door winu Dec 23, 2010 om 00:21
Geldzaken & recht

Pinbetalen

mag een winkelier een kwartje toeslag vragen als je pint?

9484 58 Rapporteer

birdies
door birdies - Dec 23, 2010 om 00:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, dat mag.

nb
door nbw - Dec 23, 2010 om 01:31
521 Antwoorden / 24 Vragen

Dat mag omdat ook winkeliers veel geld moeten betalen voor aanschaf en verwerking van de kosten die hun banken doorberekenen. Kan overal pinnen als klant behalve bij het lokalle kaashuis van max 6,95 per kilo. Echter heel veel consumenten betalen ook kosten voor dit gewenste gedrag. Je betaald voor het voeren van een rekening en je betaald voor de passen waarmee je kunt pinnen. Er zijn meer pinpassen uitgegeven dan inwoners van dit land. En stel eens dat zo nu vlak voor kerst er een storing is zodat pinautomaten en pinbetalingen niet meer werken voor 1 dag. Je kunt niet meer bij je geld .Denk daar maar eens over na. Je kunt niets meer zo afhankelijk zijn we van banken gemaakt.

Schat na 1,5 dag zonder pin en geld sneuvelen de 1e geldautomaten.

ti
door timfelix - Dec 23, 2010 om 03:43
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=nbw schreef op donderdag 23 dec 2010, 01:31]Dat mag omdat ook winkeliers veel geld moeten betalen voor aanschaf en verwerking van de kosten die hun banken doorberekenen. Kan overal pinnen als klant behalve bij het lokalle kaashuis van max 6,95 per kilo. Echter heel veel consumenten betalen ook kosten voor dit gewenste gedrag. Je betaald voor het voeren van een rekening en je betaald voor de passen waarmee je kunt pinnen. Er zijn meer pinpassen uitgegeven dan inwoners van dit land. En stel eens dat zo nu vlak voor kerst er een storing is zodat pinautomaten en pinbetalingen niet meer werken voor 1 dag. Je kunt niet meer bij je geld .Denk daar maar eens over na. Je kunt niets meer zo afhankelijk zijn we van banken gemaakt.

Schat na 1,5 dag zonder pin en geld sneuvelen de 1e geldautomaten.

Nee, dat mag niet omdat de winkeliers ervoor betalen. Dat mag omdat ze daarmee een dienst leveren die niet hoeft als je een winkel runt. En voor diensten mag geld gevraagd worden. Verder zijn pinbetalingen niet goedkoop en heb ik ooit eens gehoord dat als je een pakje sigaretten pint, dat de winkelier daar zelfs verlies op maakt. Ik betaal trouwens niks voor het hebben van een bankrekening en het hebben van een bankpas (dat kan er aan liggen dat ik minderjarig ben).

Maar ik ga er ook van uit dat er niet opeens een dag is dat de pinautomaten niet meer werken. Dit zou hooguit het geval kunnen zijn bij een massale stroomstoring/EMP, maar dan zijn die pinapparaten wel het minste van de problemen.

ju
door justin29 - Dec 23, 2010 om 08:16
17 Antwoorden / 11 Vragen

Het mag volgens mij wel, maar is wel vreemd
Een pinbetaling kost de uitbater ongeveer 3 cent en in vergelijking kost contant geld hem veel meer.

Daarom raden banken ook iedereen aan te pinnen.
Contant geld moet je halen, brengen, en is veel meer risicovol

quantas
door quantas - Dec 23, 2010 om 08:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk mensen die vanalles maar roepen maar bijgod niet weten wat.

Een winkelier mag hetzelf bepalen, en waarom omdat er ook mensen zijn die voor een lollie van 0,25ct willen pinnen en dan kost het de ondernemer gewoon geld.

Daarom is het bij de meeste ook gratis vanaf bv 10 euro.

Maar vergeet 1 ding niet 3ct is de pinbetaling, maar er hoeft geen internet betaald te worden, er hoeft geen apparaat betaald te worden, servicecontracten etc zijn ook gratis.

Dat zijn ook kosten die meetellen niet alleen wat de betaling zelf kost.

ju
door justin29 - Dec 23, 2010 om 08:25
17 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 23 dec 2010, 08:23]Leuk mensen die vanalles maar roepen maar bijgod niet weten wat.

Een winkelier mag hetzelf bepalen, en waarom omdat er ook mensen zijn die voor een lollie van 0,25ct willen pinnen en dan kost het de ondernemer gewoon geld.

Daarom is het bij de meeste ook gratis vanaf bv 10 euro.

Maar vergeet 1 ding niet 3ct is de pinbetaling, maar er hoeft geen internet betaald te worden, er hoeft geen apparaat betaald te worden, servicecontracten etc zijn ook gratis.

Dat zijn ook kosten die meetellen niet alleen wat de betaling zelf kost.

Toch grappig, want wij als winkelier hebben een pin in one contract en daar zit echt alles in
Huur apparaat, transactie kosten en huur telefoonlijn en dan zijn de eerste 500 transacties voor maar 3 cent per stuk (incl alles)

quantas
door quantas - Dec 23, 2010 om 09:05
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een fatsoenlijk apparaat hebt dus van CCV en geen pinlinq etc zit je vlot aan 50 euro pm ex btw aan kosten.

Deel dat door 500 zit je sowieso al aan 10c pst.

Afgezien de deals die banken hebben gemaakt.

Maar het hangt ook van de soort winkel af kijk ik heb een mobiele pin zelf gekocht a 1299 euro das goedkoper uiteindelijk en ik betaal slechts 15 euro pm incl alle transacties en umts.
Maar klanten die hier pinnen zijn altijd boven de xxx dus dan maken die kosten niet uit.

Maar er zijn ook zaken bv een frietzaak waar men een frietje van 1,50 wil pinnen dat een winkelier daar 0,10 of 0,25 voor vraagt is niet zo raar.
Pinnen is inderdaad beter dan contant maar je mag best een minimumbedrag er aan hangen van 5 of 10 euro.

En leuk dat je een all in one hebt maar ook eens gerekend dat je stroom verbruikt indien je pin het niet doet dat je een helpdesk mag bellen dat zijn kosten die moet je gewoonweg ook meerekenen.

Het is een service die je de klant levert en als klanten dan bv pinnen voor 0,25 ct mag je daar best een vergoeding voor vragen simpel genoeg.

quantas
door quantas - Dec 23, 2010 om 09:07
670 Antwoorden / 0 Vragen

En dan vergeet ik nog 1 kostenpost je zakelijke bankrekening dan laten we de rest ff zitten voor het gemak.

Dus zoals je ziet is het niet alleen de huur je hebt meerdere kosten en dat mag best berekend worden onder een bepaald bedrag.
Ik ken ook weinig ondernemers die bv bij 10 euro nog kosten rekenen.

ju
door justin29 - Dec 23, 2010 om 09:16
17 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 23 dec 2010, 09:07]En dan vergeet ik nog 1 kostenpost je zakelijke bankrekening dan laten we de rest ff zitten voor het gemak.

Dus zoals je ziet is het niet alleen de huur je hebt meerdere kosten en dat mag best berekend worden onder een bepaald bedrag.
Ik ken ook weinig ondernemers die bv bij 10 euro nog kosten rekenen.

Ja maar dan vergeet je ook wat het zakelijk contant geld kost
Een rolletje a 0,25 cent
Een zakelijke storting in sealbag minstens 7 euro plus 0,25 pct van omzet.
En een zakelijke rekening moet je zo ie zo hebben. Of je nou pint of contant geld gebruikt.

quantas
door quantas - Dec 23, 2010 om 09:22
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet wat het kost ben allang zat ondernemer wat dat betreft.
Maar een ondernemer die zijn kosten niet doorrekend is geen ondernemer.

Kijk ondernemers die bij 10 euro nog kosten rekenen voor pinnen inderdaad dat is niet normaal maar ik heb het hier bij diverse ondernemers meegemaakt pinnen voor een postzegel van 0,44 ct.

Dat er een minimum aan hangt van bv 5 a 10 euro is echt niet verkeerd, en daar zit 99% wel aan normaal gesproken.

Tip als je betaald voor contant geld doe je iets verkeerd dat haal je niet bij de bank maar wisselt dat met collega ondernemers.

ju
door justin29 - Dec 23, 2010 om 09:24
17 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 23 dec 2010, 09:22]Ik weet wat het kost ben allang zat ondernemer wat dat betreft.
Maar een ondernemer die zijn kosten niet doorrekend is geen ondernemer.

Kijk ondernemers die bij 10 euro nog kosten rekenen voor pinnen inderdaad dat is niet normaal maar ik heb het hier bij diverse ondernemers meegemaakt pinnen voor een postzegel van 0,44 ct.

Dat er een minimum aan hangt van bv 5 a 10 euro is echt niet verkeerd, en daar zit 99% wel aan normaal gesproken.

Tip als je betaald voor contant geld doe je iets verkeerd dat haal je niet bij de bank maar wisselt dat met collega ondernemers.

Ja dat ben ik met je eens
Fijne dagen verder

mahadma
door mahadma - Dec 23, 2010 om 10:38
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als je een kleine winstmarge berekend, voorbeeld kaashuis en € 6,95 per kilo, kan je kiezen. € 6,95 per kilo en pinnen (bijvoorbeeld € 0,25) berekenen. Klant kan dan kiezen en d.m.v. cash betalen goedkoper uit zijn. Of de zelfde kilo kaas voor € 7,20 en gratis pinnen. Dan heeft de klant dus geen keuze en betaald iedereen voor pinnen.

Daarkomt bij dat veel mensen in deze tijd begin van de week een x bedrag opnemen en het daarmee een week moet doen.

Zoals Quantas schrijft: "Maar een ondernemer die zijn kosten niet doorrekend is geen ondernemer." En een ondernemer moet een winstopslag rekenen voor èn kosten èn netto winst.

invalide
door invalide - Dec 23, 2010 om 11:25
787 Antwoorden / 5 Vragen

Elke bank heeft andere tarieven dus bovenstaande klopt niet altijd.

Het aantal betalingen bepaalde ook de prijs per pin transactie.

Het is mogelijk dat de lolly van 25 cent met contant wisselgeld van €50,- terug geven toch duurder is dan pinnen....

Bij Pinnen krijg ik het zelfde dag op rekening.

Bij maandag contant met diefstal risico in avond in leveren is dinsdag bij bank verwerken en dus 1 dag later op rekening dus rente verlies!
Als U dus vrijdag betaalde moet ik tot maandag wachten!

Verder is het zo dat als U om 18.05 pas de winkel verlaat ik nog het contante geld moet tellen en voor bank klaar moet maken....
Naast kans op telfouten is dit een risicovolle handeling want meestal sta je dan alleen..
Daarom is alleen Pinnen en bij Contant €1,- extra betalen nu ook toegestaan wegens geld transport risico.
Wegens ontbreken van wisselgeld zal dat op Uw rekening gestort worden en zo los ik dit probleem op.
Afgelopen jaar dus nog maar 2x contant geld gekregen!

Omdat ik geen contant meer heb zullen andere die het wel accepteren nu naast extra werk ook extra risico lopen over straat na werktijd!

En speciaal geld transport met beveiligde auto is ook erg duur en wat kost personeel dat thuis zit na overval????
Dus zo gerekend is Pinnen toch voordeliger!

Verder is zonder Kassa bon maar na tonen pasje toch garantie mogelijk omdat de betaling en kassabon nog in ons systeem terug te vinden zijn!

valerius-2
door valerius-2 - Dec 23, 2010 om 11:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik moet betalen voor pinnen dan stap ik weer zo de winkel uit en ga naar een andere winkel. Als het niet anders kan dan pin ik onder protest.
Ik heb dus wel altijd contant geld bij want er zijn nog steeds winkels waar je niet kan pinnen en ook voor het geval dat er storing is van de pin automaat

ju
door justin29 - Dec 23, 2010 om 11:43
17 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 23 dec 2010, 11:39]Als ik moet betalen voor pinnen dan stap ik weer zo de winkel uit en ga naar een andere winkel. Als het niet anders kan dan pin ik onder protest.
Ik heb dus wel altijd contant geld bij want er zijn nog steeds winkels waar je niet kan pinnen en ook voor het geval dat er storing is van de pin automaat

Blijft toch grappig
Je haalt met je pas uit de muur bij de bank geld en geeft dat weer aan de winkelier

Terwijl je ook die stap er tussen uit kan halen en meteen bij winkelier dat pasje erdoor kan halen

quantas
door quantas - Dec 23, 2010 om 11:45
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je moet betalen zal het 99,9% toch echt onder de 5 euro zijn en dat is normaal dat je daar een kleine toeslag voor moet betalen.

[quote]Elke bank heeft andere tarieven dus bovenstaande klopt niet altijd

Daar zit bijna geen verschil in en sowieso heb je altijd een contract met CCV of Sepay bij CCV kan je kiezen of via je bank of via ccv de betaling en daar kan qua tarief wat verschil inzitten bv Ing rekent 9,95 pm incl transacties ( 500 ) en CCV berekent 1,95 pm en transacties 1ct pst.

ma
door mavlo77 - Dec 24, 2010 om 12:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 23 dec 2010, 11:39]Als ik moet betalen voor pinnen dan stap ik weer zo de winkel uit en ga naar een andere winkel. Als het niet anders kan dan pin ik onder protest.
Ik heb dus wel altijd contant geld bij want er zijn nog steeds winkels waar je niet kan pinnen en ook voor het geval dat er storing is van de pin automaat

Dat is je goed recht natuurlijk (of je dat vriendelijk of onvriendelijk doet, moet je zelf weten natuurlijk)! Net zo is het een goed recht van de ondernemer als hij geld voor een dienst vraagt. Hoe de kostenstructuur en afspraken van de ondernemer met de pinautomatenleverancier is, doet geheel niet ter zake omdat je als koper alleen een relatie hebt met de verkopende partij, en niet met zijn leverancier. Je kunt er iets van vinden, maar daar houdt het dan mee op ;)...

Als je het niet eens bent met de details van de verkoopovereenkomst kun je hem eenvoudigweg niet sluiten, en ga je ergens anders. Het wordt anders als die 25 ct ineens plots erbij komt, zonder dat dit duidelijk van te voren is aangegeven! Maar zolang hij gewoon wettig betaalmiddelen zonder meerprijs accepteert is er niets aan de hand.

da
door dawnmage - Dec 24, 2010 om 13:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

afgezien van de kosten die ondernemer nemen voor het pin bedrag varieert de drempel waarbij een ondernemer die kosten rekent ook. bij de een is het 10 en de ander 20. ook een oplossing voor deze ongewenste pin kosten was de chipknip daarbij worden ook geen transactiekosten gerekend in tegenstelling tot de pin.
ik ben een voorstander van overal klein bedrag pinnen mag. ik vindt het gewoon bij het ondernemers risico horen en dat ze de kosten in de producten moeten door verwerken. maar dat is de keuze van de ondernemers zelf. soms is de pin drempel ook bedoeld om de klant te motiveren om over die drempel te kopen.

ma
door mavlo77 - Dec 24, 2010 om 13:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dawnmage schreef op vrijdag 24 dec 2010, 13:32]ik ben een voorstander van overal klein bedrag pinnen mag. ik vindt het gewoon bij het ondernemers risico horen en dat ze de kosten in de producten moeten door verwerken.

Dat is ook mijn mening hoor... Dankzij pinnen maak je het klanten eenvoudiger om geld uit te geven, dus per saldo win je er gewoon mee. Ik heb dat zelf van dichtbij gezien.

Maar zoals ik mijn reactie aangaf doet de mening niet ter zake als het gaat om iets toegestaan is ja/nee. Al vraagt ie 100 euro voor een pintransactie... Ga je toch gewoon ergens anders?

pl
door plebpleb - Dec 24, 2010 om 13:50
113 Antwoorden / 60 Vragen

De rijke winkeliers....maken de arme sloebers nog armer....
Zo is de maatschappij nu éénmaal ingesteld...

ma
door mavlo77 - Dec 24, 2010 om 14:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nouja zeg. Ken winkeliers die keihard moeten werken voor een normaal inkomen, en dan ook amper vrije tijd.... Staat denk ik geheel los van deze discussie.

jaap58
door jaap58 - Dec 24, 2010 om 16:51
21 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon met contant geld betalen bij deze winkels.
En als het kan NIET gepast!! (raken ze lekker snel door hun wisselgeld heen)

Het is toch te gek voor woorden dat als je iets koopt voor bv. € 10,- dat je dan nog
€ 0,25 cent moet bijleggen om te MOGEN betalen!!!!

Het word steeds gekker!!!!!!!!!!!

quantas
door quantas - Dec 24, 2010 om 17:16
670 Antwoorden / 0 Vragen

Voor bedragen vanaf 10 euro zal je in 99,9% toch echt overal gratis mogen pinnen.
Ik lees hier elke keer ja voor de ondernemer is het gemak ja en het is een service, maar van de andere kant is het ook gemakl voor de klant.

Alleen omdat er van die mensen zijn die zelfs voor een lollie van 0,25ct willen pinnen gaan ondernemers gewoon kosten rekenen onder de 5 of 10 euro.

Dit is geen naaierij maar gewoon normaal zaken doen.

En degene die roepen dat winkeliers cq ondernemers de consument arm maken dan draai zelf deze uren eens en klaag dan.

Ik zelf kom net pas terug van een klant weer en ga er zo weer na 1 toe ja op kerstavond terwijl 98% al ligt te lammen onderhand.
Maar dat ziet men niet.

Als jezelf nu ook een 80 a 90 uur per week werkt mag je praten.

birdies
door birdies - Dec 24, 2010 om 18:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Ik zelf kom net pas terug van een klant weer en ga er zo weer na 1 toe ja op kerstavond terwijl 98% al ligt te lammen onderhand.......

Jee, zou bijna medelijden met je krijgen! Je vergeet gemakshalve de horeca, de zorgsector, het OV, vrachtvervoer, piloten/stewardessen enz. enz.

......Als jezelf nu ook een 80 a 90 uur per week werkt mag je praten...... Doe niet zo zielig zeg!

ma
door mavlo77 - Dec 24, 2010 om 19:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jaap58 schreef op vrijdag 24 dec 2010, 16:51
Het is toch te gek voor woorden dat als je iets koopt voor bv. € 10,- dat je dan nog
€ 0,25 cent moet bijleggen om te MOGEN betalen!!!!
Het word steeds gekker!!!!!!!!!!!

Je MOET niet met pin betalen! Het is ook iets waar je zelf voor kiest. Stel als de bank het omdraait, de PIN-gebruiker betaalt per transactie i.p.v. de winkelier. Dan weet ik zeker dat je niet iets van 5 euro gaat pinnen. Het is dus maar met welke bril je kijkt.

ja
door jaapvdham - Dec 24, 2010 om 22:39
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie hier een hoop reacties van ondernemers. Jullie weten toch zeker wel het verschil tussen 0,25ct en 0,25 euro?
Staat dat soort fouten ook op jullie prijskaartjes?

he
door hen.2 - Dec 25, 2010 om 00:33
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo winu, ik lees de reactie's op jouw vraag,en dan denk ik??, wij doen het toch allemaal zelf en laten het toe hoe de banken met hun klanten omgaan en de ondernemers waar wij als klant weer de dupe van worden, niet negatief bedoeld naar de ondernemers toe, die staan ook in de hoek en zullen hun kosten ook door moeten berekenen aan de klant,de bekende chipknip van enkele jaren terug om een pakje boter ect. af te rekenen, de grootste oplichting van het bankwezen, tonnen werden op de chipknip gezet door de bevolking, en de bank kassa, ik heb het in het begin een maal gedaan en eens even goed nagedacht, mijn conclusie was??, al het chipknipgeld werd op een rekening gezet van desbetreffende bank waar door de bank lekker rente op werd gewonnen., en als je eigen spaargeld wilt opnemen moet je die al aanvragen??, klanten en ondernemers steek de koppen bij elkaar en negeer de banken zo goed en kwaad als het kan, tien jaar terug waren wij nog klant, nu een nummer, en maar betalen, en miljoenen winsten ook in de crisistijd??, onvoorstelbaar, MAAR, wij doen het zelf en doen er niets aan met M.v.g.Hen.2

nb
door nbw - Dec 25, 2010 om 01:45
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoorde van een grote pinstoring eigenlijk nu inmiddels gisteren. Wanneer houdt het soebatten hier eens op met al de voor en tegens. Een winkelier mag 100 euro voor een pintransactie rekenen als ie dat wil . Mijn constatering is dat als pinstoring bijvoorbeeld 3 dagen duurt er anarchie ontstaat ook in beschaafd nederland. Zo afhankelijk zijn wij van banken zonder dat we het beseffen incluis de overheid. Bedenk maar eens wat het betekend voor jezelf als consument of ondernemer of overheid. Maar 3 dagen.

mastag
door mastag - Dec 25, 2010 om 09:03
955 Antwoorden / 19 Vragen

Ik zou zeggen maak pinnen voor ieder bedrag gratis want elke minuut die je besteed aan geld tellen en wegbrengen kost je meer, want tijd is geld.

Mastag

invalide
door invalide - Dec 25, 2010 om 10:14
787 Antwoorden / 5 Vragen

Dankzij de pin storing van 24 december rond 13.00 uur stond er een lange rij voor de automaten die nog wel werkte, en kwamen er al snel vele parkeerplaatsen vrij.

Dit is voor mij het bewijs dat vele honderden mensen tegenwoordig alleen een pasje in hun zak hebben en geen contant of erg weinig.
Gelukkig kon ik mijn buurvrouw ophalen die al klaar was met winkelen, want ik doe het maandag wel als het rustig is.

Alleen begrepen wij niet waarom er plotseling een lange rij voor alle automaten stond en vele naar huis gingen....
Dat lazen we pas uren later op teletekst.

Dus Pin is leuk maar ook lastig als het fout gaat.

jaap58
door jaap58 - Dec 25, 2010 om 10:45
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 24 dec 2010, 18:03].......Ik zelf kom net pas terug van een klant weer en ga er zo weer na 1 toe ja op kerstavond terwijl 98% al ligt te lammen onderhand.......

Jee, zou bijna medelijden met je krijgen! Je vergeet gemakshalve de horeca, de zorgsector, het OV, vrachtvervoer, piloten/stewardessen enz. enz.

......Als jezelf nu ook een 80 a 90 uur per week werkt mag je praten...... Doe niet zo zielig zeg! 80 a90 uur "werken" (aanwezig zijn, bedoel je)
Dit slaat helemaal nergens op.
Wat denk je van de meeste klanten van je, die werken zeker niet??

Ga maar eens een dag mee met bv. een bouwvakker die de hele dag in weer en wind moet werken. DAT HOUD GEEN MENS 80 a 90 UUR VOL HOOR!!!!

Dus doe zelf niet zo zielig!!

quantas
door quantas - Dec 25, 2010 om 19:31
670 Antwoorden / 0 Vragen

IK doe niet zielig, ik reageer alleen op het feit dat wij ondernemers als zakkenvullers gezien worden.
Dus gelieve eerst alles lezen en dan pas reageren.

En het is niet aanwezig zijn dat is echt werken.

zinook
door zinook - Dec 25, 2010 om 20:25
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=quantas schreef op zaterdag 25 dec 2010, 19:31]IK doe niet zielig, ik reageer alleen op het feit dat wij ondernemers als zakkenvullers gezien worden.
Dus gelieve eerst alles lezen en dan pas reageren.

En het is niet aanwezig zijn dat is echt werken.

Mijn man en ik zijn ook ondernemers en mijn man werkt, ja werkt ook 70 a 80 uur in de week. En dat is dus niet aanwezig zijn...Ikzelf werk 32 uur mee.

En natuurlijk is het werk van een bouwvakker zwaar, maar sommige beroepen kun je niet vergelijken.

En inderdaad zien mensen alleen maar de mooie auto of andere dingen die de ondernemer doet/heeft maar niet wat je ervoor moet laten of wat je ervoor moet doen. Maar dat is een keuze die ieder zelf maakt.

Degene die 40 uur werkt, is regelmatig bij zijn gezin aanwezig, is als hij klaar is met werken ook echt klaar met werken. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen maar wel voor het gros van de Nederlanders.

Maar net wat ik zeg: Ieder maakt de keuze voor zich. Laten we ieder in zijn waarde houden en alles heeft zijn voor- en nadelen....

jaap58
door jaap58 - Dec 25, 2010 om 21:37
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zinook schreef op zaterdag 25 dec 2010, 20:25]
Maar net wat ik zeg: Ieder maakt de keuze voor zich. Laten we ieder in zijn waarde houden en alles heeft zijn voor- en nadelen....
Ja inderdaad, maar ik begon ook niet zielig te doen over werktijden "van 80 a 90 uur" dat is ook zijn eigen keuze.
Ik was wel een beetje kriebelig over het bericht van onze vriend Birdies, dat hij doet voorkomen dat hij de enigste is die hard moet werken, en de rest ligt te .....lammeren....
Overigens had (dit natuurlijk ook niet) helemaal niks met het begin onderwerp te maken.

Ik vind als het in een winkel nergens duidelijk staat aangegeven, en het bij het eindbedrag er gewoon bijgeteld word, die € 0,25 pure diefstal.

jaap58
door jaap58 - Dec 25, 2010 om 21:54
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 23 dec 2010, 08:23]Leuk mensen die vanalles maar roepen maar bijgod niet weten wat.

Een winkelier mag hetzelf bepalen, en waarom omdat er ook mensen zijn die voor een lollie van 0,25ct willen pinnen en dan kost het de ondernemer gewoon geld.

Daarom is het bij de meeste ook gratis vanaf bv 10 euro.

Maar vergeet 1 ding niet 3ct is de pinbetaling, maar er hoeft geen internet betaald te worden, er hoeft geen apparaat betaald te worden, servicecontracten etc zijn ook gratis.

Dat zijn ook kosten die meetellen niet alleen wat de betaling zelf kost.Ik wil graag ook nog wat roepen!!!
Ben het helemaal met je eens, maar laat het de klant dan ook van te voren duidelijk weten dat hij/zij onder de € 10,- € 0,25 extra moet betalen.
Dan kan zij/hij een keuze maken om eventueel "bij god" maar naar een andere winkel te gaan.

Of gewoon meer geld te besteden.

quantas
door quantas - Dec 25, 2010 om 21:56
670 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jaap,

Dat zal uiteraard best winkelier afhankelijk zijn, maar ik ken er weinig die het niet vermelden.
Ik kom ook regelmatig bij winkeliers ivm computer kassa systemen etc en zie het tot nog toe over al wel hangen.

Er zullen er best wel wat zijn die het niet melden maar dat zal echt een klein gedeelte zijn

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 25, 2010 om 22:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Jaap58, ik denk dat je even goed moet lezen wie wat zegt hier.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 25, 2010 om 22:45
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zelf kom net pas terug van een klant weer en ga er zo weer na 1 toe ja op kerstavond terwijl 98% al ligt te lammen onderhand.
Maar dat ziet men niet.

Als jezelf nu ook een 80 a 90 uur per week werkt mag je praten.

Dit zegt Quantas, niet Birdies.

zinook
door zinook - Dec 26, 2010 om 09:28
261 Antwoorden / 7 Vragen

Mogen winkeliers geld vragen voor een PINtransactie?

Elke onderneming kan geld vragen voor een PINbetaling. Los van de vraag of dit klantvriendelijk is en of de kosten die in rekening worden gebracht reëel zijn. Het is tenslotte een transactie tussen u en uw klant waar hij wil betalen voor een product of dienst. Uw klant bepaalt of hij daar mee akkoord gaat.

Uiteraard dient voorafgaand aan de betaling wel duidelijk te zijn hoeveel iemand dient te betalen zodat uw klant hiervoor akkoord geeft op het moment dat op de "OK-toets" wordt gedrukt.

Hoewel Currence geen invloed kan uitoefenen op het bedrag dat winkeliers vragen voor het PINnen van kleine bedragen, is het vragen van een vergoeding voor een PINtransactie reeds een van de vele punten van discussie in het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer waarin o.a. vertegenwoordigers van consumenten, retailers en banken zitting hebben.

Wij wijzen u graag op enkele voordelen van PIN ten opzichte van contant geld:

* De directe bancaire PINkosten zijn gedaald. Dit terwijl banken in het algemeen de laatste jaren de kosten voor het afstorten van contant geld hebben verhoogd.
* Minder contant geld in kas verhoogt de veiligheid in de winkel(omgeving).
* PINgelden staan een werkdag later op uw rekening.
* Er is geen sprake van het tellen (en hertellen) van contant geld.
* Het vergt geen extra investeringen voor het tijdelijk opslaan van het contante geld.

Voor vragen over uw PINtransacties en/of -verwerkingsovereenkomst kunt u contact opnemen met uw bank.

BRON: http://www.pin.nl/nl-NL/Zakelijk/Pages/Veelgesteldevragen.aspx#kosten_3

Zoals je kunt lezen, dient de winkelier het kenbaar te maken. Op welke manier is niet belangrijk, als het maar is VOORDAT de klant op de OK knop drukt.

jaap58
door jaap58 - Dec 26, 2010 om 11:30
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 25 dec 2010, 22:45]Ik zelf kom net pas terug van een klant weer en ga er zo weer na 1 toe ja op kerstavond terwijl 98% al ligt te lammen onderhand.
Maar dat ziet men niet.

Als jezelf nu ook een 80 a 90 uur per week werkt mag je praten.

Dit zegt Quantas, niet Birdies.Sorry sonjaatje je hebt helemaal gelijk,
En ook excuus aan Birdies.

Dit is gebeurd omdat ik mij ontzettend opwond over die "80 a 90 uur" en dat "lammeren"
Net alsof iemand die "maar" 40 uur in bv barre weersomstandigheden of zwaar werk doet, het gemakkelijker heeft.

quantas
door quantas - Dec 26, 2010 om 12:25
670 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoort mij niet zeggen dat iemand die 40 uur in de bouw werkt dat die het makkelijk heeft dat maak jij er zelf van.
Alleen is het wel een vaststaand feit dat die groep ook niet klaagt als men bv voor 5 euro een pakje shag pint dat men bij bepaalde winkeliers dan op een toeslag komt van bv 10 eurocent omdat het onder de 10 euro is.

De mensen die klagen zijn juist de lammen onder ons, ik maak dat regelmatig mee bij ondernemers die er mee te maken hebben.

Die roepen hier als hardste dat de ondernemers hun zakken maar vullen zonder zelf het verhaal erachter te kennen.

Het is logisch dat men kosten doorberekend en ja dat gebeurt overal, niet alleen bij winkels.

Of denk jij om een vergelijk te maken tussen bv KLM en Easyjet dat jij de extra service gratis krijgt nee die betaal je op welke manier dan ook.

Bij AH kan je gratis pinnen voor elk bedrag en ook nog geld opnemen en ja dat zit verwerkt in de prijs alleen valt het dan niet zo op en hoor je niemand klagen.

Een bouwvakker die in de kou moet werken nu ( en dat is ook pas sinds enkele jaren ) want vroeger had men gewoonweg vorstverlet als het maar op 0 graden stond al beurt nu ook meer in de kou wie betaald dat juist de consument.

Dus dat gezeur dat winkeliers iemand een oor aannaaien om onder bv de 5 of 10 euro een toeslag rekenen voor pinnen en toch niet werken gaat bij mij te ver.

Iedere ondernemer met mij weet dat de kosten doorberekend worden, ik noem een vb ideal is gratis voor de consument voor de ondernemer kost het 20 euro pm afhankelijk van het pakket, dus of 1 de prijzen worden hoger of je beloont de mensen die boven de 10 euro kopen of je straft iedereen en een normale ondernemer gaat echt voor optie 1.

woppie
door woppie - Dec 26, 2010 om 13:17
17 Antwoorden / 0 Vragen

De banken hadden juist voor kleine bedragen de chipknip/chipper bedacht.
Erg handig, pasje in aparaat, bedrag zien, op ok drukken en klaar. Geen pincode die geskimmed kan worden.
Ik probeer het nog steeds voor kleine bedragen te gebruiken, maar een heleboel winkels ondersteunen het niet (meer).
De winkel kiest dus of voor pin-transactiekosten, of voor het niet ondersteunen van de chipknip.
Overigens is de chipknip geen succes geworden doordat ING met de chipper anders werkte.

quantas
door quantas - Dec 26, 2010 om 13:32
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het op mijn mobiele pin nog steeds laten activeren alleen kost je dat ook weer € en de groep is gewoonweg erg klein wat wil chippen.

De banken verzinnen iets maar de kosten dienen terugverdiend te worden en die mag de ondernemer dan ophoesten.

Natuurlijk krijg je dan weer het verwijt ja maar jij bent toch ondernemer geworden, ja uiteraard kies je daar zelf voor je hoort mij niet klagen.
Maar 98% van de consumenten ziet schijnbaar alleen wat er verkocht word van KOSTEN heeft men nog nooit gehoord.

woppie
door woppie - Dec 26, 2010 om 13:51
17 Antwoorden / 0 Vragen

Het is iedere ondernemer natuurlijk zijn/haar goed recht wel of geen electronische betaling te accepteren. Het kan je dan natuurlijk ook omzet schelen. Je moet eigenlijk wel mee doen.
Al ken ik bij mij in de buurt een italiaans restaurant dat geen pin en creditcard accepteert (en ook geen pizza verkoopt). Vreemd voor een restaurant. Maar je eet er voortreffelijk en het is er altijd vol. Wel is er een bank met geldautomaat om de hoek.
Het leven bestaat uit keuzes maken, ook voor een ondernemer.

quantas
door quantas - Dec 26, 2010 om 14:03
670 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad keuzes maakt de ondernemer zelf.
Een pin is erg handig dat klopt, een maat van mij heeft een frietzaak die is blij dat ie er 1 aan heeft geschaft maar rekent ook 10 eurocent onder de 5 euro.

Waarom veel jongeren en die komen bv alleen ff een pakje kauwgom halen voor 75 eurocent ja daar mag je best een toeslag voor rekenen simpel zat.

Een erg groot deel wat pint komt ruim aan de 5 of 10 euro in bijna elke winkel dus mensen die klagen hier kopen dus altijd voor onder dat bedrag.

Nogmaals het zal betaald moeten worden en of dat nu in de prijzen zit zodat iedereen extra betaald of juist alleen degene die het onder een bepaald bedrag gebruikt.

j4
door j400 - Dec 26, 2010 om 15:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

@ Quantas

Je legt het wel duidelijk uit, maar dat maakt het desalniettemin niet minder kansloos.

Uiteraard zijn winkeliers vrij om er voor te vragen wat ze willen.
Maar zolang het niet duidelijk vermeld word is en blijft het pure diefstal!
Het is dan misschien wel € 0.10 euro of iets dergelijks maar het gaat om het principe.

Ik quote: ''Bij AH kan je gratis pinnen voor elk bedrag en ook nog geld opnemen en ja dat zit verwerkt in de prijs alleen valt het dan niet zo op en hoor je niemand klagen''. Je meent het, Sherlock! Hoe kan een consument over iets klagen wat men niet weet?

Het is voor een ondernemer een investering die hij maakt, en investeringen kosten geld die uiteindelijk klanten of omzet (moeten) opbrengen. De klant die de ene dag een pakje kauwgom van 0,75euro komt pinnen, kan de volgende dag een maaltijd voor 15 personen komen halen.

Dus de ondernemer heeft de keuze, maar die keuze moet niet definitief voor de consument zijn, die moet ook die keuze krijgen of hij die die 10cent o.i.d. gaat lammeren of hij contant gaat halen of ergens anders naar toe gaat. (Kost de ondernemer klanten)

Ook de mensen die minder dan 80-90 uur ''werken''. (''Grinikt nu er hard in zichzelf'')

Met zulke uitspraken ben je eigenlijk al een vrij zelfingenomen persoon die flappen langs z'n ogen heeft en niet ziet wat er naast een kantoor gebeurt.

Enige zinnige wat er bij jou uit komt, is waar planten goed op groeien!

Gegroet,

jaap58
door jaap58 - Dec 26, 2010 om 15:58
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=quantas schreef op zondag 26 dec 2010, 13:32]Ik kan het op mijn mobiele pin nog steeds laten activeren alleen kost je dat ook weer € en de groep is gewoonweg erg klein wat wil chippen.

De banken verzinnen iets maar de kosten dienen terugverdiend te worden en die mag de ondernemer dan ophoesten.

Natuurlijk krijg je dan weer het verwijt ja maar jij bent toch ondernemer geworden, ja uiteraard kies je daar zelf voor je hoort mij niet klagen.
Maar 98% van de consumenten ziet schijnbaar alleen wat er verkocht word van KOSTEN heeft men nog nooit gehoord.

Is erg jammer dat deze "ondernemer" er helemaal niets van begrijpt.

Ik begrijp nu waar om ik me om deze "ondernemer" zo druk maak.

1:ja uiteraard kies je daar zelf voor je hoort mij niet klagen.
Volgens mij doet hij niet anders.(is niet erg hoor klagen hoort er nu eenmaal bij)

2:Maar 98% van de consumenten ziet schijnbaar alleen wat er verkocht word van KOSTEN heeft men nog nooit gehoord.
Dit vind ik erger, 98% van de mensen zijn volgens deze "ondernemer" dom en zielig.

Eigenlijk begrijp ik niet waar deze "ondernemer" de tijd vandaan haal om dit allemaal te schrijven. ( hij werkt toch 80 a 90 uur)

Ik ben erg blij dat ik niet tot dit ( 2% ) "superieure elite" clubje behoor maar tot de overige ( 98% ) lammerende, zeikende, lastige en zielige, maar eerlijke mensen behoor.

woppie
door woppie - Dec 26, 2010 om 16:54
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, als ik er zo over nadenk, moet het een feest zijn als er niet meer contant betaald wordt. (al ben ik geen winkelier).
Je wordt niet overvallen in je winkel en je wordt niet beroofd bij het afstorten van het geld in de nachtkluis. Je hoeft geen geld te tellen en je personeel wantrouwend aan te kijken als de kas niet klopt.
Al dit genot mag dan wel iets kosten, lijkt mij.
En het feit blijft, de ene keer koopt de klant iets voor één euro, de volgende keer voor tien. Gemiddeld zit je dan goed.
Of is het beter dat de (vaste) klant die één keer gezeur aan zijn kop krijgt als hij voor één euro koopt, nooit meer terugkomt.
Ik ben namelijk zo'n principieel typetje.

quantas
door quantas - Dec 26, 2010 om 16:54
670 Antwoorden / 0 Vragen

Deze ondernemer begrijpt het erg goed en met mij meerdere ondernemers.
Leer misschien eerst maar eens lezen en roep dan.

98% doel ik op de mensen die klagen over de kosten van het pinnen de rest van de consumenten snapt het allemaal wel..

En ja ik werk 80 a 90 uur maar ontspanning heb je ook nodig.

Je leest precies wat je wilt, ik klaag inderdaad maar niet over ondernemer zijn maar over de eeuwige klaagzang over pinkosten etc.

Ik kom regelmatig in winkels voor mijn bedrijf zowel groot als klein en ben nog nooit een winkelier tegengekomen waar het niet vermeld staat als het geld kost beneden een bepaald bedrag.

Zolang een ondernemer er duidelijk over is zie ik geen probleem en uiteraard is het investeren dat klopt maar uiteindelijk wil elke ondernemer dat terugverdienen.

Ik zelf heb geen kosten voor klanten maar ik heb dus ook geen bedragen van 5 euro maar kan me de gedachte van juist die ondernemers best wel voorstellen.

woppie
door woppie - Dec 26, 2010 om 17:03
17 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, leer eerst lezen (ook tussen de regels door). Ik heb vast niet met een opticien te maken. Ik heb het erover als er geen contant geld meer is, wat het genot daarvan is.
De rest is maar hypothetisch, zolang de munten en flappen nog bestaan.
Dat je dan aan de banken overgeleverd bent is m.i. een ander topic.

quantas
door quantas - Dec 26, 2010 om 17:06
670 Antwoorden / 0 Vragen

En uiteraard kan een klant terugkomen maar ik denk persoonlijk ook niet dat dit bij vaste klanten gebeurt.
Er zijn diverse betaalmogelijkheden, wil je geen 10 eurocent betalen als je iets voor een euro koopt betaal dan contant zo moeilijk is dat niet.

Ieder normaal mens koopt in de meeste gevallen echt wel boven de 5 euro.
Voor een lollie gaan pinnen bij Jamin en ja daar betaal je ook onder de 5 euro iets extra ontmoedigt van 1 kant het pinnen dat klopt maar van de andere kant koopt men wel meer.

En nee ik heb geen oogkleppen op ik weet erg goed hoe het aan alle bij de zijdes werkt.
Kijk op het moment dat het niet gecommuniceerd wordt zeg ik ja klagers je hebt gelijk maar nogmaals de winkeliers die dat flikken zal je op 1 hand kunnen tellen.

invalide
door invalide - Dec 26, 2010 om 17:23
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als je bij Jamin extra moet betalen voor 1 lolly haal ik wel even €50,- uit de flappentap, en weet U dan hoeveel het wisselgeld gaat kosten?

Verder verzamel ik ook de losse centen die vrijwel alleen nog bij de Aldi worden gegeven dus kan ik daar iets voor kopen en contant betalen?
Alleen lust ik geen lolly dus hebben ze ook nog iets anders?

Gewoon meer kopen want als je naar 8 winkels gaat ben je zoveel tijd kwijt dat gezien mijn uurloon alles bij 1 winkel kopen goedkoper is.

En waarom noemde niemand de Chipknip betalingen want hoewel ik die waardeloos vind is deze er ook nog steeds voor juist deze kleine bedragen?

woppie
door woppie - Dec 26, 2010 om 18:12
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ik noemde de chipknip betalingen in mijn eerste antwoord.

jo
door johannes1 - Dec 27, 2010 om 20:04
63 Antwoorden / 53 Vragen

extra betalen voor pinnen ! ??
twee aspecten :
- jij wilt je er makkelijk van afmaken en zelfs voor heel kleine bedragen op elektronische manier betalen, dat kàn natuurlijk; máár gemak moet betaald worden ;
- jij meent dat deze doorberekening niet terecht is :
= je hebt de keuze :
betaal of gewoon zoals je altijd deed nl door de portemonaie te trekken [weet ook niemand te achterhalen wat jouw uitgavenpatroon is [en dàt kán wel eens héél erg belangrijk zijn ! - denk daar maar eens over na] óf
= je gaat gewoon ergens anders =
= dan wel spaar je jouw inkopen op;
- verder moet de ondernemer zich ook wat afvragen nl :
. / wil hij af van veel kasgeld in de la hebben met kans op diefstal ?
./ hoeveel moet hij betalen om aan kleingeld te komen, zelfs als hij dat via een collega ondernemer kan betrekken;
./ hij heeft dan ook méér administratiekosten, beheersgeld etc.
Daarnaast kàn het klantenlokken dmv kleine bedragen toe te staan ook erg effectief werken, waardoor hij uiteindelijk meer omzet draait en daarom was het toch bij hem allemaal begonnen.
koper : blijf bedenken dat JIJ de koning bent !!

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 30, 2010 om 13:55
632 Antwoorden / 58 Vragen

Wat ik dan wel heel scheef vind;

Bij de Action bijv. zaten ze altijd te springen om klein geld, dus dachk ik:
Ik pin wel met een klein bedrag, dan hoeven ze geen wisselgeld te geven.
Stomverbaasd was ik wel dat ze daar E0,10 voor rekenden.
De eerstvolgende keer dat ik er was heb ik met een lap van E50.00 betaald voor een dingetje van E2.95, liepen ze te zeuren of ik het niet kleiner had of anders wilde pinnen. Ja, doeiiiiii.
Ik heb gezegd: Pinnen doe ik niet, want het is niet gratis, en ik heb niet kleiner dan E50.00, want ik ben net naar de bank geweest.
Inmiddels geld bij Action ook: Klein bedrag, pinnen mag.

woppie
door woppie - Dec 30, 2010 om 18:22
17 Antwoorden / 0 Vragen

En hier was nu juist de chipknip voor bedoeld.

quantas
door quantas - Dec 30, 2010 om 18:28
670 Antwoorden / 0 Vragen

En bij alle geldautomaten kan je ook biljetkeuze kiezen dus je hoeft niet met 50 euro te betalen je kan ook 5x10 pakken of 2x20 en 1x10

Hoe je het ook keert of draait alles zit in de uiteindelijke prijs verwerkt, ik zie dan liever 0,10ct pinnen bij de kassa hangen onder de 5 euro ofzo, dan betaald alleen de klant die niet meer dan 5 euro koopt de rest heeft er geen last van.

En laten we eerlijk zijn ook bij de action loopt bijna niemand naar buiten onder de 5 euro, ja jij toevallig maar 9 van de 10 kopen echt wel wat meer.

En laat dat nu net bij alle winkels zo zijn ze kijken niet wat JIJ wilt maar kijken naar alle klanten in TOTAAL.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 30, 2010 om 19:13
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 30 dec 2010, 18:28]En bij alle geldautomaten kan je ook biljetkeuze kiezen dus je hoeft niet met 50 euro te betalen je kan ook 5x10 pakken of 2x20 en 1x10Hoe je het ook keert of draait alles zit in de uiteindelijke prijs verwerkt, ik zie dan liever 0,10ct pinnen bij de kassa hangen onder de 5 euro ofzo, dan betaald alleen de klant die niet meer dan 5 euro koopt de rest heeft er geen last van.

En laten we eerlijk zijn ook bij de action loopt bijna niemand naar buiten onder de 5 euro, ja jij toevallig maar 9 van de 10 kopen echt wel wat meer.En laat dat nu net bij alle winkels zo zijn ze kijken niet wat JIJ wilt maar kijken naar alle klanten in TOTAAL.

Dat is niet altijd zo bij de geldautomaten, heel vaak zijn bij ons de geldautomaten buiten gebruik, of is er alleen een uitgifte van vijftig- en twintigeurobiljetten mogelijk.
En ook bij twintig euro liepen ze te zeuren bij Action.

Zo duur is het bij Action niet en soms heb ik best een aardig mandje vol hoor en ben ik verbaasd wat ik af moet rekenen bij de kassa.
Het blijft regelmatig onder de 10 euro.

Ik vind het alleen raar dat ze lopen te piepen over het wisselgeld als je contant met groot geld betaalt, maar aan de andere kant 10 cent rekenen voor het pinnen terwijl pinnen altijd gepast is. Dat is toch een kromme redenatie?

Dan heb ik zoiets: Bekijk t ff lekker, ik betaal wel contant en als ik het niet klein heb, dan heb ik het maar niet klein.