CA
door CA Tan Jan 9, 2019 om 18:46
Geldzaken & recht

Pensioengegevens ABP niet op mijnpensioenoverzicht.nl

Ik heb gemerkt dat mijn pensioengegevens van het ABP al een paar maanden ontbreken op www.mijnpensioenoverzicht.nl
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Het is toch raar dat het grootste pensioenfonds van dit land niet in staat is een paar getalletjes door te geven

5468 5 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2019 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, heb ik geen last van.

CA
door CA Tan Jan 9, 2019 om 18:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm, interessant. Ben u nog deelnemer of ex-deelnemer?

diumenge
door diumenge Jan 9, 2019 om 18:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Deelnemer, ik bouw pensioen op bij het ABP momenteel.

CA
door CA Tan Jan 9, 2019 om 19:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, dank. Ik ben ex-deelnemer, wellicht dat dat een oorzaak is.

ma
door maarten heest Apr 2, 2019 om 08:19
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi @DIUMENGE, mooi dat u bij nader inzien er toch maar een serieuze conversatie van hebt gemaakt...

diumenge
door diumenge Apr 2, 2019 om 20:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Maarten Heest, lees de vraag nog eens en mijn antwoord. Niets bij nader inzien dus.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 9, 2019 om 18:59
7181 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt via een mail om uitleg vragen:

info@mijnpensioenoverzicht.nl

CA
door CA Tan Jan 9, 2019 om 19:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan, die verwijzen je door naar het pensioenfonds

panter22
door panter22 - Jan 9, 2019 om 19:00
6599 Antwoorden / Vragen

Wij krijgen uw pensioengegevens aangeleverd via uw werkgever. Meld het bij uw werkgever als uw gegevens niet kloppen.
https://www.abp.nl/pensioen-bij-abp/pensioengegevens/

CA
door CA Tan Jan 9, 2019 om 19:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ex-deelnemer dus melden bij de werkgever gaat niet op.
Dus heb ik de klantenservice van ABP gemaild
Kreeg ik een hele nette mail terug dat het aan de backoffice doorgegeven zou worden. Dat was 4 maanden geleden.

Op mijn vraag wanneer men dit dan opgelost zou hebben, kwam uiteindelijk het antwoord dat het een bekend probleem is en dat ik pas in 2021 weer een UPO kan verwachten. Ik kon wel het laatste UPO krijgen uit 2015, maar die heb ik al dus dat heeft geen zin.

Vandaar dat ik hier maar eens pols of er meer mensen zijn die dit hebben

panter22
door panter22 Jan 10, 2019 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Bestaat die ex werkgever niet meer? Misschien hebben ze het personeelsdossier nog.

CA
door CA Tan Apr 2, 2019 om 07:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard bestaat die ex-werkgever nog.
Maar waarom zou die nog gegevens aan het ABP moeten leveren als ik daar niet meer werk?

ABP voert zelf een administratie van haar deelnemers en ex-deelnemers
Bovendien leveren pensioenfondsen en pensioenverzekeraars een aantal basisgegevens aan mijnpensioenoverzicht.nl zodat je daar een totaaloverzicht hebt. Dat laatste doet het ABP kennelijk niet meer in mijn geval

va
door vanlotjegetikt Apr 2, 2019 om 08:46
809 Antwoorden / Vragen

Los daarvan een slaper ontvangt 1x per 5 jaar een UPO

Topantwoord

ja
door janf43 - Jan 9, 2019 om 19:43
733 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ABP gegevens zie ik wel op mijn pensioenoverzicht. Dit staat er ook:

Mist u pensioenuitvoerders?

Neem contact op met de pensioenuitvoerder die u mist.

CA
door CA Tan Apr 2, 2019 om 07:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie, dat heb ik uiteraard gedaan maar leidde niet tot resultaat. Vandaar dat ik hier eens pols of er meer mensen zijn met dit probleem

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 9, 2019 om 19:55
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat hier een antwoord voor u bij:
https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/faq