DU
door DUISTERS Dec 5, 2019 om 14:57
Geldzaken & recht

Postnl

Ik heb een niet aangetekende zending met een waarde van €42,45 na 10 dagen nog niet ontvangen; ik heb PostNL aangesproken op wanprestatie en de betaalde verzendkosten ten bedrage van € 2,75 terug gevraagd, maar PostNL wil hierin niet tegemoet komen; wat kan ik verder nog doen?

904 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 5, 2019 om 15:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Duisters ,

Ik heb een niet aangetekende zending met een waarde van €42,45 na 10 dagen nog niet ontvangen;

 wat kan ik verder nog doen?

U moet bij de verzender zijn , deze heeft een overeenkomst met post.nl , u niet .

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2019 om 15:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De verzender moet actie nemen, die heeft een overeenkomst met de Post, u niet.
Misschien is het deze periode wel extra druk en misschien ook sprake van ziekteverzuim (en vrije dagen)?
Weet u zeker dat het verzonden is?
Hoe zit het met track and trace? Dus heeft u bewijs van het verzenden?
Is het iets van bijv. Marktplaats?

ne
door neodutchio - Dec 5, 2019 om 15:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt niets verstuurd en u hebt PostNL niet betaald om iets te verzenden, waarom meent u dan wel recht te hebben op dat geld? U hebt de afzender betaald en deze heeft een bezorger in de arm genomen. Die moet u aanspreken, deze heeft immers beloofd u iets te versturen.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2019 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Onduidelijk verhaal.
Waarom zou je € 2,75 willen ontvangen van postnl als je iemand € 42,45 betaald hebt voor iets dat je niet ontvangen hebt.
Zou maar eens bij de verzender aan de bel trekken  met de vraag waar dat pakketje blijft.

diumenge
door diumenge - Dec 5, 2019 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helemaal niets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 5, 2019 om 18:53
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt de verzender er op wijzen dat iets dat aan u zou zijn verzonden niet door u is ontvangen. De verzender is en blijft, ook wettelijk, verantwoordelijk voor de verzending en het bezorgd krijgen op het juiste adres! Voor de verzender is het naast aangetekend verzenden ook nog mogelijk om het pakket verzekerd te verzenden en dan, bij verzekerd verzenden, kan de verzender u alsdan Postnl wel aanspreken.

Het enige dat u kunt doen is indien u heeft betaald de verzender aanspreken op het terugontvangen van het alsdan door u betaalde bedrag.
Aangegeven waarde wil evenwel niets zeggen over wat u wel of niet betaald zou hebben.
Is de verzender resp. komen de goederen uit het 'verdere buitenland, zie dan dit: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term= (was nog recent in het nieuws)