st
door stalhazelberg Jul 30, 2019 om 19:33
Geldzaken & recht

Postnl

op 23 juli stuur ik op aanraden van een medewerkster van postnl een kentekenbewijs aangetekent op met track en trace naar Italie, een camping, waar de igenaar van de auto vakantie houdt samen met vrouw en twee kleine kinderen. Gelet op de noodzaak en een snelle afhandeling wordt de brief aangetekent en met T&T verstuurd. Kosten 11,95
volgens website van postnl duurt een T&T 3 tot 5 dagen dus zou de brief maandag 29 juli bezorgt moeten worden. Ruim optijd omdat de eigenaar van het kentekenbewijs in de nacht van woensdag op donderdag naar huiswil rijden.
Op 30 juli gebeld om 19.00 uur en de brief ligt ergens in Italie en postnl heeft hier geen grip op, met andere woorden een service van 0,0 want vertragingen heeft postnl in in eigen hand Maar ons wel een leuk verhaaltje voor schotelen om de klant over de streep te trekken en hem hiervoor een behoorlijk bedrag laten betalen om alles toch maar zo geloofwaardig te laten lijken.
Postnl jullie service is waardeloos !!!  en zeer klant onvriendelijk !!!

2847 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2019 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik word onder de hand spuugmisselijk van dat geklaag over de post. Waarom moet er een kentekenbewijs opgestuurd worden? Is die chauffeur soms vergeten dat mee te nemen?  Die is dus waardeloos  slordig over zijn eigen zaken. En blijkbaar ook zonder dat bewijs daar naar toe gereden.

Was in het vliegtuig gestapt om dat ding te gaan brengen.

Natuurlijk heeft de Post geen grip op de bezorging in Italie, dat snapt toch een klein kind.

Magnum007
door Magnum007 Jul 30, 2019 om 19:49
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Je gaat off-topic.

Waarom iets aangetekend wordt gestuurd is niet aan de orde.

Het gaat erom,dat Post NL zijn zaken niet op orde heeft.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2019 om 19:58
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dan maar niet meer reageren over klachten van PostNl @tijger1.

tijger1
door tijger1 Jul 30, 2019 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Magnum

De post loopt niet in Italie.

sira
door sira Jul 31, 2019 om 19:07
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Post.nl heeft er toch voor gezorgd dat de brief op tijd in Italië was. Helaas laat de Italiaanse post de boel versloffen.

Mijn postbode gaat toevallig ook naar Italië, maar hij bezorgt daar geen brieven, hij houdt daar vakantie.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 30, 2019 om 19:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Stalhazelberg,

De klachten over Post NL zijn talrijk.

Mijn dieptepunt was een aangetekend stuk met daarin de nieuwe sleutel van mijn bergruimte.
Deze envelop was in mijn brievenbus gefrommeld.

Natuurlijk heb ik dit gemeld aan de woningbouwvereniging.
Ik moet er niet aan denken dat deze sleutel in verkeerde handen zou vallen....

Gr
door Grunn1 - Jul 30, 2019 om 20:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het wordt hoog tijd dat de post wet aangepast gaat worden aan de huidige tijd.
Post bedrijven komen nog steeds masaal weg met het niet uitvoeren van hun taak.
Op het moment dat je wat aangetekend of verzekerd wil verzenden ga je een contract aan met verzend dienst en zou deze dus vanaf dat moment ook verantwordelijk moeten zijn en niet de verzender. De enige verliezers hierin is steeds de verzendende partij, betalen vor een bezorgovereenkomst en betalen voor kwijt geraakte pakketten en de bezorger komt er steeds mee weg.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2019 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jullie denken toch werkelijk niet dat een postbezorger hier op zijn fiets stapt en naar Italie kart om een aangetekende brief te bezorgen?

Vertragingen in eigen hand? In Italie?

gerbera
door gerbera - Jul 30, 2019 om 21:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

PostNL heeft gedaan wat ze moesten doen, het bewijs tijdig in Italië aan laten komen. Dat de post aldaar traag werkt kan PostNL niets aan doen en heeft dat niet in de hand zoals u denkt. U verwacht toch niet dat ze de posterijen in Italië gaan bellen dat het kentekenbewijs direct afgeleverd moet worden. En 6 dagen voor de terugreis, met een weekend ertussen,  een kentekenbewijs opsturen roept bij mij een hoop vragen op.

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2019 om 22:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, maar wij op dit forum zijn niet van de Post, dus kunnen uw klacht niet behandelen. Niet met en niet zonder uitroeptekens.
Dat het in Italië minder goed loopt met de post is al minstens 60 jaar bekend.
En wie stuurt nu een kentekenbewijs naar een camping of wil dat dat gedaan wordt? Onbegrijpelijk. En dat alles zou dan binnen een week met een weekend erin en vakantietijd allemaal moeten lukken omdat iemand zijn papieren in Nederland heeft laten liggen? “Op aanraden van”? Van de persoon die in Italië zit en niet van post nl. “Klant over de streep trekken?” Rijdt die auto niet zonder kentekenbewijs?

tenormin
door tenormin Jul 30, 2019 om 23:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kennelijk wel naar Italië zonder rijbewijs @aurora1. Waarom men geen rijbewijs card bij de andere cards heeft, daar snap ik nu niets van. De Zorgverzekering, de ID, ANWB, aanvullende verzekering en weet veel wat voor dingen: heeft men toch in een etui, map of hoe men het noemen wil, bij zich?

Th
door Thijs124 Jul 30, 2019 om 23:25
289 Antwoorden / Vragen

Dan maar een weekje langer blijven en hopen dat het niet verloren is geraakt. Niet verzekerd verstuurd is niet slim. Aantekenen laten maakt het verzendproces langzamer. Met schelden bereikt men niets.

sira
door sira Jul 31, 2019 om 19:12
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dit alles lijkt een beetje op een bekende van mij. Die liet op vakantie altijd zijn reservewiel thuis, want dan kon hij meer in de auto krijgen.
Het is vaak goed gegaan, tot het een keer mis ging.

Iv
door Ivo W - Jul 30, 2019 om 23:29
729 Antwoorden / Vragen

Volgens de site van PostNL is een aangetekende zending 3 tot 6 WERKdagen onderweg.

Ik heb niet gecontroleerd of er toevallig nog Italiaanse feestdagen een rol spelen, maar zonder feestdagen heeft de post dus tot en met morgen (31 juli) de tijd om de zending te bezorgen, zonder de vooraf aangegeven termijn te overschrijden.

U was dus per definitie te laat met het versturen van uw poststuk wat u uiterlijk 29 juli had willen laten bezorgen in Italië.

jo
door jorisw - Jul 31, 2019 om 07:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

a- Ondanks alle T&T mogelijkheden blijft een postsysteem een best effort systeem. Er is nooit 100% zekerheid dat iets aankomt (de vrachtwagen kan immers in brand vliegen, in een ravijn belanden etc etc. Inherent aan het systeem. Dat kan je met geen wet oplossen.

b- Waar halen mensen het idiote idee vandaan dat iets aangetekent versturen betekent dat je aflevergarantie hebt? Aangetekent versturen betekent niets anders dan dat de ontvanger moet tekenen voor ontvangst zodat de verzender een bewijs heeft dat het is ontvangen. Het is geen prioriteits of andere geavanceerde postdienst.

(c- waarom moet je in vredesnaam een kentekenbewijs opsturen; als die mensen zonder in Italie zijn gekomen, kunnen ze ook wel weer zonder terug)

d- Iemand die een waterdicht postsysteem kan verzinnen moet direct een bedrijf oprichten.

pe
door pebk Aug 2, 2019 om 12:24
580 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen met d- ben ik het niet eens. Dat is prima te doen, maar vergt heel veel geavanceerde logistieke systemen, vervoermiddelen en personeel. En dat kost zo veel dat men het al snel te duur vindt. Men weigert hier voor te betalen, maar verwacht wel dat het altijd goed gaat.

Als u iets wil sturen dat gegarandeerd op een bepaalde dag ontvangen wordt, dan zult u het met een koerier moeten sturen. Echter zal het dan niet voor 11,95 geregeld worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2019 om 08:20
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst is ook naar mijn mening PostNL niet aansprakelijk te stellen is voor bezorging van posstukken buiten ons land!
In deze is m.i. de eigenaar van de auto zelf nalatig is door zonder kentekenbewijs met de auto naar Italië te gaan. (zie ook de reactie van @TIJGER1) M.i. kunt u ook u zelf verwijten maken.
Het ware in deze m.i. beter geweest om een kopie van de voor- en achtekant van het kentekenbewijs via e-mail of whatapp naar de eigenaar te zenden en dan hopen dat, indien er controle zou zijn op de terugweg, dat voor dat moment voldoende is.

Op 30 juli was v.w.b. PostNl de brief op 30 juli, dus voor de nacht van woensdag op donderdag. in Italië. Wat is Post NL dan te verwijten? De brief was daar op tijd en als al gezegd: voor de bezorging in Italië is de postfdienst in Italië verantwoordelijk.

panter22
door panter22 - Jul 31, 2019 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Wat irriteert aan jouw verhaal is dat op de camping een hulpeloze automobilist zit met vrouw en twee kleine kinderen.
Dat het de schuld is van Postnl dat ze daar vast zitten, omdat Postnl  er niet voor kan zorgen dat binnen 6 werkdagen het kentekenbewijs op de camping bij de automobilist in Italie wordt bezorgd.Aangetekend nog wel.En dat alles voor €11,95, een behoorlijk bedrag. Misschien had de brief met de spoedservice wel op tijd bezorgd kunnen worden, maar dan was je €43,95. Bezorgtijd 1 dag in een grote stad en een paar dagen extra elders. Maar ook dan was het krap in tijd.
Ligt die brief misschien in de dorpje in de buurt op een postkantoor waar hij afgehaald moet worden?
En nu heeft de automobilist er nog een probleem bij. Hoe krijgt hij het kentekenbewijs weer op zijn huisadres?

Iv
door Ivo W Aug 1, 2019 om 21:41
729 Antwoorden / Vragen

DHL 24 of 48 uurs service bestaat ook nog voor de meeste zendingen binnen Europa . Kost wat meer, maar komen doorgaans hun belofte wel na.

Als er sprake is van spoed met grote belangen, dan is het dus zeker het extra bedrag waard.

ekiem
door ekiem - Jul 31, 2019 om 18:56
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Allereerst weet ik niet en hoe dat kentekenbewijs eruit ziet ( wat daarmee bedoelt wordt ). Ik zie nl weleens auto's rondrijden met een ,denk ik,  kenteken in de vorm van een karton met daarop het kenteken geschreven.

Als het een "papieren " kenteken bewijs is , waarom niet inscannen en dan per mail verzenden ? Dan heb je niet die toestanden met post.nl e.d en de persoon in kwestie heeft géén probleem meer.

Ekiem

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

https://images.app.goo.gl/ip1itsnr9GUUwaia8

Kentekenbewijs.  Het andere is een kentekenplaat.

ekiem
door ekiem Aug 1, 2019 om 18:39
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Bedankt voor de link, nu begrijp ik het.

Ekiem

pe
door pebk - Aug 2, 2019 om 12:55
580 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige is wat niet goed gegaan is, is misschien het advies van de medewerkster op het postkantoor. Zij heeft misschien iets te gemakkelijk gezegd dat het er waarschijnlijk maar drie dagen over zal doen, al staat er drie tot vijf/zes voor. En inderdaad zoals gezegd gaat het om werkdagen. Met andere woorden het was heel krap en er was een dosis geluk voor nodig om deze brief uberhaupt op tijd te laten aankomen.

Aan de andere kant zou ik me meer zorgen maken om degene die u advies gegeven heeft het kentekenbewijs op te sturen. Het is een verplicht document, maar ik zou er bij gebrek aan beter een foto van laten sturen... via de app of zo. Er gaat niemand dood als het kentekenbewijs er niet is. Hooguit krijgt de bestuurder een boete. De heenweg heeft men toch ook overleefd?