sv
door svandesande Jul 10, 2019 om 08:47
Geldzaken & recht

Politie neemt scooter in voor technisch onderzoek

Beste,

Gisteren is mijn scooter door de politie ingenomen (terwijl mijn zoon er op reed)
De scooter is geheel origineel, geen gekke dingen, geluiden, niets kapot etc.

Maar tijdens het aanhouden hebben ze bedacht dat de scooter wel eens ietsje te snel kan rijden dus gaan ze een technisch onderzoek inplannen. Dit kan 3 a 4 weken duren.
Wij hebben de papieren laten zien, de scooter zelf is duidelijk netjes en origineel.
Kunnen ze dit zomaar maken. Dat ze iets willen testen best maar om gewoonweg een maand je vervoer af te pakken zonder reden???? Dit is mijn woon werk verkeer (Utrecht stad) aangezien openbaar vervoer duur is en auto geen optie.

Daarnaast is het zo dat er geen enkel bewijsje mee gegeven wordt dat de scooter bij het politiebureau staat. Wordt daar gewoon buiten gezet etc. Ze gaan dat ding vervoeren naar een technisch bureau. We mochten ook geen foto maken meer dat hij daar staat etc. Ik vind het een zeer zeer zeer vervelende kwestie.

19639 27 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2019 om 08:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er moet toch beslist iets afwijkends zijn aan die scooter of wellicht aan het gedrag van uw zoon,want de politie doet dat niet zomaar.

costnix
door costnix Jul 10, 2019 om 09:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als de zoon zich zo als in dit dumpert filmpje heeft gedragen, vind ik het logisch:

https://www.dumpert.nl/mediabase/7708197/1c82cd5f/politie_neemt_scooter_mee_voor_niks.html

aurora1
door aurora1 Jul 11, 2019 om 17:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hé, menéér....

costnix
door costnix - Jul 10, 2019 om 09:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen
panter22
door panter22 - Jul 10, 2019 om 09:17
6599 Antwoorden / Vragen

Als niet zonder die scooter kunt, dan kun je hem beter voortaan niet meer uitlenen.
Kijk eens op deze site:
https://www.vraaghetdepolitie.nl/stel-je-vraag?sid=859938a2-6127-49c1-aaf1-cde8adbc1952
Als niet zonder die scooter kunt, dan kun je hen beter voortaan niet meer uitlenen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2019 om 09:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas zal men m.i. wel degelijk een reden hebben gehad om tot de inname over te gaan. Er zal geen rollerbank bij de hand zijn geweest op het moment van aanhouding. U kunt in bezwaar gaan als al aangegeven maar ook daarvan zal de afhandeling enige tijd in beslag nemen.
Rest de mogelijkheid om eventueel een schadeclaim in te dienen als na het onderzoek blijkt dat de scooter niet de voor de scooter maximaal toegestane snelheid kan overschrijden. Bewaar dus uw reiskostengegevens.

Topantwoord

ro
door ron503 - Jul 10, 2019 om 10:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Op basis van een vermoeden wordt een scooter niet in beslag genomen omdat er een aantoonbare snelheidsovertreding van meer dan 20 km/h aan vooraf dient te gaan en er dient sprake te zijn van meerdere snelheidsovertredingen in korte tijd. Normaliter krijgt een scooter bij het vermoeden dat die opgevoerd is een WOK (wacht op keuren) status en pas als de RDW de scooter goed heeft gekeurd mag er weer mee gereden worden. Een met name snorscooter is zonder het vervangen van onderdelen op te voeren omdat veel snorscooters feitelijk bromscooters zijn die met een elektronische snelheidsbegrenzer zijn uitgerust. Als blijkt dat die snelheidsbegrenzer gemanipuleerd is heeft uw zoon toch iets uit te leggen.

ma
door marnix1 Jul 10, 2019 om 11:13
256 Antwoorden / 22 Vragen

Normaliter krijgt een scooter bij het vermoeden dat die opgevoerd is een WOK (wacht op keuren) status en pas als de RDW de scooter goed heeft gekeurd mag er weer mee gereden worden. "

LIjkt me niet dat "vermoeden" genoeg is voor een WOK.

ro
door ron503 Jul 10, 2019 om 11:29
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoeden of twijfels aan de constructie snelheid kunnen een reden voor een WOK status zijn maar zijn pas van toepassing als de berijder van die scooter staande is gehouden. Een agent is geen deskundig monteur maar weet uit ervaring wel hoe een scooterrijder zich in het verkeer gedraagt.

sv
door svandesande Jul 11, 2019 om 10:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

niet het geval, de dienstdoende agent gesproken en deze zegt en bevestigd dat de scooter ca 45 reed, maar bij een controle op de rollenbank slechts 21km. DIt kan hooguit aan de rollenbank liggen maar de scooter is 100% origineel.

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 10:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus uw zoon is gecontroleerd en reed ca 45 en op de rollerbank slechts 21? Dat kan duidelijk op een begrenzer die al dan niet op afstand bediend kan worden. Dat is een reden om de scooter voor technisch onderzoek mee te nemen. Een rollerbank is geijkt, daar kan het niet aan liggen.

Ka
door Kassagebruiker Jul 11, 2019 om 11:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zie DIT FILMPJE. Na 1 minuut 40 ziet u een snorbrommer die volgens de motoragent 50 rijdt en op de rollenbank maar 22. En er zat een begrenzer met schakelaar in ..............

Iv
door Ivo W Jul 11, 2019 om 20:39
728 Antwoorden / Vragen

Op de weg 45 en op de rollenbank nog geen 25? Dan is het vermoeden dat er technisch niet volgens de regels is zéér terecht. Snorscooters met een uit te schakelen begrenzer zijn niet bepaald een uitzondering.

Dat volgens uw papieren alles in orde is, zegt natuurlijk ook helemaal niets.

Bij het technisch onderzoek zullen de heren of dames technici dus op zoek gaan naar de begrenzer van deze snorscooter, en als dit een 'regelbaar' exemplaar blijkt te zijn krijgt u of uw zoon een forse boete wegens het overschrijden van de constructiesnelheid. Daarnaast zal er in dat geval een WOK-melding op het kenteken gezet worden. Dan mag u de scooter wel ophalen bij de politie, maar u mag er dan geen meter mee rijden, totdat u de scooter ter keuring hebt gebracht bij de RDW en de scooter daar in orde bevonden wordt.

ne
door neodutchio - Jul 10, 2019 om 10:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De politie doet dat expres om u te willen pesten en om dwars te liggen. Hard en ongeloofwaardig? Een politie agent neemt echt niet zonder reden iets in beslag. Sterker, alles wordt gerapporteerd, dus als er teveel onterechte zaken bij een agent naar voren komen komt daar een reprimande op.
Uw zoon zal aanleiding gegeven hebben tot verder onderzoek. Dat gebeurd niet bij het houden aan de regels. Agenten gaan geen willekeurige scooters aan de kant zetten en direct in beslag nemen.

Het is inderdaad zeer vervelend, maar uw zoon is de enige die kan vertellen waarom.

me
door mein33 - Jul 10, 2019 om 10:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ben bang dat zoonlief niet het hele verhaal over/rond de inbeslagname van de scooter heeft verteld.
Recalcitrant gedrag en/of het niet opvolgen van de aanwijzingen van de bevoegde ambtenaren kan uiteindelijk ook aanleidding geven tot een inname voor een technisch onderzoek  ;-))
Wie weet is er wel aan de scooter gerommeld, alleen heeft hij u dat niet verteld en is het u niet opgevallen dat hij toch echt sneller ging dan wettelijk is toegestaan !
Je moet van goede huize komen en er moet wel echt iets niet kloppen op techisch gebied voordat er tot inbeslagname wordt overgegaan.
Ook moet de papierwinkel kloppend zijn en als daar iets mankeerd, dan kan het ook inleveren geblazen zijn.
Geen bewijs van inbeslagneme gekregen, op zich ook al een vreemde zaak !

Gr
door Grunn1 - Jul 10, 2019 om 10:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

1. Politie neemt nooit zonder reden een scooter in beslag
2. Politie neemt alleen een scooter in beslag als er duidelijk aanwijsbare redenen voor zijn zoals veel te hard rijden of als er heel veel aan mankeert.

Uw verhaal klopt voor geen meter of uw zoon verteld niet de waarheid.
Is de scooter wel in beslag genomen of is er iets anders gebeurt wat uw zoon niet verteld? Gestolen, aanrijding gehad en total los en daardoor in beslag genomen of iets anders.

sv
door svandesande Jul 11, 2019 om 10:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

U weet het beter dan mij en de politie bij elkaar............................... Maar wij waren erbij. De scooter is vsan mij en ik rij er dagelijk op en mijn zoon 1 a 2 maal per week. Het ding is 2 maanden oud en super origineel en 100%. Het rijgedrag van mijn zoon kan aanleiding zijn tot staande houding. Maar het ding voor weken innemen omdat ze een TD onderzoek willen is pure pesterij.

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2019 om 10:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@svandesande

U was erbij? Waar dan? Zat u achterop? Of reed u er naast?

aurora1
door aurora1 Jul 11, 2019 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een flauwekul: pure pesterij, hoe verzint u het.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 10, 2019 om 11:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo SvandeSande,

Ga naar een bureau voor rechtshulp en vraag of ze een brief voor je kunnen opstellen waarbij je de politie aansprakelijk stelt voor de reiskosten , die je nu moet maken als zij jouw scooter niet onmiddellijk terug geven.

ne
door neodutchio Jul 10, 2019 om 15:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De politie heeft niets te maken met eigenaar, maar met de gebruiker. Zoonlief is met een reden aan de kant gezet en met een reden is de scooter ingenomen voor verder onderzoek.
Stel dat ik u mijn auto uitleen en u veroorzaakt een dodelijk aanrijding of (minder erg) pleegt een overval. Denkt u dat ik mijn auto dan meteen terug zou krijgen omdat ik die nodig heb voor het werk?
TS moet bij zoonlief aankloppen aangezien hij aanleiding heeft gegeven hiervoor.

Magnum007
door Magnum007 Jul 10, 2019 om 18:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio ,

TS heeft niets geschreven over een misdrijf of aanrijding, dus dit vind ik een vreemde vergelijking .

Bij normaal gebruik mag de politie niet zomaar een voertuig in beslag nemen.

Jouw aanname,dat zoonlief “aanleiding heeft gegeven hiervoor” raakt kant noch wal....

ne
door neodutchio Jul 10, 2019 om 19:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Uw gedachte dat een agent zomaar voertuigen meeneemt slaat kant noch wal. Of denkt u echt dat er willekeurig mensen van straat geplukt worden en het voertuig ingenomen wordt voor onderzoek? Dat de politie als een soort RDW alles gaat nakijken?
Voor elke inbeslagname, of waarschijnlijk in dit geval een inname van een voertuig heeft een aanleiding nodig. Dus of is er te hard gereden, er kunnen stekkers of bedrading gevonden zijn die duiden op een aanpassing, er kan teveel geluid geproduceert worden, remmen die niet of slecht werken, verlichting met problemen, enz enz. Allemaal redenen om een voertuig mee te nemen voor technisch onderzoek.
Alles wat ik benoemd heb is een strafbaar feit. Net zoals mijn voorbeel met een overval. De straf is anders, maar beide zijn strafbare feiten.

U zegt het zelf al, bij normaal gebruik mag de politie niet zomaar een voertuig in beslag nemen. Dus, wat heeft zoonlief op zijn kerfstok dat het wel gedaan is???

Magnum007
door Magnum007 Jul 10, 2019 om 23:36
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

TS schrijft,dat de “wij hebben de papieren laten zien”, dus waarschijnlijk had zoonlief ,die niet bij zich.

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 08:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Geen papieren bij hebben is geen reden om een voertuig  voor technisch onderzoek mee te nemen. Dat TS deze heeft laten zien zegt dus ook niks. Wellicht probeerde ze daarmee haar eigendom mee te bewijzen, maar dat is niet relevant.
Er is reden om technische het voertuig te onderzoeken.

sv
door svandesande Jul 11, 2019 om 10:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

alles is 100% maar pure pesterij. Ik heb ellenlange discussies gehad, daar hebben ze tijd voor maar 1 min op de scooter zitten om te zien dat deze origineel is doen ze niet. Ze willen gewoon een onderzoek en dat duurt weken.............

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 11:05
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als de scooter op de rollerbank niet snel reed zal dat ook zo zijn als ze er 1 minuut op gaan rijden. Wat ze willen nagaan is of er niet gerommeld is. Zowel softwarematig als met het vervangen van 1 onderdeeltje is de snelheid aan te passen van 25 naar 45. Als er een afstandsbediening bij zit zal deze nu niet te snel lopen.

Waarom denkt u dat de politie u zou willen pesten? Voor alles zijn protocollen.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 10, 2019 om 11:28
683 Antwoorden / 5 Vragen

Er bestaan afstand bedienbare begrenzers. Staat die uit loopt de brommer 25/45, met die begrenzer er uit harder. Misschien is er wel zo'n ding ingebouwd ZONDER dat u dat weet. Kinderen vertellen echt alles thuis. Zit er zo'n begrenzer op, tja, dan krijgt u als kentekenhouder de bekeuring.

sv
door svandesande Jul 11, 2019 om 10:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Die zit er niet op aangezien hij zelden op het ding rijd, 2 maanden oud en origineel is. Daarnaast kan mijn zoon nog geen band plakken dus zal zeker niet in een paar minuten tussendoor dat ding opgevoerd hebben, + begrenzer ingebouwd hebben en dat op die enkele avond-uur dat hij rijd

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 11:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Uw zoon zal ook vrienden hebben met kennis van zaken. Zo lastig is het niet om een kabeltje te trekken en een kastje te vervangen. Kan in een paar minuten.

Ka
door Kassagebruiker Jul 11, 2019 om 11:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt wel denken dat het ding "standaard" is, maar zoals @Neodutchio ook al zegt, zo'n variabele begrenzer is er door een handige "vriend" of "Harry" zo ingezet. Via inyernet heb je zo een instructiefilmpje gevonden en in nog geen kwartier zit zo'n ding erin. Bovendien neemt de politie niety "zomaar" een brommer in beslag. Alles heeft een reden, al een eerlijk gesprek gehad met uw zoon? Klik hier maar eens

costnix
door costnix Jul 18, 2019 om 17:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat de zoon van de vragensteller meer verstand heeft, dan de maker van het filmpje.
Anders ishij een kandidaat voor eem Darwin Award. :-(
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Darwin_Award
en
https://darwinawards.com/

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2019 om 13:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar een tijdje op de fiets?
Heeft uw zoon wel alles eerlijk verteld? De politie neemt niet zonder reden zo’n maatregel, er is wel degelijk iets aan de hand.
Ze hebben niet “zomaar iets bedacht” tijdens het aanhouden. Aanhouden wordt doorgaans ook niet “zomaar” gedaan tenzij er een algemene controle door de politie gehouden wordt.
Voorts: als het voor belangrijk woon-werkverkeer is moet u het ding liever niet uitlenen.

audb
door audb - Jul 10, 2019 om 14:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dat er geen bewijs is gegeven dat de scooter inbeslag is genomen kan niet kloppen :

Bij de inbeslagname, of zo spoedig mogelijk daarna, ontvangt u een ontvangstbewijs. Daarin staat wat er in beslag is genomen en op welke datum. Een hulpofficier van justitie beoordeelt of  het voorwerp rechtmatig in beslag is genomen of niet. De hulpofficier van justitie kan dan al beslissen om het voorwerp eventueel terug te geven of dat de bewaring voortduurt.

Gr
door Grunn1 Jul 10, 2019 om 15:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En mede daarom denk ik dat er iets mist in het hele verhaal van of moeder of zoon.

ne
door neodutchio Jul 10, 2019 om 15:41
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waarschijnlijk ingehouden. TS spreekt ook over een aanhouding, dat zal ook wel een staandehouding geweest zijn

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2019 om 22:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar ze was er wel zelf bij....

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 10, 2019 om 15:28
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou betekenen in een dergelijke situatie om een legitimatie te vragen alvorens de scooter af te geven.

aw
door awm - Jul 10, 2019 om 16:59
44 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is een akelige situatie. Als ze niks kunnen vinden is er altijd nog balhoofdspeling. Die is vaak teveel en bekeuringswaardig.

sv
door svandesande Jul 11, 2019 om 10:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

ding is brandnieuw en origineel

Ka
door Kassagebruiker Jul 11, 2019 om 22:21
683 Antwoorden / 5 Vragen

met 45 rijdend gemeten en 21 op de rollenbank niet origineel.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Jul 10, 2019 om 23:32
3763 Antwoorden / 0 Vragen

De politie kan een bromfiets op twee gronden meenemen:
- een technisch onderzoek op basis van de Wegenverkeerwet of
- in beslag name voor de waarheidsvinding omdat er een strafrechtelijke overtreding is begaan.

In het eerste geval mag het onderzoek maximaal 3 dagen duren (uitspraak Nationale Ombudsman).
In het tweede geval mag de bromfiets pas na een beslissing van de officier van justitie, nadat het onderzoek is voltooid, worden terug gegeven. Een dergelijk onderzoek mag langer duren.
In het laatste geval kunt u wel een bezwaar indienen  bij de rechtbank en daarbij teruggave vorderen.
Uit uw verhaal kan ik niet halen wat nu precies het geval is.  Het is natuurlijk wel zo dat als de bromfiets  volledig voldoet aan de eisen de politie  nooit iets geconstateerd kan hebben dat zo moeten leiden tot een technisch onderzoek.

Wat wel zou kunnen is dat de politie het vermoeden  heeft dat het een omgekatte bromfiets betreft en dit nader onderzocht moet worden.

sv
door svandesande Jul 11, 2019 om 10:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een technisdch onderzoek maar dat is enkel gebasseerd op een vermoeden dat nergens op gebaseerd is. DIt heb ik ook al aangegeven en tevens gevraagd om 1 min tijd te nemen om dit te staven maar doen ze niet. En de 3 dagen is eigenlijk 1 dag volgens de ombudsman maar dat is een principe akkoord. Geen Wet. Politie houd zich (zeker in dit geval) niet aan principes en geven ook aan dat er slechts een scooter onderzoeksteam is in de regio en dat het wel weken kan duren voordat de scooter aan een technische test wordt onderworpen. En dat voor niets...........

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 11:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Maar hoe komt de politie er dan bij dat uw zoon veel te snel gereden heeft? Dat zal niet zomaar uit de lucht vallen.

Ka
door Kassagebruiker Jul 11, 2019 om 11:38
683 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe weet u zo zeker dat het nergens op gebaseerd is? De eerlijkheid van uw zoon zal de doorslag moeten geven. Ik neem aan dat u niet beter weet als dat het ding standaard is. Als hij het (zeer waarschijnlijk) niet is en zoon niet meewerkt, dan volgt er inbeslagname voor onderzoek.

sw
door swat1500 Jul 11, 2019 om 21:47
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als de politie aangeeft dat het technisch onderzoek weken gaat duren heeft u voldoende om een klacht in te dienen. U kunt daarbij wijzen op de uitspraak van de Nationale Ombudsman.

Topantwoord

ansvanz
door ansvanz - Jul 11, 2019 om 07:24
12 Antwoorden / 0 Vragen

het is in nedrland een hedse tegen de burger ze doen maar wand zij maken het uit

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 08:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ze lopen ook zwaar bewapend over straat, schieten willekeurig mensen neer, pakken je op zonder reden, enz. Toch wel erg om in een politiestaat te wonen.
Heel simpel Ansvanz, de politie maakt niets uit, zij controleren de uitvoering op de wet.

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2019 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig doen ze maar. Dat tuig moet van de straat.

aurora1
door aurora1 Jul 12, 2019 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, die dienders doen maar wat en altijd zonder enige reden. Wég met dienders.
Zich zomaar met een “originele” scooter bemoeien, die laten onderzoeken en zonder enige aanleiding. De gewone burgers zijn altijd maar de pineut. Je zou denken dat je in een politiestaat leeft, of voormalig Oost-Duitsland met al die Stasi types.

ne
door neodutchio - Jul 11, 2019 om 11:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

10:39 Uw zoon rijdt er 2 keer in de week op
10:44 Uw zoon rijdt zelden op uw scooter
 Wat is het nu, zelden of elke week wel een paar keer?

Uw zoon wordt voor een snelheidsovertreding aan de kant gezet en op de rollerbank kan die nog maar 21 km/u. Dus zowel de meting als de rollerbank zouden niet kloppen? Alles is geijkt en wordt periodiek gecontroleerd. Dat 2 apparaten een verkeerde snelheid zouden aangeven zou wel heel toevallig zijn.

Opvoeren is in een wip gebeurd, viarioring eruit trekken en een andere CDI er in klikken. Een begrenzer is ook geen probleem en zijn verschillende opties voor. Afstandsbediening, stekkertje, lichtschakelaar of een magneetschakelaar.

Een CDI wisselen kost 7 tientjes en is in een tel gebeurd.

U hoeft van niets te weten, maar uw zoon wel. Als je aan de kant gezet wordt met een snelheidsovertreding en daarna loopt de scooter langzamer, dan is er reden genoeg voor onderzoek.

sv
door svandesande Jul 12, 2019 om 14:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

er was geen overtreding zowel niet op de weg als op de testbank

Ka
door Kassagebruiker Jul 12, 2019 om 14:50
683 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom wordt een snor scooter 25 km rijdend aangetroffen met 45 km? Dàt is het schoolvoorbeeld van een overtreding.

ne
door neodutchio Jul 12, 2019 om 18:19
5129 Antwoorden / 12 Vragen

DOOR SVANDESANDE 11 JUL. 2019 OM 10:24
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

niet het geval, de dienstdoende agent gesproken en deze zegt en bevestigd dat de scooter ca 45 reed, maar bij een controle op de rollenbank slechts 21km. DIt kan hooguit aan de rollenbank liggen maar de scooter is 100% origineel.

Dat is wel degelijk een overtreding.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 11, 2019 om 11:33
683 Antwoorden / 5 Vragen
sv
door svandesande Jul 12, 2019 om 14:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

niet het geval, maar wel waar ik bang voor ben dat die fijne blauwe vrienden dat ding op een kar flikkeren, koud tegen de planken aansjorren en je hem beschadigt terug krijgt

Ka
door Kassagebruiker Jul 12, 2019 om 14:43
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Svanderzande, effe de feiten: rijdend door een politieman op ambtseed geconsteerd op/in een politievoertuig met een geijkte snelheidsmeter geconstateerd 45 km per uur. Uw zoon met scooter wordt dus meegenomen naar de rollenbank, die eens per jaar gekeurd moet zijn. Daar wordt een snorscooter op die gekeurde rollenbank getest en komt niet verder als 21, 22 km. Deze kenmerken wijzen 100% op een zeer reeele mogelijkheid van een andere cdi als origineel. Dàt gaan ze onderzoeken. Dàt kost tijd. Of u er wel of niet van af weet doet niet terzake, de kentekenhouder krijgt de bekeuring thuis op de mat.

Uw idee over de blauwe vrienden en flikkeren van scooters verwijs naar het rijk der fabelen. U was er niet bij dus u weet er alleen maar van "Hear / Say" zoals het mooi klinkt. Ik ga ervanuit dat uw zoon naar mijn visie de enige is die weet dat er een andere cdi op zit. Dat had uw zoon wel MOETEN weten, want HIJ reed 45 km per uur ipv 25 km per uur. Zo'n cdi zal niet uitzich zelf in uw scooter terecht komen ......... Of woont u in Kaatsheuvel.

Het zou u sieren als u de uitslag van het onderzoek hier ook zou publiceren. En de boete bedragen.

ro
door ron503 - Jul 11, 2019 om 11:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft een reactie op mijn antwoord gegeven en nu blijkt dat de reden van staande houden een forse snelheidsovertreding was. Het is dan geen vermoeden maar een constatering door een agent. De rollenbank snelheidstest geeft een maximum snelheid van 21 Km/h aan en dat is zelfs voor een snorscooter aan de lage kant te noemen. Dat verschil tussen 45 Km/h die geconstateert is en 21 Km/h op de rollenbank is zo groot en roept natuurlijk vragen op voor de bestuurder van die scooter. Een agent is weliswaar geen monteur maar kent de trucjes van opvoeren wel en het lijkt er in dit geval op dat de begrenzer omzeild is op een niet zichtbare manier. Edoch als dat zo is en de bestuurder geeft dat ook toe dan wordt de scooter niet in beslag genomen en krijgt de tijd om de scooter in originele staat te brengen maar als de bestuurder niet mee wil werken is inbeslagname de enige optie. Nader onderzoek zal uitwijzen of de scooter toch in originele staat verkeert maar die kans is klein want als de scooter niet harder kon rijden dan 21 Km/h zeg 25 Km/h op de snelheidsmeter was uw zoon niet staande gehouden.
Off topic, ik lees dat de politie maar doet wat ze willen maar agenten leggen een ambtseed af en de apparatuur die ze gebruiken worden jaarlijks gecontroleerd op werking en gekeurd.

sv
door svandesande Jul 12, 2019 om 14:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

er is geen voertreding geconstateerd. scooter rijd 45 max en dat doet hij altijd. De 21km op de bank duid op een defect in de bank en niet de scooter

ro
door ron503 Jul 12, 2019 om 14:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dan blijft er een vraag over en dat is de kenteken registratie. Een snorscooter is voorzien van een blauwe kentekenplaat en een bromscooter van een gele kentekenplaat. Als uw scooter voorzien is van een blauwe kentekenplaat dan mag de scooter niet harder rijden dan de in de wet opgenomen constructie snelheid.

Ka
door Kassagebruiker Jul 12, 2019 om 14:56
683 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad, blauwe plaat is max 25, gele plaat is max 45 km, maar blauweplaat mag (nu nog) zonder helm, een gele plaat is helmplicht. Dragen u en uw zoon een helm? Wat is de kleur van het plaatje, blauw of geel? Als er 45 km geconstateerd is en het is een gele plaat + helm op, dan is er bij normaal rijgedrag geen reden tot controle. In dezelfde situatie met een blauwe plaat zonder helm, 45 km rijdend, is een overtreding. Het zou wel heel erg veel toeval zijn als precies op de rollenbank die snorbrommer net een probleem op de bank (gekeurd, weet u nog) heeft.

Gr
door Grunn1 - Jul 11, 2019 om 13:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@svandesande, u beantwoord mijn vraag met
U weet het beter dan mij en de politie bij elkaar............................... Maar wij waren erbij.

Het klopt volgens u antwoorden wel wat ik schrijf, namelijk dat uw zoon veel te hard heeft gereden. Bijna het dubbele wat is toegestaan en wat mogelijk mag zijn. Rollenbanken worden jaarlijks gekeurd dus daar is niks mis mee.
Hoe was u erbij toen uw zoon werd aangehouden? Zat u achterop of is dit alleen het verhaal van uw zoon.
Zoals al meer geschreven, een begrenzer aanpassen is minuten werk en ja er zijn genoeg bedrijven die ook savonds open zijn.

Ik hoop dat u zodra u de oorzaak van het harde rijden van de scooter weet dit hier ook gaat terug koppelen ook als u geen gelijk heeft.

sv
door svandesande Jul 12, 2019 om 14:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

scooter rijd max 45, het is een bromscooter, origineel dus niks mis mee. Op de rollenbank reed hij slecht 21km (laten binnen 2 sec het gas los) en ze roepen dat ze een begrenzer vermoeden dus laat hem maar een paar weken staan. En juist dat gaat er niet in.

En nee, ik zat niet achterop maar wij wonen 1 min van het bureau vandaag en mijn zoon belde (met de helm intercom) mij direct op toen hij de politie moest volgen en hij niet wist waarom of wat. Wij kwamen er zo,n beetje gelijk aan dus was er inderdaad bij.

Ka
door Kassagebruiker Jul 12, 2019 om 15:08
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als een bromscooter 45 mag, 45 rijdt en 21 haalt op de rollenbank zult u daar geen bekeuring of onderzoek bij krijgen. Vertel nu eens het echte verhaal.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2019 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als uw zoon volgens de politie 45 reed en dat ding haalt op de rollerbank 22, is het toch compleet duidelijk? U wordt beduveld door zoonlief.

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 17:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Iets beter lezen Tijger, zoonlief doet niets verkeerd, de agent heeft niet goed op zijn snelheidsmeter gekeken en de rollerbank is ook kapot. Het ligt aan iedereen, behalve aan....

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2019 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach, ach, het is toch wat. Geef zoonlief maar een aai over de bol.

Ka
door Kassagebruiker Jul 11, 2019 om 20:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dus, de dienstdoende agent (met ambtseed) gesproken en deze zegt en bevestigd dat de scooter ca 45 reed, maar bij een controle op de rollenbank slechts 21km.
Met zo'n afwijking moet er wel een bedienbare cdi inzitten, buiten uw weten.

DIt kan hooguit aan de rollenbank liggen maar de scooter is 100% origineel.
Beide zijn niet waar, die rollenbank wordt jaarlijks gekeurd, de politie rijdt op voertuigen met een geijkte snelheidsmeter, de scooter met wel een schakelbare cdi hebben anders is dit onmogelijk. Of blijft uw zoon volhouden dat er niets aan de hand is. De bekeuring,m een schakelbare cdi is strafbaar zal uitsluitsel geven.

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 23:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nog mooier, als je een snelheidsbeukeuring thuis krijgt kan je met de gegevens van de pv inloggen op de site van de politie. Daar staat netjes het ijkingsrapport en veel gegevens van de verbalisant. Helderderderder kunnen ze het niet maken bij de politie.

Ka
door Kassagebruiker Jul 12, 2019 om 12:40
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wat gaat zoonlief nu zeggen als de bekeuring voor de veranderde cdi binnenkomt?
Toch wel benieuwd.

sw
door swat1500 - Jul 11, 2019 om 21:53
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp uit de diverse reacties dat er geconstateerd is dat de bromfiets rijdend op de weg aanmerkelijk harder reed dan feitelijk op de rollenbank gemeten werd. Dat duidt op manupilatie van de begrenzer.
Dat vergt een verder onderzoek dan een eenvoudig technisch onderzoek of de bromfiets technisch in orde is.
Ik ga er daarom  vanuit dat de bromfiets in beslag is genomen en niet uitsluitend voor een Wegenverkeerswet technisch onderzoek.
Onderzoek voor waarheidsvinding mag langer duren dan enkele dagen.

sv
door svandesande Jul 12, 2019 om 14:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is gemanipuleerd door mijnheer met de blauwe pet. De scooter heeft GEEN begrenzer en op de rollenbank is er niets eens vol gas gegeven. DIt klinkt ongeloofwaardig. Maar als ik er niet bij was geweest of enige twijfel zou hebben zou de kwestie mij niets doen. Maar in dit geval is het pure pesterij omdat ze denken een jongen een paar weken zonder scooter te zetten maar die fietst al 99% van de tijd. Maar zal het technische rapport hier wel vermelden over weet ik hoeveel weken

Gr
door Grunn1 Jul 13, 2019 om 10:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Sorrie hoor maar ik geloof helemaal niks van uw verhaal en het beschuldigen van de politie.
Of hier is iets heel anders aan de hand of het verhaal is verzonnen. In Nederland is de de politie niet zo corrupt dat ze zonder enige aanleiding een scooter van de weg plukken en in beslag nemen.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2019 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp mag de scooter zo hard rijden en reed hij ook zo hard en om te pesten beweert de politie dat hij niet zo hard kan?

Het verhaal wordt steeds leuker.

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2019 om 18:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoeveel van dit verhaal is uit uw duim gezogen en wat liegt uw zoon? Er klopt toch helemaal niets van: uw verhaal en uw reacties (als een kapotte grammofoon).

me
door mein33 - Jul 14, 2019 om 11:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

sv
DOOR SVANDESANDE 12 JUL. 2019 OM 14:13
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dit is gemanipuleerd door mijnheer met de blauwe pet. De scooter heeft GEEN begrenzer en op de rollenbank is er niets eens vol gas gegeven. DIt klinkt ongeloofwaardig. Maar als ik er niet bij was geweest of enige twijfel zou hebben zou de kwestie mij niets doen. Maar in dit geval is het pure pesterij omdat ze denken een jongen een paar weken zonder scooter te zetten maar die fietst al 99% van de tijd. Maar zal het technische rapport hier wel vermelden over weet ik hoeveel weken

@svande sande,

Als dit werkelijk zo zou zijn en u deze bewering ook nog "hard" kunt maken en dat kunt u want u heeft getuigen te over, dan zou u aangifte tegen het handelen van deze beëdigde ambtenaar kunnen/moeten doen.

sv
door svandesande - Jul 18, 2019 om 15:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

UPDATE: Heden de bevestiging gekregen dat de scooter gekeurd is en dat er niets aangetroffen is......................................

ne
door neodutchio Jul 18, 2019 om 15:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Voor u goed nieuws, maar komen er ook nog antwoorden op de eerder gestelde vragen?

ma
door marnix1 Jul 18, 2019 om 15:23
256 Antwoorden / 22 Vragen

Mooi!

Was een raar verhaal, vooral dat 45km/u rijden en dan iemand om de snelheid meevoeren naar de rollenbank,

Men blijft hier roepen dat u u vergist en uw zoon een leugenaar is,

me
door mein33 Jul 18, 2019 om 16:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Daarmee is dan ook aangetoond dat de door u beschuldige politieambtenaar niets heeft gemanipuleerd !!
Zoonlief maar niet meer op deze scooter laten rijden, dan kan hij er ook geen problemen mee veroorzaken !  ;-((

Th
door Thijs124 Jul 18, 2019 om 16:48
289 Antwoorden / Vragen

Dan maar een bloemetje voor de politie dat ze zo snel zijn geweest! Negen dagen!

panter22
door panter22 Jul 18, 2019 om 18:42
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is goed nieuws. Hou voortaan de scooter lekker voor jezelf en laat je zoon fietsen.

Ka
door Kassagebruiker Jul 18, 2019 om 20:28
683 Antwoorden / 5 Vragen

En aub bij een volgende vraag zoveel als kan (qua prive) terzake doende gegevens vermelden. Tip!

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2019 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus u gaat nu de dienders - blauwe petten - een bloemetje en grote zak drop brengen? En hier excuses aanbieden vanwege uw valse aantijgingen?