holiday
door holiday Aug 10, 2021 om 13:53
Geldzaken & recht

Post.nl levert niet aan huis

Het gebeurt steeds vaker dat een pakket door Post.nl niet meer op het ontvangstadres afgelevert wordt.
Zondag krijg ik een bericht dat het pakket waarschijlijk dinsdag tussen 11 en 14 uur afgeleverd gaat worden.
Maandag krijg ik een bericht dat het pakket tussen 11 en 14 uur afgeleverd gaat worden.
Maandag krijg ik nog een bericht dat het pakket niet afgeleverd kon worden en dat het daarom doorgebracht is naar een afhaalpunt.
Dus één dag voor het afleveren krijg ik al bericht dat het pakket niet afgeleverd kon worden.
Nee geen briefje in de brievenbus, wij waren gewoon thuis, maar het pakket is nooit aangeboden.
Wie neemt wie nu in de maling.
Dit is nu de derde keer al dat dit mij overkomt.
Nu blijkt dat als er niet genoeg pakket in een wijk geleverd moeten worden dan slaan ze gewoon een wijk over en sturen ze de pakketten meteen naar een afhaalpunt.
Heeft Post.nl niet de plicht om de pakketten af te leveren op het adres waarvoor het bestemd is?
Hiermee spaart Post.nl wel veel geld uit, omdat ze de besteller niet hoeven te betalen.

5953 12 Rapporteer

getty
door getty - Aug 10, 2021 om 14:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Al een klacht ingediend bij post nl?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2021 om 14:09
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is toch ook hier de verzender die verantwoordelijk is voor het goed verzenden en ook juist aankomen bij de geadresseerde. Dat betekent dus dat u dit in ieder geval ook dient te melden bij de verzender en die kan dan bij Postnl een klacht indienen wegens niet nakomen de dienstverlening die mag worden verwacht.

Afgezien daarvan is het toch ook zinvol om uw klacht m.b.t. niet bezorgen terwijl u wel thuis bent ook hier: https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/ neer te leggen.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2021 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die besteller wordt ook voor het bezorgen op een afhaalpunt betaald.

Maar niet genoeg pakketten lijkt me sterk.

En nee, ik maak dat nooit mee. Krijg mijn pakjes gewoon bezorgd.

id
door idaeon Aug 13, 2021 om 15:18
21 Antwoorden / Vragen

Klopt dat hij betaald krijgt voor het brengen bij een afhaalpunt.
Ik begreep echter onlangs van mijn vaste postbode dat hij betaald krijgt per afleveradres.
Dus als hij 30 pakketjes bij het afhaalpunt brengt, krijgt hij maar betaald voor 1.
Hij brengt ze dus liever bij mij thuis.

Ki
door Kiekeboetje - Aug 10, 2021 om 14:39
11 Antwoorden / Vragen

Postnl gooit geen briefjes meer in de brievenbus. Stand van zaken kun je tenslotte zien in hun app.

Was de adressering wel correct?

Pakjes van Wish, Ali enz. worden al een tijdje niet meer aan huis afgeleverd.

Gr
door Grunn1 Aug 10, 2021 om 15:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Pakjes van Wish, Ali enz. worden al een tijdje niet meer aan huis afgeleverd.

Onzin.

sira
door sira Aug 10, 2021 om 18:31
2288 Antwoorden / 24 Vragen

Wel hoor, pakketjes van Ali worden hier gewoon bezorgd, terwijl ik in een buitengebied woon

Ki
door Kiekeboetje Aug 10, 2021 om 20:55
11 Antwoorden / Vragen

Dat bericht zag ik een keer voorbij komen, geplaatst door Postnl zelf. Ik zal morgen even kijken of ik dat bericht terug kan vinden.

Ki
door Kiekeboetje Aug 10, 2021 om 21:03
11 Antwoorden / Vragen

Dit artikel uit 2019 gevonden, niet precies het artikel wat ik bedoelde.
https://retailtrends.nl/news/57111/postnl-hoeft-pakket-van-buitenlandse-webshop-niet-te-bezorgen

gerbera
door gerbera Aug 11, 2021 om 09:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@kiekeboetje, Toch ff beter lezen, en het is een bericht van 4 jaar geleden.

PostNL is niet verplicht om pakketten van buitenlandse webshops thuis te bezorgen als de consument nog invoerrechten en btw moet betalen.

id
door idaeon Aug 13, 2021 om 15:13
21 Antwoorden / Vragen

Ik zou graag willen dat PostNL de pakketjes van Ali en Wish bij het afhaalpunt aflevert, maar dat zijn de enige pakketjes waarvan ik in de app niet aan kan geven dat ze daar naartoe moeten...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 10, 2021 om 16:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Waar woon je?

Als je in regio woonde waar erg weinig mensen wonen?

Woon nu in dorpje met 4800 inwoners maar de naast gelegen is het nog rustiger.

Dan is  opsparen en  niet 6x maar  2 of 3x per week bezorgen  een mogelijkheid.
En  gelijk naar  afhaal punt, vooral buiten bebouwde kom en zeer weinig inwoners doen ze dit vaker.

Maar ook is het nu Vakantie tijd en bij tekort bezrogers   is dit een manier om een pakjes file weg te werken.
Door de app waarmee je pakje volgde, gewoon   geen 06 of  mail adres opgeven en ze moeten wel briefje bezorgen....
Dan  kunnen ze dit niet meer zo doen!

sw
door swat1500 - Aug 10, 2021 om 18:04
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Waartoe PostNL wel of niet toe is verplicht staat in de overeenkomst tussen de verzender en PostNL. Als daar niet in staat dat PostNL altijd eerst het pakket aan het huisadres moet aanbieden dan is er geen plicht.
Ik kan mij voorstellen dat als u erg afgelegen woont en er geen andere bezorgingen in de omgeving zijn PostNL hiervoor kiest.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 10, 2021 om 19:55
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Holiday,

Klachten over pakketbezorging van Post NL zijn al vaker besproken bij Kassa, klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/grote-ontevredenheid-over-pakketbezorging-post-nl

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2021 om 23:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier wordt gewoon thuis bezorgd, geen klachten.
U zou voortaan bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen.
Hiezo "nu blijkt....etc."? Dat ze een wijk overslaan? Nooit van gehoord en hoe komt u daarbij?

Bezorger niet hoeven te betalen? Voor klachten moet u bij de verzender zijn. Die kan dan actie ondernemen als verantwoordelijke voor het bestelde.

panter22
door panter22 - Aug 11, 2021 om 11:22
6599 Antwoorden / Vragen

Het bericht dat het pakket niet afgeleverd kon worden kreeg je op maandag. Maandag zou het pakket afgeleverd worden. Dus niet 1 dag van tevoren. Hoe laat kreeg je het bericht?
Het wil wel eens dat PostNL vroeger langs komt dan de afgesproken tijd.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Aug 11, 2021 om 17:33
88 Antwoorden / 2 Vragen

Tja , nog nooit van gehoord dat het niet bezorgt word . Sowieso zal ik nooit grote aankopen doen via internet . En wat ik bestel geef ik gewoon een afhaalpunt door omdat ik weinig thuis ben en altijd druk . En het werkt uitstekend voor mij .

Jo
door Josvanderwal - Aug 11, 2021 om 19:23
5 Antwoorden / 4 Vragen

Dit maken wij geregeld mee en wij wonen niet afgelegen. Is gewoon lamlendigheid van de bezorger. Klacht ingediend bij PostNL. Hebben de bezorger daar op aangesproken zeggen ze dan. Maar de keer erop weer exact hetzelfde.

1paul
door 1paul - Aug 12, 2021 om 07:56
3101 Antwoorden / 0 Vragen

pakket niet ophalen en de leverancier in gebreke stellen, deze mag het vervolgens oplossen met de post nl..