jul 16, 2020 om 14:50
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Whahaha. Sorry maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Korting omdat er tenen missen. En dan nog wel 30% ook. 10% per teen korting.
Sorry hoor maar voor elke klant gebruik je schoon en vaak nieuw materiaal  ( denk aan veil, doekjes, reiniging etc) en of je daar nu 10 of 2 tenen mee doet. Dat kun je afschrijven en weggooien. Daarnaast reiskosten zitten erbij en apparatuur reinigen na elke patiënt .
Je bent dus niet minder materiaal kwijt, niet minder reis kosten en al zeker niet persee minder tijd.

Je betaald voor een behandeling. Ik heb alopecia en kale plekken. Zou ik dan ook korting kunnen vragen bij de kapper omdat ik wat plukjes mis.

gerbera
door gerbera Jul 16, 2020 om 15:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zou ik dan ook korting kunnen vragen bij de kapper omdat ik wat plukjes mis.

Mijn kapper trapt daar bij mij helaas niet in☺

tijger1
door tijger1 Jul 16, 2020 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alsof een pedicure alleen de tenen behandeld met een vijl.

lo
door lovewinnie Jul 17, 2020 om 12:26
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Nee zeker niet. Drm kun je ook nooit per teen rekenen. Reiskosten, gebruik matriaal, reinigen apparaat etc wordt niet minder bij 7 tenen ipv 10. Werk ook niet persee minder. Littekens etc maken het werk misschien nog wel lastiger ( vaak worden littekens gemaseerd en zo soepel gehouden ) . Heb zoontje met type 1 diabetes en krijgt de nodige voet behandeling om te voorkomen dat er later geamputeerd moet worden en het is zeker meer dan een vijltje. Controle op wondjes, nagels kort houden, masseren voor bloedtoevoer te stimuleren etc. De rekening wordt gelukkig volledig betaald door de verzekeraar

ekiem
door ekiem - Jul 16, 2020 om 18:52
676 Antwoorden / 100 Vragen

Nou ja zeg, ha ha ha, dit kunt u toch niet serieus menen. Zou het personlijk belachelijk vinden als zij wél korting zou geven. Het gaat toch om de behandeling. Dan zou je bij een geamputeerde been ( bij uw redernering ) voor 5 tenen betalen omdat er maar 1 voet te behandelen is.

Ekiem

Ka
door Kassagebruiker - Jul 17, 2020 om 14:28
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kwam gisteren een pedicure tegen bij de brievenbus van onze flat. Die keek vreemd op na het aanhoren van deze vraag. "Serieus?????"

mo
door mof - Jul 17, 2020 om 14:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. Ik mis een paar-tig duizend haren op mijn hoofd, maar de kapper geeft ook mij geen korting. Bij pedicure betaalt u niet per teen maar per voet, overigens, pedi komt van het latijn waar het voet betekent. En uw tante heeft nog twee voeten, toch?

Ro
door Robbie-1960 - Jul 17, 2020 om 15:10
4 Antwoorden / Vragen

In principe wel.

Alleen gaat het er om de grotere of de kleinere tenen die eraf zijn.

Dan zou het naar oppervlakte berekend moetn worden :)
Maar even zonder gein. Die Pedicure wordt toch gewoon vergoed door de verzekeraar mag ik hopen.

Ik heb alle 5 tenen nog en mijn pedicure wordt volledig vergoed.

tijger1
door tijger1 Jul 17, 2020 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet u wel diabetes hebben.

mr
door mrmoto Jul 17, 2020 om 16:08
167 Antwoorden / 4 Vragen

10+ tijger1

John1313
door John1313 - Jul 17, 2020 om 15:51
34 Antwoorden / 1 Vragen

Iemand met een kunstgebit krijgt toch ook niet geld toe van de tandarts :-)

mr
door mrmoto Jul 17, 2020 om 16:09
167 Antwoorden / 4 Vragen

waarom zou iemand met een kunstgebit nog naar een tandARTS gaan ? als er iets aan je protese mankeerd ga je toch naar een specialist toe .

ka
door kaartendraak - Jul 17, 2020 om 16:12
171 Antwoorden / 2 Vragen

Dat er nog mensen izjn die op zo'n vraag reageren zeg, men zegt wel "er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden" maar als ik dit lees?...........

ma
door marleenvanh Jul 17, 2020 om 19:49
451 Antwoorden / 1 Vragen

Of: op een domme vraag kun je een dom antwoord verwachten.... LOL

an
door annieleenders - Jul 17, 2020 om 16:25
2 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk geen korting. De pedicure heeft alle handelingen in het pakket die moeten worden uitgevoerd.
Ze vraagt toch ook niet meer geld als er meer eelt op zit en wat meer moeten snijden!

koekeloer
door koekeloer - Jul 17, 2020 om 16:34
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik krijg al wat inhammen in mijn haar en raar genoeg geeft de kapper mij geen korting. Dat is pas raar, want hij hoeft toch minder haren te knippen

Ed
door EdHak1957 - Jul 17, 2020 om 17:40
3 Antwoorden / Vragen

Ik mis zelf "maar" twee tenen, maar ik hoef helemaal niets te betalen voor mijn behandeling door de podotherapeut. Bij geamputeerde tenen heb je een simm-kwalificatie van (ik dacht 3 of 4) en dan wordt de podotherapeut vergoed door de zorgverzekering. Let wel: een podotherapeut, geen pedicure, Wellicht wordt een pedicure met een aanvullende diabetes-aantekening wel vergoed maar dat zou bij de zorgverzekeraar kunnen worden nagevraagd (ook eventueel het adres van een gecontracteerde podotherapeut)

rf
door rfd - Jul 17, 2020 om 18:20
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ha ha!

ma
door marleenvanh - Jul 17, 2020 om 19:46
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben maar 1 meter 60 en voor mij is een lange broek ook niet goedkoper dan voor iemand van 1 meter 80, terwijl er toch veel minder stof nodig is.
Wimmi20? Dat cijfer geeft een aanduiding van het IQ zeker.....

justmeagain
door justmeagain - Jul 17, 2020 om 23:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Winnie

Waarom is het voor u belangrijk om te vermelden dat ze wel 10 klanten per dag doet?
Al zouden dat er 25 zijn of 2, dat maakt niets uit voor de prijs.
Is het überhaupt een medisch pedicure ? Of is het een zwartwerker die u een oor wilt aannaaien omdat ze 10 klantjes per dag doet?

ro
door ronaldo- - Jul 18, 2020 om 00:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben half kaal. Maar krijg echt geen 50% korting bij de kapper.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 18, 2020 om 10:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben de vraagsteller.
Om te beginnen : de tenen zijn niet geamputeerd wegens diabetes, dan was de behandeling wel vergoed.
En voor al die grappenmakers over minder tanden of haar :
bij de garage is een beurt voor een auto met  2-3-4-6 of 8 cylinder motor verschillend geprijsd.
Bij die veschillende motoren gaat er minder olie in en worden minder bougies vervangen, dus minder werk.
Dat haar en tanden verhaal slaat nergens op.
Die pedicure komt een dag naar het verzorgingshuis, en heeft verder geen onkosten,  behalve benzine,

Redacteur
door Redacteur - Jul 18, 2020 om 22:34
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Gezien de hoeveelheid off-topic reacties, gaat dit topic op slot.

Met vriendelijke groet,
Danny