Be
door Berrie315 Jun 1, 2016 om 13:27
Geldzaken & recht
Plakresten kleed Ikea, Ikea aansprakelijk?

Ik heb inmiddels 7 jaar geleden een sisal kleed bij ikea gekocht, de onderkant is een siliconen laag, deze heeft losgelaten en afgegeven op mijn houten vloer. Deze plakresten zijn niet te verwijderen (alle oplosmiddelen al geprobeerd) en de hele vloer schuren is de enige oplossing.
Ikea verkoopt deze kleden nog wel maar zonder deze onderlaag.
Kan ik Ikea aansprakelijk stellen voor de kosten op mijn vloer te schuren?

Dank!

7216 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 1, 2016 om 13:57
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me echt niet, na 7 jaar.

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2016 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk niet. Vloerkleed nu pas voor het eerst opgetild?

ja
door jackyh - Jun 1, 2016 om 14:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat Sisal kleed is dus 7 jaar niet van z'n plaats geweest. Heeft alles doorstaan zoals warmte, kou, vlekken die met een sopje zijn schoongemaakt  en nu vindt u het gek dat er plakresten zijn en wilt u Ikea aansprakelijk stellen. Onbegrijpelijk. HG heeft trouwens een oplossing voor alles, zeggen ze, is duurder maar misschien helpt dat product wel.

Cookies
door Cookies - Jun 1, 2016 om 14:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat kan niet. Nieuw vloerkleed er over, probleem opgelost.

Kan ik Ikea aansprakelijk stellen voor de kosten op mijn vloer te schuren?

Be
door Berrie315 - Jun 1, 2016 om 15:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

plakresten zitten er al jaren, al na 2 jaar aanwezig, deze foto's dateren uit 2014, dat het al eerder aanwezig is kan ik niet bewijzen, in voorwaarden staat kleed draaien heb ik gedaan, maar kan ik ook niet bewijzen...

jo
door jorisw Jun 1, 2016 om 16:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En dan nu nog willen claimen? De vragen worden steeds gekker hier. Of zijn claims de nieuwe spaarpotjes? Gaan claimen als je geld nodig hebt.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 1, 2016 om 15:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Daarmee heeft u meteen al uw rechten de nek omgedraaid, je moet binnen ca 2 maanden na het ontdekken van het gebrek de verkoper informeren. U bent inmiddels 2 jaar verder begrijp ik.

Maar na 7 jaar proberen nog uw recht te krijgen is sowieso eigenlijk een heilloze weg. De bewijslast voor de problemen liggen ook nog eens geheel bij u.

Wat u wel kunt doen is een brief/mail sturen naar IKEA en de problemen voorleggen. Wie weet sleept u er nog een coulance regeling uit. Niet geschoten is altijd mis.

me
door mein33 - Jun 1, 2016 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@berrie315,

U schrijft: de plakresten zitten er al jaren.
Al jaren heeft u er blijkbaar niets aan gedaan om het e.e.a. te verhalen op IKEA.
Nu het kleed klaarblijkelijk aan vervanging toe is ;-)) komen de vlekken op de vloer zeer slecht uit en moet de vloer worden hersteld.
Wie gaat dat betalen ??
Nou IKEA zeer zeker niet aangezien u de mogelijkheid tot het indienen van een (mogelijke) schadeclaim reeds jaren geleden hebt verpand.
Het aankoopbonnetje zult u ook wel niet meer hebben. ;-))

Cookies
door Cookies - Jun 1, 2016 om 22:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Plakresten zitten er al jaren? En na al die jaren dan deze vraag? Huis in de verkoop soms?

Ma
door Mat Matheij - Jun 2, 2016 om 01:20
986 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst had U alvorens zelf aan de slag te gaan Ikea in de gelegenheid moeten stellen uw klacht in behandeling te nemen. Thans is het bijzonder moeilijk om de aansprakelijkheid bij dit bedrijf te leggen temeer daar het thans zou gaan om volledige renovatie van de vloer.

vr1944
door vr1944 - Jun 3, 2016 om 12:06
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Een beetje je eigen schuld .Als je de vloer onder het kleed regelmatig goed in de bijenwas gezet had gezet was dit euvel geschied  . Je zou in dit geval net zo goed de leverancier van de vloer de schud kunnen geven. Ik heb zelf ook kleden op mijn parketvloer liggen met een anti slip laag eronder.

audb
door audb - Jun 3, 2016 om 14:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer eens met WD40 spuit een klein deel in en laat het zo 10 min indrogen daarna met een harde borstel er overheen.
Het kan zijn dat je het een paar keer moet doen voor alles weg is maar nee heb je en ja kan je krijgen.

Wel zal je daarna de vloer goed met een ontvettings middel moeten doen.

Lu
door Lucieke - Jun 4, 2016 om 15:48
5 Antwoorden / Vragen

Wat een mentaliteit toch! Het eerste waar aan gedacht wordt is: 'Aansprakelijk stellen'.
Zit die bedorven Amerikaanse manier van handelen al zover aan deze kant van het water?
Het kán zijn dat Ikea zich hier niet meer verantwoordelijk voor voelt en dat zou terecht zijn na al die tijd maar ben je jouw probleem al eens gaan voorleggen bij hun?
Misschien komen ze wel met een oplossing in de zin van een tip om het schoon te krijgen. Het hoeft toch niet altijd op geld uit te draaien?
Jij hebt een probleem en je zoekt een oplossing. Wel dan!
Succes in ieder geval.

Fa
door Fayro Jun 4, 2016 om 20:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij begrijpt u de kern van het verhaal niet helemaal de vloer is beschadigd, en moet hersteld worden.
wie is verantwoordelijk voor de schade?

hoe bedoeld u dan amerikaanse mentaliteit en het hoeft niet altijd op geld uit te draaien, maak jij die vloer gratis? gr

Fa
door Fayro - Jun 4, 2016 om 20:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

inden schade wordt vastgesteld waarbij aangetoond kan worden dat de schade is veroorzaakt door het desbetreffende kleed, lijkt mij dat wel.

Si
door Simonevandijk - Jun 6, 2016 om 01:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat lijkt me niet.
Als u dat meteen had ontdekt na de aankoop had u nog stappen kunnen ondernemen.
Maar helaas, dit is echt te laat.
Word toch zelf opschuren dan maar (gelukkig bestaan er schuurmachines)