Jo
door Jolannie62 Oct 18, 2021 om 18:36
Geldzaken & recht

Pensioen Aldi

Zijn er nog meer mensen waarbij hun pensioen "vergeten" is of "verjaard" bij de Aldi in de jaren 1980 tot 1990?

2542 8 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 18, 2021 om 18:46
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jolannie62,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Hoelang heeft u gewerkt bij de Aldi?

Heeft u bewijzen, zoals de de jaarlijkse pensioenoverzichten,bewaard?

getty
door getty - Oct 18, 2021 om 18:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Al bij de vakbond geïnformeerd?

wi
door willems123 - Oct 18, 2021 om 19:26
117 Antwoorden / 16 Vragen

U kunt op de website mijnpensioenoverzicht kijken!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2021 om 16:07
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Diverse mogelijkheden/info:
 https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/  ;
https://www.maxvandaag.nl/blogs/hoe-vind-ik-mijn-vergeten-pensioen-terug/ ; en:  Komt u er zelf niet uit, dan kunt u uw vergeten pensioengelden opvragen met behulp van de Helpdesk Vergeten Pensioenen (tel. 020-7512870), op werkdagen bereikbaar tussen 8.30 en 12.30 uur. Op basis van de naam van uw (vroegere) werkgever wordt het telefoonnummer van het bijbehorende pensioenfonds opgevraagd en aan u verstrekt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2021 om 09:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe jong was U toen?

Vele pensioen fondsen  gaan vanaf  25 jaar tot 65 sparen,  later naar 66 & 67 aangepast.

Als je van 16 tot 25 daar gewerkt hebt is er niets of beetje  gespaard.

Als je in 1980 16 bent en in 1990 met 25 weg ging zou je nu  55 zijn en niets gespaard!

Maar in begin  was er papieren administratie en  dat is lastiger zoeken helaas.

Bewijs van dat je daar werkte  is handiger  en je personeelsnummer moeten ze dan ook weten.

Toen ze hier in 1973 de eerste winkels opende  ging het vaker mis.

Ander land en andere regels dus  word een hele klus.

va
door vanlotjegetikt Oct 20, 2021 om 10:45
809 Antwoorden / Vragen

Vergis je niet, heb bij een pensioenfonds gewerkt(dus niet bij de Belastingdienst) en die hadden nog papieren aanmeldingen liggen met potlood geschreven.  Van dit alles is overigens een digitale kopie gemaakt voor opslag.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 20, 2021 om 17:59
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een Pensioenfonds maar vele gingen samen en  is nu  een Chaos van waar zit het nu!

Potlood, doe ik nog dagelijks,  als linkshandige gaat een pen eerder vlekken en ik loop een blauwtje op!

Jo
door Jolannie62 - Nov 15, 2021 om 16:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb daargewerkt tussen 1980 en 1990.  Diverse collega's waar ik nog steeds contact mee heb die hebben het allemaal wel
Er is niks te vinden op MPO nl.

Heb al vanalles geprobeerd.
 Aldi gemaild..... geen respons.
Bpfl gebeld.  Die zeggen Het is verjaard
ik werd in 1983 21 jaar.  Ik ben begonnen als Cassiere en opgeklommen tot eerste assistent
en nee. Ik ben de laatste jaren zo vaak verhuisd dat ik niks meer van documenten heb .... jammer genoeg
ik heb zelfs via mijn verzekering mijn rechtsbijstand aangesproken
ik ben aan de laatste halte maar er zeker niet mee eens
mvg Jolannie62

va
door vanlotjegetikt Nov 15, 2021 om 16:17
809 Antwoorden / Vragen

Er werd toen vanaf 25 jarige leeftijd aangemeld bij het  pensioenfonds. Probeer het eens bij  BPF in Utrecht. Wie weet.
En dit moet door de werkgever zijn gedaan. Zo niet dan wordt het een echte uitdaging

panter22
door panter22 Nov 15, 2021 om 17:03
6599 Antwoorden / Vragen

Je vroegere collega's hebben wel pensioen.Zijn zij ook op hun 21 ste begonnen of later?  Weet je de naam van het pensioenfonds. Heb je de voorwaarden kunnen achterhalen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 15, 2021 om 18:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Tussen 80 en 90 dus in 1989 gestopt?

6 jaren later was je geen 21 maar 27 dus meer dan 2 jaren opbouw als ze bij 25 begonnen.

Dit gebeurde bij vele bedrijven en  je adres opgeven  waar je toen  woonde  op laatste werkdag?

Dat is voor de Aldi of hun pensioenfonds,  ook makkelijker zoeken.

Vraag eens bij oude collega welke pensioenfonds  het toen was en nu?

Vele zijn overgenomen en Fusie aangegaan....

Dus beide namen en  als zij het wel hebben,  is het makkelijker uit te zoeken.

Vraag gelijk vanaf welke leeftijd zij dit kregen.. vanaf of voor 25e verjaardag?

Franske1958
door Franske1958 Nov 16, 2021 om 08:41
420 Antwoorden / 2 Vragen

Hebt u nog oude salaris stroken uit die tijd???
Daarop is ook te zien of er pensioen is ingehouden ja of nee

Franske1958
door Franske1958 - Nov 16, 2021 om 08:38
420 Antwoorden / 2 Vragen

Een aantal maanden voordat ik heel lang geleden 25 werd vertelde een collega van mijn werk dat ik over
een paar maandjes ook pensioen ging inleggen . Die man zat toen tegen zijn pensioen aan en die adviseerde
mij, maar ook andere collega's om alle alle papieren die ik in mijn hele leven zou gaan krijgen over pensioen in
een map te doen en goed te bewaren. Voor zoals hij vertelde, "Over 40 jaar ben je daar heel erg blij mee"
Heb netjes gedaan wat die man mij verteld heeft. Die welkomsbrief van mijn pensioenfonds ging netjes in
een mapje, ieder jaar weer aangevuld met een jaaropgave maar ook alle andere post van mijn pensioenfonds
ging daarin. Nu 38 jaar later ben ik inderdaad heel erg blij met die inmiddels erg grote hoeveelheid papier.
Geen enkele twijfel meer van waar al mijn pensioenen staan. Ik raad daarom ook iedereen aan om dit ook te
doen. kost niets en als uw pensioenleeftijd naderd bent U heel erg blij net die mappen met pensioen papieren.